Gå til innhold

En stor skandale at bompenger finnes i distriktene

Egenskap

Anbefalte innlegg

tvertimot skrev (På 4.11.2024 den 2.03):

Nå likestiller jeg byer og distrikter hva gjelder bompenger, det blir urimelig synes jeg å forvente noe annet i distriktene enn i mer urbane strøk.

I distriktene finnes det ikke noe alternativ til bilen, da. Fint når bussen går én gang i uka og man skal på jobb! 
Jeg er ikke nødvendigvis helt imot bompenger, men man må bare innse at i distriktene kan ikke veiene være fullt ut finansiert av bompenger, for det kjører rett og slett for få på dem til at det er mulig. Så bompengene må være på et rimelig nivå.

Anonymkode: a0e55...b56

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

newman01 skrev (3 minutter siden):

Det er ikke nok penger til alt. Bare se på statsbudsjettet. De må jo låne 460 milliarder fra oljefondet for å dekke opp alle utgiftene, og da er fortsatt de fleste misfornøyde med at de ikke får nok penger 

Se på statsbudsjettet og se om du ikke heller kan finne andre poster å kutte litt i, enn sykehus og vei? 

Finnes mange idiotiske “bottomless pits” budsjettposter i statsbudsjettet som vi lett kunnet fjernet.

Anonymkode: cf0b8...d11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bompenger er helt greit! At vi som bruker veiene deltar i betalingen av dem synes jeg er veldig rimelig, sånn at staten også kan bruke penger på andre tiltak; sånn som kultur, bistand til andre land og flyktninger. Vi er mange som ikke er enige i det de fleste skriver her! Dere betale nok ikke så mye skatt heller tenker jeg, til forskjell fra meg som tjener godt og har formue. Jeg er likevel for bompenger og skatt❤️ Ikke tro at alle er enige med dere.

Anonymkode: ef126...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Se på statsbudsjettet og se om du ikke heller kan finne andre poster å kutte litt i, enn sykehus og vei? 

Finnes mange idiotiske “bottomless pits” budsjettposter i statsbudsjettet som vi lett kunnet fjernet.

Anonymkode: cf0b8...d11

jeg har vært borti et par pengesluk i alle fall, og ikke minst personer som genererer vanvittige utgifter for staten, hadde vært så ekstremt mye billigere å bare uføretrygde dem ... de tenker jo selvfølgelig at de er uunnværlige. men de er sånne personer som ingen orker å havne i konflikt med. 

Anonymkode: 5e14c...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I distriktene vil de ha nye veier og at andre skal betale for det. Lite logikk

Anonymkode: d2e57...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ap ønsker jo å legge ned distriktene. Passer jo bra da.

Anonymkode: 0a999...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 7.13):

Kan gjerne være mer bompenger i distriktene. Det er urimelig at skattepenger skal brukes til å subsidiere veier som veldig få bruker, da får heller de som ønsker å bo slik betale selv. 

Anonymkode: a6e2e...cec

Færre personbiler er det selvfølgelig her i distriktene, men mye tungtransport. Regner med at det er av interesse for hele landet at det produseres f.eks. vannkraft, gjødsel og mat (både landbruk og fiskeri/oppdrett) sånn som her i kommunen.

Betaler for øvrig gjerne for bompenger, men det er fint lite veiutbygging i området, ergo har vi ikke bompenger her. Betaler bompenger hver gang vi må oppsøke tjenester i nærmeste by, og det lever jeg helt fint med.

Anonymkode: 874e9...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt random lotto hvem som rammes.

Plutselig ut av det blå kan noen bare vedta veiprosjekter som øker dine utgifter med tusen kr eller mer pr måned og samtidig reduserer verdien på boligen fordi færre ønsker å ha en slik ekstra økonomisk klamp om foten innen nedbetalingene tar slutt om tjue år. Om du noen ganger tar slutt...som i Oslo der det vel nærmest er hugd i stein at bil skal være forbeholdt overklassen. Grovt utrettferdig hvor skjevt og tilfeldig dette rammer.

Anonymkode: 706b5...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (På 4.11.2024 den 1.50):

Det er en stor skandale at bompenger finnes i distriktene, en solid overtramp av staten Norge ved å legge press på mennesker som vil leve et godt liv. Finnes det virkelig ingen stemme som kan redde distriktene med overtramp fra staten Norge?

Det er da mange år siden det ble slutt på bompenger, husker du ikke Siv Jensen sa at med Frp i regjering ville det bli slutt på bompenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (På 11.11.2024 den 20.45):

Staten tar inn mye mer penger på bilavgifter enn den bruker på veibygging- og vedlikehold selv uten bompenger

Det er utrolig at Norge betrakter seg elv som verdens rikeste land. De lager veier kun for biler, og har ikke peiling hva det er å lage sykkelvei engang. Hvis Norge kaller seg verdens rikeste land, hvorfor lager dem ikke sykkelveier, gangstier som ikke er tilknyttet bilveier? Bompenger er jo et annet ord å få inn mer penger til statskassen. Bompenger formidler jo om feil politikk. 

Hyller Sverige og Finland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...