AnonymBruker Skrevet 6. november #21 Del Skrevet 6. november Herregud, denne tråden er som fluepapir for hjerneløse kommentarer. Anonymkode: 5e705...e3c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #22 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Herregud, denne tråden er som fluepapir for hjerneløse kommentarer. Anonymkode: 5e705...e3c Er det rart at det kommer idiotiske utsagn når man diskuterer et helt idiotisk fenomen? Anonymkode: cf0b8...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7. november #23 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er det rart at det kommer idiotiske utsagn når man diskuterer et helt idiotisk fenomen? Anonymkode: cf0b8...d11 Syns bompenger er greit jeg. Jeg synes også det er akseptabelt å betale for å ha barn i barnehagen, betale inngangsbillett i Dyreparken og betale for is på butikken. Å betale for å bruke en ny (eller planlagt) veistrekning er da noe man kan forvente. Storbyene sliter med for mange biler, så der bygger man bomringer for å gjøre det plagsomt dyrt å kjøre i sentrum. Pengene som kommer inn går til å subsidiere kollektivtrafikken og bedre sykkelveier. Logisk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #24 Del Skrevet 7. november newman01 skrev (21 timer siden): Vi betaler både masse bompenger OG vi betaler for kollektivtransporten. Det er ikke gratis med månedskort. I mange tilfeller må vi både kjøre bil til et kollektivknutepunkt, parkere og betale for bilen på pendlerparkering og ha et månedskort for å komme oss inn til sentrum Du unngikk den siste setningen min ; du har selv valgt hvor du vil bo. Anonymkode: f0a7d...9ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 7. november #25 Del Skrevet 7. november Egenskap skrev (På 4.11.2024 den 1.50): Det er en stor skandale at bompenger finnes i distriktene, en solid overtramp av staten Norge ved å legge press på mennesker som vil leve et godt liv. Finnes det virkelig ingen stemme som kan redde distriktene med overtramp fra staten Norge? Det koster vel penger å lage veier i distriktene også? 😉. Vil si at dere nyter godt av til dels veldig mye lavere kostnad til bolig, så å betale for veiene skulle vel bare mangle.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7. november #26 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du unngikk den siste setningen min ; du har selv valgt hvor du vil bo. Anonymkode: f0a7d...9ec Trodde det var implisitt at jeg mente at distriktene også burde betale bompenger... Dere har valgt å bosette dere der hvor dere er avhengig av bilen. Betal for det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #27 Del Skrevet 8. november Stem Konservativt eller ND så får dere bort alle bompengeringer og alt tull. Eneste partiene som tjener deg og meg, og ikke bare EU. Anonymkode: 1f926...179 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #28 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ... eller ND Anonymkode: 1f926...179 👀 Kaller seg "liberal", men fører nazistisk politikk, og har aldri hatt en representant bortsett fra en overløper fra FrP? Må vi gi opp demokratiet og velferdsstaten for å fjerne noe så uvesentlig som bompenger? En svært dårlig handel. Anonymkode: 5e705...e3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #29 Del Skrevet 8. november newman01 skrev (23 timer siden): Trodde det var implisitt at jeg mente at distriktene også burde betale bompenger... Dere har valgt å bosette dere der hvor dere er avhengig av bilen. Betal for det Så forutsigbar du er, tok bare litt tid! Hvorfor bor du i byen hvis du er så misunnelig på oss for dårlig kommunikasjon? Du hadde betalt med glede om du bodde her forstår jeg. Anonymkode: f0a7d...9ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 8. november #30 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Så forutsigbar du er, tok bare litt tid! Hvorfor bor du i byen hvis du er så misunnelig på oss for dårlig kommunikasjon? Du hadde betalt med glede om du bodde her forstår jeg. Anonymkode: f0a7d...9ec Er vel greit nok med de 83 bomstasjonene vi har i Oslo tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #31 Del Skrevet 8. november Må bare si at fordelene med å slippe å bo i byen er store, større enn ulempene . Nå bor jeg så langt uti bushen at jeg ikke har bompenger om jeg ikke reiser til neste by da. Men det er de turene der da, da MÅ man bruke bil. Ingen i byen MÅ bruke bil til noe. Så med mye utgifter til drivstoff og annet bilholdrelatert så burde det vært noe reduksjon til bompenger i distriktene. Ingen svarte på ; når du reiser på hytta, du vil at det skal være folk der så du får kjøpt mat, bensin osv? For hvis ikke folk begynner å stemme for distriktene så er det utdødd her om 10 år. Hundre prosent! Ikke sikkert det er vei til hytta di engang.. Anonymkode: f0a7d...9ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly GeoCad Skrevet 8. november #32 Del Skrevet 8. november Jeg synes også det er litt vel mye bommer, å synes egentlig det er en dårlig måte å finansiere veiene våres. Burde vært tatt over skatteseddelen, så hadde vi spart oss for store summer ved å ikke betale for bygging av bommer og drift av dem. Uansett hvem du er i dette samfunnet så har du behov for infrastrukturen. Post, godts, matvarer osv er noe vi alle nyter god av og har behov for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 10. november #33 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 13.14): Verdens rikeste land, med mest avgifter, høyeste skatter, og størst i verden på bompenger, og fremdeles har vi helt for jævlige veier. Forstå det dem som vil 🤔 Staten må da kunne stå for et akseptabelt veinett uten å kreve bompenger. Anonymkode: cf0b8...d11 Helt ufattelig enig, men i verdens rikeste land er vi hjernevasket til å tro at alt må løses kun med en av to ting: ett forbud eller en avgift. Det er aldri noe annet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #34 Del Skrevet 10. november Al Bundy skrev (5 timer siden): Helt ufattelig enig, men i verdens rikeste land er vi hjernevasket til å tro at alt må løses kun med en av to ting: ett forbud eller en avgift. Det er aldri noe annet Men du verden hvor godt vi har det her alikevel Anonymkode: c7434...2a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 10. november #35 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men du verden hvor godt vi har det her alikevel Anonymkode: c7434...2a3 hmm ja sikkert, men jeg synes akkurat det brukes som argument mot kunne ta opp noe man mener er feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november #36 Del Skrevet 11. november Al Bundy skrev (7 timer siden): hmm ja sikkert, men jeg synes akkurat det brukes som argument mot kunne ta opp noe man mener er feil. Samfunnet drives nokså godt og fornuftig i Norge, og bompenger er en del av det. Anonymkode: 5e705...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 11. november Forfatter #37 Del Skrevet 11. november Selvsagt utnytter staten befolkningen. Rop ikke etter vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 11. november #38 Del Skrevet 11. november Reign skrev (På 5.11.2024 den 13.28): Hvem skal betale for veien deres da? De som bor i Oslo? newman01 skrev (På 7.11.2024 den 8.59): Syns bompenger er greit jeg. Jeg synes også det er akseptabelt å betale for å ha barn i barnehagen, betale inngangsbillett i Dyreparken og betale for is på butikken. Å betale for å bruke en ny (eller planlagt) veistrekning er da noe man kan forvente. Staten tar inn mye mer penger på bilavgifter enn den bruker på veibygging- og vedlikehold selv uten bompenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november #39 Del Skrevet 11. november Vi burde alle ha gode veier, både i Oslo og utenfor Oslo. Det er ingenting som tilsier at vi ikke skulle kunne ha det beste veinettet, for å legge til rette for verdiskaping og bosettelse i hele landet. Hvor kommer denne polariserende tankegangen fra. Det er greit det bor mange mennesker i det sentrale østlandsområdet, det bor mange flere utenfor Oslo. Alle bør ha god kommunikasjon og veier med tilstrekkelig standard. Som jeg sa tidligere, veier må finansieres over statsbudsjettet, ikke med bompenger. Om man i Oslo trenger å regulere trafikken, og oppmuntre folk til å ikke ta bilen inn til sentrum, ved å legge på bompenger av lokalpolitiske hensyn så er det opp til lokalpolitikerne. Sannsynligvis vil det ikke funke så bra, så uansett. Det er ikke noe konkurranse mellom by og land. Vi er samme nasjon, og avhengig av hverandre. Primær og sekundær næringene er ikke i Oslo. Varene vi eksporterer blir ikke produsert i Oslo. Ja, til gode veier i hele landet. Akkurat som dette sykehuset de skulle bygge oppe i nord, som ikke kunne bygges fordi Rikshospitalet trengte penger. Har da for pokker nok penger til sykehus i hele landet, og nok penger til gode veier. Selvsagte ting må prioriteres før idiotiske ting. Anonymkode: cf0b8...d11 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11. november #40 Del Skrevet 11. november AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi burde alle ha gode veier, både i Oslo og utenfor Oslo. Det er ingenting som tilsier at vi ikke skulle kunne ha det beste veinettet, for å legge til rette for verdiskaping og bosettelse i hele landet. Hvor kommer denne polariserende tankegangen fra. Det er greit det bor mange mennesker i det sentrale østlandsområdet, det bor mange flere utenfor Oslo. Alle bør ha god kommunikasjon og veier med tilstrekkelig standard. Som jeg sa tidligere, veier må finansieres over statsbudsjettet, ikke med bompenger. Om man i Oslo trenger å regulere trafikken, og oppmuntre folk til å ikke ta bilen inn til sentrum, ved å legge på bompenger av lokalpolitiske hensyn så er det opp til lokalpolitikerne. Sannsynligvis vil det ikke funke så bra, så uansett. Det er ikke noe konkurranse mellom by og land. Vi er samme nasjon, og avhengig av hverandre. Primær og sekundær næringene er ikke i Oslo. Varene vi eksporterer blir ikke produsert i Oslo. Ja, til gode veier i hele landet. Akkurat som dette sykehuset de skulle bygge oppe i nord, som ikke kunne bygges fordi Rikshospitalet trengte penger. Har da for pokker nok penger til sykehus i hele landet, og nok penger til gode veier. Selvsagte ting må prioriteres før idiotiske ting. Anonymkode: cf0b8...d11 Det er ikke nok penger til alt. Bare se på statsbudsjettet. De må jo låne 460 milliarder fra oljefondet for å dekke opp alle utgiftene, og da er fortsatt de fleste misfornøyde med at de ikke får nok penger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå