Gå til innhold

London for første gang, gode tips? 🙂

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 18.58):

Takk for mange tips dere som har svart. Kan være vi går for å bo nært Paddington da, er jo så veldig stor prisforskjell på hoteller og har ikke uendelig stort budsjett.

Er jo slik jeg forstår det gåavstand til Little Venice, til Hyde Park og Oxford Street, tror det er greit utgangspunkt for oss.

Noen konkrete hotell å anbefale i nærheten av Paddington? 

Det er nok mat, markeder og shopping(vintageklær, mat, te og suvenir) som blir hovedsakelig prioritert denne turen.  Kosetur😊

Men tenkte at vi må ha et bilde av Big Ben, gå over Themsen og kanskje en av dagene drikke Afternoon tea (men blir ikke de dyreste plassene, det var jo voldsomt dyrt enkelte steder )  og Sky Garden om det passer. 

Vurderer også å droppe frokost på hotellet, å enten bare spise lett på rommet (yoghurt, sandwich el lignende) og komme seg fort igang med dagen eller å la frokost bli dagens første aktivitet med å se seg ut noen spennende plasser, er jo så mye forskjellig en har lyst å prøve av mat. Kan det være en ide? 

Ts

Anonymkode: b28a1...8bd

Om du er faktisk på budsjett dropp det dyre nabolaget som Paddington !

Alt du trenger er Oyster Card og metro.  

Dette hottelet er godt plassert i London, i nærheten av metro faktisk ( Moorgate ).

Travelodge London Central City Road - New Design

Tube - Transport for London

Endret av kaledonia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.the-shard.com/:klappe:

Anbefales på det sterkeste, full oversikt over L.:klappe:

Anonymkode: 23ced...b50

Men dyrt, mens Sky Garden på andre siden av elva er gratis. Jeg har vært i begge og anbefaler begge sånn sett, men skulle jeg valgt en hadde det blitt Sky Garden. 

Anonymkode: 40a22...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men dyrt, mens Sky Garden på andre siden av elva er gratis. Jeg har vært i begge og anbefaler begge sånn sett, men skulle jeg valgt en hadde det blitt Sky Garden. 

Anonymkode: 40a22...fcf

Jeg synes ikke det var så dyrt jeg, magisk opplevelse som ga utrolig utsikt over hele London✴️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg synes ikke det var så dyrt jeg, magisk opplevelse som ga utrolig utsikt over hele London✴️

Bodde eller spiste du ser? Eventuelt hvilken resturante og hva ca kostet det? 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bodde eller spiste du ser? Eventuelt hvilken resturante og hva ca kostet det? 

Ts 

Ikke meg du spør, men jeg har bestilt Afternoon tea på Shangri-La i The Shard. Og Ja det koster skjorta men det er nok en opplevelse.

Anonymkode: d73f4...db8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært fire ganger i London og tre av de har vi bodd på London House Hotel, nærheten av Paddington, og har vært greit fornøyd med det. To undergrunner rett ved. Hotellet hjelper med taxi/transport, aldri vært noe problem. Har matbutikker i nærheten og en Pret A Manger. 

Sist gang bodde vi midt i Oxford Street, fikk veldig bra hotelltilbud, men å få tatt taxi derfra var håpløst da de avviste hotellets oppringninger. Var like ved Bond Street, så vi gikk dit og handlet frokost som vi spiste på hotellet, var egentlig deilig for var ikke en kjeft ute veldig tidlig på morgenen 😅

Av severdigheter vi har vært på vil jeg trekke frem London Dungeon, syns der var en kul opplevelse, men der går det ca 2 timer.  

Jeg vil heller bo i Paddington enn midt i, selv om begge deler har sine fordeler/ulemper 😊

Anonymkode: d1939...1b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vært fire ganger i London og tre av de har vi bodd på London House Hotel, nærheten av Paddington, og har vært greit fornøyd med det. To undergrunner rett ved. Hotellet hjelper med taxi/transport, aldri vært noe problem. Har matbutikker i nærheten og en Pret A Manger. 

Sist gang bodde vi midt i Oxford Street, fikk veldig bra hotelltilbud, men å få tatt taxi derfra var håpløst da de avviste hotellets oppringninger. Var like ved Bond Street, så vi gikk dit og handlet frokost som vi spiste på hotellet, var egentlig deilig for var ikke en kjeft ute veldig tidlig på morgenen 😅

Av severdigheter vi har vært på vil jeg trekke frem London Dungeon, syns der var en kul opplevelse, men der går det ca 2 timer.  

Jeg vil heller bo i Paddington enn midt i, selv om begge deler har sine fordeler/ulemper 😊

Takk for svar.Men hva er egentlig London Dungeon? Ser på et bilde at en sitter i slags sete, jeg kan ikke fordra Berg og dal baner eller karuseller, så da er det kanskje ikke noe for meg? 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2024 den 18.01):

Takk for svar.Men hva er egentlig London Dungeon? Ser på et bilde at en sitter i slags sete, jeg kan ikke fordra Berg og dal baner eller karuseller, så da er det kanskje ikke noe for meg? 

Ts 

Det er en blanding av fortelling og gåing, ståing, sitting og to «rides» hvis jeg ikke husker feil. Ene er en slags båt, den var bare morsom, men siste ble jeg ikke med på, tror man ble heist opp og sluppet ned. Ikke noe glad i sånt selv, så derfor jeg droppet den siste, det var ikke noe stress å få slippe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...