Gå til innhold

Hvor mye er du alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler jeg er unormalt mye alene. Når jeg ser på some virker det som folk er med hverandre hele tiden. Hvor ofte er du alene? Og om du er det mye: føler du deg ensom?

Anonymkode: 67220...139

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er alene hver dag siden jeg bor alene. På jobb er jeg ikke alene, og så har jeg gjerne ett par avtaler med venninner i løpet av en uke, og henger med kjæresten to-tre ganger. Jeg kan likevel ha flere ettermiddager og kvelder alene i løpet av en uke. Det synes jeg bare er deilig! Men det blir selvfølgelig ikke mange dager hvor jeg er helt alene fra morgen til kveld.

Anonymkode: bd70c...157

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske mye alene, og har også behov for å være det. Har en krevende jobb med mennesker i vanskelige livssituasjoner, pluss barn annenhver uke. Trenger egentid for å lade batteriene. Sjelden jeg føler meg ensom, trives i eget selskap og holder på med mine ting. Men er jo forskjell på «valgt ensomhet», og når man ikke kan velge noe annet. ❤️

Anonymkode: 63acc...102

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte som deg før. Hvor ofte føler du behov for å være sammen med andre? Det er faktisk helt ok og sunt å trives i eget selskap. Om du savner å være med andre så er det en problemstilling. Men om du trives alene og bare føler du må være mer sosial så er det en innbilt problemstilling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg sjelden alene fordi jeg bor med barn. Men kan gå lenge uten kontakt med andre voksne på fritid. På jobb møter jeg stort sett folk daglig, men har perioder med hjemmekontor og få digitale møter. Hvis barna er hos faren kan det da gå noen dager uten kontakt med andre. 

Som student kjente jeg på ensomhet. Da var det noen ganger det gikk flere dager uten at jeg snakket med andre enn feks kassedama. 

Nå som jeg er godt voksen (46) syns jeg det er enklere å komme i prat med andre. Kan småprate med de fleste. Men foretrekker noen få nære venner, de fleste har jeg hatt siden ungdomskolen. Vi møtes ikke ofte, men det er de jeg slapper jeg best av med hvis jeg skal kose meg en helgekveld. 

Anonymkode: 849f0...20e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ungen ikke er hjemme, er jeg alene. Er meget sjeldent med andre. Det skjer ikke ukentlig, ikke en gang månedlig at jeg er med andre. Er ufør, men har en jobb som er hjemme fra via nettet. All kommunikasjon går skriftlig. 

Jeg antar at å se andre tilfeldige folk når man handler ikke telles 😛 

Anonymkode: 91b37...746

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alene noen timer om morgenen, mens mannen sover.. Kan gjerne være alene over dager jeg, men det er jeg sjeldent.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene er undervurdert uansett. Instagram er langt unna virkeligheten for folk flest,så hadde ikke brydd meg om hva jeg så der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ganske mye alene, og har også behov for å være det. Har en krevende jobb med mennesker i vanskelige livssituasjoner, pluss barn annenhver uke. Trenger egentid for å lade batteriene. Sjelden jeg føler meg ensom, trives i eget selskap og holder på med mine ting. Men er jo forskjell på «valgt ensomhet», og når man ikke kan velge noe annet. ❤️

Anonymkode: 63acc...102

Mye samme som deg. Elsker å være alene fot jobben krever mye. Har alltid valg om å finne på noe men om jeg kan ha en hel helg alene for meg selv er det stor lykke. Bare det å kose seg i eget selskap uten mas  og jag lader mine batterier. Bryr meg ikke om sosiale medier men bare å høre om hva enkelte driver med gjør meg sliten. At de gidder tenker jeg. Men vi er jo alle forskjellige 😊

Anonymkode: e534d...150

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

95% av tiden. Jobber fra hjemmekontor og er sjelden sosial. Og jeg elsker det. Er på mitt lykkeligste når jeg får være helt i fred.

Anonymkode: 1b894...172

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fritiden er jeg helt uten voksenkontakt. Kjenner på mye av det samme som deg.

Det er kje pevanskelig å skape nye relasjoner også. Har god kontakt med mange på jobb og prater med mange bekjentskaper når jeg treffer på de. Men vennskap, det er ikke lett å få til. 

Anonymkode: 03686...350

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor lite. Har samboer og vi har et bra forhold, men skulle ønske jeg hadde mer tid helt alene.

Anonymkode: 54d47...1a1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg barn men sånn utenom det så er jeg jo alene hele tiden. Sånn var det før jeg fikk barn og, men jeg har det jo slik fordi jeg trives med det. ER ikke opptatt av sosiale medier heller så de få gangene jeg er ute så blir det aldri lagt ut noe og de få vennene jeg har vet og at ingenting av mitt og mine skal ut på sosiale medier.

Å være alene er ikke ensbetydende med å være ensom.

Hvis du ikke triver med å være alene så må du jo gjøre noe med det.

Anonymkode: 27c75...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en del alene, jeg liker det. Er singel, barnløs, bor alene.

Jeg har en veldig sosial kontorjobb, og  får nok der på en måte - har ytterst sjelden sosiale avtaler etter jobb. Jeg liker å bare lade opp batteriene alene, med egne prosjekter og hobbyer, trene litt, slappe av i sofa og se på TV.

Eneste er i helgene, da kan jeg ta en fredagspils etter jobb, men så liker jeg å ikke ha noen flere planer den helgen, bare være alene både lørdag og søndag. Før gikk jeg ut fredag og lørdag, nå holder med en av dagene, ofte er det ingen. 

Denne helgen har jeg hatt null planer, null alkohol, null sosialt, og jeg har elsket hvert øyeblikk og ikke kjedet meg et sekund.

Anonymkode: 713b7...cda

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er alene mellom 08 og 15 når mann og tenåringer er ut av huset. Den alenetiden nytes alltid. Ellers reiser jeg en del i Norge pga friluftsinteresse, men reiser alltid alene, og da kjenner jeg stadig på ensomhet. Helst om kveldene når jeg er alene i et telt eller på et hotellrom. Er ikke bare "å gjøre noe med det". Blir jo kjent med folk her og der, men det er som oftest kun menn som vil ha videre kontakt, og der må jeg takke nei. 

Anonymkode: ec2ea...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tim vanlig alene hele dagen, men noen ganger er jeg på handetur med mamma eller en kompis. 

Møter også hele familien rundt 1 gang i måneden om det er høytid, bursdag.

Er sinnsykt ensom. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å endre dette og hver dag er en ny endeløs tilværelse uten noen mening. Men livet er på mange måter fint også og er inspirert. Hadde jeg ikke snakket med dere eller kunne se folk på nett har jeg blitt fullestendig gal.

Anonymkode: de189...0af

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hjemmekontor og er "alene" hele dagen, det er mye møter på teams osv så ikke helt alene på den måten men ja.. så jobber mannen mye borte og er på reise, og ungene har flyttet ut - jeg stortrives med min alenetid! 

Anonymkode: 74c02...3cb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Føler jeg er unormalt mye alene. Når jeg ser på some virker det som folk er med hverandre hele tiden. Hvor ofte er du alene? Og om du er det mye: føler du deg ensom?

Anonymkode: 67220...139

Jeg er mye selvvalgt alene. Er ikke ensom. Tar kontakt med venninner og familie når jeg orker. Har to barn som trenger meg til diverse småtterier 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...