Gå til innhold

Føler jeg er eneste i verden som ikke ser på allverdens med reality.

Teflonhjernen

Anbefalte innlegg

Jeg så de første sesongene av Idol og Robinson. Det er altså så lenge siden jeg så noe sånt. Aldri sett Farmen, Big Brother, Jakten på kjærligheten, osv. Ser ingen reality-serier, det eneste jeg har sett på de siste 15 årene er vel Love is blind USA, fordi jeg er så fascinert av konseptet 😄 Så jeg har stort sett null peiling på norske kjendiser for tida, for det virker som alle kommer fra en eller annen reality-serie jeg ikke har sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teflonhjernen skrev (På 3.11.2024 den 21.16):

Jeg syntes ikke det er gøy å se på såkalte kjendiser som ofte er  som skal være med på program som 71 grader Nord, Farmen osv. Eller vilt fremmede som ikke vet hva de skal gjøre med livet sitt og derfor melder seg på Kompani Lauritsen osv. 

Men, føler jeg er den eneste, overalt føler jeg det blir snakket om disse reality tv programmene som er så bra. 
Jeg set gjerne på tv, en god krim serie, gode dokumentarer, humor osv. , men skjønner at det er stort sett reality folk vil se på. 
Stemmer det, ser dere mye reality? 

Nope, du er ikke alene. Det eneste "reality" jeg ser på, er sendinger fra idretten jeg brenner for. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser på noe fordi ungene liker det. Setter aldri på noe etter leggetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reality ser jeg på fordi det er godt å koble av med noe meningsløst. Slippe og tenke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kobler heller av med reiseprogrammer på NRK eller YouTube. Ikke oppkonstruerte kjendis-intriger. Men hver sin smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (På 3.11.2024 den 21.16):

Jeg syntes ikke det er gøy å se på såkalte kjendiser som ofte er  som skal være med på program som 71 grader Nord, Farmen osv. Eller vilt fremmede som ikke vet hva de skal gjøre med livet sitt og derfor melder seg på Kompani Lauritsen osv. 

Men, føler jeg er den eneste, overalt føler jeg det blir snakket om disse reality tv programmene som er så bra. 
Jeg set gjerne på tv, en god krim serie, gode dokumentarer, humor osv. , men skjønner at det er stort sett reality folk vil se på. 
Stemmer det, ser dere mye reality? 

Enig. Noe så kjedelig som 'kjendiser' som liksom er morsomme. Nei takk

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser vanligvis ikke på reality jeg heller, men så på Kamikaze for en stund siden fordi Calle fra raske menn var med :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser heller ikke. Dørgende kjedelig og fullstendig hjernedødt. Trodde lenge det var få som meg, men så innså jeg at de som faktisk sitter å sluker reality diskuterer det opp og ned i mente så da er det ikke rart det fremstår som noe "alle" elsker. Det kommer så tydlig frem både på kg, facebook, nettaviser osv. fordi de som liker det virkelig craver det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg så på reality var første sesong med Big Brother, og bare fordi jeg kjente noen som var med der. Det må vel være rundt 25 år siden alt?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så definitivt mer reality da jeg var yngre, men jeg liker veldig godt hele Sverige baker. Synes jeg lærer masse spennende.

Liker også kompani Lauritsen.

Personlig orker jeg ikke å se film og holder meg helst til serier, men det betyr jo ikke at det ikke finnes fantastiske filmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke mye reality her heller. Så første sesong av Big Brother og begge sesongene av Baren. 71*nord har jeg sett alle sesonger av. Så på Jakten på kjærligheten fast i noen år, men har falt litt av de siste årene. 

Har aldri sett på Farmen eller Robinson. Heller ikke serier som Ex on the beach, Paradise Hotel og lignende serier. Sistnevnte serier er så hjernedød såkalt underholdning at jeg fatter ikke at folk ser på det frivillig 😳 Eller at folk i det hele tatt melder seg på som deltaker 😳 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å ha EOTB som guilty pleasure første sesongen, men kjente at hjernen holdt på å gå i oppløsning 10 min inn i tredje episode. 🙈😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når en sjanger blir for dominerende. Savner talkshow, men deres tid er visst forbi. Kan bli for mange av de og, variasjon er en fin ting.

Endret av kvinneguide
Skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser en god del «reality» (på TV2), og synes det er en blanding av underholdende og hjernedødt. Ser jo at i dag er det helt andre kriterier for å kalles ‘kjendis’ nå, enn før streamingens tid. Nå bygger jo mange sin kjendisstatus på å delta i den ene realityserien etter den andre, -enkelte synes å ha det som heltidsjobb😅 Det jeg bruker mest tid på ( på skjermen) er likevel gode dokumentarer, samfunnskritiske programmer, britiske/svenske og danske serier, både krim og drama + ‘true crime., så det er plass til mye forskjellig. Morsomt å se hvordan enkelte forklarer/ unskylder hvorfor de ser «realityserier» tross sin motvilje. Det minner litt om alle de som ikke leser Se&Hør, isåfall kun hvis det skulle ligge og slenge på et venteværelse el.l.😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett reality siden første sesongen av Robinsonekspedisjonen.

Jeg foretrekker så uendelig mye annet samtidig som jeg misliker reklame intenst, så når noen spør om jeg har sett ditt eller datt, så svarer jeg bare at med mindre det sendes på nrk, så har jeg sannsynligvis ikke det. :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunhilde skrev (På 8.11.2024 den 13.44):

Jeg har ikke sett reality siden første sesongen av Robinsonekspedisjonen.

Jeg foretrekker så uendelig mye annet samtidig som jeg misliker reklame intenst, så når noen spør om jeg har sett ditt eller datt, så svarer jeg bare at med mindre det sendes på nrk, så har jeg sannsynligvis ikke det. :ler:

Motsatt her, ser aldri på NRK 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste realityserien jeg ser på er Farmen, er flere år siden jeg så på noen annen reality. Så mye på alt fra Ungkaren til Robinson i tenårene men når jeg kom opp i 20 årene så forsvant interesseren og nå ser jeg heller på amerikanske tv serier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på en del reality og har null skam over det. Liker at det krever så lite hjernekapasitet å følge med på. Er ellers veldig glad i å se på dokumentarer og litt tyngre serier, så tror jeg liker at det er lystig motpol. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...