Gå til innhold

Jobber du i butikkjede og kan røpe noen gode Black Friday tilbud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet i en elektronikkjede en gang hvor det for noen varer ble prisene gradvis økt fra september. Og så ble det satt ned 50% på black friday. Men reelt kun satt ned 20% fra september pris. Nok til å gå break even, men samtidig lokke folk til å kjøpe andre varer på impuls så man likevel tjente på det. 
De eneste reelle virkelig gode tilbudene var der man måtte rydde unna varelageret pga plass eller problem med likviditet og man priset dem så lavt at de garantert ville gå unna. Også for dette eksempel lokket man kunder inn i butikken til å kjøpe andre varer på impuls. 
Tro det eller ei, men mange kjøper andre varer på impuls når de kommer til butikken for å kjøpe den ene rabatterte varen. Derfor viktig å bare lokke kundene inn i butikken. 
De senere årene har imidlertid varehandel blitt ekstremt tøft  pga netthandel. 
Feks veldig vanlig man går til en skobutikk for å prøve skoa, så sjekker man på nettet og handler billigst der. Mens den fysiske butikken hvor du prøvde skoa sitter igjen som taperen. 
De som overlever er de som også har nettbutikk, og selger varer du ikke får kjøpt andre steder  

Anonymkode: 06a0d...ec7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller man følger med på hvor og når det er tilbud på det faste dopapiret, og går inn og kjøper det bevisst og planlagt. Faktisk er mitt fasts dopapir på tilbud på meny denne uken. Så da skal jeg kjøpe det der. 

Anonymkode: d9a06...ff1

Så når butikken sier "hopp" så hopper du, og tror det er du som utnytter dem og ikke omvendt? Dette understreker poenget mitt, egentlig. 

Anonymkode: 5cf05...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kjenner til at det er ganske strenge lover nå? Har du kalkulert eventuell bot inn i regnskapet? 

Det er ikke jeg som bestemmer. Men jeg merker jo at jeg spiser ting oftere opp nå ukene før BF

Anonymkode: a4987...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så når butikken sier "hopp" så hopper du, og tror det er du som utnytter dem og ikke omvendt? Dette understreker poenget mitt, egentlig. 

Anonymkode: 5cf05...33d

Jeg tror ikke jeg utnytter dem. Sannsynligvis har de tatt inn et stort parti til redusert pris og har fortjeneste på dette planlagte tilbudet, alternativt satser de på at andre som kjøper dopapir handler med noe annet til full pris og .Hva er alternativet , og ikke hoppe og heller kjøpe dopapir dyrere et annet sted? Slutte og tørke etter dobesøke? 
skjønte ikke poenget ditt nei. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er ikke jeg som bestemmer. Men jeg merker jo at jeg spiser ting oftere opp nå ukene før BF

Det er greit, så lenge du ikke jukser med førpris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror folk har blitt litt for opphengt i BF, mange ganger finner man like gode tilbud ellers i året, f.eks på hvitevarer og også en del brunevarer. Jeg var ute etter en TV som lå på 30000 men hadde nettopp blitt solgt for 16000, ventet noen måneder for å se om tilbudet dukket opp igjen, det gjorde det og jeg handlet før prisen gikk opp til 31500 igjen, hos en større kjede ble det annonsert til 35000, blir spennende om den dukker opp på BF. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bvp skrev (2 timer siden):

Jeg tror folk har blitt litt for opphengt i BF, mange ganger finner man like gode tilbud ellers i året, f.eks på hvitevarer og også en del brunevarer. Jeg var ute etter en TV som lå på 30000 men hadde nettopp blitt solgt for 16000, ventet noen måneder for å se om tilbudet dukket opp igjen, det gjorde det og jeg handlet før prisen gikk opp til 31500 igjen, hos en større kjede ble det annonsert til 35000, blir spennende om den dukker opp på BF. :)

Ja, slik er det jo. Ofte er nyttårsrabattene gode også. Men folk som meg kjøper ikke TV til et femsiffra beløp. Jeg henter TV i gjenbrukshallen når den forrige ryker. Det var vel litt poenget mitt også; sparer jeg gjennom hele året til konkrete varer, kan jeg da få råd til de ved lav pris.

Anonymkode: 15338...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt å ha så dårlig råd at du "må" kjøpe inn julegaver for neste år også! 🙄

Anonymkode: 9dd4b...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg trenger en ny pc. Min forrige dell inspiron med 32gb minne og 4k skjerm kostet 4.000kr og varte i snart 10 år.

Kan du anbefale noe som ikke koster mye mer?

Anonymkode: 53a1e...d66

Du forstår at prisene endrer seg med åra? Når min bestemor var liten kostet krone isen 1 kr. Det betyr ikke at hun kan forvente å kjøpe is til 1 kr i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi setter opp prisen før BF, så senker vi den til originalpris på BF, så det ser ut som et godt tilbud😅 

Ja, j***** lureri hele opplegget, burde virkelig ikke vært lov🤬

Anonymkode: 122d1...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, j***** lureri hele opplegget, burde virkelig ikke vært lov🤬

Anonymkode: 122d1...71e

Det er ikke lov og jukse med førpriser lenger. De som skriver det  bedriver enten juks og kan bli tatt, de snakker om noe de gjorde for mange år siden , eller folk tuller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...