Maleficenta Skrevet 21 timer siden #21 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er 36 nå og om du vil rekke 3 barn så ville jeg startet nå. fikk første 28,30 og siste 34 og det er ikke bare bare å få 3 raskt når du er 32+ og skal rekke det, kanskje det går treigere når du er i 30 årene mine 2 første var tette, det var ikke så gøy å se min lille 2 åring være så sjalu og lei. det var lettere å ha 2 «store» søsken når vi fikk siste Anonymkode: 7c0cf...7f9 Det er da nok å ha to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 21 timer siden #22 Del Skrevet 21 timer siden Bare husk om du har pcos og endometriose kan det ts lang tid før du blir gravid. Men tanke på at vi ikke får eggløsning så ofte. Be om utredning nå om du har pcos. Da vil du får tabletter som vil hjelpe deg å få eggløsning. Oh da er det lettere p få hjelp. Men det kan ta 1-6 år får du blir gravid. Altså om du begynner når du er 32 kan du bli gravid når du er 36 eks. Ikke at det er noe alder, men jeg fikk siste når jeg var 34 og ja pcos. Oh merker at jeg er ikke like ung lenger 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #23 Del Skrevet 21 timer siden Maleficenta skrev (Akkurat nå): Det er da nok å ha to Vi ønsket oss 3, tror jeg leste ts og ønsker 3 Anonymkode: 7c0cf...7f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21 timer siden #24 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi ønsket oss 3, tror jeg leste ts og ønsker 3 Anonymkode: 7c0cf...7f9 Man kan ikke få alt man ønsker seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #25 Del Skrevet 21 timer siden Maleficenta skrev (1 minutt siden): Man kan ikke få alt man ønsker seg Tydeligvis kan man det😍 hva er ditt problem med mitt valg? Anonymkode: 7c0cf...7f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #26 Del Skrevet 21 timer siden Maleficenta skrev (3 minutter siden): Man kan ikke få alt man ønsker seg Nei, men befolkningsrunnlaget går ned om alle skal ha kun ett eller to barn. For nasjonens beste er 3-4 barn det optimale. Så får alle vurdere om hva som er viktigst, samfunnet eller dem selv. Anonymkode: 72c23...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 20 timer siden #27 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er en kvinne på 28 år og min samboer er 31 år. Vi ønsker oss barn, men ser for oss at vi bør vente noen år av mange årsaker. Bl.a. bor vi nå i en annen kant av landet midlertidig pga. utdanning og skal kjøpe oss hus om et par år. Jeg har aldri sjekket fertilitet, men har aldri hatt en grunn til å gjøre det. Har ikke mistanke om endometriose eller PCOS og lignende. Likevel kan jeg bli stresset av tanken om å vente lenge med å få barn, i frykt for at jeg ikke skal rekke å få de barna jeg ønsker meg (maks 3). Stresser jeg for mye med dette? Er det trygt å vente prøving til man er ca. 32? Anonymkode: 6e93f...091 Mye taler for at det skal få fint mtp biolog mv. Det er det vel nok vitnesbyrd om i tråden. Det jeg tenker er verdt å ta med i en slik vurdering er realitetene som følger av å vente. Dere er f.eks. samkjørt om å få barn nå og har nok sikkert et stabilt forhold, men hvordan vil situasjonen være om 3-4 år? Ja, det kan argumenteres at hvis forholdet har gått i vaskem om 3-4 år så burde man ikke fått barn uansett… men samtidig gjør barn noe med et forhold. Poenget er at det alltid er en risiko for at å vente på at man skal ha «alt på plass» før man får barn medfører at toget går. Jeg har vært i dine/deres sko og ventet på det «perfekte» øyeblikket, men i retrospektiv ser jeg og at jeg og min partner fint kunne ha fått barn tidligere - og kanskje hadde det betydd at vi hadde fått fler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20 timer siden #28 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, men befolkningsrunnlaget går ned om alle skal ha kun ett eller to barn. For nasjonens beste er 3-4 barn det optimale. Så får alle vurdere om hva som er viktigst, samfunnet eller dem selv. Anonymkode: 72c23...664 Veldig relevant for denne tråden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20 timer siden #29 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tydeligvis kan man det😍 hva er ditt problem med mitt valg? Anonymkode: 7c0cf...7f9 Man kan ikke alltid det selv om du fikk alle barna du ville ha. Er likevel flust av folk som ikke får det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 20 timer siden #30 Del Skrevet 20 timer siden Maleficenta skrev (9 minutter siden): Koblet til en marginal høyere risiko. Det er seks år mellom mine to så det du sier ang aldersteythet trenger ikke nødvendigvis stemme Men i all verden, at noe fungerer for deg betyr jo ikke at det fungerer for ts eller alle andre. Statistikken tilsier at det er vanskeligere å bli gravid når man er 40. Det finnes sikkert 50-åringer som har født barn også, det betyr ikke at ts blir gravid på første forsøk som 50-åring. Når ts spør på den måten hun gjør er det jo det som er statistisk sannsynlig hun må forholde seg til, ikke personlige erfaringer. Hvis du kunne velge mellom å spille et spill der du hadde 80% sjanse for å vinne, eller et der du har 40% (tilfeldig valgt tall, ingen kilde) sjanse for å vinne - hvilket spill ville du valgt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #31 Del Skrevet 20 timer siden Maleficenta skrev (1 minutt siden): Man kan ikke alltid det selv om du fikk alle barna du ville ha. Er likevel flust av folk som ikke får det.... hva så? Dette var vår drøm, vi oppfylte drømmen. jeg kan ikke ta hensyn til søster eller nabo som sliter med fertilitet eller andre grunner Anonymkode: 7c0cf...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #32 Del Skrevet 20 timer siden Anononyma skrev (2 timer siden): Ikke umulig, men statistisk mye vanskeligere - og også koblet med høyere risiko for både mor og barn. Hadde jeg fått første som 22-åring kunne jeg uproblematisk hatt 10 år mellom barna dersom ønskelig. Får man barn sent blir man ubønnhørlig tvunget til å få dem tettere. Det er jo ingen grunn til å ha 10 år mellom barna? Måte på hvor mange år av livet man skal bruke på å være småbarnsforeldre, og kjøring til barnehage, så aktiviteter, og mer. Ferier og helger blir vanskeligere, da de har helt ulike behov. Det vil alltid på på kompromiss av den ene. De vil aldri ha glede av hverandre, eller utvikle et tett søskenbånd. Mange vil ha helt ulik økonomi på disse stadiene i livet, og den eldste vil alltid være den som fikk minst, fikk reise minst. Mens man mulig til og med har råd til å hjelpe eldste med egenkapital til bolig. Anonymkode: a087d...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 20 timer siden #33 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ingen grunn til å ha 10 år mellom barna? Måte på hvor mange år av livet man skal bruke på å være småbarnsforeldre, og kjøring til barnehage, så aktiviteter, og mer. Ferier og helger blir vanskeligere, da de har helt ulike behov. Det vil alltid på på kompromiss av den ene. De vil aldri ha glede av hverandre, eller utvikle et tett søskenbånd. Mange vil ha helt ulik økonomi på disse stadiene i livet, og den eldste vil alltid være den som fikk minst, fikk reise minst. Mens man mulig til og med har råd til å hjelpe eldste med egenkapital til bolig. Anonymkode: a087d...469 Kg på sitt beste. Jeg gjentar meg selv. Fordeler og ulemper er irrelevant for spørsmålet ts stiller. Jeg snakker om muligheten til. Personlig fikk jeg både fysiske og psykiske skavanker etter fødsel og er på ingen måte klar for nr 2 nå, selv om jeg ideelt sett burde fordi førstemann er 2 år nå og jeg i siste halvdel av 30-årene. Jeg burde gå for nr 2 nå, men det er vanskelig pga helse. Den helsen er mer rustet for belastningen av svangerskap/fødsel/barsel om noen år, men da er det mye mulig det er fir sent aldersmessig. Snakker med flere mødre på samme alder med barn i samme alder som opplever det på samme måte. På denne måten fratar jeg meg selv muligheten til å få flere barn ved å ta hensyn til å la kropp og sinn leges i sitt tempo etter første fødsel fordi jeg rett og slett er kommet for høyt opp i fertil alder. Mer teskje enn dette tror jeg ikke jeg får til, men å garantere ts at hun er i tipptopp form og klar for nytt svangerskap 2 år etter første fødsel blir som å tro på påskeharen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #34 Del Skrevet 20 timer siden Jeg var 32 da jeg ble gravid (planlagt). Men jeg fikk aldri noen nr to, ble aldri gravid bare da vi prøvde på det da jeg var 36-37. Anonymkode: 87a43...058 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #35 Del Skrevet 20 timer siden Det kan gå, eller ikke. Jeg fikk barn når jeg var henholdsvis 28 og 31. Har i tillegg hatt to spontanaborter når jeg var 27 og 30. Nå er jeg 38, og har ikke blitt gravid flere ganger. Er barn viktig for deg? Anonymkode: 1e51d...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20 timer siden #36 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): hva så? Dette var vår drøm, vi oppfylte drømmen. jeg kan ikke ta hensyn til søster eller nabo som sliter med fertilitet eller andre grunner Anonymkode: 7c0cf...7f9 Poenget mitt er alt alt ikke kan planlegges. At man ikke går rett i kjelleren om det ikke klaffa slik man hadde tenkt. Hva så om man endte opp med to istedet for tre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #37 Del Skrevet 20 timer siden Anononyma skrev (20 minutter siden): Kg på sitt beste. Jeg gjentar meg selv. Fordeler og ulemper er irrelevant for spørsmålet ts stiller. Jeg snakker om muligheten til. Mer teskje enn dette tror jeg ikke jeg får til, men å garantere ts at hun er i tipptopp form og klar for nytt svangerskap 2 år etter første fødsel blir som å tro på påskeharen. Er vel heller det du skriver her som er KG på sitt beste... Å tro at alle andre er som deg.... at å få barn to uproblematisk er som å tro på "påskeharen" Som nevnt, alle i omgangskrets, og søsken, har fått første etter 32. Alle har fått barn to, noen også tre, uten store problemer. Anonymkode: a087d...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 20 timer siden #38 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er vel heller det du skriver her som er KG på sitt beste... Å tro at alle andre er som deg.... at å få barn to uproblematisk er som å tro på "påskeharen" Som nevnt, alle i omgangskrets, og søsken, har fått første etter 32. Alle har fått barn to, noen også tre, uten store problemer. Anonymkode: a087d...469 Jeg skrev at å garantere at det blir uproblematisk er som å tro på påskeharen. Les skikkelig før du er bastant 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20 timer siden #39 Del Skrevet 20 timer siden Anononyma skrev (42 minutter siden): Men i all verden, at noe fungerer for deg betyr jo ikke at det fungerer for ts eller alle andre. Statistikken tilsier at det er vanskeligere å bli gravid når man er 40. Det finnes sikkert 50-åringer som har født barn også, det betyr ikke at ts blir gravid på første forsøk som 50-åring. Når ts spør på den måten hun gjør er det jo det som er statistisk sannsynlig hun må forholde seg til, ikke personlige erfaringer. Hvis du kunne velge mellom å spille et spill der du hadde 80% sjanse for å vinne, eller et der du har 40% (tilfeldig valgt tall, ingen kilde) sjanse for å vinne - hvilket spill ville du valgt? Herregud jeg sier at ting ikke alltid stemmer for alle. Tror ikke jeg er noe spesielt unikum og at det er totalt umulig for alle andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #40 Del Skrevet 20 timer siden Går mest sannsynlig fint. Ta en tur til gynekolog, det bør alle gjøre innimellom uansett, så får du se om noe er åpenbart galt. Anonymkode: 70b7a...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå