Gå til innhold

Skuffet over gave fra mannen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Leser du hva du selv skriver? Du ble glad for en ullgenser fordi du selv sier du er frysen, dette visste mannen din ser det ut som. 
Ingenting i Ts sitt innlegg viser at hun ble glad for den gaven, så da passet den jo ikke i det hele tatt, som betyr da at han ikke har gjort noe innsats i å kjøpe noe ts ville blitt glad for. Hvis ts selv ikke er enig i at den passer h*n, så er det jo ikke en «passende» gave??😆 

Anonymkode: 7cd49...dfe

Vedder på at han har spurt ts hva hun ønsker seg og fått vet ikke til svar

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For øvrig sier det vel noe om de kvinnene som velger en mann som tydeligvis feiler på det området da 🫣

Hvorfor velger dere ikke menn som er opptatt av klær og ting – da får dere også en som gir dere ting dere liker.

Min mann gjør det. Han har også god smak og har masse klær selv. 

Anonymkode: f8bfc...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utakknemlig. Og de som synes du ikke er det er nok i den kategorien de også.

Menn flest hater jo å gå på shopping! Spesielt klesbutikker og butikker med nips og pynt. Denne mannen har jo da gått på shopping, sett rundt etter noe han synes kan passe sin kjære, som han helt sikkert trodde hun ville se fin ut i og bli glad for. For så at ts, unnskyld uttrykket, pisser på han med sin utakknemlighet over pris og butikk. Fordi det er en butikk ts selv normalt ikke shopper i. Med mindre han er med og handler klær hver eneste gang så vet han vel neppe hvilke butikker hun normalt vanker i. 

Han har gjort en innsats, funnet noe han har tenkt du ville se bra ut i og like. Om han bommet på en størrelse, hva så? Bytt til rett størrelse da og bruk genseren.

Den gang jeg var ung ble vi lært til å takke pent for alle gaver. Og vise takknemlighet for hva man fikk. 

Anonymkode: 84835...682

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, nå ble jeg nysgjerrig på hva du pleier å gi mannen din i bursdagsgave? Syns selv det er vanskelig å finne gave til voksne menn som har alt. Med dine forventninger, så regner jeg med at du har mange flotte tips🙂

Anonymkode: 3350a...0f6

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For øvrig sier det vel noe om de kvinnene som velger en mann som tydeligvis feiler på det området da 🫣

Hvorfor velger dere ikke menn som er opptatt av klær og ting – da får dere også en som gir dere ting dere liker.

Jeg har ikke valgt en mann som er opptatt av slikt og ikke plager det meg heller. Vil man ha det man ønsker seg får man si det da. Da får man det man liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du setter situasjonen i perspektiv; ullklær til 5-6000 er det mest absurde jeg har hørt. Enig i at Cubus-varianten evt er mer anvendelig. 

Anonymkode: 6f682...65b

Nå skrev jeg at jeg hadde blitt fornøyd med en gaven ts klager på, så hva er problemet? 

Hvis det mest absurde du har hørt om er klesplagg til 5-6000, lurer jeg på hva du synes om dyre biler, klokker, vesker, smykker, frisør, ferier, osv. Og hva med unødvendig dyre boliger? Er det greit?  Eller synes du det kun er ok at andre bruker meg penger enn nødvendig på ting som du ville prioritert? Eller tenker du at ingen bør bruke mer penger enn nødvendig på noe?

Endret av Tartufo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilke merkeklær er det som «rettferdiggjør» den prisen der? 

Synes ikke man trenger å rettferdiggjøre at man bruker mer penger enn nødvendig på noe, enten det gjelder bolig, bil, klokker, smykker, frisør, mat, sminke, vesker, hobbyer, ferier eller annet.

Det handler ikke om merket, men de få dyre plaggene jeg har, har god kvalitet, er nøytrale, og kan brukes et helt liv.

Forøvrig ville jeg som tidligere skrevet vært fornøyd med gaven som ts klager på. Veldig dyre plagg ønsker jeg å kjøpe selv.

Endret av Tartufo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man handler ullklær til over 2000 kr plagget blir man bare lurt. Man får rene ullprodukter, kvalitetsklær, til mellom 1000-2000 kroner. Kanskje under tusenlappen hvis man handler antisyklisk/på salg. Men for all del, har man for mye penger er det jo bare å bruke dem opp. 

Jeg hadde blitt glad for 100% merinoullgenser fra Cubus. Ser ikke helt problemet. Hvit er pent og klassisk, ikke min farge, men hvis størrelsen uansett var feil kunne jeg jo byttet til en annen farge samtidig. Størrelser varierer veldig, så ikke lett å treffe riktig der.

Anonymkode: 36a4a...aa6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min vet at jeg foretrekker ingen gave fremfor «å kjøpe noe for å kjøpe noe»

Jeg vet han synes det er vanskelig med gave til meg og skal han kjøpe noe er det bedre at jeg sier noen spesifikke ting jeg ønsker meg.

Men han vet også at jeg er lite opptatt av å få gaver. Til bursdagen min spurte han hva jeg ville og jeg ville at vi skulle lage noe god mat og bare kose oss alene(vi har særkullsbarn). Så han fikset barnevakt og vi nøt middag, film og sex hele natten og morgenen.

Er litt spent nå da. For han sa han har bestilt julegave han håper kommer til jul👀 Hva julegave har 2 mnd leveringstid liksom 😬🤭

Men for oss handler det mer om de små tingene i hverdagen. Han har fått en del smågaver fra meg uten at det har vært noe anledning. Til jul får han klær og sko. Ikke veldig spennende, men han hater å shoppe og det er ting jeg vet han trenger og vil sette pris på. 

Anonymkode: 8365f...341

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bursdagsgaven fra mannen var en genser fra cubus. Den kostet 699,- og var for liten så må byttes. Handler sjelden klær på cubus utenom undertøy, basics etc. 

Forstår dere skuffelsen eller er jeg utakknemlig? Føler meg litt slem.. men...ja.

Anonymkode: 9b260...720

Vet ikke om du har "lov" å være skuffet eller ikke, men å kjøpe en uprøvd genser fra Cubus til en frue kunne jeg aldri funnet på å gjøre. Det bare føles så utrolig feil og fjernt ut for meg. Jeg hadde aldri kommet opp med idèen engang, for mulighetene for å kjøpe noe annet er så mange.

Så at du føler på at det er feil å få tenker jeg er mer rettferdiggjort enn skuffelse.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempevanskelig å kjøpe gaver!! Samboeren min har kjøpt klær til meg før, og selv om det ikke er noe jeg hadde valgt selv, så satte jeg pris på at han brukte tid på å finne noe fint fremfor å bare gi penger. Hadde jeg skulle kjøpt f.eks. verktøy, så hadde det sikkert vært noe helt elendig.

Jeg hadde vært takknemlig for den genseren, og evt sagt at størrelsen ble litt feil, så jeg måtte bytte den. Deretter sagt at neste størrelse ble for stor, og at jeg byttet den i en lekker BH i stedet.

Anonymkode: 1464b...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker ullklærne til Cubus. Jeg hadde blitt glad, men vi er forskjellige.

Mannen din kjenner deg tydeligvis ikke så godt. Kanskje det er det du er mest skuffet over? 

Anonymkode: dcb46...ef8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. De fleste menn frykter å ende opp med en bortskjemt og utakknemlig kone og lever trolig uvitende om at de dårlige gavene og gestene deres bøir hengt ut på Internett forum.. 

🙄

Anonymkode: f9911...e31

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Elsker ullklærne til Cubus. Jeg hadde blitt glad, men vi er forskjellige.

Mannen din kjenner deg tydeligvis ikke så godt. Kanskje det er det du er mest skuffet over? 

Min mann kjenner meg. Likevel vet han ikke hvilke klær jeg liker. Han er ikke opptatt av klær

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (36 minutter siden):

Min mann kjenner meg. Likevel vet han ikke hvilke klær jeg liker. Han er ikke opptatt av klær

Men han hadde kanskje valgt å kjøpe noe han vet du liker?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men han hadde kanskje valgt å kjøpe noe han vet du liker?

Han spør hva jeg ønsker meg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er virkelig ikke et kriterie for meg at mannen skal være opptatt av klær og ting. Min mann er lur nok til å spørre hva jeg ønsker meg, og hvis jeg svarer "vet ikke", kan jeg ikke forvente at han skal treffe blink akkurat. Så lenge jeg kommer med et ønske, gjør han sitt beste for å imøtekomme meg der. 

Anonymkode: ce8d6...113

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Huff. De fleste menn frykter å ende opp med en bortskjemt og utakknemlig kone og lever trolig uvitende om at de dårlige gavene og gestene deres bøir hengt ut på Internett forum.. 

🙄

Anonymkode: f9911...e31

Om han går i en tilfeldig butikk kona aldri har nevnt eller handlet i. Og kjøper en tilfeldig ting som hun aldri har brukt før. Så er ikke kona problemet. 

Anonymkode: bb436...956

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Bursdagsgaven fra mannen var en genser fra cubus. Den kostet 699,- og var for liten så må byttes. Handler sjelden klær på cubus utenom undertøy, basics etc. 

Forstår dere skuffelsen eller er jeg utakknemlig? Føler meg litt slem.. men...ja.

Anonymkode: 9b260...720

Du er selvfølgelig utakknemlig. 

Anonymkode: 702cc...9d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke denne genseren er så verst. God kvalitet, og for mange veldig enkel å bruke. Men å bli skuffet over en gave kan jeg skjønne. Derfor skriver jeg ønskeliste, så presist som at i stedet for «ring» så er det denne ringen fra Maria Black. Enkelt og greit for begge parter. 

Anonymkode: 2e544...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...