AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #81 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, er enkelte som tar helt av i svarene, for noe så ubetydelig som når andre lader opp til jul.... Anonymkode: a9dab...cdb Og noen klarer ikke la være å svare med hersketeknikker og latterliggjøring for noe så ubetydelig som hva andre mener om julepynt Anonymkode: 833b9...883 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #82 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Personangrep og, ja... sjarmerende. Anonymkode: a9dab...cdb Når andre legger seg på en tone med hersketeknikker, (fortelle andre hvor sinte de er, komme med usakligheter og ber andre puste osv, så tar jeg ikke fem flate øre for å legge meg på akkurat samme linje). En kan ikke selv mene at det er greit å drive med spydigheter men ikke tåle den samme spydigheten tilbake(🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂) Begge sidene har sterke meninger om dette tydeligvis men det er ikke slik at de som pynter til jul 2 måneder før tiden er så veldig saklig i denne tråden heller akkurat. En må tåle det en selv sender ut😉 Anonymkode: ba908...654 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #83 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, jeg sa vi var ferdig 2.juledag. Og det klarer jeg å skrive uten å si at andres tradisjoner er "trist"... Og du, pust 😅 Anonymkode: a9dab...cdb Vet du sånn du diskuterer orker jeg ikke, hvor er det jeg ikke puster. Hva er det som gjør at du har så vanskelig med å lese hva andre skriver? Som jeg skriver dere må feire akkurat når dere vil. Ta ned julepynt når julen begynner er veldig spesielt. Du må ha blitt veldig provosert over innlegget mitt, men feirer du før så gjør du det. Så får du stå for det. Anonymkode: 91fa3...c5d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #84 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg har handlet en del julegaver, men ellers er det ingen jul å spore i mitt hus. Jeg er til og med av typen som setter vekk pepperkakeboksene svigermor leverer på døra her. Ingen pepperkaker før 1. desember! Vi har lilla advent med lys, pepperkaker, baking og forberedelser. Ungene får pakkekalender, med enten pakker, opplevelser eller bruksting i. Det kan være dopapir, en banan, en sjokolade eller det kan være en genser som de uansett hadde trengt. Ungdommen (16+) har til og med fått energidrikk i kalenderen her i huset, noen ville sikkert arrestert meg for det Vi pynter ikke til jul før ungene har tatt ferie fra skolen. De styrer pyntinga selv. Ungene gleder seg til jul. De elsker tradisjonene våre, og de er glade og takknemlige for det de får. Anonymkode: e6030...1f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #85 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Når andre legger seg på en tone med hersketeknikker, (fortelle andre hvor sinte de er, komme med usakligheter og ber andre puste osv, så tar jeg ikke fem flate øre for å legge meg på akkurat samme linje). En kan ikke selv mene at det er greit å drive med spydigheter men ikke tåle den samme spydigheten tilbake(🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂) Begge sidene har sterke meninger om dette tydeligvis men det er ikke slik at de som pynter til jul 2 måneder før tiden er så veldig saklig i denne tråden heller akkurat. En må tåle det en selv sender ut😉 Anonymkode: ba908...654 Nei, de er ikke alltid så saklige, men jeg tror faktisk ikke de forstår at når de sier at "jula er over 1. januar " eller "julepynt i januar gjør meg trist", så er det akkurat like ille som når andre sier "Det er ikke jul før 24. desember" eller "julepynt i november vanner ut jula". Det er like fordømmende, så det er jo ikke noe rart om noen reagerer på det. Anonymkode: 0bc06...566 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #86 Del Skrevet 6. november 2024 Og så er det noe spesielt dobbeltmoralak over de som sier at de absolutt ikke kunne tenke seg å vente med jul til 24. men samtidig er det hårreisende at noen setter opp treet nå, i starten av november 😁 Anonymkode: 0bc06...566 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #87 Del Skrevet 6. november 2024 Her gleder treåringen seg til å bake julekaker og dele ut til venner og naboer! … og han gleder seg til adventskalender. det ene utelukker ikke det andre Anonymkode: da610...e9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #88 Del Skrevet 7. november 2024 Barna mine har sjokoladekalender/godterikalender og er fornøyde med det. De gleder seg like mye til jul som andre barn, selv om vi ser julefilmer i november. Vi har også fast tradisjon med å invitere alle søskenbarna til pepperkakebaking hos oss i november, noe barna setter stor pris på. Ungene mine gleder seg kjempemasse til jul, hvert år. Anonymkode: 349b5...f59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #89 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Så det er barna som bestemmer der i huset? Hvis de spør om godteri hver dag så får de det også? Dere er voksne, deres ansvar. Julen blir vannet ut uansett hvor koselig du mener det er. Anonymkode: c7e69...4c5 Din mening , tolerer at andre føler det annerledes Anonymkode: 7bf23...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #90 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 13.13): Ja det er sikkert gøy å ha lørdagsgodt for barna 7 dager i uken, eller ha ferie hele tiden for de som er uføretrygdet også (not). Det er spesielt men hvis du sier det gir deg og barna glede så, jeg er selv veldig glad jeg ikke vokste opp på den måten. Anonymkode: ba908...654 Neimen så heldig jeg var i år da som har deg som vil bytte helse med meg,da skal nok pipen få en annen lyd tenker jeg. Ferie kaller jeg det ikke. Anonymkode: 132b8...74b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #91 Del Skrevet 9. november 2024 Dere som kritiserer at andre ser på julefilmer og koser seg, på tv er det jo faktisk julefilmer hver kveld nå. Her har jeg begynt å handle julegaver og har drukket litt julebrus. Men juletreet blir ikke satt opp og pyntet før nærmere jul. Anonymkode: 132b8...74b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #92 Del Skrevet 9. november 2024 Arkana skrev (På 4.11.2024 den 7.29): Jeg har på ingen måte inntrykk av at det er vanlig å starte med julesnop, julefilmer og julepynt allerede. Mange har startet enkelte forberedelser, som å handle julegaver (både for å slippe stress i desember, men også for å fordele utgiftene litt). Nå er ikke vi heller blant de som starter aller tidligst. Barna har riktignok julekalender og vi pynter litt (kanskje 10%) 1. desember samt at vi voksne har begynt å handle inn litt. Pakkekalender er for øvrig på ingen måte noe nytt. Jeg er født i 78 og fikk selv pakkekalender. Julemagien. forventningene og det å glede seg var i aller høyeste grad til stede likevel og det samme gjelder for mine barn. De gleder seg veldig, vi teller ned og snakker om hva vi gleder oss til og slike ting. Det er jo ikke snakk om å opprettholde full julestemning i to måneder i strekk bare fordi man så smått begynner med forberedelser så det synes jeg er en overdrevet bekymring. Det er ingen fare for at julestemningen og julegleden blir ødelagt. Men det virker som om at innholdet har endret seg i pakkekalenderene siden den tiden. Da kunne det være småtteri man fikk, men nå har jeg inntrykk av at det er større (og dyrere) ting i dem. Og selv om det fantes dem som hadde pakkekalendere da, var det ikke det som var normen, i hvert fall ikke i min omgangskrets. De fleste hadde billigkalendere med småsjokolader i eller klassikeren "appelsin med nellikspiker". Anonymkode: 5f089...536 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #93 Del Skrevet 9. november 2024 Her i huset kommer julepynten frem 23. desember, og det er jeg glad for. Jeg tenker at disse som begynner å pynte i starten av november ødelegger spenningen for barna sine ja. Anonymkode: e5eb6...5ca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #94 Del Skrevet 9. november 2024 mommyaka skrev (På 6.11.2024 den 13.12): Når jula er hele desember? Julen varer ikke i hele desember nei. Advent kommer før jul. Anonymkode: e5eb6...5ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #95 Del Skrevet 2. desember 2024 Jeg er født i 1980, broren min i 1976. Vi hadde pakkekalender i oppveksten. Det er ikke noe nytt, dette. Barna mine har pakkekalender, vi har pynta til jul (ikke tre) og vi har begynt å se julefilmer. Alle gleder seg til jul. Hvorfor er dere så opptatt av hva andre mener? Kan anbefale filmen Grinchen til mange her. Anonymkode: c0dd6...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå