Gå til innhold

Jeg er ikke interessert i sex. Er det noe galt med meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 19.36):

Jeg, K36, er ikke interessert i sex. Jeg har aldri vært det. Jeg hadde sex første gang da jeg var 17. Da var det bare kleint, og jeg regnet med at det kom til å bedre seg etter hvert. Jeg har hatt 5 partnere. Han jeg hadde sex med første gang, en ungdomskjæreste på vgs, far til mitt barn, en rebound og nå han jeg er samboer med. Vi har vært samboere i seks år. Før jeg fikk barn, hadde jeg mer følelse i underlivet, men etter jeg fikk barn, kjenner jeg ingenting nesten. Det er ikke vondt, men heller ikke godt. Det er ganske nøytralt. Kjenner kun en trykkende følelse. Jeg synes sex er kjedelig, og jeg kommer nesten aldri. Jeg har aldri vært spesielt opptatt av sex, men har alltid tenkt at det blir annerledes med en ny partner, at det blir bedre når jeg blir mer trygg på partner osv. Men det er aldri annerledes, og det blir aldri bedre. Enten er alle dårlige i senga, eller så er det jeg som er dårlig i senga. Har aldri fått klager, så jeg vet ikke hva jeg eventuelt skal gjøre bedre. Har spurt samboeren min om han vil jeg skal gjøre noe annerledes, men han synes vi har god sex, at jeg alltid gjør det godt for ham. Jeg har ikke sagt til ham at jeg ikke er så interessert i sex, for jeg har nok en responsiv lyst. Så jeg varmes opp uansett. Men det er bare dødskjedelig. Jeg blir aldri kåt av meg selv, det er alltid han som må ta initiativ. Sånn har det vært med alle partnerne mine. Er det noe jeg kan gjøre for å få opp sexlysten og sexgleden? Jeg vil ikke ha det sånn her, det suger sånn. Jeg vil kunne nyte sex like mye som jeg leser om at kvinner gjør, her inne. 

Anonymkode: f7e6e...ed1

Du er aseksuell. Det er ikke det vanligste, men noen er det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grüner skrev (1 minutt siden):

Du er aseksuell. Det er ikke det vanligste, men noen er det.

Mulig. Jeg har det veldig bra når vi ikke har sex så mye, hvert fall. Slipper liksom "presset". Han presser meg aldri da, det er noe jeg føler på selv. Han har heller ikke høy libido, så sånnsett går det jo fint. Jeg bare synes det er trist at det er sånn, siden "alle" snakker om hvor fantastisk sex er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja, har brukt p-piller og horminspiral av og på siden 16-årsalderen.
Ts

Jeg fikk et helt annet sexliv etter jeg sluttet med det. Det øker jo sjansen for å bli gravid, men jeg går aldri tilbake. Mange av venninnene mine rapporterte det samme. Virker som det har blitt økning i kvinner som sier nei takk pga. bivirkninger. Også slapp jeg depresjon og hjernetåke. Det funker for noen, for meg gjorde det ikke. Og når man har gått på det så lenge vet man jo ikke hvordan det kunne ha vært. 

Ingen oppfordring, bare erfaring fra min side.

De gangene jeg har gitt det en sjanse igjen ble det etter kort tid spørsmål om libido. Og da jeg sluttet på det sluttet også de spørsmålene, for å si det sånn 😅

Sex og lyst er en ganske avansert ting. Det kan være så mye. Det er ikke alle som er så seksuelle av seg.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (21 minutter siden):

Jeg fikk et helt annet sexliv etter jeg sluttet med det. Det øker jo sjansen for å bli gravid, men jeg går aldri tilbake. Mange av venninnene mine rapporterte det samme. Virker som det har blitt økning i kvinner som sier nei takk pga. bivirkninger. Også slapp jeg depresjon og hjernetåke. Det funker for noen, for meg gjorde det ikke. Og når man har gått på det så lenge vet man jo ikke hvordan det kunne ha vært. 

Ingen oppfordring, bare erfaring fra min side.

De gangene jeg har gitt det en sjanse igjen ble det etter kort tid spørsmål om libido. Og da jeg sluttet på det sluttet også de spørsmålene, for å si det sånn 😅

Sex og lyst er en ganske avansert ting. Det kan være så mye. Det er ikke alle som er så seksuelle av seg.  

Jeg skal fjerne spiralen i slutten av måneden, så får vi se hva som skjer. Tok det lang tid fra du sluttet til du merket forskjell?
Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har lyst å kjenne lyst og glede med å ha sex kan be gynekolog om å få resept på testosteron. 

Fungerer som rene lykkepillen for meg ❤️ -bare synd dosen er så bitteliten 🤣 (men bivirkningene med større dose er økt kroppshår nedentil, og det trenger jeg ikke) 

Anonymkode: ba02a...1b5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja

Anonymkode: 6075e...f23

Takk for ditt bidrag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 0.15):

Jeg skal fjerne spiralen i slutten av måneden, så får vi se hva som skjer. Tok det lang tid fra du sluttet til du merket forskjell?
Ts

Det er litt vanskelig å sette en tidsramme på det. Men da jeg begynte på p-pillene igjen ble jeg gradvis annerledes på en negativ måte. Typ 2 måneder, hvis jeg husker rett. Det samme var det da jeg sluttet på de - at jeg etter hvert fikk løftet humør og kjente på mer lyst. Men jeg vet at mange reagerer veldig dårlig den første tiden etter de slutter, fordi kroppen i flere år har blitt vant til å leve med kunstig tilskudd av hormoner. Hårtap, kviser. Men det vet man ikke før man slutter på de. 

Det er ganske individuelt, men for meg var det alltid en lettelse å slutte med det. For min del var det ikke bare sexlyst da, jeg ble rett og slett deprimert av p-piller. Også la jeg på meg av de. 

Skal ikke svartmale det helt da. Noen får økt livskvalitet av hormonell prevensjon også. Men hvis du har hatt lavt libido over flere år, så skader det ikke å prøve. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men egentlig ikke. 

God sex er som kjempegod mat, kjempegodt.

Men uten å like mer enn brødskiver, så blir det aldri godt. 

Love is the secret ingredient in sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Helt normalt. Sex er oppskrytt, og menn er oppskrytt.

Anonymkode: 73095...0cd

Javel? Du kunne jo prøve å unngå alle tjenester utført av menn, alle produkter utviklet og produsert av menn. Og så videre. Forresten er din eksistens basert på en lang rekke menn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke populært å si fordi monogami og alt det der, og jeg har samboer så tar det anonymt. Men de gangene jeg har hatt god, typ flere orgasmer ila en kveld, har vært med menn som jeg var ekstremt tiltrukket av fysisk. Slanke, trente menn som jeg visste kunne velge og vrake. Ikke ons, men forhold som bare var seksuelle, hvor vi begge visste at dette var en midlertidig greie. Når dette var avklart og premissene var kun "sex" så ville vi begge gjøre optimalt for å forberede oss for å være max seksuelt attraktive for hverandre. Jeg var singel da, altså, så ikke utroskap. 

Jeg fantaserer av og til på disse opplevelsene når jeg har sex med min mann, faren til mine to barn. Det var sånn også med han i starten, men ikke nå lenger. Han er den jeg vil være nær, men sex med han er ikke så viktig for meg lenger, så det blir plikt. 

Anonymkode: 90d94...2de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt normalt. Sex er oppskrytt, og menn er oppskrytt.

Anonymkode: 73095...0cd

Nei, du er ikke normal TS. Du er antakeligvis aseksuell eller veldig påvirket av prevensjonsmidlene. Høres trist ut å ha det sånn, men 

Anonymkode: ae943...cbe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Resignert skrev (5 timer siden):

Javel? Du kunne jo prøve å unngå alle tjenester utført av menn, alle produkter utviklet og produsert av menn. Og så videre. Forresten er din eksistens basert på en lang rekke menn.....

Det betyr ikke at man hverken ønsker eller trenger en mann i livet sitt.

Man må skille at vi som samfunn trenger menn og jeg som individ.

Anonymkode: 011c6...a21

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...