AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:08 #41 Del Skrevet søndag kl 16:08 Barna mine vil for alltid ha et hjem hos meg, med mindre det er snakk om destruktiv atferd (feks rus). Vet dessverre alt for godt hvor belastende det kan være. Anonymkode: 18760...536 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:08 #42 Del Skrevet søndag kl 16:08 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Uten penger? Anonymkode: 65070...fb9 Mat må personen kjøpe nå også ,så da må de selvsagt det hos deg Anonymkode: 6ca95...48f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:11 #43 Del Skrevet søndag kl 16:11 Men det skal jo ikke være så vanskelig å få en jobb? H*n kan jo ikke bare søke jobber som er relatert til studiet sitt, men derimot så må h*n se i andre bransjer. F.eks helsesektoren. Der skriker de jo etter folk omtrent, men selvfølgelig det er ikke en jobb man bare tar for å ta. Man må ha geniun interesse for å jobbe med mennesker Anonymkode: 710a3...8c5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:12 #44 Del Skrevet søndag kl 16:12 Jeg ville latt voksne barn flytte hjem med visse ufravikelige vilkår: 1. Det er midlertidig 2. Tvangssparing 3. Må betale for å bo hjemme 4. Må få seg jobb eller være i en form for aktivitet(med mindre det er sykdom som tilsier at det ikke går) Å flytte hjem må ha et formål. Det er fullstendig naturstridig at en voksen mann skal bo hjemme hos mamma/pappa, så det må dreie seg om å spare til egen bolig o.l. Anonymkode: b0182...40e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:12 #45 Del Skrevet søndag kl 16:12 Jeg hadde glatt latt min flytte hjem etter studiene hvis hen var ferdig og ikke hadde fått jobb, men da måtte hen ha søkt etter jobber og kanskje tatt kortere vikariater mm for å kunne bidra til strøm og mat. Det har kanskje noe å gjøre med at jeg er inderlig glad i barnet mitt. Hen er i gang med en mastergrad, og vil nok lett kunne få seg jobb etter studiene, men i tilfelle dette ikke er mulig, hadde jeg alltids tatt hen inn her igjen. Men slutter aldri å være en forelder så lenge man er i live. Anonymkode: be69a...aee 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:13 #46 Del Skrevet søndag kl 16:13 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da regner jeg med du ikke forventer å få flytte inn til ditt voksne barn den gangen du ikke får plass på gamlehjem men har behov for hjelp. Anonymkode: 44147...de1 Det er da helt forskjellige situasjoner. Anonymkode: b0182...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:15 #47 Del Skrevet søndag kl 16:15 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man får avslag på to grunnlag. Enten har man ikke gitt all påkrevd informasjon, eller så har man for høy inntekt. Dersom man har for høy inntekt, klarer man seg helt fint. Mangler papirer, skaffer man det. Anonymkode: 5b36f...98f Hvis «barnet» har studert fulltid uten å tjene penger på siden har hen ikke rett på dagpenger. Man må ha hatt en minsteinntekt fra lønnet arbeid på minst 1,5 ganger folketrygdens grunnbeløp (G) det siste året, eller minst 3 G i løpet av de tre siste avsluttende kalenderårene. Så da er det evnt. sosialstønad man kan søke. Det er ganske mange krav for å få godkjent dette også. Bl.a at man ikke har familie som kan forsørge en. Står mye nyttig her: https://studenttorget.no/index.php?artikkelid=14844 Derfor er man faktisk ganske «stuck» dersom man ikke får jobb umiddelbart etter studier hvor man ikke har hatt jobb ved siden av. Anonymkode: 765d6...74d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:15 #48 Del Skrevet søndag kl 16:15 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man får avslag på to grunnlag. Enten har man ikke gitt all påkrevd informasjon, eller så har man for høy inntekt. Dersom man har for høy inntekt, klarer man seg helt fint. Mangler papirer, skaffer man det. Anonymkode: 5b36f...98f Nei, jeg googlet nå, og fant at det handler om aktivitetsplikten. Skal snakke litt med han om dette. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo du hadde fortsatt hatt samme strøm, bolig osv å betale Anonymkode: 6ca95...48f Ja, men jeg varmer ikke opp hans rom når han ikke er her. Det går mye mer penger strøm og vann. I tillegg låne bil/bensin, +++ Anonymkode: 65070...fb9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:16 #49 Del Skrevet søndag kl 16:16 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har kanskje noe å gjøre med at jeg er inderlig glad i barnet mitt. Det syns jeg faktisk er både slemt og arrogant å si. Som om de som ikke har råd eller mulighet eller vansker med det av andre grunner ikke er glade i sine unger. Anonymkode: 65070...fb9 6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:17 #50 Del Skrevet søndag kl 16:17 Jeg er så glad i barna mine at de hadde alltid fått lov til å flytte hjem! Eldste er snart 19 år og jeg gruer meg egentlig til at han flytter ut. Men i ditt tilfelle hadde jeg absolutt satt noen krav. Det må aktivt søkes etter jobb (også butikkjobber osv), bidra hjemme med husarbeid, penger skal ikke brukes på tull, ha normal døgnrytme og ikke ligge å dra seg til 12 osv. Anonymkode: 2db7a...e76 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:18 #51 Del Skrevet søndag kl 16:18 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde glatt latt min flytte hjem etter studiene hvis hen var ferdig og ikke hadde fått jobb, men da måtte hen ha søkt etter jobber og kanskje tatt kortere vikariater mm for å kunne bidra til strøm og mat. Det har kanskje noe å gjøre med at jeg er inderlig glad i barnet mitt. Hen er i gang med en mastergrad, og vil nok lett kunne få seg jobb etter studiene, men i tilfelle dette ikke er mulig, hadde jeg alltids tatt hen inn her igjen. Men slutter aldri å være en forelder så lenge man er i live. Anonymkode: be69a...aee Selvsagt skal man hjelpe barnet sitt selv når det er voksent. Men det finnes foreldre som lar "barn" flytte hjem uten mål og mening, og blir boende. Det er ikke å hjelpe. Anonymkode: b0182...40e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:21 #52 Del Skrevet søndag kl 16:21 Hva har han gjort siden han ble ferdig med studiene i, jeg antar, juni? Det er 4 hele måneder siden. Anonymkode: 10449...740 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:26 #53 Del Skrevet søndag kl 16:26 Barna mine er alltid velkommene hjem til oss igjen! Det å hjelpe barna våre til en god start er en ting jeg gjør uten tvil! Det er ikke en god star å sende de på sosialen, la de bo på et gatehjørnet eller lignende. Ikke ser jeg at kostnaden blir så stor av å få et menneske til i husholdningen. Klart de skal bidra der de kan, de skal søke jobb, spare penger, men de er trygge hos meg. Ser mange gleder seg til barna er ute da er det endelig tid for oss selv, jeg må innrømme at jeg da tenker hvorfor fikk man barn, når man er ferdig med de sekundet de fylte 18? Tenk ts barnet ditt har studert i mange år, han har en lys fremtid, han må bare få litt fotfeste igjen. Hvor gjør man det best jo i det hjemmet som alltid vil været et hjem. Anonymkode: aa1c8...571 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:30 #54 Del Skrevet søndag kl 16:30 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): "Barnet" vil sikkert flytte hjem for å ha mer disponibel inntekt til rus. Anonymkode: 4ae7b...479 Nå er det ikke alle som barn som heter Marius heller da Anonymkode: c03fd...8ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet søndag kl 16:41 #55 Del Skrevet søndag kl 16:41 Ville latt dem komme hjem for en begrenset periode i en krisesituasjon, men ville da vært klar på at det var en midlertidig løsning mens de jobbet for å finne seg et mer permanent bosted. Synes i alle fall du kan være helt klar på at det er midlertidig, at hen må bidra med minst halvparten av husarbeidet og lage en plan for hvordan hen skal få seg nytt sted å bo. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet søndag kl 16:42 #56 Del Skrevet søndag kl 16:42 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Selvsagt skal man hjelpe barnet sitt selv når det er voksent. Men det finnes foreldre som lar "barn" flytte hjem uten mål og mening, og blir boende. Det er ikke å hjelpe. Anonymkode: b0182...40e Enig i dette. Det er å gjøre dem en bjørnetjeneste. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:52 #57 Del Skrevet søndag kl 16:52 Jeg hadde latt barnet flytte hjem ved krise, alltid. Men det hadde vært vilkår. Å sitte å game halve natta hadde vært uaktuelt. Kanskje sagt at gaming får seg en pause i denne perioden. Barnet ville måttet tatt en midlertidig jobb imens det søkte på en fagrelevant jobb. Barnet ville måttet bidra til mat, og tatt halve husarbeidet. Lagt seg til ordentlig tid. Ut hver dag å bevege seg. Jeg hadde ikke villet ha en sofasliter som ikke gjør noe nytte for seg, hverken hjemme eller i samfunnet. Anonymkode: 15f20...4e7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbbb Skrevet søndag kl 16:56 #58 Del Skrevet søndag kl 16:56 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Nei, får ingenting. Lever på sparepenger. Anonymkode: 65070...fb9 Man får ikke sosialhjelp hvis man har sparepenger. Barnet ditt kan søke om sosialhjelp senere når han/hun er uten sparepenger. For å få dagpenger må man ha hatt en viss inntekt før man er uten arbeid. Du må selv vurdere om du ønsker at barnet ditt skal bo hos deg, TS. Da er det nok greit ha noen klare regler på som forventes med tanke på varighet og jobbsøk. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:57 #59 Del Skrevet søndag kl 16:57 Nei, det er å gjøre dem en bjørnetejeneste. 25 + må forsørge seg selv. Min mor sa ja til mon bror og ble aldri kvitt ham igjen. Nå tar han for gitt at hun betalerhus/mat. Du får gi råd om nav. Og ikke å være kresen på hvilken jobb man søker på/tar. Anonymkode: 82076...052 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:58 #60 Del Skrevet søndag kl 16:58 Min datter flyttet hjem i en periode på nesten et år, da hun var alvorlig syk, nå er mine tre barn voksen, men dem er hjertelig velkommen til å flytte hjem igjen ved behov. Anonymkode: fae7a...b03 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå