AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:56 #21 Del Skrevet søndag kl 15:56 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Barna våre er fremdeles små, så det er lett å si at jeg alltid ville latt dem flytte hjem, men jeg vet hvor godt det er å alltid vite at hvis jeg driter meg ut så er det hjelp å få. Jeg vet at mine foreldre alltid ville latt meg flytte hjem, og at mannens foreldre alltid ville latt han flytte hjem. De alle ville latt hele familien vår flytte inn i krisetider. Jeg håper jeg kan gi barna mine den tryggheten tilbake, den er veldig fin å ha, selv om jeg aldri har måttet bruke det. Anonymkode: 19326...2ff For meg hadde det betydd alt å ha et slikt sikkerhetsnett. Håper mange har denne holdningen. Anonymkode: b68ad...3bc 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:57 #22 Del Skrevet søndag kl 15:57 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): jeg alltid ville latt dem flytte hjem, men jeg vet hvor godt det er å alltid vite at hvis jeg driter meg ut så er det hjelp å få. Jeg sier også ja, men det er ikke noe jeg ønsker. Jeg vet at jeg da må bruke opp min egen buffer og sparepenger, jeg vet at jeg da må ofre søvn og fritid fordi barnet gamer og snur døgnet og ikke er så flink å være stille, jeg vet at jeg vil gå i minus hver måned og måtte ofre drømmene mine. Jeg er så gammel at jeg har svært begrenset tid å oppnå dem på. Dere er to. Mulig du hadde slitt litt med tanken om du var alene og hadde flere å forsørge fra før. Anonymkode: 65070...fb9 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:58 #23 Del Skrevet søndag kl 15:58 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da er man voksen. Man kan fint ta hvilken som helst jobb inntil man finner drømmejobben. Og man er fortsatt ung nok til at det spiller ingen rolle hvor i landet man får jobb. Anonymkode: b6c2e...8ef Det søkes visst mye, men får ingenting. Anonymkode: 65070...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:59 #24 Del Skrevet søndag kl 15:59 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, får ingenting. Lever på sparepenger. Anonymkode: 65070...fb9 Da har de sagt opp selv. Anonymkode: 85ca6...3e6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet søndag kl 15:59 #25 Del Skrevet søndag kl 15:59 De kan flytte hjem, men aktivt søke etter jobb. Ville aldri nekte mitt barn å ikke flytte hjem hvis de trenger det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:00 #26 Del Skrevet søndag kl 16:00 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sier også ja, men det er ikke noe jeg ønsker. Jeg vet at jeg da må bruke opp min egen buffer og sparepenger, jeg vet at jeg da må ofre søvn og fritid fordi barnet gamer og snur døgnet og ikke er så flink å være stille, jeg vet at jeg vil gå i minus hver måned og måtte ofre drømmene mine. Jeg er så gammel at jeg har svært begrenset tid å oppnå dem på. Dere er to. Mulig du hadde slitt litt med tanken om du var alene og hadde flere å forsørge fra før. Anonymkode: 65070...fb9 Nei jeg ikke endret mening , mine barn er mine barn dor alltid of jeg mente det samme da jeg var alene. Men du må selvsagt be ha. Kjøpe mat. Ellers hadde utgiftene dine uansett vært de samme Anonymkode: 6ca95...48f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:00 #27 Del Skrevet søndag kl 16:00 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da har de sagt opp selv. Anonymkode: 85ca6...3e6 Nei. Har ikke hatt jobb etter studier. Anonymkode: 65070...fb9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:00 #28 Del Skrevet søndag kl 16:00 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det søkes visst mye, men får ingenting. Anonymkode: 65070...fb9 Har "barnet" studert fram til nå? Anonymkode: b6c2e...8ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:00 #29 Del Skrevet søndag kl 16:00 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du må selvsagt be ha. Kjøpe mat. Uten penger? Anonymkode: 65070...fb9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:01 #30 Del Skrevet søndag kl 16:01 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har "barnet" studert fram til nå? Anonymkode: b6c2e...8ef Ja Anonymkode: 65070...fb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet søndag kl 16:01 #31 Del Skrevet søndag kl 16:01 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sier også ja, men det er ikke noe jeg ønsker. Jeg vet at jeg da må bruke opp min egen buffer og sparepenger, jeg vet at jeg da må ofre søvn og fritid fordi barnet gamer og snur døgnet og ikke er så flink å være stille, jeg vet at jeg vil gå i minus hver måned og måtte ofre drømmene mine. Jeg er så gammel at jeg har svært begrenset tid å oppnå dem på. Dere er to. Mulig du hadde slitt litt med tanken om du var alene og hadde flere å forsørge fra før. Anonymkode: 65070...fb9 Du må ikke ofre deg. De er voksene. Si at du ikke makter å være der for han/hun akkurat nå, og at det må respekteres 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:01 #32 Del Skrevet søndag kl 16:01 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ellers hadde utgiftene dine uansett vært de samme Og utgiftene blir ikke de samme. Sjekk gjerne sifo. Anonymkode: 65070...fb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:02 #33 Del Skrevet søndag kl 16:02 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja Anonymkode: 65070...fb9 Men har det mulighet til å fortsette å studere med studielån? Anonymkode: b6c2e...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:02 #34 Del Skrevet søndag kl 16:02 Hmmmmmm skrev (6 minutter siden): Ikke noe mindre trist en at man vet at man ikke får det samme tilbake. «Barna» klarer seg Da regner jeg med du ikke forventer å få flytte inn til ditt voksne barn den gangen du ikke får plass på gamlehjem men har behov for hjelp. Anonymkode: 44147...de1 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet søndag kl 16:02 #35 Del Skrevet søndag kl 16:02 Jeg er ikke så sikker på at du faktisk hjelper vedkommende ved å la hen bo hjemme hos deg . De må faktisk lære å klare seg selv. Veldig usikker på om det er helt umulig å få jobb - du må bare ikke være kresen. Så har man jo krav på støtte om man ikke faktisk klarer seg selv/har inntekt. Heller bistå litt med rådgivning hvis vedkommende er klar for det - dvs. viser at hen er intr. i å ta tak i problemet 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:03 #36 Del Skrevet søndag kl 16:03 Avhengig av hvor dere bor, så er det mulig å få en jobb. Sikkert ikke studierelevant, og sikkert ikke det "barnet" ønsker seg. Men en jobb mens man venter på andre napp. Hadde fått lov til å flytte hjem ja, men ikke uten å ta en annen jobb i mellomtiden. Om det så er som ringevikar, på bensinstasjon, telefonselger, hva som helst. Mens man søker andre mer relevante jobber. Og måtte selvfølgelig bidratt. Men jeg hadde ikke gått med på å gå i minus, og jeg hadde heller ikke gått med på å bli vekket om natta fordi "barnet" hadde en annen døgnrytme enn meg selv. Anonymkode: 18b05...f68 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:04 #37 Del Skrevet søndag kl 16:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men har det mulighet til å fortsette å studere med studielån? Anonymkode: b6c2e...8ef Nei, ikke per nå. For sent å søke dette semesteret og er jo egentlig ferdig. Kjedelig med veldig høyt studielån også. Anonymkode: 65070...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:06 #38 Del Skrevet søndag kl 16:06 For en kortere periode ja, men da skal fakta på bordet. En grundig samtale med åpne og klare linjer. Konkrete bevis på at ungdommen gjør sitt ytterste for å få jobb og bolig. Støtte og gode samtaler underveis. Blir dette misligholdt så er det ut desverre . Noen lærer bare på den harde måten Anonymkode: 85e29...b03 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:07 #39 Del Skrevet søndag kl 16:07 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har fått avslag visst. Ukjent hvorfor. Anonymkode: 65070...fb9 Man får avslag på to grunnlag. Enten har man ikke gitt all påkrevd informasjon, eller så har man for høy inntekt. Dersom man har for høy inntekt, klarer man seg helt fint. Mangler papirer, skaffer man det. Anonymkode: 5b36f...98f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:07 #40 Del Skrevet søndag kl 16:07 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og utgiftene blir ikke de samme. Sjekk gjerne sifo. Anonymkode: 65070...fb9 Jo du hadde fortsatt hatt samme strøm, bolig osv å betale Anonymkode: 6ca95...48f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå