Gå til innhold

Hudvennlig håndsåpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sliter som mange andre med tørr hud og eksem på hendene i det kalde halvåret, og mye av det er for min del grunnet håndvask.

Bruker nå klar håndsåpe, men føler ikke den er snill mot huden. Noen med samme problem som kan anbefale en som ikke irriterer og tørker ut huden?

Anonymkode: a9936...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes den fra first price er meget bra, billig er den og.

Anonymkode: fc3db...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en familie som er veldig vare på såper. Eneste som funker på oss er rema sitt merke! Helt fantastisk! Hvis vi er på ferie noen dager med annen såpe så er hendene helt ødelagt, men med denne så er problemene våre MYE mindre. Vel verdt ett forsøk!

Anonymkode: aa4c9...b7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi er en familie som er veldig vare på såper. Eneste som funker på oss er rema sitt merke! Helt fantastisk! Hvis vi er på ferie noen dager med annen såpe så er hendene helt ødelagt, men med denne så er problemene våre MYE mindre. Vel verdt ett forsøk!

Anonymkode: aa4c9...b7f

Bytt til olje så går nok heller problemet fra "mye mindre" til null :)

Anonymkode: ac18b...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sensitiv hud og reagerer på en del håndsåper, men den som fungerer definitivt best for min sensitive hud er rett og slett Lano.

medium.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hei! Jeg sliter som mange andre med tørr hud og eksem på hendene i det kalde halvåret, og mye av det er for min del grunnet håndvask.

Bruker nå klar håndsåpe, men føler ikke den er snill mot huden. Noen med samme problem som kan anbefale en som ikke irriterer og tørker ut huden?

Bruker dusjolje eller håndolje fra Sebamed. Smører og smører og klisser og klisser hele vinterhalvåret. 

Anonymkode: 4ffaa...e2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du må smøre hendene dine. Du kan bruke så hudvennlig såpe du vil, men vann kombinert med kald tørr luft ute VIL tørke ut hendene dine. Jeg bruker Bliw håndsåper, de føles mildere mot hendene enn mange andre såper. Ikke er den så dyr heller. Så smører jeg hendene minimum 5-6 ganger gjennom døgnet.  Jeg sverger til den lilla nivea body lotion, den beste kremen jeg har brukt på hendene. Fikk låne den av min tante for noen år siden, og har ikke kjøpt dyre håndkremer som lover gull og grønne skoger siden, for de holder aldri hva de lover. Fettete er de også, og trekker aldri inn i huden. Etter jeg startet med Nivea i vinterhalvåret er hendene aldri tørre, såre eller sprukket. 

Anonymkode: cb7ae...ccf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer veldig bra med en  håndsåpe i fast format som er litt overfettet. Det hender jeg lager selv og da er en kollega av meg som plages med tørr og sår hud, alltid raskt på pletten med å bytte til seg litt såpe. Tipper det finnes en del småskalaprodusenter ute på markedet. 

Dersom du absolutt vil ha den i flytende format, kan du raspe litt av såpen og blande det med vann i en såpedispenser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bedre hud når jeg begynte å vaske hendene med lunkent vann, i stedet for varmt. Temperaturen spiller liten rolle. Du greier neppe å vaske hendene i 60 grader likevel. Men det har mye å si for huden.

Anonymkode: e42de...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns Palmolives Milk & Honey flytande såpe ikkje er uttørkande. Er også plaga med tørre hender

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema sin er overraskende bra ja. Ellers Bliw også, samt funnet noen milde på Normal som de dessverre ikke selger lengre. Om du virkelig er plaget er det nok lurt å kjøpe helt parfymefri, og det har de både på Normal og på Apoteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Anglamark. Og kun - og kun bare - Anglamark. Det er den absolutt eneste såpen på markedet for sart hud. 
Du behøver en såpe som er uten fargestoff og parfyme som et absolutt minimum. Men det meste av såpe (og kremer) i det segmentet er fremdeles ikke laget for sart hud. Den er laget for folk som har litt tørr hud, og tror det er ille.

Anonymkode: ae8f6...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral her også. Slet mye med eksem på hendene helt til jeg begynte med Neutral.

Anonymkode: e5e03...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...