Gå til innhold

Samboer irriterer etter vi fikk barn sammen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du burde lært deg å kjenne mannen du var sammen med før du lot ham komme inni deg uten prevensjon. Psykopattegnene var nok alltid der…

Anonymkode: a5477...639

Litt sent å si det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Litt sent å si det nå...

Det er aldri for sent å gå fra psykopaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er aldri for sent å gå fra psykopaten.

Nei men det er for sent å ikke ha fått barn med han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du burde lært deg å kjenne mannen du var sammen med før du lot ham komme inni deg uten prevensjon. Psykopattegnene var nok alltid der…

Sånne innlegg som dette er så jævla meningsløse… 

Du skjønner virkelig ikke hvor godt slike dyssosiale mennesker klarer å gjemme sin dyssosialitet! Men, etter et bryllup eller etter et barn, da slutter de å skjule. Og da kommer slagene, eller mishandlingen. 

Det er så tåpelig å legge skylden over på ts her, "dette skulle du sett på forhånd!". Hallo på do, fyren forandret seg over natta… han er ikke første mann heller i verdenshistorien til å klare å skjule sitt egentlige jeg!

Anonymkode: 9daba...62b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du sier han er godt voksen, og da er det virkelig på tide at han lærer helt elementære ting, som husarbeid, matlaging, bytte bleie osv. Jeg ville satt hardt mot hardt og forlangt en endring. Si at du ikke vil leve med en mann som ikke har boevne, og fortell han at det er utrolig usexy og latterlig den måten han holder på.

Du må snakke med han om det du skriver her, for dette kan jo ikke fortsette. 

Anonymkode: 38ee5...bb5

Barnet til ts er 5 år og da bruker vel barn svært sjelden bleie får en håpe.

Anonymkode: d71d2...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du skjønner virkelig ikke hvor godt slike dyssosiale mennesker klarer å gjemme sin dyssosialitet! Men, etter et bryllup eller etter et barn, da slutter de å skjule. Og da kommer slagene, eller mishandlingen. 

Det er så tåpelig å legge skylden over på ts her, "dette skulle du sett på forhånd!". Hallo på do, fyren forandret seg over natta… han er ikke første mann heller i verdenshistorien til å klare å skjule sitt egentlige jeg!

De endrer seg ikke over natta; kvinner lukker øynene for alle tegnene som er der. Har sett det tusenvis av ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnet til ts er 5 år og da bruker vel barn svært sjelden bleie får en håpe.

Anonymkode: d71d2...de7

Barnet er 1år. 

Anonymkode: fc802...c5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Arbeidsfordelingen er noenlunde skjev. Jeg gjør alt hjemme i huset.

Noenlunde? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kvinner skal alltid få skylda for menns shitty oppførsel, uansett hva. "Hvorfor gikk du ikke?" "Hvorfor hadde du på deg et kort skjørt?" "hvorfor drakk du?"

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De endrer seg ikke over natta; kvinner lukker øynene for alle tegnene som er der. Har sett det tusenvis av ganger.

Man gjør ofte det i forelskelsesrus. Er lettere for andre utad å se det, så er lett for deg å si

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (4 timer siden):

Man gjør ofte det i forelskelsesrus. Er lettere for andre utad å se det, så er lett for deg å si

Du erkjenner altså at kvinner overser det.

lajlaj skrev (4 timer siden):

Kvinner skal alltid få skylda for menns shitty oppførsel, uansett hva. "Hvorfor gikk du ikke?" "Hvorfor hadde du på deg et kort skjørt?" "hvorfor drakk du?"

One is not like the other.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo noe du har lagt tilrette for da TS ved måten du har tatt alt ansvar på, så å endre dette nå er en tapt kamp tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du erkjenner altså at kvinner overser det.

One is not like the other.

Er menn noe bedre? Er menn som blir behandla som dritt i forhold og

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det kan de fint gjøre.

Anonymkode: 90bd3...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde fordele tiden med barnet litt mamma og litt pappa. :)

Anonymkode: 516de...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan de fint gjøre.

Fint gjøre hva? Lukke øynene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Reign skrev (52 minutter siden):

Fint gjøre hva? Lukke øynene?

Endre seg over natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 12.22):

Hei. 

Dette er en litt merkelig situasjon. Jeg og samboer har barn sammen. Arbeidsfordeling er noenlunde skjev. Jeg gjør alt hjemme i huset. Rydder, vasker, tar inn og ut av oppvaskmaskin, vasker klær og videre. Jeg holder styr på alt som skal huskes, alle avtaler drar jeg på og jeg er den som er hjemme med sykt barn og bruker av mine egenmeldingsdager, sykedager og sykt barn dager.
Jeg gjør også ting som å kle på barn, skifte på barn, bade de, legge de, pusse tenner og alle arbeidsoppgaver som barna ikke liker å gjøre men som selvsagt er nødvendig. Jeg lager middag til hele familien og alle andre måltider. Samtidig sitter samboer og leker med barnet. Samboer gjør alle de «fine» tingene, alt som er gøy og som barnet forbinder med noe positivt. 

Det som har hendt nå er at barnet løper etter han når han går, vil kun til pappa og lignende. Dette synes samboer er hysterisk morsomt og viser det for meg og alle andre ved å si fraser som «ser dere! Han er en ekte pappagutt!» « han elsker pappaen sin!», «pappaen er den viktigste for han!! », videre blir han sur dersom andre kommenterer at barnet ligner på meg. Jeg synes det er en ufin oppførsel. Han ødelegger for barnet sitt ved at det blir vanskelig for meg å være alene med han, når pappaen reiser bort i forbindelse med jobb. 

Han holder på slik hele tiden og hele dagene, også ovenfor meg. Dette begynner å virkelig tære på forholdet vårt og nå synes jeg han er direkte ekkel. De gangene jeg har valgt å ikke gjøre huslige sysler men bruke tid på å ha det fint sammen med barnet, da kommer samboer og «tar over». Han roper da ting som «komme til pappa!! Se hva pappa gjør» og forstyrrer vår stund. Han klarer ikke å se på at barnet også bruker tid sammen med meg, da i andre situasjoner enn stell og lignende. 

Kan noen gi meg råd? Hva er dette for noe? Hva bør jeg gjøre? 

Har vurdert å slutte å gjøre husarbeid, la alt forfalle og kun leke sammen med barnet. Kanskje han da forstår. 

Anonymkode: fc802...c5d

Du får ham til å gjøre halvparten av hva du gjør. På den måten får du kvalitetstid med barnet.

Anonymkode: 4cee3...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I noen tilfeller. I mange er det ikke tilfelle. 

Tar gjerne en faglig debatt på det, om du vil. 

Slutt å sett skylda der den ikke hører hjemme. Det er i beste fall slekt og i verste fall symptom på annet..

Anonymkode: 4cee3...dcb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere burde fordele tiden med barnet litt mamma og litt pappa. :)

Anonymkode: 516de...f14

No shit Sherlock. Har du lest innleggene til ts?

Anonymkode: 7ac90...e39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...