Gå til innhold

Tunfisk til katt. Ok en sjelden gang? (Siste måltid før faste)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I flg nettet er visst ikke tunfisk anbefalt til katt pga kaloriinnhold,høyt salt og lite næring b.la. Har derfor unngått å gi katten dette. 

Katten skal faste pga kastrering i morgen.  Tenkte å sørge for at han spiste seg god og mett før jeg fjernet tilgangen på tørrfôr.  Jeg har jobb i kveld, og kommer ikke hjem før kl 22. Får derfor ikke sett om katten har fått spist greit. Skulle egentlig å koke fisk å gi ham som siste måltid,  men så hadde jeg glemt å kjøpe inn før helgen, og fryseren var tom. Katten vår liker ikke våtfor, så det er kun kokt fisk og tørrfôr det går i.

Ungdommen spiser tunfisk , og har derfor noen bokser av dette stående i skapet. Kan jeg gi katten dette i kveld som siste måltid?  Katten blir tullete hver gang en boks åpnes å prøver å snike til seg rester om han kan, så jeg vet han liker det. 

Eller skal jeg bare satse på at han har spist nok tørrfôr, og så fjerne det før før jeg legger meg? 

Anonymkode: 17c54...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Tunfisk i vann" som legges i bløt, i vann slik at saltet trekkes ut går bra.

Anonymkode: 3df5a...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

"Tunfisk i vann" som legges i bløt, i vann slik at saltet trekkes ut går bra.

Anonymkode: 3df5a...f1a

Lurt tips om å legge det litt i bløt først ja. Tusen takk 😊

Anonymkode: 17c54...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tunfisk til katt er ikke bra, pga høye verdier av metaller, eller noe sånt, om jeg ikke husker feil, men en og annen gang går helt fint.

Anonymkode: df26c...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt tålte ikke det, fikk diaré. Men hun er en gammel katt og det er mye hun ikke tåler.. Ville allikevel prøvd med litt først.

Anonymkode: 3d495...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt får en boks en gang i blant. 👍

Anonymkode: 7ba37...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...