AnonymBruker Skrevet 3. november #1 Del Skrevet 3. november Smått irriterende med barn som henger over seteryggen min og kommenterer alt som skjer og kommer til å skje underveis. De hadde sett filmen før. Jeg sa ingenting for kan hende er det jeg som er Karen som ikke lar barna utfolde seg, og jeg har høy terskel for å be foreldre snakke til barna sine. Jeg har lært min at det ikke er lov å snakke etter at filmen er begynt, og hun syntes også det var irriterende å høre løpende kommentar fra de bak, samt risting i seteryggen. Med tanke på neste gang vi går på kino, så lurte jeg på om dette er bare sånt man må finne seg i når man ser barne-/familiefilm, eller det innafor å be de dempe seg, på en høflig måte? Film med 6 års aldersgrense. Jeg vet ikke hvor gamle barna som satt bak oss er, men de hadde voksne med som lot de drive på. Hvis det hadde vært ledige seter, så kunne vi bare ha flyttet oss så klart. Anonymkode: c2918...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #2 Del Skrevet 3. november Men du må jo si i fra. Både til barna og de voksne. Hvis de prioriterer å bruke tiden til å snakke fremfor å se film, må de forlate salen. Anonymkode: f4973...43a 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #3 Del Skrevet 3. november Det er ikke greit på kino, nei. Da kan de holde seg hjemme Anonymkode: 47141...22f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #4 Del Skrevet 3. november Overhode ikke innafor. Selvfølgelig skal man lære barna at man er stille på kino. Er de ikke modne nok til å sitte stille en hel film, så tar man de ikke med. Aldri skjønt hvorfor 2-3-åringer absolutt skal på kino. Men disse hørtes jo eldre ut, og da er det enda mindre forståelig. Provoserende foreldre. Anonymkode: bc7a6...6c0 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #5 Del Skrevet 3. november "Så hyggelig at dere har lyst til å fortelle alt om denne filmen, men vi har ikke sett den før, så fint om vi kan få se den uten å bli forstyrret" *Smil og blikk på foreldrene* Anonymkode: d130b...86a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 3. november #6 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Så hyggelig at dere har lyst til å fortelle alt om denne filmen, men vi har ikke sett den før, så fint om vi kan få se den uten å bli forstyrret" *Smil og blikk på foreldrene* Anonymkode: d130b...86a Nei. Ikkje lær barna slik passiv-aggressiv oppførsel. Ver tydelig og direkte. Og om det er foreldra du ønsker å seie noko til, så er det dei du snakkar til. 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #7 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Smått irriterende med barn som henger over seteryggen min og kommenterer alt som skjer og kommer til å skje underveis. De hadde sett filmen før. Jeg sa ingenting for kan hende er det jeg som er Karen som ikke lar barna utfolde seg, og jeg har høy terskel for å be foreldre snakke til barna sine. Jeg har lært min at det ikke er lov å snakke etter at filmen er begynt, og hun syntes også det var irriterende å høre løpende kommentar fra de bak, samt risting i seteryggen. Med tanke på neste gang vi går på kino, så lurte jeg på om dette er bare sånt man må finne seg i når man ser barne-/familiefilm, eller det innafor å be de dempe seg, på en høflig måte? Film med 6 års aldersgrense. Jeg vet ikke hvor gamle barna som satt bak oss er, men de hadde voksne med som lot de drive på. Hvis det hadde vært ledige seter, så kunne vi bare ha flyttet oss så klart. Anonymkode: c2918...a89 Slikt som dette opplever vi og på fly. Unger på setene på raden bak som torturerer både barn og voksne på seteraden foran med sparking i setene, dytting, slafsing med mat og tyggegummi inni ørene på oss foran. Foreldre som bare sitter der uten å gjøre noe som helst. Min forundring var stor da et av våre førskolebarn snudde seg til dem bak og spurte høflig om hun kunne legge ned stolen sin. Ka, si i fra, istedenfor å ødelegge hele kinoopplevelsen. At foreldre ikke klarer så pass selv er bare trist. Anonymkode: 40872...b27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #8 Del Skrevet 3. november Gud skrev (15 minutter siden): Nei. Ikkje lær barna slik passiv-aggressiv oppførsel. Ver tydelig og direkte. Og om det er foreldra du ønsker å seie noko til, så er det dei du snakkar til. Enig. Hvis det faktisk ikke er hyggelig, så ikke si a det er hyggelig. Anonymkode: fc660...bce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #9 Del Skrevet 3. november Si fra til barna som gjør det! Mens foreldrene ser på!!! Anonymkode: 63423...03d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #10 Del Skrevet 3. november Gi beskjed siden foreldrene ikke greier det. Dessverre må man ikke ta iq- eller evnetest for å ploppe ut unger! Om det ikke blir bedre, gi beskjed til en kinoansatt. Anonymkode: 145fb...ee3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #11 Del Skrevet 3. november Er dessverre et helt vanlig problem. Folk evner ikke å oppdra ungene sine i rom der det er flere mennesker. Fly, kino, konserter, teater ... De sitter og snakker høyt og har ingen tanker for hva andre folk rundt dem føler. Anonymkode: 8aecd...263 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #12 Del Skrevet 3. november Jeg får være kjærringa mot strømmen jeg da og si at sånt regner jeg med på en barnefilm. De er små og greier ikke å hemme alle impulser. Anonymkode: 511df...d93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #13 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får være kjærringa mot strømmen jeg da og si at sånt regner jeg med på en barnefilm. De er små og greier ikke å hemme alle impulser. Anonymkode: 511df...d93 Jeg jobber med skolekino og vi har svært lite problemer med at elever fra 1.-7. trinn følger med på filmen uten å forstyrre andre med prat, bråk og uro. Ungdomstrinnet er mer krevende, men det handler om andre ting. Anonymkode: a1324...f0c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #14 Del Skrevet 3. november Jeg har gitt opp. Var på teaterforestilling tidligere i uka. Greit nok, det var åpent for barn også, så litt må man jo tåle. Ungene bak meg satt og sparket i seteryggen, mens foreldrene stadig vekk småpratet seg i mellom. Ungene noen seter til høyre hoppet opp og ned og ropte til de på scenen. De på raden foran kranglet om godteri så det innimellom overdøvet de på scenen. Noen litt lenger ned satt og spilte spill på mobilene med lysstyrke på maks. Det er jo helt håpløst å være den som sier fra, det blir en fulltidsjobb, og neppe noe skryt fra de rundt som blir "irettesatt". Tror ikke foreldrene er i nærheten av å skjønne hvorfor dette er irriterende. Anonymkode: d2408...828 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #15 Del Skrevet 3. november Takker for svar. Hvis det skjer igjen, så skal jeg prøve ta mot til meg og si ifra. Høflig så klart. -ts Anonymkode: c2918...a89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #16 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får være kjærringa mot strømmen jeg da og si at sånt regner jeg med på en barnefilm. De er små og greier ikke å hemme alle impulser. Anonymkode: 511df...d93 Ja det må være lov å glemme seg. Jeg irriterer meg ikke over de som snakker nå og da. Dette var derimot nærmest gjennom hele filmen -ts Anonymkode: c2918...a89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #17 Del Skrevet 3. november Barn er barn. De er under opplæring og man kan ikke forvente at de oppfører seg perfekt. Det er veldig merkelig å forvente at barn ikke skal kunne gå på kino før de oppfører seg som voksne. Det er helt greit å be noen roe eller dempe seg om det blir for mye, men velger man å gå på kino og se en film som har en aldersgrense tilpasset barn må man også tåle mer enn under en voksenfilm. Anonymkode: a3271...01d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #18 Del Skrevet 3. november Jeg blir ikke frustrert på barn som glemmer seg og snakker høyere enn de burde. Jeg blir heller ikke irritert på barn som glemmer å sitte i ro med beina osv. Det jeg BLIR frustrert på, er foreldre som ikke bryr seg om noe som helst, og ikke irettesetter barna sine sånn at de på sikt lærer og gjør det de skal mer automatisk. Jeg jobber med barn og har nok en litt lavere terskel enn andre for å si fra til barn som ikke oppfører seg - selvfølgelig på en ok måte. Men når jeg sier fra til foreldrene er jeg ikke alltid like "grei", det skal sies.... Så får jeg heller være Karen, det lever jeg helt fint med. Tenker at jeg til syvende og sist gjør ungen en tjeneste dersom det fører til at foreldrene får litt mer fokus på oppdragelse. Anonymkode: b62dc...cd4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #19 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn er barn. De er under opplæring og man kan ikke forvente at de oppfører seg perfekt. Det er veldig merkelig å forvente at barn ikke skal kunne gå på kino før de oppfører seg som voksne. Det er helt greit å be noen roe eller dempe seg om det blir for mye, men velger man å gå på kino og se en film som har en aldersgrense tilpasset barn må man også tåle mer enn under en voksenfilm. Anonymkode: a3271...01d Ja, normalt sett er barn under opplæring. Men hvis de plager halve salen uten at foreldrene reagerer, så er det jo ingen læring inne i bildet! Da er det bare "gjør hva dere vil uten å ta hensyn til andre". Anonymkode: 145fb...ee3 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #20 Del Skrevet 3. november Jeg tenker litt at hvis foreldrene ikke evner å lære barna sine grunnleggende folkeskikk, så har samfunnet rundt et ansvar for å gjøre det. På sikt gagner det barna, som har mulighet for å justere oppførselen sin, og dermed blir bedre likt av omgivelsene. Så ja, si ifra, på en fin måte selvsagt. Anonymkode: b9ddb...149 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå