AnonymBruker Skrevet i går, 02:39 #21 Del Skrevet i går, 02:39 Jeg tenker faktisk at du bør bytte jobb, og kanskje jobbe med de minste. Jeg var selv vitne til et barn som ble kvalt at et eldre barn her i nabolaget. Dette barnet har flere diagnoser, og er ikke god. Selvfølgelig måtte jeg gå i mellom, og få denne personen av, ellers hadde han muligens drept han. Da var denne gutten 13 år, og sterk. Jeg er en liten dame. Jeg er vernepleier, og det er det yrket hvor man er mest utsatt for vold. Og da av store sterke menn. Og jeg måtte slutte i yrket, da jeg ikke orket mer. Og hjalp ikke at en kollega holdt på å bli drept, og havnet i koma i 3 mnd. Jeg jobber i dag med barn med spesielle behov. Synes det er lettere. Anonymkode: 563d5...3a7 4 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:00 #22 Del Skrevet i går, 06:00 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er vernepleier, og det er det yrket hvor man er mest utsatt for vold. Men dere får kurs, dere er vanligvis sammen med andre, dere har gode rutiner på det, det føres avvik og statistikk, det legges ingen skyld på dere, dere får erstatning for ødelagte eiendeler og tøy, dere får yrkesskade-erstatning etterpå uten å måtte gå til rettssak og media, dere får debrief og dere har kollegaer som står sammen med dere. Lærere har ingenting av dette. Vi må takle det alene uten å vite hvordan, gjør vi noe feil eller blir skadet får vi skylda selv, avvik lukkes av ledelsen og gjør at vi ikke får lokale lønnstillegg og fast jobb, ødelagte eiendeler og tøy erstattes ikke, ingen debrief og vi har kollegaer som sier «har du problemer med det? Det har aldri jeg hatt!» I de tilfellene der lærere har taklet vold og blitt skadet selv gis ingen erstatning, de må gå til media og gjennom rettssaker og drit for å bli hørt. Dette kan overhode ikke sammenlignes. Ts: Skriv avvik. På alt. Selvsagt trenger du ikke utsette deg selv for fare. Skolene bør ansette vektere eller annet fagpersonale, eventuelt kurse lærere og gi dem goder tilsvarende andre yrkesgrupper som må forvente vold i jobben sin. Anonymkode: 74257...5d4 8 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:09 #23 Del Skrevet i går, 06:09 Hadde aldri bare stått å sett på om barn begynte å sloss. Dere bør ha et møte dere lærerne og legge en plan. Se på YouTube om dere må, elever kan ikke gå utrygge på skolen. Da stenger dere heller ned skolen. Anonymkode: 1583e...72c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:16 #24 Del Skrevet i går, 06:16 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men dere får kurs, dere er vanligvis sammen med andre, dere har gode rutiner på det, det føres avvik og statistikk, det legges ingen skyld på dere, dere får erstatning for ødelagte eiendeler og tøy, dere får yrkesskade-erstatning etterpå uten å måtte gå til rettssak og media, dere får debrief og dere har kollegaer som står sammen med dere. Lærere har ingenting av dette. Vi må takle det alene uten å vite hvordan, gjør vi noe feil eller blir skadet får vi skylda selv, avvik lukkes av ledelsen og gjør at vi ikke får lokale lønnstillegg og fast jobb, ødelagte eiendeler og tøy erstattes ikke, ingen debrief og vi har kollegaer som sier «har du problemer med det? Det har aldri jeg hatt!» I de tilfellene der lærere har taklet vold og blitt skadet selv gis ingen erstatning, de må gå til media og gjennom rettssaker og drit for å bli hørt. Dette kan overhode ikke sammenlignes. Ts: Skriv avvik. På alt. Selvsagt trenger du ikke utsette deg selv for fare. Skolene bør ansette vektere eller annet fagpersonale, eventuelt kurse lærere og gi dem goder tilsvarende andre yrkesgrupper som må forvente vold i jobben sin. Anonymkode: 74257...5d4 Men den objektive risikoen er betydelig høyere for en vernepleier, så jeg mener absolutt sammenligningen er relevant. Jeg er verken vernepleier eller sykepleier, forresten. Anonymkode: 0a174...485 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:17 #25 Del Skrevet i går, 06:17 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke ute etter hva du mener, men hva reglene sier. Ts Anonymkode: 89373...e3b Gå til fagforeningen i stedet for KG hvis du vil ha et svar på det. Det er juristmat. Men jeg er helt enig i at du bør finne deg noe annet å gjøre hvis planen din er å stå der og se på at barn blir skadet. Anonymkode: 0a174...485 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 06:22 #26 Del Skrevet i går, 06:22 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kan godt forstå lærerene, de kan gå i mellom og riskikere sin egen helse. I 6 kl på en skole her hvor vi bor ble læreren sparket i ansiktet av en 12 åring, en annen ble truet med kniv. De er lærere, ikke politi. De skjæres ned over en lav kam og vi stiler spørsmålstegn hvorfor de ikke går i mellom!! Fordi de er lærere, ikke sikkerhetspersonell. Da bør de heller ansette eget sikkerhetspersonell så lærere slipper å gå på jobb og frykte slike hendelser. For ikke å snakke om barna våre som er vitne til denne volden. Anonymkode: 2851e...7ea Ja hvorfor har de ikke sikkerhetsvakter på skolene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:30 #27 Del Skrevet i går, 06:30 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men dere får kurs, dere er vanligvis sammen med andre, dere har gode rutiner på det, det føres avvik og statistikk, det legges ingen skyld på dere, dere får erstatning for ødelagte eiendeler og tøy, dere får yrkesskade-erstatning etterpå uten å måtte gå til rettssak og media, dere får debrief og dere har kollegaer som står sammen med dere. Lærere har ingenting av dette. Vi må takle det alene uten å vite hvordan, gjør vi noe feil eller blir skadet får vi skylda selv, avvik lukkes av ledelsen og gjør at vi ikke får lokale lønnstillegg og fast jobb, ødelagte eiendeler og tøy erstattes ikke, ingen debrief og vi har kollegaer som sier «har du problemer med det? Det har aldri jeg hatt!» I de tilfellene der lærere har taklet vold og blitt skadet selv gis ingen erstatning, de må gå til media og gjennom rettssaker og drit for å bli hørt. Dette kan overhode ikke sammenlignes. Ts: Skriv avvik. På alt. Selvsagt trenger du ikke utsette deg selv for fare. Skolene bør ansette vektere eller annet fagpersonale, eventuelt kurse lærere og gi dem goder tilsvarende andre yrkesgrupper som må forvente vold i jobben sin. Anonymkode: 74257...5d4 Jeg har en søster som er vernepleier, og hun forteller det samme. Det er mange tiltak rundt voldelige brukere. Jeg har spurt ledelsen hva som er planen rundt enkelte elever jeg har. De utagerer ofte, (men har ikke angrepet meg...enda) og det er slitsomt nok. Men de svarene jeg får fungerer ikke. Det er bare standard vås som "snakk med eleven når hen har roet seg", "si tydelig at det ikke er lov til å kaste/ rope/ slå". Når jeg gjør det jeg får beskjed om, men det ikke fungerer, så vet jeg liksom ikke hva mer jeg skal gjøre. Det føles som jeg må finne ut av det selv, og det gidder jeg ikke. Anonymkode: 89373...e3b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:31 #28 Del Skrevet i går, 06:31 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du har en plikt til å gripe inn, så det betyr at du må gjøre NOE. Du må ikke nødvendigvis gå i mellom hvis det utsetter deg for fare, men plikten til å gripe inn omfatter også å for eksempel hente hjelp. Har selv håndtert mange voldelige elver, og i de situasjonene kollegaer ikke har hjulpet til blir de ikke akkurat applaudert for av ledelse og andre kollegaer. Viktig å tenke at vi er et team som jobber sammen, og at vi hjelper hverandre. Det er jo ingen som ønsker å bli slått, gå inn i slåsskamper og lignende. Anonymkode: 246e3...e72 Denne er så viktig. Ingen ønsker å involvere seg i denne typen situasjoner, og man føler seg uendelig alene om kollegaer ikke backer. Jeg stod i en sånn situasjon, med mye publikum. Og hadde faktisk blitt filmet, mens kollegaer ikke en gang fikk unna publikum. Det føles ikke bra. Anonymkode: b8ece...11d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:44 #29 Del Skrevet i går, 06:44 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hadde aldri bare stått å sett på om barn begynte å sloss. Dere bør ha et møte dere lærerne og legge en plan. Se på YouTube om dere må, elever kan ikke gå utrygge på skolen. Da stenger dere heller ned skolen. Anonymkode: 1583e...72c Ikke stå og se på, men f.eks ringe ledelsen. Jeg har ikke fått kurs i håndtering av vold, hverken på studiet eller via jobb. Og det sto heller ikke noe om det i jobbutlysning eller kontrakt. Jeg ga også beskjed på intervju om at jeg synes det er veldig vanskelig med utagerende elever. Likevel ansatte de meg. Jeg forventet absolutt ikke slike oppgaver i jobben. Som vernepleier eller sykepleier f.eks får man jo beskjed om + opplæring osv hvis man skal jobbe med voldelige brukere. Jeg har ikke blitt noe som helst forberedt. Og hadde de tatt opp dette på studiet eller sånt hadde vært skrevet i stillingsutlysninger så det hadde vært allment kjent om yrket, kan det hende jeg heller hadde studert noe annet. Men det var ikke like mye vold i skolen da jeg startet på studiet for mange år siden, og ikke de første årene jeg jobbet heller. Så jeg hadde aldri tenkt meg at jeg skulle møte på vold og måtte håndtere det alene uten opplæring på jobb. Så når det ikke er gitt at jeg skal håndtere sånt som arbeidsoppgave, så er det rart om det forventes. Spesielt når det ikke er noe rutiner på det. Hverken før, under eller etter at det skjer. Jeg vet at hvis jeg blir slått, så må jeg bare dra hjem og takle det selv, for deretter å dra tilbake på jobb dagen etter og møte samme elev. Late som ingenting har skjedd. Det er sånn det har vært med kollegene mine. Noen har blitt sykemeldt, noen ikke. Anonymkode: 89373...e3b 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #30 Del Skrevet 23 timer siden Skriv en "avviksrapport". Dere lærere har kjempet for økt innvandring i alle år. Velkommen. Anonymkode: 4946d...f36 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #31 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg jobber som lærer og jeg har ALDRI gått mellom barn som slåss. Jeg nekter å utsette meg selv for potensielle skader, det er ikke mitt problem. Du kan hente hjelp i stedet, det har jeg alltid pleid å gjøre. At uansvarlige foreldre ikke kan oppdra barna sine er ikke god nok grunn til at du skal utsette deg for skade. En kollega hos oss ble faktisk slått i magen mens hun var gravid fordi hun prøvde å stanse en rabiat gutt. Aldri i livet om jeg utsetter meg for noe slikt. Anonymkode: 632cb...abd Det er så trist å lese om lærere som uttaler sånt. Forstår dere virkelig ikke at foreldre og lærere må samarbeide om å få flere ressurser til barna? At verden og livet er så mye mer utfordrende nå, at man må koble inn helse, miljøterapeuter og lærere sammen? At alle klasser og skoler skulle hatt stand by lærer klar hvis noen må på do, at alle skulle hatt en psykisk sykepleie samt miljøarbeider i klassen hele tiden? At så mange opplever vonde ting de ikke kan håndtere og prosessere, at så mange sliter og ikke får hjelp, at dette aldri noensinne bør handle om det er foreldre eller lærere som skal oppdra barna, men at man sammen må sørge for nok voksenpersoner og kompetente helsepersonell til å kunne ta tak i utfordringer før de forverres? Hilsen mor til en fireåring som allerede er ekstremt voldelig, slår, sparker, biter etc, der jeg i to år har tryglet om hjelp, da jeg som firebarnsmor ser barnet sliter med noe vanlig «oppdragelse» ikke hjelper på. Jeg bekymrer meg så ekstremt for skolegangen og å møte på lærere som deg, som ikke evner å se at det kan ligge komplekse historier bak utagering, der skyldfordeling kun forverrer skam og forhindrer bedring. Anonymkode: 45f45...33f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #32 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du har en plikt til å gripe inn, så det betyr at du må gjøre NOE. Du må ikke nødvendigvis gå i mellom hvis det utsetter deg for fare, men plikten til å gripe inn omfatter også å for eksempel hente hjelp. Har selv håndtert mange voldelige elver, og i de situasjonene kollegaer ikke har hjulpet til blir de ikke akkurat applaudert for av ledelse og andre kollegaer. Viktig å tenke at vi er et team som jobber sammen, og at vi hjelper hverandre. Det er jo ingen som ønsker å bli slått, gå inn i slåsskamper og lignende. Anonymkode: 246e3...e72 Herregud. Så en lærer kan SE PÅ ????????? Anonymkode: c2299...cb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #33 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er så trist å lese om lærere som uttaler sånt. Forstår dere virkelig ikke at foreldre og lærere må samarbeide om å få flere ressurser til barna? At verden og livet er så mye mer utfordrende nå, at man må koble inn helse, miljøterapeuter og lærere sammen? At alle klasser og skoler skulle hatt stand by lærer klar hvis noen må på do, at alle skulle hatt en psykisk sykepleie samt miljøarbeider i klassen hele tiden? At så mange opplever vonde ting de ikke kan håndtere og prosessere, at så mange sliter og ikke får hjelp, at dette aldri noensinne bør handle om det er foreldre eller lærere som skal oppdra barna, men at man sammen må sørge for nok voksenpersoner og kompetente helsepersonell til å kunne ta tak i utfordringer før de forverres? Hilsen mor til en fireåring som allerede er ekstremt voldelig, slår, sparker, biter etc, der jeg i to år har tryglet om hjelp, da jeg som firebarnsmor ser barnet sliter med noe vanlig «oppdragelse» ikke hjelper på. Jeg bekymrer meg så ekstremt for skolegangen og å møte på lærere som deg, som ikke evner å se at det kan ligge komplekse historier bak utagering, der skyldfordeling kun forverrer skam og forhindrer bedring. Anonymkode: 45f45...33f Jeg er fullstendig enig. Det er skremmende at en lærer kommer med slike uttalelser. Skremmende - og en ansvarsfraskrivelse. Anonymkode: 0a174...485 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #34 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er så trist å lese om lærere som uttaler sånt. Forstår dere virkelig ikke at foreldre og lærere må samarbeide om å få flere ressurser til barna? At verden og livet er så mye mer utfordrende nå, at man må koble inn helse, miljøterapeuter og lærere sammen? At alle klasser og skoler skulle hatt stand by lærer klar hvis noen må på do, at alle skulle hatt en psykisk sykepleie samt miljøarbeider i klassen hele tiden? At så mange opplever vonde ting de ikke kan håndtere og prosessere, at så mange sliter og ikke får hjelp, at dette aldri noensinne bør handle om det er foreldre eller lærere som skal oppdra barna, men at man sammen må sørge for nok voksenpersoner og kompetente helsepersonell til å kunne ta tak i utfordringer før de forverres? Hilsen mor til en fireåring som allerede er ekstremt voldelig, slår, sparker, biter etc, der jeg i to år har tryglet om hjelp, da jeg som firebarnsmor ser barnet sliter med noe vanlig «oppdragelse» ikke hjelper på. Jeg bekymrer meg så ekstremt for skolegangen og å møte på lærere som deg, som ikke evner å se at det kan ligge komplekse historier bak utagering, der skyldfordeling kun forverrer skam og forhindrer bedring. Anonymkode: 45f45...33f Så da mener du at jeg er nødt til å risikere min egen helse i løpet av arbeidsdagen? At jeg skal utsettes for vold, ikke føle meg trygg mens jeg gjør jobben min? I hvilke andre yrker kreves dette? Tenk om kontormedarbeidere fikk beskjed om at «han nyansatte Pål er litt gal, han sliter psykisk så han utagerer og dere må tåle at han angriper dere for det er hva gode medmennesker gjør». INGEN ville akseptert det. Dersom barnet ditt sliter så voldsomt som du sier må du jo skjerme omverdenen for han. Ha han hjemme, planlegg for hjemmeskole. Evnt plassere han i institusjon. Eller flytt til en annen kommune hvor det er vedre hjelpetilbud. Min jobb er ikke å være politi eller fengselsarbeider, jeg er LÆRER. Jeg vil lære barn, lage pedagogiske opplegg og ha hyggelige dager og timer med elevene mine. Ikke slåss med dem. Anonymkode: 632cb...abd 7 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #35 Del Skrevet 23 timer siden Tilkall hjelp. I alle situasjoner jeg har vært i har jeg som regel kunnet tilkalle hjelp. Jeg har gått imellom mange ganger, og har opplevd slag og spark selv men aldri blitt skikkelig skadet. Er ungdomstrinnlærer. Anonymkode: 927cc...7bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #36 Del Skrevet 23 timer siden Her er en stillingsutlysning for vernepleier. Her står det spesifikt at jobben innebærer å håndtere utagerende brukere. Sånn er det ikke når man søker jobb i skolen. Burde det ikke vært det? Om det ikke er opplyst så bør man vel ha noen rettigheter? Er det f.eks lov å ansette en vernepleier/ sykepleier i en jobb der man skal håndtere utagerende og voldelige brukere uten å opplyse om det? https://jobbsafari.no/jobb/100-fast-stilling-som-vernepleier-miljterapeut-miljveileder-barnebolig-pa-srtun-avlastning-180742 Anonymkode: 89373...e3b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #37 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du jobber med barn fra 10-12 år? Altså 5/6/7 klasse? Så tør du ikke å gå mellom? Hadde liksom skjønt det mer om du jobbet med 15-19 åringer. Ja barn er voldelige i dag dessverre. Og jeg mener vi voksene har plikt til å gå mellom barn som sloss. Jeg er ikke lærer, men likevel har masse med elever og de har ikke respekt, men jeg går mellom når jeg ser andre blir skadet. Du får høre med ledelsen om du kanskje kan jobbe i lavere trinn? Vet elever kaster stoler, bøker og alt de finner. Jeg forstår der kan virke skummelt, men voksene har et ansvar å skape et sikkert miljø for alle andre. Anonymkode: e4d9c...972 Jeg er ikke ts, men jeg er instruktør i kampsport. Svært mange av barna er fysisk større enn meg når de er 12 år, og flere også når de er 10 år. Jeg er en forholdsvis liten kvinne på 50 kilo, og jeg kjenner mange 10-åringer på over 50 kilo, og flere som er over 70 også. De har ikke så god motorisk kontroll enda, enda om ts ikke kan noe som helst om slossing er det absolutt risiko for skade. De 10-åringene som er typ 30 kilo er det jo mindre alvorlig skadepotensiale i, men får de tak i saks, stein, tunge skarpe gjenstander eller klarer å få inn et spark rett i nesa eller tennene kan de klare å lage skader de også. Min 10-åring på 30 kilo som har gått på kampsport siden han var 4 år ville tapt en slåsskamp mot en voksen, men mot en uatletisk eller uforberedt voksen ville han nok fint kunnet gjøre skade. Anonymkode: d6c27...feb 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #38 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er ikke ts, men jeg er instruktør i kampsport. Svært mange av barna er fysisk større enn meg når de er 12 år, og flere også når de er 10 år. Jeg er en forholdsvis liten kvinne på 50 kilo, og jeg kjenner mange 10-åringer på over 50 kilo, og flere som er over 70 også. De har ikke så god motorisk kontroll enda, enda om ts ikke kan noe som helst om slossing er det absolutt risiko for skade. De 10-åringene som er typ 30 kilo er det jo mindre alvorlig skadepotensiale i, men får de tak i saks, stein, tunge skarpe gjenstander eller klarer å få inn et spark rett i nesa eller tennene kan de klare å lage skader de også. Min 10-åring på 30 kilo som har gått på kampsport siden han var 4 år ville tapt en slåsskamp mot en voksen, men mot en uatletisk eller uforberedt voksen ville han nok fint kunnet gjøre skade. Anonymkode: d6c27...feb Jeg tror ikke folk forstår hvilken skade barn fysisk kan gjøre. Husker selv vi hadde en elev i klassen som knuste nesa på læreren. Dette var i 6 klasse… denne eleven var totalt ute av kontroll. Var du uheldig å stå i nærheten når ett utbrudd kom, så fikk du gjennomgå. Anonymkode: fca34...62d 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #39 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva tenker du lærerne skal gjøre, da? La elevene holde på? Et av mine barn kom hjem med store blåmerker på halsen og sår i hodebunnen etter at han hadde blitt angrepet av et barn i klassen. Dette var også på mellomtrinnet. Barnet hadde tatt kvelertak på ham, og læreren måtte rive ham løs fra mitt barn med makt. Hva mener du er alternativet her, at barn skal dø? Skulle barnet mitt blitt kvalt fordi du nekter å utsette deg selv for risiko for skader? Gjør du sånn i privatlivet ditt også? Nekter å hjelpe til ved bilulykker, fordi du kan få psykiske traumer etterpå, eller de du hjelper kan ha HIV eller hepatitt C? Dette var åpenbart et barn med store (kjente) problemer. Det hadde ikke noe med uansvarlige foreldre eller dårlig oppdragelse å gjøre, men faktisk traumer barnet hadde blitt påført på skolen. Jeg tenker her ikke på gravide, det er midlertidig og de kan omplasseres eller få svangerskapspenger hvis klassen er ille. Anonymkode: 0a174...485 Man skal ikke «la dem holde på», men man kan tilkalle hjelp, ringe foreldrene eller kontakte politiet. Det er ikke normalt å gå mellom voksne som slåss heller, spesielt ikke i arbeidstiden sin. Det at lærere stadig skal håndtere flere og flere oppgaver gjør ikke situasjonen bedre for noen. Hva hjelper det din unge at jeg går mellom og blir skadet og sykemeldt og barna må få vikar? Eller at det utagerende barnets foreldre oppretter sak mot meg? Det er mye bedre å la mennesker med utdannelse innen vold håndtere slikt, eller kontakte foreldrene til de som utagerer. Dersom alle lærere tenkte slikt ville man bli nødt til å iverksette hjelpetiltak som faktisk fungerer. Det er null poeng i at jeg skal gå mellom der og brannslukke og sette meg i fare, den utagerende ungen kommer bare til å gjøre det på nytt neste dag uansett. Anonymkode: 632cb...abd 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #40 Del Skrevet 22 timer siden Vet ikke reglene rundt det. Men det går jo under HMS. Men slik det har blitt, så synes jeg det er på høy tid at det leies inn egne sikkerhetsvakter i skolene. Anonymkode: 31134...e0d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå