Gå til innhold

Bursdagsfest med inngangspenger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stor pike skrev (2 timer siden):

Det blir mye serpentiner og artig-hatter for 200,-. 100,- ville vært mer enn nok. Sier ikke at jeg hadde droppet det, men vertskapet hadde for alltid hatt stempel i panna som kjipe og gjerrige. 

Det koster mye å ordne til en sånn kveld; leie av lokale, mat, snacks, pynt.. 200kr er helt innafor, syns jeg. 

Anonymkode: 01ea0...75d

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 9.42):

Jeg er invitert i en stor dobbel 30 års dag som skal arrangeres i et lokal. Her er ikke bare venner invitert men også bekjente. Rundt 100 stykk er invitert. På invitasjonen står det at istedenfor gaver så ønsker de at alle gjester vipser 200,- i inngangspenger som går til dekke av lokale, snacks, pynt og andre utgifter. I tillegg må vi ta med egen alkohol som på andre fester ellers. 

Jeg har selv arrangert temafester hvor jeg har kjøpt inn mye, men jeg har ikke tenkt tanken å ta betalt for det. Syntes dere dette er normalt? 

Anonymkode: 3fd86...901

Å herregud, jeg hadde ikke dratt, den som arrangerer festen skal jo betale lokalet, pynt, snacks  osv. ! ikke utnytte gjestene og få dem til å betale ! 

Anonymkode: 039da...1bb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde MYE heller vippsa 200kr som en del av et spleiselag enn å måtte styre med gave.

For meg ville dette vært en vinn-vinn situasjon. Bursdagsbarna får den festen de ønsker seg, og jeg kommer billig ut av det (jeg hadde brukt langt mer enn 200 kr om jeg skulle kjøpt gave to to personer)

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor man inviterer 100 perifere bekjente på en fest man enten ikke kan eller vil betale selv - men som flere har vært inne på; det blir en større og gøyere fest - som muligens er det vertskapet har tenkt også. 

Synes også man slipper billig unna med bare 200kr til to bursdagsbarn! Og de skriver jo faktisk I STEDET FOR gave.

Blir langt mer irritert over venner som inviterer en liten gjeng ut for å spise på restaurant på bursdag hvor det er fullstendig forventet at man har med gave OG betaler for egen mat og drikke, eller -også selvopplevd: koselig vennersvenners hageparty med grilling der man skal ha med alt man selv vil grille, drikke og "gjerne kakebidrag også!!" - og ikke ett ord om at man ikke forventer gave. Det er bare flaut, spesielt om man er over 17. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du stusser. Men når du tenker nøye over det så er det ikke heeelt på trynet, inngangspengene er jo istede for gave. Så det de ønsker seg er jo altså en kjempestor fest med alle de kjenner. Og det er helt valgfritt om du vil hive deg på morroa eller sitte hjemme å Sture :) 

Anonymkode: de6d0...a7e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er invitert i en stor dobbel 30 års dag som skal arrangeres i et lokal. Her er ikke bare venner invitert men også bekjente. Rundt 100 stykk er invitert. På invitasjonen står det at istedenfor gaver så ønsker de at alle gjester vipser 200,- i inngangspenger som går til dekke av lokale, snacks, pynt og andre utgifter. I tillegg må vi ta med egen alkohol som på andre fester ellers. 

Jeg har selv arrangert temafester hvor jeg har kjøpt inn mye, men jeg har ikke tenkt tanken å ta betalt for det. Syntes dere dette er normalt? 

Hadde det vært invitert til bursdag på restaurant, hadde det vært normalt alle betalte for seg selv, men inngangspenger til en 30-årsdag høres litt rart ut, og å invitere 100 stk i en 30-årsdag høres også helt sprøtt ut! Hvem gjør det? Det er jo ikke noe bryllup heller. Litt høye på seg selv?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 9.49):

Hadde gladelig dratt i en slik bursdag. Tipper festen hadde blitt morsom, også slipper man å finne på gave, og betaler i tillegg mindre. Vinn-vinn, spør du meg. 🎉

Anonymkode: 6109a...5c9

Enig 😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200kr i gave var jo kjempebillig for gave og mat! Uansett greit å ha med drikke, så får jeg akkurat den vinen jeg liker. På fester hvor man skal ha medbrakt, så har det alltid vært velkomstdrink.

Jeg hadde nok vippset litt ekstra med mindre bursdagsbarna var steinrike.

Anonymkode: ecb4e...d52

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo billig med 200kr inngangspenger, tenk 30årsgave til 2 stk ellers, man får knapt en sfinx sjokolade for 200 liksom

Anonymkode: 790ab...374

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (På 7.11.2024 den 23.40):

Hadde det vært invitert til bursdag på restaurant, hadde det vært normalt alle betalte for seg selv, men inngangspenger til en 30-årsdag høres litt rart ut, og å invitere 100 stk i en 30-årsdag høres også helt sprøtt ut! Hvem gjør det? Det er jo ikke noe bryllup heller. Litt høye på seg selv?

Eller en kan se det som at det kan bli en heidundrende artig fest med mange

Anonymkode: 790ab...374

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer alle de andre her som skriver at 200 kr for inngang, snacks og fest er mye billigere enn å kjøpe 2 stk bursdagsgaver til folk som fyller rundt tall. Men det kommer jo an på hvor godt du kjenner dem og hvor gøy du tror festen blir.

Anonymkode: 811b0...d2e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 17.04):

Leste det , endrer likevel ikke min mening

Anonymkode: b56fd...629

Hvorfor ikke? Er 200 kr for mye å gi i gave til 2 stk? For det er jo det det er. De ber om 200 kr i gave slik at de kan kose seg med et selskap som de ikke hadde hatt råd til ellers vil jeg tro. Synes det høres lurt ut istedennfor å få ørten gaver man ikke trenger.

Anonymkode: d8d87...677

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Margit777 skrev (På 7.11.2024 den 23.48):

Enig 😊

Enig jeg og 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 18.30):

Å herregud, jeg hadde ikke dratt, den som arrangerer festen skal jo betale lokalet, pynt, snacks  osv. ! ikke utnytte gjestene og få dem til å betale ! 

Anonymkode: 039da...1bb

Å herregud, Utnytte? 200 kr i spleiselag ISTEDET for gave, som ville kommet på mye mer enn 200 kr for 2 personer. Det er jo det de øsker i gave...unner du dem ikke 200 kr i gavepenger engang? Du kaller det å utnytte? De trenger jo ikke å gi gave annet enn de 200 kr. Du går kanskje i bursdager uten å gi gave og vil spise og drikke gratis du da, eller? Jeg mener...siden 200 kr er for mye for deg å gi til 2 personer som bursdagsgave.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 0.17):

Vil ha? Det er dette jeg setter spørsmålstegn ved. Beløpet bør være opp til hver enkelt, ikke satt av vertskapet.

Anonymkode: 9c203...fb1

Er du så gjerrig? Under 100 kr i gave til 1 person? Javel

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det er ille når det blir istedenfor gave. Hadde nok kostet mer enn 200 kr for gaver til to 30-åringer.

Anonymkode: 88fb5...c96

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 kr er mye mindre enn jeg gir i gave, helt perfekt spør du meg 😁

selv hadde jeg ikke arrangert det på den måten fordi det på sett og vis er smålig/man har faktisk ikke råd, men det hadde ikke gjort meg noe om andre hadde gjort det.

Anonymkode: f5894...e68

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 20.24):

Pleier du å la være å gi gave til 30/40-årsjubilanter da? Eller gir du noe til under hundrelappen? Interessert i tips om hva, isåfall. :) 

Anonymkode: 86252...fcb

Hø? Man gir selvsagt gave , hvorfor sksl man gi til under hundrelappen? Det lan man selvsagt klare om man kjøper på salg

Anonymkode: b56fd...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...