Gå til innhold

Bursdagsfest med inngangspenger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette var slik vi gjorde når folk leide grendehus etc for å feire 18 årsdagen sin i min ungdomstid (15 år siden +-). Synes det er meget spesielt når vertskapet er 30 år.

Dersom man ikke har råd til å arrangere fest burde man ikke gjøre det heller.

Anonymkode: 9c203...fb1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dette var slik vi gjorde når folk leide grendehus etc for å feire 18 årsdagen sin i min ungdomstid (15 år siden +-). Synes det er meget spesielt når vertskapet er 30 år.

Dersom man ikke har råd til å arrangere fest burde man ikke gjøre det heller.

Se på det som at de heller vil ha festen i gave enn en hel masse smågaver fra de som kommer. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det! Jeg tror dere som svarer at dere ikke likte det ikke ser detaljen om at det var ISTEDET for gave til to stk. Det er vel ingen som går i en 30-årsdag og gir mindre gave enn 100 kr til hver? Og så tror jeg folk reagerer på det med "inngangspenger". Det hadde vært bedre å bare kalle det gave.

Anonymkode: a3cb3...f84

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg likte det! Jeg tror dere som svarer at dere ikke likte det ikke ser detaljen om at det var ISTEDET for gave til to stk. Det er vel ingen som går i en 30-årsdag og gir mindre gave enn 100 kr til hver? Og så tror jeg folk reagerer på det med "inngangspenger". Det hadde vært bedre å bare kalle det gave.

Heeelt sant det du skriver! 

Anonymkode: 3fd86...901

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri dratt men heldigvis ingen som gjør spnt i min krets

Anonymkode: b56fd...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Leste det , endrer likevel ikke min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville vel kanskje formulert det på en annen måte med f.eks. "i stedet for gave, ønsker jeg et bidrag for å lage festen". Da vil sikkert noen vippse 100 og noen vippse 300. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette virker som en god deal. Gøy med fest og de har sagt hva de ønsker seg i gave. Perfekt for alle synes jeg. 

Hvis du pga økonomi hadde tenkt å kjøpe gave for mindre enn 200kr, så kan jeg forstå hvis du synes det ble for dyrt. Håper i så all at du finner en løsning hvis du vil gå. ❤️

Anonymkode: 4116f...9a1

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt supert å slippe unna med å kun vippse 200 istedenfor å styre med bursdagsgave.

Men det må være sinnsykt fint lokale og mengder med snacks hvis det kommer på 20 000 kroner.

Anonymkode: 6b165...b52

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Helt supert å slippe unna med å kun vippse 200 istedenfor å styre med bursdagsgave.

Men det må være sinnsykt fint lokale og mengder med snacks hvis det kommer på 20 000 kroner.

DJ m/utstyr koster fort 10.000,- bare det. Lokale til 100 på en lørdag 4-5000,- vil jeg tro. Og så en femtilapp i snacks per person?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er helt greit å vippse 200kr istedenfor å gi gave.

Anonymkode: 260c3...abb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde aldri dratt men heldigvis ingen som gjør spnt i min krets

Pleier du å la være å gi gave til 30/40-årsjubilanter da? Eller gir du noe til under hundrelappen? Interessert i tips om hva, isåfall. :) 

Anonymkode: 86252...fcb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke det høres ille ut, jeg da. De fleste har 200 kr, og jeg ville ta med kombucha til drikke. Sluppet å tenke på gave, som ofte er en flaske vin som er minst 200 kr.

Er det slik at du kanskje reagerte litt på det med én gang fordi det er en uvanlig idé, men at det faktisk ikke er en dum idé...?

Endret av katties
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-jk- skrev (1 time siden):

DJ m/utstyr koster fort 10.000,- bare det. Lokale til 100 på en lørdag 4-5000,- vil jeg tro. Og så en femtilapp i snacks per person?

Sto ingenting om DJ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er veldig spesielt å klage på en sum på 200, dette er istedet for gave. Gir dere virkelig mindre enn 200 i gave når dere er invitert i bursdag?

Anonymkode: 6313a...abe

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, er vel en ærlig sak å invitere til fest med deltakergebyr og gjøre det klart hva folk får for pengene? Man kan jo bare takke nei hvis man ikke liker det. 

Anonymkode: 51243...20a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
-jk- skrev (7 timer siden):

Se på det som at de heller vil ha festen i gave enn en hel masse smågaver fra de som kommer. 

Vil ha? Det er dette jeg setter spørsmålstegn ved. Beløpet bør være opp til hver enkelt, ikke satt av vertskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vil ha? Det er dette jeg setter spørsmålstegn ved. Beløpet bør være opp til hver enkelt, ikke satt av vertskapet.

De fleste gir nok gave for mer enn 200,- så på denne måten blir det billigere for gjestene. Ved å ikke sette en pris ville de antageligvis fått inn langt mer enn festen koster. 

Hadde du vært negativ til å sette beløpet om det var snakk om 100 kroner? 50 kroner?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sto ingenting om DJ.

Arrangerer man fest for 100 personer i alder rundt 30 håper jeg virkelig de har leid inn en DJ. Blir ikke akkurat fest av en bluetooth-høyttaler og en spotify-liste samt en gammel speilkule ;) Det blir som å be inn til grillfest med kun engangsgriller...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

200 var mye. Hvis alle kommer får de inn 20.000..

Anonymkode: 33d17...139

Har de invitert 100stk?! Da hadde jeg stått over.

Inngangspenger som alternativ til gave hadde jeg derimot ikke stusset på.

Anonymkode: 6fb39...79b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...