Gå til innhold

Menn er kjipe mot damer de ikke har noen interesse for

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menn er ulike. Det er ihvertfall helt sikkert. Stort sett så blir jeg behandlet med respekt, og blir jeg ikke det så krever jeg den på min måte. Det kommer litt an på situasjonen. Ingen mann får så mye som lov til å røre ved meg uten at jeg vil det. Her er jeg fryktelig steil! Blir direkte mannevond jeg da....

De fleste skjønner heldigvis hintet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har våknet til denne realiteten. Smertefullt er det å tenke at jeg har kastet bort mange år på å tro på kjærligheten. 

Ingen mann har ønsket meg, de bare bruker meg. Når de ikke får det de vil er de egoistiske drittsekker. 

Begynt å lure på om det finnes menn som har evne til å tenke på andre enn seg selv, evne til kjærlighet. I såfall hvor er de? 

Anonymkode: fc4e5...a53

Samme har jeg opplevd. Føler meg null niks verd for menn. Jeg er kun pulbar dessverre. 

Anonymkode: 9eabf...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg opplever stort sett menn som hyggelige, og jeg tviler på at samtlige er tiltrukket av meg 😅

Anonymkode: 7d1be...517

Samme her. Har masse mannlige kolleger på jobb, og jeg er temmelig sikker på at "gutta" på 20-30 ikke er seksuelt tiltrukket av meg som har passert 50. De behandler meg likevel veldig bra, og vi har en god humoristisk tone oss i mellom.

Anonymkode: 86d89...17c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme her. Har masse mannlige kolleger på jobb, og jeg er temmelig sikker på at "gutta" på 20-30 ikke er seksuelt tiltrukket av meg som har passert 50. De behandler meg likevel veldig bra, og vi har en god humoristisk tone oss i mellom.

Anonymkode: 86d89...17c

De ser kanskje på deg som en "mamma"

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jupp, dessverre skjedd flere ganger både sosialt og på jobb! 

Anonymkode: 9f3fc...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (18 timer siden):

Mennesker er stort sett kjipe mot mennesker de ikke liker uansett kjønn OG alder. Seksuellt tiltrukket eller ikke!

Ja. Skal man henge dette på noe handler det nok mest om hvem man har respekt for. Folk man har respekt for oppfører man seg godt mot, mennesker man ikke har respekt for må man gjerne anstrenge seg litt for å være høflig mot. Spesielt når man føler det motsatte av respekt. 

Den innsmigrende oppførsel menn (sikkert kvinner også) driver med når de er hypp på noen vil ikke jeg kalle å være hyggelig. Det er til og med det motsatte av hyggelig å oppleve når interesse på ingen måte eksisterer, og man heller ikke liker/respekterer vedkommende. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Blir helt oppgitt av å lese så mye dritt om menn her, hva faen? Ok, så har du/dere er blitt behandlet dårlig av noen av dem, det er ikke greit uansett. Men å dra absolutt alle menn under samme kam fordi man har vært uheldig å møtt noen drittsekker? Voks opp da. Har vært borti noen fæle menn jeg og, manipulerende, vulgære, frekke og voldelige. Men majoriteten er ikke sånn. 

Anonymkode: 6d9dd...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

En sånn mann hadde jeg pælma ut om han så forgudet meg. Se hvordan en person behandler de som ikke kan gi vedkommende noe eller bidra med noe i deres liv, så ser du hva slags person det er

Anonymkode: 38085...c41

Ja. Dette er helt faktisk noe mange av oss kvinner bruker aktivt til å luke ut dårlige menn. En mann som er aldri så hyggelig mot oss feiler om han oppfører seg dårlig mot en lite pen kvinne/en serviceperson/ et eldre menneske / menn han føler seg overlegen og så videre. Noen få kvinner tiltrekkes merkelig nok av slikt (er kanskje slik selv/beundrer "styrke"?), men de fleste kvinner bruker nok slikt som obs obs, denne mannen er ikke egentlig et godt menneske. 

En person er ikke bedre menneske enn hvordan han/hun behandler andre. Ikke minst dem de anser som svake/sårbare. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nysgjerrig på hvordan du opplever homofile menn jeg, da. De har jo ingen interesse for deg (antar at du er kvinne), men de har aldri vært greie mot deg heller da?

Anonymkode: b65cf...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn er kun kjipe mot kvinner som var kjipe mot dem først. Tror faktisk aldri jeg har sett det motsatte. Her inkluderer jeg ikke de 3% med psykopater som dreper, slår og voldtar. En psykisk frisk mann er aldri kjip mot en kvinne uten videre, så se deg selv i speilet hvis menn er kjipe mot deg. Litt self-awareness skader aldri.

Anonymkode: eb47e...4db

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn er kun kjipe mot kvinner som var kjipe mot dem først. Tror faktisk aldri jeg har sett det motsatte. Her inkluderer jeg ikke de 3% med psykopater som dreper, slår og voldtar. En psykisk frisk mann er aldri kjip mot en kvinne uten videre, så se deg selv i speilet hvis menn er kjipe mot deg. Litt self-awareness skader aldri.

Anonymkode: eb47e...4db

Hvorfor er det ikke motsatt noen gang?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 6.05):

Jeg observerer at menn oppfører seg ekstremt kaldt, avvisende og nærmest frekt mot damer de ikke er seksuelt interessert i. Stemmer det eller spiller jeg meg selv et puss? Jeg vil gå så langt som å påstå at det er unektelig. Faktisk er måten menn behandler deg på direkte proporsjonal med hvor tiltrukket de er av deg. Jeg tror det også er grunnen til at menn blir drittsekker etter ligging, for da er hormon-brillene av (til neste gang). Kan det da også bety at menn er ekstra greie mot folk når driftene virkelig presser på? 

Tanker?

Her ser jeg bort ifra disse mennene som gir komplimenter i hytt og pine mellom hver setning i samtaler, fordi det er jo ikke ekte komplimenter men et forsøk på å vinne stemmer/bli likt som en politiker, eller skape en avslappet atmosfære hvis man opplever atmosfæren som anstrengt. 

Anonymkode: 80ee7...fcb

Jeg som trodde menn ikke kunne kommunisere med kvinner uten å ville ligge med dem. Det har jeg lært her på kvinneguiden. Jeg er forvirret.

Anonymkode: 275b4...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat det samme gjør damer når de er yngre. Karma.

Anonymkode: 07fad...96b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen menn er sikkert bare hyggelige mot damer de er tiltrukket av. Min X var slik. Så fort jeg reiste fra han, så var jeg null verdt for han følte jeg selv. Like greit egentlig...

I senere tid har jeg stort sett opplevd de fleste menn som hyggelige mot meg. Mitt syn på menn har endret seg betraktelig, og det er jeg glad for. Ofte kan jeg oppleve menn som mer reflekterte, enn mange av mine medsøstre. Jeg har mange gode mennesker i livet mitt som jeg kan søke råd hos om jeg trenger det, og det er jeg veldig takknemlig for. Stort sett klarer jeg å følge mitt eget indre kompass. Det er spesielt viktig i samfunnet slik det er nå. Være trygg i seg selv, og ikke gi etter for alt press og stress som man kan befinne seg i. Det er ingen enkel oppgave....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 6.05):

Jeg observerer at menn oppfører seg ekstremt kaldt, avvisende og nærmest frekt mot damer de ikke er seksuelt interessert i. Stemmer det eller spiller jeg meg selv et puss? Jeg vil gå så langt som å påstå at det er unektelig. Faktisk er måten menn behandler deg på direkte proporsjonal med hvor tiltrukket de er av deg. Jeg tror det også er grunnen til at menn blir drittsekker etter ligging, for da er hormon-brillene av (til neste gang). Kan det da også bety at menn er ekstra greie mot folk når driftene virkelig presser på? 

Tanker?

Her ser jeg bort ifra disse mennene som gir komplimenter i hytt og pine mellom hver setning i samtaler, fordi det er jo ikke ekte komplimenter men et forsøk på å vinne stemmer/bli likt som en politiker, eller skape en avslappet atmosfære hvis man opplever atmosfæren som anstrengt. 

Anonymkode: 80ee7...fcb

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ingen menn er snille uten å forvente noe igjen.

Siterer en mannlig kollega på 60+

Anonymkode: cc62b...d3d

Dette gjelder vel ofte såkalte "snille menn".

Personlig prøver jeg å opptre nøytralt hyggelig.

Jeg er nok noe mer oppmerksom i en datingsituasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Blir helt oppgitt av å lese så mye dritt om menn her, hva faen? Ok, så har du/dere er blitt behandlet dårlig av noen av dem, det er ikke greit uansett. Men å dra absolutt alle menn under samme kam fordi man har vært uheldig å møtt noen drittsekker? Voks opp da. Har vært borti noen fæle menn jeg og, manipulerende, vulgære, frekke og voldelige. Men majoriteten er ikke sånn. 

Anonymkode: 6d9dd...a93

Er ikke snakk om å være voldelig. Majoriteten av menn er bare likegyldige til kvinner de ikke liker. 

Det finnes over snittet sosiale menn, feks menn som jobber med mennesker (lærere, helse mm) men menn flest er jo ikke så interessert i det sosiale. De behandler da de fleste kvinner slik de behandler menn; likegyldig. 

Mens kvinner flest behandler majoriteten av menn slik de behandler andre kvinner; med hyggelig interesse. 

Anonymkode: 3ea00...d54

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 6.10):

Jeg opplever stort sett menn som hyggelige, og jeg tviler på at samtlige er tiltrukket av meg 😅

Anonymkode: 7d1be...517

Jeg også... Men skjønte ikke om TS mener menn generelt, eller bare menn som har ligget med damer de ikke er interessert i noe mer med. Jeg ligger ikke med menn uten at jeg vet det er gjensidig interesse der, så har aldri opplevd å bli behandlet dårlig etter sex... Har opplevd litt mansplaining i ungdommen da, men det er jo noe annet. Nå tør de nok ikke, tror de fleste menn fort skjønner at de vil bli satt på plass om de prøver noe sånt mot meg..😂

Anonymkode: 54394...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mange pene damer jeg har oversett. Pga at  man får følelsen av at de tror de er bedre enn deg. Så det handler nok mest om personlighet og utstråling. 

Anonymkode: 35851...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler ofte at eldre damer er utrolig hyggelig jeg. Når jeg venter på bussen eller i kassekøen på butikken så er det damer på alder med moren min som fleiper og slår av en prat. Det er ingen av de som jeg synes er attraktive på noen som helst måte.

Mens yngre kvinner og kvinner på min alder oppfatter jeg som svært stoiske, uten smil og nesten litt skumle å få øyekontakt med. Lurer på om det har med å gjøre at de er lei av å bli lagt an på, og etter metoo så er jeg veldig forsiktig og prøver å gjøre disse damene minst mulig ukomfortable. Kanskje man fremstår som kald og kjip da? Vet ikke. 

Anonymkode: 6b7e2...a44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Føler ofte at eldre damer er utrolig hyggelig jeg. Når jeg venter på bussen eller i kassekøen på butikken så er det damer på alder med moren min som fleiper og slår av en prat. Det er ingen av de som jeg synes er attraktive på noen som helst måte.

Mens yngre kvinner og kvinner på min alder oppfatter jeg som svært stoiske, uten smil og nesten litt skumle å få øyekontakt med. Lurer på om det har med å gjøre at de er lei av å bli lagt an på, og etter metoo så er jeg veldig forsiktig og prøver å gjøre disse damene minst mulig ukomfortable. Kanskje man fremstår som kald og kjip da? Vet ikke. 

Anonymkode: 6b7e2...a44

Har gjort det en del ganger for trygghet og har ikke engang blitt lagt an på av fremmede noen sinne.

Men kan være fordi de bare går fra øyeblikk til øyeblikk, tenker på noe, må huske noe, føler noe, sliten, resting bitch face of egentlig fint humør, lytter på podcasting eller musikk.

Anonymkode: e2232...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...