AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #21 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bor midt i sentrum, det er ikke så mange andre dyr enn hunder og katter som driter på fortauene her. Katter gjør det som regel andre steder, så da står vi igjen med hundene (og de dumme eierne). Anonymkode: 93988...3ce Men du er ikke ts. Ts Anonymkode: 32221...cf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #22 Del Skrevet 3. november 2024 ♥ skrev (4 minutter siden): Jeg ville først gitt en ikke spesielt vennlig, men desto mer høflig beskjed om hvirdan man oppfører seg i siviliserte områder. Når dette ikke funker, det gjør det omtrent aldri, folk som ikke forstår av seg selv at de skal plukke opp etter hunden forstår det ikke bedre når de får praksisen beskrevet, ville jeg gått systematisk til verks. Jeg ville rett og slett gjort det til en vane å ta en daglig runde med spade og pose. All dritt, enten den ser ut som den kommer fra chihuauha eller grand danois ville blitt dumpet ved utgangsdøra deres. Uten pose. Når klagen kom, ville de fått beskjed om at jeg slutter når de slutter. Herregud, så kompliserte dere er. Dette skjedde én gang. Jeg tenker at gjentakelse høyst sannsynlig enkelt kan avverges ved at ts sier pent fra til naboen om hva som gjelder for den gressplenen. Anonymkode: ff44c...68e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 3. november 2024 #23 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud, så kompliserte dere er. Dette skjedde én gang. Jeg tenker at gjentakelse høyst sannsynlig enkelt kan avverges ved at ts sier pent fra til naboen om hva som gjelder for den gressplenen. Anonymkode: ff44c...68e Som du sikkert leste, det er første steg. Erfaring tilsier at det ikke er spesielt effektivt, men for all del. Funker det er det ingen grunn til å gå videre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #24 Del Skrevet 3. november 2024 ♥ skrev (6 minutter siden): Som du sikkert leste, det er første steg. Erfaring tilsier at det ikke er spesielt effektivt, men for all del. Funker det er det ingen grunn til å gå videre. Erfaringen min - som mottaker og giver av sånne beskjeder - er at det som regel funker. Anonymkode: ff44c...68e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amantha Skrevet 3. november 2024 #25 Del Skrevet 3. november 2024 Eventuelt skaffer du deg en sånn her: https://www.igroshage.no/produkt/hundeskilt-no-hvit/ og håper vedkommende tar hintet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #26 Del Skrevet 3. november 2024 Du sier selvsagt fra på en vennlig måte. Åpne vinduet, si hei, og at dette er privat område og ikke del av fellesområde, og dere ønsker ikke hundelufting og dertil hundebæsjing på det private området. Så forklare hva som er felles område, men at det også der forventes at hundeeiere plukker opp. Om personen blir sur får så være. Hvis det ikke blir respektert fremover, så sier du fra litt skarpere, eventuelt starter stillingskrig med å bære skiten over til deres trappeinngang. Anonymkode: cd249...471 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #27 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem som er dummest av dere to, kan diskuteres. En bæsjene hun kan du ikke flytte til et annet sted når den gjør sitt. Hundebæsj rundt alle veier? Nei, det kan vel like gjerne være andre dyr? Jeg tror heller ikke hundeeiere lar hunden gjøre fra seg uten at de plukker opp etter den. Anonymkode: 9ebd2...54e Man lufter jo ikke hunden i andre sin hage Anonymkode: 2457d...f22 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #28 Del Skrevet 3. november 2024 Det er nå bare å si fra på em høflig måte at det er privat område? Verre er det vel ikke? Prøv det enkleste først😉 Anonymkode: 97b86...7bb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #29 Del Skrevet 3. november 2024 Spør om hun har glemt pose og vil låne en av deg. Anonymkode: 0e6d6...51c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #30 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvem som er dummest av dere to, kan diskuteres. En bæsjene hun kan du ikke flytte til et annet sted når den gjør sitt. Hundebæsj rundt alle veier? Nei, det kan vel like gjerne være andre dyr? Jeg tror heller ikke hundeeiere lar hunden gjøre fra seg uten at de plukker opp etter den. Anonymkode: 9ebd2...54e 😖😖 Anonymkode: 2157d...1ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #31 Del Skrevet 4. november 2024 På terrassen og i hagen kan det ha vært en katt. Ville ikke beskyld naboen for det med mindre du er sikker. Men det er jo litt spesielt å la hunden drite nedenfor vinduet der noen bor, uansett om det er privat eller felles område. Så hun ikke dere? Kan du be styret gi en påminnelse om at man skal bruke hundeposer? Vet ikke naboen at det er privat område? Hadde vurdert å sette opp et lite skilt med "plukk opp etter hundene" eller "privat område: ikke la hunden gjøre fra seg her". Anonymkode: 2d23c...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #32 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 9.19): Åpne vinduet, stort imøtekommende smil: Du: Hei, så fin hund, er du nyinnflyttet i området? Hundelufter: Bekreftende svar. Du: Ja, jeg syntes det var et nytt fjes. Ja, jeg lurer på om her er oppstått en misforståelse av noe slag, området fra husveggen og fem meter ut er regnet som privat område, så jeg hadde satt pris på om du kunne unngå at hunden gjør fra seg der. Ja, og så plukke opp da, uansett hvor den gjør fra seg, utrolig hva de små kan tro er sjokolade vet du. Anonymkode: eb41e...7c8 Her har vi den fødte diplomat! Enig i at man ikke trenger å storme ut med en sur og tverr holdning. Mye kan løses ved å snakke normalt sammen. Jeg har hatt hund selv, og ville gått lenger unna når jeg vet at den kommer til å gjøre fra seg. Selv om man plukker opp, så lukter det høgg lenge etterpå. Det er ikke greit å la hunden gjøre dette rett utenfor veggen til folk, på privat område. Det finnes da mengder av turmuligheter vanligvis, er man så lat at man bare går og surrer rundt husveggen, så ikke anskaff hund. Anonymkode: 11141...cb6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #33 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 10.06): Men du er ikke ts. Ts Anonymkode: 32221...cf9 Poenget står fortsatt. Anonymkode: 93988...3ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #34 Del Skrevet 5. november 2024 Har samme problem her, at naboen lar hunden bæsje i min hage.. Har bedt de passe på at den ikke gjør det, eller plukke opp. De plukker innimellom, men langt ifra alltid.. Heldigvis ikke en del vi bruker mye til vanlig, men veldig irriterende. Men har ikke lyst å starte nabokrangel for noe som egentlig er en bagatell. Men utrolig respektløst av de å ikke plukke opp etter hunden. Anonymkode: b4140...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 5. november 2024 #35 Del Skrevet 5. november 2024 Det er jo bare å si ifra om at de må huske å plukke opp, har tilgode å møte en hundeeier som protesterer på det uavhengig om det er privat eller offentlig sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå