AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #1 Del Skrevet 2. november 2024 (Dette skjedde forrige søndag morgen; Sitter søndagsmorgen ved frokostbordet og nyter en god frokost med kaffe og frokost med familien. Ser ut av vinduet og rett på rumpa til en bæsjende chihuahua som bæsjer en meter unna vinduet. Eier har nylig flyttet til nabolaget, som er flere kvartaler med sameier av to- / og firemannsboliger, og hun går til vårt private område (private gangvei med plen) for å la hunden gjøre fra seg. Hun bor i nabokvartalet. Festlig. Har også funnet hundebæsj på plenflekken vår samt på balkongen vår. (Hvordan hundebæsj har havna der på balkongen, vet jeg ikke enda men alt dette har skjedd etter at vedkommende flytta hit, aldri før). Hva ville du ha gjort? 1. åpna vinduet og spurt om de kan bæsje annet sted? 2. åpna vinduet og sagt: hei, så nydelig vær, ser du lufter bikkja!☀️ 3. banka på vinduet og vinka og smilt mens du nikker i retning hunden? 4. smugtitta på hunden og den frekke eieren (men ikke sagt/gjort noe)? 5. mista matlysten, men ikke sagt noe? 6. gått ut og sagt fra at det går an å bæsje annet sted enn rett ved kjøkkenvinduet til folk? 7. gitt blaffen. 8. annet Anonymkode: 32221...cf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #2 Del Skrevet 3. november 2024 Har da ikke privat plen i sameie vel? Anonymkode: 2be78...af8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #3 Del Skrevet 3. november 2024 Jeg hadde selvsagt åpnet vinduet og spurt hva faen. Anonymkode: 93988...3ce 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #4 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har da ikke privat plen i sameie vel? Anonymkode: 2be78...af8 Jo her er det for de som eier boligen. Fem meter lenge vekk er for «alle». Bedre får jeg det ikke forklart. Anonymkode: 32221...cf9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 3. november 2024 #5 Del Skrevet 3. november 2024 Er det mulig å sette opp et skilt ,type "hunden din er velkommen men bæsjen må du ta med til bossdunken". 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #6 Del Skrevet 3. november 2024 siesta skrev (Akkurat nå): Er det mulig å sette opp et skilt ,type "hunden din er velkommen men bæsjen må du ta med til bossdunken". Blir isåfall å henge det rett på husveggen da, siden det er så nære. Anonymkode: 32221...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #7 Del Skrevet 3. november 2024 Jeg hadde spylt henne med vannslangen mens jeg brølte at hun fikk til helvete se til å ta seg sammen. Orkerikke. Jeg har hund selv, man lar ikke bikkja drite i andre menneskers hager eller på privat eiendom, man plukker alltid opp etter seg og om det skulle skje at bikkja driter på en plass det er ugreit at den driter og man ikke har pose så drar man faktisk tilbake å fjerner bæsjen når man har fått huka tak i en pose. Blir man tatt på det tar man ansvar og beklager. Anonymkode: 8a805...574 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 3. november 2024 #8 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir isåfall å henge det rett på husveggen da, siden det er så nære. Anonymkode: 32221...cf9 Ja det kan du gjøre. Hos oss i et hus med flere leiligheter var det endel som ikke lukket døra. En liten beskjed på døren , problem løst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #9 Del Skrevet 3. november 2024 Vel, strengt tatt er det vanskelig å kontrollere når en hund finner ut at den skal bæsje. Problemet er vel her helst at eier ikke plukker opp etter hunden? Anonymkode: e2b38...ba5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #10 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vel, strengt tatt er det vanskelig å kontrollere når en hund finner ut at den skal bæsje. Problemet er vel her helst at eier ikke plukker opp etter hunden? Anonymkode: e2b38...ba5 ....og at dama velger å ta med seg bikkja akkurat på plenen til TS i stedet for å gå litt bortenfor så bikkja får gjort fra seg et annet sted enn rett utenfor kjøkkenvinduet til TS... Jeg hadde nok lukket opp vinduet og spurt om hun kunne være grei å lufte hunden litt bort fra plenen og vinduet mitt. Hadde hun plukket opp driten etter seg så hadde det vært greit, kanskje, men når hun ikke plukker opp så er det greit å si ifra. Anonymkode: e7dc6...b11 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #11 Del Skrevet 3. november 2024 Nå må jeg legge til at jeg liker hunder altså, men ikke å se rett unn i bæsjen som kommer ut av rumpa deres mens jeg spiser egg & bacon med kaffe til… Anonymkode: 32221...cf9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #12 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Har da ikke privat plen i sameie vel? Anonymkode: 2be78...af8 Kan sammenlignes med å gå på plena til en enebolig én meter unna husveggen deres og la bikkja drite foran kjøkkenvinduet deres. Sånn er det her. Som sagt, offentlig sykkel/gangvei fem meter unna, hun kunne ha brukt den uten store anstrengelsene… Anonymkode: 32221...cf9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #13 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): ....og at dama velger å ta med seg bikkja akkurat på plenen til TS i stedet for å gå litt bortenfor så bikkja får gjort fra seg et annet sted enn rett utenfor kjøkkenvinduet til TS... Jeg hadde nok lukket opp vinduet og spurt om hun kunne være grei å lufte hunden litt bort fra plenen og vinduet mitt. Hadde hun plukket opp driten etter seg så hadde det vært greit, kanskje, men når hun ikke plukker opp så er det greit å si ifra. Anonymkode: e7dc6...b11 Poenget mitt er jo akkurat det, at hvis det ikke plukkes opp er det jo et problem, ikke det faktum at hunden bæsjer. Har selv en hund som NEKTER gjøre fra seg på gangvei/asfalt "må" gjøres på plen/gress/snø. Jeg plukker selvsagt opp etter henne, men duverden det kunne vært et eventyr å få henne til å gjøre fra seg hvis jeg skulle diktere hvor hun skulle gjøre det. Men man må jo si ifra når eier ikke plukker opp, det sier vel seg selv? Anonymkode: e2b38...ba5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #14 Del Skrevet 3. november 2024 Åpne vinduet, stort imøtekommende smil: Du: Hei, så fin hund, er du nyinnflyttet i området? Hundelufter: Bekreftende svar. Du: Ja, jeg syntes det var et nytt fjes. Ja, jeg lurer på om her er oppstått en misforståelse av noe slag, området fra husveggen og fem meter ut er regnet som privat område, så jeg hadde satt pris på om du kunne unngå at hunden gjør fra seg der. Ja, og så plukke opp da, uansett hvor den gjør fra seg, utrolig hva de små kan tro er sjokolade vet du. Anonymkode: eb41e...7c8 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #15 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): (Dette skjedde forrige søndag morgen; Sitter søndagsmorgen ved frokostbordet og nyter en god frokost med kaffe og frokost med familien. Ser ut av vinduet og rett på rumpa til en bæsjende chihuahua som bæsjer en meter unna vinduet. Eier har nylig flyttet til nabolaget, som er flere kvartaler med sameier av to- / og firemannsboliger, og hun går til vårt private område (private gangvei med plen) for å la hunden gjøre fra seg. Hun bor i nabokvartalet. Festlig. Har også funnet hundebæsj på plenflekken vår samt på balkongen vår. (Hvordan hundebæsj har havna der på balkongen, vet jeg ikke enda men alt dette har skjedd etter at vedkommende flytta hit, aldri før). Hva ville du ha gjort? 1. åpna vinduet og spurt om de kan bæsje annet sted? 2. åpna vinduet og sagt: hei, så nydelig vær, ser du lufter bikkja!☀️ 3. banka på vinduet og vinka og smilt mens du nikker i retning hunden? 4. smugtitta på hunden og den frekke eieren (men ikke sagt/gjort noe)? 5. mista matlysten, men ikke sagt noe? 6. gått ut og sagt fra at det går an å bæsje annet sted enn rett ved kjøkkenvinduet til folk? 7. gitt blaffen. 8. annet Anonymkode: 32221...cf9 Hvem som er dummest av dere to, kan diskuteres. En bæsjene hun kan du ikke flytte til et annet sted når den gjør sitt. Hundebæsj rundt alle veier? Nei, det kan vel like gjerne være andre dyr? Jeg tror heller ikke hundeeiere lar hunden gjøre fra seg uten at de plukker opp etter den. Anonymkode: 9ebd2...54e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #16 Del Skrevet 3. november 2024 Du åpner selvfølgelig vinduet og forteller henne at hun må plukke opp etter hunden sin.. herregud, hvorfor gjøre det så komplisert? hun er muligens en blokk-unge.. min erfaring er at de ofte har null forståelse for at feks hager er privat eiendom.. Anonymkode: b9955...902 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 3. november 2024 #17 Del Skrevet 3. november 2024 Jeg ser stygt på folk når de tar med hunden sin til min eller naboens gårdsplass, og da krysser fe oftest vegen. Hundeeiere VET hunden deres vil drite - luft den på andre siden av vegen, der det er FELLES gressplass! Jeg sier ifra at det er privat gårdsplass, og ikke en hundelufteplass hvis folk ikke tar hintet. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #18 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvem som er dummest av dere to, kan diskuteres. En bæsjene hun kan du ikke flytte til et annet sted når den gjør sitt. Hundebæsj rundt alle veier? Nei, det kan vel like gjerne være andre dyr? Jeg tror heller ikke hundeeiere lar hunden gjøre fra seg uten at de plukker opp etter den. Anonymkode: 9ebd2...54e Da er du alt for godtroende! Det er mange som driter i å plukke opp etter hundene sine! Anonymkode: a1e95...87e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 3. november 2024 #19 Del Skrevet 3. november 2024 Jeg ville først gitt en ikke spesielt vennlig, men desto mer høflig beskjed om hvirdan man oppfører seg i siviliserte områder. Når dette ikke funker, det gjør det omtrent aldri, folk som ikke forstår av seg selv at de skal plukke opp etter hunden forstår det ikke bedre når de får praksisen beskrevet, ville jeg gått systematisk til verks. Jeg ville rett og slett gjort det til en vane å ta en daglig runde med spade og pose. All dritt, enten den ser ut som den kommer fra chihuauha eller grand danois ville blitt dumpet ved utgangsdøra deres. Uten pose. Når klagen kom, ville de fått beskjed om at jeg slutter når de slutter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #20 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvem som er dummest av dere to, kan diskuteres. En bæsjene hun kan du ikke flytte til et annet sted når den gjør sitt. Hundebæsj rundt alle veier? Nei, det kan vel like gjerne være andre dyr? Jeg tror heller ikke hundeeiere lar hunden gjøre fra seg uten at de plukker opp etter den. Anonymkode: 9ebd2...54e Jeg bor midt i sentrum, det er ikke så mange andre dyr enn hunder og katter som driter på fortauene her. Katter gjør det som regel andre steder, så da står vi igjen med hundene (og de dumme eierne). Anonymkode: 93988...3ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå