AnonymBruker Skrevet 3. november #41 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Om en ikke reagerer så kan barnet tenke på lignende situasjoner, vold og grenseoverskridende oppførsel som normalt. Og de kan oppleve at det er ikke hjelp å få, at de fortjener fysisk avstraffelse. Hva bidrar det til i fremtiden tror du? Anonymkode: fb189...c6e Men det er jo stor forskjell på å reagere og si at noe ikke er greit, og det å bli fullstendig hysterisk. Anonymkode: 08547...2e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 3. november #42 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg holder på å planlegge et ryddig brudd og for kort tid siden opplevde jeg noe som virkelig slo spikeren i kista. Han dro barnet vårt i øret og sa høyt og strengt at barnet må bruke ørene sine. Jeg hører dette og kommer løpende, stopper det hele veldig strengt mot mannen. Mannen slipper øret og sier at barnet må lære seg å høre på beskjeder. Barnet gråter og holder seg til øret, jeg ber barnet om å komme til meg, jeg sier til far at sånt gjør man IKKE. Jeg holder barnet tett inntil meg og sier at sånt skal ikke pappa gjøre, det er ikke lov. Etter dette holder barnet seg langt unna far. Far prøver et par ganger å kalle barnet til seg, men barnet holder seg unna og holder seg til meg. Far sier da at han ikke er likt her i huset og mener at han ikke forstår hvorfor. Jeg ser ikke på han og snakker ikke med han resten av den dagen. Jeg lurer på hvordan jeg skal snakke til han for dette. Det er jo vold! Jeg mener at far skal snakke med barnet om at far gjorde feil og at han aldri skal gjøre sånt igjen. Han bør unnskylde seg kraftig til barnet. Jeg vet at det er cos kurs fra januar og jeg ønsker å tvinge far til å delta på dette. I sommer var far bedre, men noe har skjedd med han. Han har ingen tålmodighet med barnet lengre. Han har ikke det med meg heller, men dette er det verste. Ingen skal skade mine barn. Hva anbefaler dere? Anonymkode: fb189...c6e Du blander inn barnevernet om han ikke går på kurs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #43 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da vet vi det, du synes det er okei å la barna dine utsettes for vold. Nok fra deg. Anonymkode: 97fb7...773 Jeg synes ikke vold er ok! Anonymkode: 9ebee...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #44 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men det er jo stor forskjell på å reagere og si at noe ikke er greit, og det å bli fullstendig hysterisk. Anonymkode: 08547...2e6 Ingen ble hysteriske. Det var veldig rolig Anonymkode: fb189...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #45 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen ble hysteriske. Det var veldig rolig Anonymkode: fb189...c6e Du kjeftet jo mannen huden full foran ungen. Du sier at du kom løpende. Derfor eskalerte du situasjonen. Anonymkode: 09653...9f8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #46 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du kjeftet jo mannen huden full foran ungen. Du sier at du kom løpende. Derfor eskalerte du situasjonen. Anonymkode: 09653...9f8 Nei, jeg sa til mannen, nei det er ikke greit. Jeg kom løpende fordi jeg hørte intens barnegråt, som om noen har falt ut av sofaen f eks. Anonymkode: fb189...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 4. november #47 Del Skrevet 4. november Hvordan vil en mld til BV høres ut i denne saken? Sånn kanskje: Jeg vil anmelde far til mitt barn, fordi han var høyrøstet og dro det i øret. I tillegg vil han ikke be barnet om unnskyldning. Kan dere hjelpe meg? Det er jo kun det som er kjernen i hele saken. Eller er det andre forslag til hvordan en mld til BV kan bli? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #48 Del Skrevet 4. november Snakk om å overdramatisere noe veldig. Barnet har da ikke vondt av å bli tatt litt. Barn har å høre etter. Anonymkode: 94255...715 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 4. november #49 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (22 timer siden): IKKE GJØR DET SLUTT I SAMME ROM SOM HAN. SNIK DERE UNNA. HUSK AT TIDEN ETTER ET BRUDD ER FARLIG OG. Han der gir gutten varige mentale skader nå!!!!! FLYKTE NÅÅÅÅÅ!!! NÅ BLE JEG JÆVLIG FORBANNET!!!!! TA OG RIV HAN I ØRET OG- SÅ FÅR HAN SER HVOR NICE DET ER!!!!! DRA NÅ OG IKKE LA DEN DRITTEN VÆRE NÆR DITT VERDIFULLE BARN!!!!!! Anonymkode: b9005...d9f Du må slutte å prosjektere dine egne traumer på andre ok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 4. november #50 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 23.58): Hadde ringt BV, du har snart ikke kontroll lenger. Han trenger hjelp. Anonymkode: 3b80d...727 For BV har jo veldig god erfaring med å ikke misbruke små ting til å lage store problemer, ingen barn tar skade av å bli tatt i øret eller de små hårene i nakken litt når de har gjort noe over snittet galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 4. november #51 Del Skrevet 4. november Det at han dro barnet i øret var ikke greit, men ikke noe man skal anmelde eller melde til barnevernet etter min mening. Det er slikt man tar opp etterpå, og gir klar beskjed om at det ikke er greit. Dersom far er enig og lover at det ikke skal skje igjen, og beklager til barnet, tenker jeg at det kan legges bak dere. MEN jeg synes det er verre at han ignorerer barnet etterpå, er ute på fylls hele natta og drar rett på jobb uten noe særlig kommunikasjon. Det hadde ikke vært greit her i huset. Dette er definitivt et rødt flagg og noe dere bør ta tak i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 4. november #52 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 0.25): Han mener at ingen skal fortelle han hvordan han skal oppdrag sitt barn. Jo, det skal de faktisk. Barn er mennesker med grunnleggende menneskerettigheter. Hans personlige innfall og voldelige tendenser overkjører ikke barnets rettigheter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. november #53 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 13.40): Overhysterisk. Jeg ble dratt i ørene av far som liten. Jeg har ingen traumer av det,MEN traumer har jeg av å ikke bli møtt emosjonellt. Anonymkode: 1549c...8cb Det å være villig til å utøve vold mot barnet sitt, tilsier at man ikke er i stand til å møte det emosjonelt. Da er det noe galt med en. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. november #54 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 13.34): Skikkelig hysteri!! Og kalle dette vold er en skikkelig hån mot de barna som faktisk opplever vold! Vis meg den ungen som har fått store mentale skader fordi de har blitt dratt i øret en gang eller to i skolestarter alder. Ikke rart de neste generasjoner ikke tåler noe motgang når lista for vold legges her. Sier ikke at det er greit, men fortsatt en bagatell som kan løses uten barnevernet. Håper dere som hyler ut om barnevernet her kjenner til knappheten av midler som barnevernet står ovenfor. De barna som blir slått daglig, voldtatt, låst inne, brent med røyksneiper etc, trenger disse ressursene mye mer enn et barn fra et tilsynelatende godt hjem hvor far gjør en feil en gang! Anonymkode: 1e2aa...dea Nei. Dette er vold. Det er skadelig. Det som er et hån mot barna, er å minimere vold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #55 Del Skrevet 5. november NakenPanda skrev (På 4.11.2024 den 11.32): Du må slutte å prosjektere dine egne traumer på andre ok Prosjektere? Hvilke verktøy bruker man da, autocad eller revit? Anonymkode: 19898...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #56 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 0.22): Jeg kan vel ikke flytte jeg da, for da risikerer barnet å måtte være hos far alene.. men så kan jeg ikke bli for da får barnet feil inntrykk av forhold. Anonymkode: fb189...c6e Det er et dilemma ja. Du må enten sende din sønn til en far som muligens er voldelig, ellers så må du holde ut med han til dine barn er store nok.' Sånn er visst realiteten blitt. Feil inntrykk av forhold? Det har han fått allerede, og vil alltid ha med seg. Anonymkode: 9744a...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #57 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Prosjektere? Hvilke verktøy bruker man da, autocad eller revit? Anonymkode: 19898...912 Du overdriver noe helst sinnsykt. Skulle tro mannen løp rundt og knuste alt i huset mens han viftet med et sverd. Anonymkode: 09653...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #58 Del Skrevet 6. november Belima skrev (På 4.11.2024 den 9.48): Hvordan vil en mld til BV høres ut i denne saken? Sånn kanskje: Jeg vil anmelde far til mitt barn, fordi han var høyrøstet og dro det i øret. I tillegg vil han ikke be barnet om unnskyldning. Kan dere hjelpe meg? Det er jo kun det som er kjernen i hele saken. Eller er det andre forslag til hvordan en mld til BV kan bli? "Dato: Far drar barnet hardt i ører. Jeg kommer til raskt pga høy barnegråt. Jeg gir beskjed til far at slikt ikke er greit. Senere på dagen tok jeg opp hendelsen med far da jeg mener han bør si unnskyld til barnet fordi slikt ikke er greit. Far ønsker ikke dette, og ser ikke problemet med at det å dra i barnets øret ikke er ok. Jeg har tidligere oppfordret han til oppfølging/veiledning via helsestasjon/ x og y kurs. Dette har han ikke ønsket. Dato: Far dro plutselig på fest uten forvarsel. Ga beskjed om at jeg ønsket at han var i ok form og kom hjem tidlig av hensyn til barnet og hendelsen tidligere på dagen. Far kom hjem kl 10 dagen etter. Han kom hjem med merke under øyet var tydelig preget etter festing. Jeg og barnet dro ut (legg evt til dersom dere faktisk dro ut for å unngå at barnet så faren i en slik tilstand) og kom tilbake 2,5t før far skulle reise til jobb. Far dro med en gang vi kom hjem (legg til om han stakk uten å ta farvel med barnet). Jeg er derfor bekymret for fremtiden dersom far mister besinnelsen. Jeg er bekymret for type festing, og om det kan være rus inne i bildet grunnet endringen hans i atferd over tid (legg til om han feks fester unormalt mye, drar uten å gi beskjed, ikke tar ansvar i hverdagen for barnet, trekker seg unna barna, hvordan atferden har endret seg). Dette bidrar til at jeg nå er bekymret for hva som kan skje når vi flyter fra hverandre, og far er alene med barnet, og per nå ikke ser at voldelige handlingee mot barn ikke er greit". Anonymkode: f48f3...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #59 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (6 timer siden): "Dato: Far drar barnet hardt i ører. Jeg kommer til raskt pga høy barnegråt. Jeg gir beskjed til far at slikt ikke er greit. Senere på dagen tok jeg opp hendelsen med far da jeg mener han bør si unnskyld til barnet fordi slikt ikke er greit. Far ønsker ikke dette, og ser ikke problemet med at det å dra i barnets øret ikke er ok. Jeg har tidligere oppfordret han til oppfølging/veiledning via helsestasjon/ x og y kurs. Dette har han ikke ønsket. Dato: Far dro plutselig på fest uten forvarsel. Ga beskjed om at jeg ønsket at han var i ok form og kom hjem tidlig av hensyn til barnet og hendelsen tidligere på dagen. Far kom hjem kl 10 dagen etter. Han kom hjem med merke under øyet var tydelig preget etter festing. Jeg og barnet dro ut (legg evt til dersom dere faktisk dro ut for å unngå at barnet så faren i en slik tilstand) og kom tilbake 2,5t før far skulle reise til jobb. Far dro med en gang vi kom hjem (legg til om han stakk uten å ta farvel med barnet). Jeg er derfor bekymret for fremtiden dersom far mister besinnelsen. Jeg er bekymret for type festing, og om det kan være rus inne i bildet grunnet endringen hans i atferd over tid (legg til om han feks fester unormalt mye, drar uten å gi beskjed, ikke tar ansvar i hverdagen for barnet, trekker seg unna barna, hvordan atferden har endret seg). Dette bidrar til at jeg nå er bekymret for hva som kan skje når vi flyter fra hverandre, og far er alene med barnet, og per nå ikke ser at voldelige handlingee mot barn ikke er greit". Anonymkode: f48f3...b02 Så far kan ikke gå ut engang før han skal meldes til barnevernet? Nå må enkelte mødre ta seg litt sammen og slutte å eskalere situasjonen. Anonymkode: 09653...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #60 Del Skrevet 6. november Politianmeld dette så får nok den dumme pipa hans en annen lyd. Vold mot barn er noe av det mest alvorlige noen kan gjøre. Anonymkode: 04a3e...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå