Gå til innhold

Mannen dro barnet i øret

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å planlegge et ryddig brudd og for kort tid siden opplevde jeg noe som virkelig slo spikeren i kista. Han dro barnet vårt i øret og sa høyt og strengt at barnet må bruke ørene sine. Jeg hører dette og kommer løpende, stopper det hele veldig strengt mot mannen. Mannen slipper øret og sier at barnet må lære seg å høre på beskjeder. Barnet gråter og holder seg til øret, jeg ber barnet om å komme til meg, jeg sier til far at sånt gjør man IKKE. Jeg holder barnet tett inntil meg og sier at sånt skal ikke pappa gjøre, det er ikke lov. 

Etter dette holder barnet seg langt unna far. Far prøver et par ganger å kalle barnet til seg, men barnet holder seg unna og holder seg til meg. 

Far sier da at han ikke er likt her i huset og mener at han ikke forstår hvorfor. Jeg ser ikke på han og snakker ikke med han resten av den dagen. Jeg lurer på hvordan jeg skal snakke til han for dette. Det er jo vold! 

Jeg mener at far skal snakke med barnet om at far gjorde feil og at han aldri skal gjøre sånt igjen. Han bør unnskylde seg kraftig til barnet. Jeg vet at det er cos kurs fra januar og jeg ønsker å tvinge far til å delta på dette. I sommer var far bedre, men noe har skjedd med han. Han har ingen tålmodighet med barnet lengre. Han har ikke det med meg heller, men dette er det verste. Ingen skal skade mine barn. 

Hva anbefaler dere?

Anonymkode: fb189...c6e

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler at du setter deg ned og snakker med han og advarer han om at skjer det at han gjør noe sånt igjen, så melder du han til barnevernet. Og at han er nødt til å si unnskyld til barnet og innrømme at det var IKKE lov av han å gjøre det!

Anonymkode: 19751...553

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg holder på å planlegge et ryddig brudd og for kort tid siden opplevde jeg noe som virkelig slo spikeren i kista. Han dro barnet vårt i øret og sa høyt og strengt at barnet må bruke ørene sine. Jeg hører dette og kommer løpende, stopper det hele veldig strengt mot mannen. Mannen slipper øret og sier at barnet må lære seg å høre på beskjeder. Barnet gråter og holder seg til øret, jeg ber barnet om å komme til meg, jeg sier til far at sånt gjør man IKKE. Jeg holder barnet tett inntil meg og sier at sånt skal ikke pappa gjøre, det er ikke lov. 

Etter dette holder barnet seg langt unna far. Far prøver et par ganger å kalle barnet til seg, men barnet holder seg unna og holder seg til meg. 

Far sier da at han ikke er likt her i huset og mener at han ikke forstår hvorfor. Jeg ser ikke på han og snakker ikke med han resten av den dagen. Jeg lurer på hvordan jeg skal snakke til han for dette. Det er jo vold! 

Jeg mener at far skal snakke med barnet om at far gjorde feil og at han aldri skal gjøre sånt igjen. Han bør unnskylde seg kraftig til barnet. Jeg vet at det er cos kurs fra januar og jeg ønsker å tvinge far til å delta på dette. I sommer var far bedre, men noe har skjedd med han. Han har ingen tålmodighet med barnet lengre. Han har ikke det med meg heller, men dette er det verste. Ingen skal skade mine barn. 

Hva anbefaler dere?

Det er selvfølgelig ikke greit å dra i ørene på barna. Det er vondt, og forsåvidt også ulovlig i og med at alle typer vold mot barn er nedfelt i loven. 
Stå på ditt. 
Han må jo forstå at dette vil gå utover samværet og ikke minst forholdet mellom han og barnet.

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: ec5e0...fb0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er selvfølgelig ikke greit å dra i ørene på barna. Det er vondt, og forsåvidt også ulovlig i og med at alle typer vold mot barn er nedfelt i loven. 
Stå på ditt. 
Han må jo forstå at dette vil gå utover samværet og ikke minst forholdet mellom han og barnet.

Hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: ec5e0...fb0

Straks 5 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du holder på å gå fra han, og han helt på tampen viser at han synes det er greit å bruke vold mot barnet så synes jeg du kan gå hardt til verks. Enten drar han på cos-kurs og beviser på flere måter at han klarer å ha samvær uten å bruke vold, eller så melder du han til barnevernet. Du skal tross alt flytte vekk fra han og får ikke lenger oversikt over hva han gjør mot barnet når du ikke er der. Og du må sende barnet til en far barnet er redd for og trekker seg unna. Det er det største problemet du har akkurat nå, ikke den ene episoden, men hva fars handlinger betyr for fremtiden.

Anonymkode: 6c1cf...c46

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som bruddet er så ryddig hvis dette er nytt? Er han informert om dine planer? Eller bare aner han ref kommentaren? Det høres ut som far holder på å miste det..

Jeg synes du skal snakke med far med alvor om barnet og dessuten snakke om forholdet deres. 

Anonymkode: 38159...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært i en bruddsituasjon og far gjorde noe slikt ville jeg faktisk meldt det til bv med en gang. Neida, det var ikke grov vold, men fortsatt ugreit. Far kjenner nok på at ting er vanskelig - slike handlinger er ofte resultatet av maktesløshet, men det er fortsatt ikke greit. Mulig han trenger litt veiledning og støtte i det som sikkert er vanskelig for han og, og skal du få han inn på nevnte coskurs bør han vel tilmeldes asap pga plass.

Anonymkode: 43a51...f41

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ringt BV, du har snart ikke kontroll lenger. Han trenger hjelp. 

Anonymkode: 3b80d...727

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hva anbefaler dere?

Du har helt rett. Dette er vold, og vold er ekstremt skadelig. Det skal være nulltoleranse for vold.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

I og med at du holder på å gå fra han, og han helt på tampen viser at han synes det er greit å bruke vold mot barnet så synes jeg du kan gå hardt til verks. Enten drar han på cos-kurs og beviser på flere måter at han klarer å ha samvær uten å bruke vold, eller så melder du han til barnevernet. Du skal tross alt flytte vekk fra han og får ikke lenger oversikt over hva han gjør mot barnet når du ikke er der. Og du må sende barnet til en far barnet er redd for og trekker seg unna. Det er det største problemet du har akkurat nå, ikke den ene episoden, men hva fars handlinger betyr for fremtiden.

Anonymkode: 6c1cf...c46

Jeg kan vel ikke flytte jeg da, for da risikerer barnet å måtte være hos far alene.. men så kan jeg ikke bli for da får barnet feil inntrykk av forhold. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det høres ikke ut som bruddet er så ryddig hvis dette er nytt? Er han informert om dine planer? Eller bare aner han ref kommentaren? Det høres ut som far holder på å miste det..

Jeg synes du skal snakke med far med alvor om barnet og dessuten snakke om forholdet deres. 

Anonymkode: 38159...426

Vi har forsøkt parterapi, vi har snakket sammen lenge, vi har gjort/jeg har gjort et godt arbeid for å fungere lengre. Han bryter bare alle avtaler rundt dette. Avtalen vår er å bo sammen frem til passende bolig dukker opp. Han vet det like godt som meg st det kan ta litt tid. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hadde jeg vært i en bruddsituasjon og far gjorde noe slikt ville jeg faktisk meldt det til bv med en gang. Neida, det var ikke grov vold, men fortsatt ugreit. Far kjenner nok på at ting er vanskelig - slike handlinger er ofte resultatet av maktesløshet, men det er fortsatt ikke greit. Mulig han trenger litt veiledning og støtte i det som sikkert er vanskelig for han og, og skal du få han inn på nevnte coskurs bør han vel tilmeldes asap pga plass.

Han syns brudd var litt trist, men likevel helt riktig da ingen av oss blir lykkelige sammen. Har snakket om det i ettertid og han føler ikke stort på det. 

Han mener at ingen skal fortelle han hvordan han skal oppdrag sitt barn. Jeg har tilbudt å bli med han på samtaler ved helsestasjonen før, men han vil ikke dette. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han syns brudd var litt trist, men likevel helt riktig da ingen av oss blir lykkelige sammen. Har snakket om det i ettertid og han føler ikke stort på det. 

Han mener at ingen skal fortelle han hvordan han skal oppdrag sitt barn. Jeg har tilbudt å bli med han på samtaler ved helsestasjonen før, men han vil ikke dette. 

Da burde du melde fra om det og finne en bolig asap. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva anbefaler dere?

IKKE GJØR DET SLUTT I SAMME ROM SOM HAN. SNIK DERE UNNA. HUSK AT TIDEN ETTER ET BRUDD ER FARLIG OG. Han der gir gutten varige mentale skader nå!!!!! FLYKTE NÅÅÅÅÅ!!! NÅ BLE JEG JÆVLIG FORBANNET!!!!! TA OG RIV HAN I ØRET OG- SÅ FÅR HAN SER HVOR NICE DET ER!!!!! DRA NÅ OG IKKE LA DEN DRITTEN VÆRE NÆR DITT VERDIFULLE BARN!!!!!!

Anonymkode: b9005...d9f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at du får fengsel om du forsetter å se på dette? Det kalles PASSIV SKYLDIG VOLD MOT ET BARN!!!!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg kan vel ikke flytte jeg da, for da risikerer barnet å måtte være hos far alene.. men så kan jeg ikke bli for da får barnet feil inntrykk av forhold. 

Barnet trenger ikke å være hos far om det er vold nei!!!! Det er straffbart!!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du vet at barn får store mentale skader??? At et barn som opplever vold kommer til å vise tegn på dette på skolen i forma av tegninger( tegner at far river han i øret,prater om dette, viser uvanlig atferd på skole og bhg.? De trgner mye på skoler...grunnen er vel å avdekke vold........barn uttrykker seg slik.......Ikke tro du kan skjule dette!!!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vet at barn får store mentale skader??? At et barn som opplever vold kommer til å vise tegn på dette på skolen i forma av tegninger( tegner at far river han i øret,prater om dette, viser uvanlig atferd på skole og bhg.? De trgner mye på skoler...grunnen er vel å avdekke vold........barn uttrykker seg slik.......Ikke tro du kan skjule dette!!!

Tegner* ikke tregner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi har forsøkt parterapi, vi har snakket sammen lenge, vi har gjort/jeg har gjort et godt arbeid for å fungere lengre. Han bryter bare alle avtaler rundt dette. Avtalen vår er å bo sammen frem til passende bolig dukker opp. Han vet det like godt som meg st det kan ta litt tid. 

Nav har AKUTTBOLIGER. DU TRENGER IKKE BO DER ETT SEKUND LENGRE. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Han dro barnet vårt i øret og sa høyt og strengt at barnet må bruke ørene sine. Jeg hører dette og kommer løpende,

Er du helt, helt sikker på at du oppfattet situasjonen korrekt fra det rommet du befant deg i? Kan det hende at far ikke dro hardt i øret? Du kunne vel ikke høre hvor hardt han tok i øret? Kan det hende at barnet kanskje ble mest skremt av at far var høyrøstet og at du reagerte så voldsomt?

Jeg mener ikke å bagatellisere vold. Men om du skal gå videre med dette må du være helt, helt sikker på hva som skjedde. Om du ikke så hva som skjedde så hadde jeg tenkt meg om en gang ekstra før jeg satte i gang apparatet.

Har han tidligere vært voldelig mot barnet? 

Anonymkode: 3ff82...2c4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...