Gå til innhold

Stor forskjell mellom oppgitt og målt areal i nykjøpt leilighet – hva gjør jeg nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan ikke forstå at en megler ikke har oppdaget dette, det kan ikke stemme. Jeg har vært på visning på maaaange leiligheter, og selv jeg som er lekmann ser enkelt forskjell på 50 og 65 m2. Med eller uten møbler. 

Anonymkode: dd77a...20b

Selger må ho også ha visst hvor stor leiligheten er og burde ha reagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 20.49):

Jeg har nettopp overtatt en bolig hvor internt bruksareal (BRA-i) er oppgitt til å være 66 kvadratmeter (65 kvm P-rom og 1 kvm S-rom). I forbindelse med at jeg ønsker å legge ny parkett, har jeg gjort beregninger ut fra plantegningen og kommer kun fram til 50 kvm internt bruksareal (P-rom). Dette gir et avvik på 15 kvadratmeter, eller drøye 23 prosent.

Er det noen som har vært borte i lignende situasjoner og vet hva som kan ha skjedd her? Er det vanlig at det kan oppstå slike store avvik, og har noen erfaringer med hvordan man går frem når det gjelder oppfølging med takstmann eller eiendomsmegler?

Jeg har allerede sendt en e-post til takstmannen som utførte tilstandsrapporten for å be om en ny måling. Takk for alle råd og erfaringer – det føles litt urolig å oppdage dette etter overtakelse.

Anonymkode: 698eb...3c4

Skråtak? Har du målt bare på gulv?

Anonymkode: adbc3...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skråtak? Har du målt bare på gulv?

Anonymkode: adbc3...1b4

Å måle på gulvet vil jo være korrekt. Det er snakk om gulvflate, ikke volum.

Anonymkode: 8d136...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...