AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #101 Del Skrevet 16 timer siden Han var akkurat like dørgende lat, akkurat like glad i fylla, og akkurat like glad i å sose vekk pengene sine. Da jeg ikke var der for å ta ansvar for å få betalt regninger så gikk han over til å makse ut kreditkort og få penger med foreldrene. Anonymkode: 03264...91e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #102 Del Skrevet 15 timer siden Min far var en slik type som forventet at min mor skulle ordne alt. Da min mor døde fikk han seg ny dame og da ble det fart i sakene! Han ordnet og fikset, gaver fra gullsmed, ferieturer og ikke minst så stilte han opp for hennes barn. Vi stod på sidelinjen og så alt det som vi aldri fikk i vår barndom. Det var rett og slett bittert, fyren er en idiot og ingen av oss har kontakt med han i dag. Anonymkode: 34947...ee2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 15 timer siden #103 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 20.36): De tar seg sammen fordi de må. Men de gidder ikke når de har noen andre som gjør det for dem Anonymkode: 98dd1...5f3 Konseptet kalles "rollefordeling". Trikset er å være klar over at dette er en forhandlingssituasjon når man inngår et forhold. I min omgangskrets er dette KUN et problem med de parene der den ene parten har inngått et forhold uten å sette krav til rollefordeling. Dette er folk som løper rundt å sier "alle forstår jo" og "der er jo normalt å..." og lignende tull. Har man forstått utfordringen, har til og med par der den ene totalt mangler boevne, fått til et fungerende samliv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #104 Del Skrevet 15 timer siden Min eks fikk seg ny dame ganske umiddelbart. Men frem til de begynte å bo sammen, var det ofte ganske rotete og skittent hos han, og han hadde ikke så mye styr på ungenes aktiviteter, så de ringte til meg for å få skyss til trening og kamper. Nå har han styr på ungenes aktiviteter, husvask har de satt bort til vaskefirma, for det har de ikke tid til. (Merkelig at tid ikke var et problem når vi var sammen..) Anonymkode: 38b13...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #105 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 20.48): Spørsmål til damene: Er det ikke bittert at de tok seg sammen når de måtte? At de har evnen, men ikke hadde vikke til å skjerpe seg når da var i forhold med dere? Har de angret seg og sagt unnskyld i ettertid? Anonymkode: 309fe...97a Veldig bittert faktisk.. Nå tror jeg ikke min eks vasker så mye mer nå enn før da, men han er mer tilstede og mer organisert i ungenes liv. Anonymkode: 38b13...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #106 Del Skrevet 15 timer siden Maleficenta skrev (På 2.11.2024 den 22.18): Åå trodde du sa han fikk en oppvåkning? Så du får 100 tusen fordi mamma hadde en kjæreste som ikke rydda i huset eller ga deg en klem? mange som ikke klemmer stebarn Anonymkode: 8f0d4...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #107 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 20.48): Spørsmål til damene: Er det ikke bittert at de tok seg sammen når de måtte? At de har evnen, men ikke hadde vikke til å skjerpe seg når da var i forhold med dere? Har de angret seg og sagt unnskyld i ettertid? Anonymkode: 309fe...97a På ingen måte. Både fordi jeg selvfølgelig visste at det aldri var evnen det stod på (han hadde jo et normalt hjem da vi møttes, som han tok seg av selv, pluss at jeg vet at han ikke er så tilbakestående at en vaskemaskin er for komplisert) og fordi noe annet ville gått ut over ungene mine. Jeg vil jo at de skal ha et rent og hygienemessig ok hjem, selv om faren er lat og utnyttet meg i mange år. Anonymkode: 6d709...254 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 15 timer siden #108 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 20.14): Hva skjer med late menn/fedre etter de blir single og ikke har noe samboer som tar det tredje skiftet og har styr på hus og hjem? jeg snakker om menn som feks aldri vasket badet eller skiftet på senga uten mas, som slang klærne sine på gulvet , ikke spontanryddet av seg selv. Når de da blir singel vasker de da badet eller lever de i en svinesti? Skuffer de på senga? Rydder de huset som kjærringa alltid rydda før til hun blir lei? har de ting på stell med utstyr og stell av barna? Husker de barnebursdag i sin uke? Er vinterklær kjøpt FØR den første kalde vinterdagen eller drar de i panikk første snødag på butikken ? Er så mange late menn og fedre der ute som driter i det tredje skiftet. Er spent på om noen har historier om hvordan det går med med dem etter damene ikke gidder mer og drar? Anonymkode: 83d48...4de Igjengrodd/overgrodd hage, måker meget sjelden, deltar aldri på dugnad i velet. Klær mm kjøpes i siste liten og spør alltid meg om hjelp/vil at jeg skal bli med. Det meste av møter/tannlegetimer mm går i glemmeboka eller nedprioriteres til fordel for jobb sånn at datoen må byttes kort tid før om jeg ikke kan ta dem. Er haugevis med reneklær på senga og huset er nesten alltid uferdig, skittent og noe rotete vil jeg si sånn at man synes det er flaut å ha bursdager mm der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #109 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 8.36): Og noe som menn alltid har gjort, enten det er å følge årstider og vær for når man skal pløye, så og høste inn fra åkeren, eller ta bilen på service, eller rense takrenner for løv eller de 500 andre oppgavene som må gjøres. At det i moderne tid har dukket opp halloween og barnebursdager som gjør enkelte kvinner fullstendig overbelastet og raser av gårde til KG for å klage sin nød, er jo noe vi menn syns er ustyrtelig morsomt, men i bunn og grunn bare tåpelig hvis man seriøst tror dette er noe helt enestående kvinner har begynt med og må ta ansvaret for. Vi menn sier "velkommen etter!" 🤣🤣 Anonymkode: a3e74...fbe Og så finnes det de mennene som IKKE gjør de timene du ramser opp. (Som min f.eks) De tingene der var det jeg som gjorde. Og det er også litt forskjell på hvor mange timer i snitt utarbeid/"mannfolkarbeid" tar, og hvor mye som går til husvask, klesvask og matlaging hver eneste dag.. Er heller ikke så veldig mange menn eller kvinner i dag som sår og høster så voldsomt. (Men alt av poteter, bær og frukt som skulle høstes her, var det forøvrig også jeg som sto for..) Er så rart at så mange menn har så vondt for å forstå akkurat det. Men det finnes heldigvis hederlige unntak, og jeg håper jeg en dag treffer en slik mann. Anonymkode: 38b13...d74 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #110 Del Skrevet 15 timer siden Druid skrev (13 minutter siden): Konseptet kalles "rollefordeling". Trikset er å være klar over at dette er en forhandlingssituasjon når man inngår et forhold. I min omgangskrets er dette KUN et problem med de parene der den ene parten har inngått et forhold uten å sette krav til rollefordeling. Dette er folk som løper rundt å sier "alle forstår jo" og "der er jo normalt å..." og lignende tull. Har man forstått utfordringen, har til og med par der den ene totalt mangler boevne, fått til et fungerende samliv. Noe av problemet er kanskje at rollen «vaske hus og klær» er noe forskjellig med 3 barn og 200kvm hus, kontra når man bodde som unge barnløse voksne i en leilighet på 50kvm. Og så forandrer man kanskje forventninger og interesser i løpet av livet. Ideelt sett burde man «reforhandle» slik arbeidsdeling og avlaste hverandre når en part fikk for mye å gjøre. I praksis går dette som regel fint når man er forelsket og elsker og har mye fysisk nærhet. Da strekker man seg langt for hverandre og tilgir feil. Når kjærlighet og nærhet begynner å skrante så begynner også samarbeidet å skrante. Anonymkode: b2559...223 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #111 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei , der tar du skammelig feil! Du har en mye større belastning som aleneforelder! Du skal leve på en lønn og alle utgifter må du stå for selv. Det er ikke alle som får så mye i bidrag heller. Helt utrolig at du tror at det er det samme ! Anonymkode: 9e67b...42b Jeg har der tredje skiftet og står for alt barna trenger, bursdagsgaver, Julegaver, mat, utstyr, bilstoler. Selv om vi bor sammen. Anonymkode: 47433...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #112 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja? Anonymkode: e6243...e8c Og jeg kan bekrefte at min eksmann neppe hadde fulgt opp det 3 skiftet noe særlig. Anonymkode: f301f...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #113 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 20.14): Hva skjer med late menn/fedre etter de blir single og ikke har noe samboer som tar det tredje skiftet og har styr på hus og hjem? jeg snakker om menn som feks aldri vasket badet eller skiftet på senga uten mas, som slang klærne sine på gulvet , ikke spontanryddet av seg selv. Når de da blir singel vasker de da badet eller lever de i en svinesti? Skuffer de på senga? Rydder de huset som kjærringa alltid rydda før til hun blir lei? har de ting på stell med utstyr og stell av barna? Husker de barnebursdag i sin uke? Er vinterklær kjøpt FØR den første kalde vinterdagen eller drar de i panikk første snødag på butikken ? Er så mange late menn og fedre der ute som driter i det tredje skiftet. Er spent på om noen har historier om hvordan det går med med dem etter damene ikke gidder mer og drar? Anonymkode: 83d48...4de Han fant ei ny huslave mens vi enda bodde sammen og før vi hadde fått solgt huset etter brudd. Hun var der når jeg ikke var hjemme. 👍 Anonymkode: 0fcf8...9d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #114 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han fant ei ny huslave mens vi enda bodde sammen og før vi hadde fått solgt huset etter brudd. Hun var der når jeg ikke var hjemme. 👍 Anonymkode: 0fcf8...9d2 Barna som sa ifra foressten. Anonymkode: 0fcf8...9d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 10 timer siden #115 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noe av problemet er kanskje at rollen «vaske hus og klær» er noe forskjellig med 3 barn og 200kvm hus, kontra når man bodde som unge barnløse voksne i en leilighet på 50kvm. Og så forandrer man kanskje forventninger og interesser i løpet av livet. Ideelt sett burde man «reforhandle» slik arbeidsdeling og avlaste hverandre når en part fikk for mye å gjøre. I praksis går dette som regel fint når man er forelsket og elsker og har mye fysisk nærhet. Da strekker man seg langt for hverandre og tilgir feil. Når kjærlighet og nærhet begynner å skrante så begynner også samarbeidet å skrante. Anonymkode: b2559...223 Jeg tror noe av grunnen til at jeg fortsatt er gift, er at jeg valgte en partner tidlig, som aksepterte en del grunnleggende deler av meg : "This is what you get- this will not change very much!" Nå innbefatter det en del arbeidsfordeling, men poenget er at det grunnlegende konseptet av samlivet vårt har vært statisk. Fokus er på at vi to skal ha det bra: alt annet tilpasses det : hvis det tredje skiftet blir for omfattende , kuttes det for å sikre VÅRT overskudd. Vi fikk unger og de ble ett prosjekt rundt oss, ikke istedet for oss. Vi kjøper ting for vår del, ikke andres, og bruker det så det dekker våre behov. Mye av problemene som oppstår, føler jeg kommer av denne forventning på at man skal kunne forandre seg hele tiden uten å ta konsekvensen av det i forhold til hvordan det påvirker partner. Og vi fyller livet med enorme mengder søppel i form av forpliktelser og fantasibehov. Jeg er ganske sikker på at 50 % av det tredje skiftet er unødvendig og bare til skade. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #116 Del Skrevet 10 timer siden Druid skrev (5 minutter siden): Jeg er ganske sikker på at 50 % av det tredje skiftet er unødvendig og bare til skade. Jeg leste ett eller annet sted at borgerskapet brukte uhorvelig mange arbeidstimer på å tørke støv av takene inne. Så lenge de hadde hushjelp. Når hushjelpene forsvant så forsvant også mye av dette behovet. Argumentasjonen var at vi klarte oss fint uten ukentlig støvtørk der oppe. Nå er standarden i huset mitt betraktelig lavere enn hva den var i huset jeg vokste opp i. Jeg er litt usikker på hvor grensen går. Men kanskje kan mye gjøres med helsveiset vinyl og robotstøvsuger med mopp for å effektivisere renholdet? Anonymkode: b2559...223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #117 Del Skrevet 10 timer siden Druid skrev (17 minutter siden): Jeg tror noe av grunnen til at jeg fortsatt er gift, er at jeg valgte en partner tidlig, som aksepterte en del grunnleggende deler av meg : "This is what you get- this will not change very much!" Nå innbefatter det en del arbeidsfordeling, men poenget er at det grunnlegende konseptet av samlivet vårt har vært statisk. Fokus er på at vi to skal ha det bra: alt annet tilpasses det : hvis det tredje skiftet blir for omfattende , kuttes det for å sikre VÅRT overskudd. Vi fikk unger og de ble ett prosjekt rundt oss, ikke istedet for oss. Vi kjøper ting for vår del, ikke andres, og bruker det så det dekker våre behov. Mye av problemene som oppstår, føler jeg kommer av denne forventning på at man skal kunne forandre seg hele tiden uten å ta konsekvensen av det i forhold til hvordan det påvirker partner. Og vi fyller livet med enorme mengder søppel i form av forpliktelser og fantasibehov. Jeg er ganske sikker på at 50 % av det tredje skiftet er unødvendig og bare til skade. Jeg ble sammen med mannen min da vi var studenter. Da bodde jeg på hybel, hadde 12 kvm som jeg måtte holde orden på og spiste knekkebrød til middag. Jeg hadde ikke en gang tenkt på når jeg skulle få unger, aller minst hvordan arbeidsfordelinga i familien AS skulle fungere. Så å «vise hvor skapet skal stå» tidlig i et forhold fungerer sikkert hvis man vet hvor det skapet skal stå. Men jeg hadde ikke en gang sett for meg at hvilket hus vi skulle bo i, så hvordan i alle dager skulle jeg vite hvor skapet skulle stå 🤷♀️ Anonymkode: e6243...e8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 9 timer siden #118 Del Skrevet 9 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 20.48): Spørsmål til damene: Er det ikke bittert at de tok seg sammen når de måtte? At de har evnen, men ikke hadde vikke til å skjerpe seg når da var i forhold med dere? Har de angret seg og sagt unnskyld i ettertid? Anonymkode: 309fe...97a Xen min aner ikke hva ordet unnskyld betyr en gang, så da er det totalt meningsløst 🤣🤣🤣🤣. Endret 9 timer siden av Irak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #119 Del Skrevet 9 timer siden Nei vil tro dem vil finne ny jente. På lik linje med jenter som ikke evner å skifte takstein klippe gress eller hugge vinterveden etter jobb og i helgene. Er enig,er ufattelig mange dumme og tafatte mannfolk. Men jammen er det mange kvinner som ikke klarer å skifte pære på en bil eller sette bleie på en baby. Men mulig late menn har noe "kvinnelig " ADHD lignende syndrom. Anonymkode: dce18...c6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #120 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har der tredje skiftet og står for alt barna trenger, bursdagsgaver, Julegaver, mat, utstyr, bilstoler. Selv om vi bor sammen. Anonymkode: 47433...748 Ja,den som tjener mest skal betale mest. Håper du virkelig slipper å betale for ferieturer,bil og huslån. Vedlikehold på bil og hus i tillegg. Da er det bedre å være singel og ha en person mindre å fø på. Tro meg! Anonymkode: dce18...c6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå