AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:17 #61 Del Skrevet søndag kl 12:17 Den ubrukelige eksen til én kvinne er den fantastiske nye typen til en annen kvinne. Sannsynligvis vil begge oppføre seg bedre mot hverandre enn de gjorde mot eksene. Anonymkode: f09ad...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:17 #62 Del Skrevet søndag kl 12:17 Min eks er som før. Har ikke vært så mye inne hos han, men det lille jeg har sett virker som før der også. Han har robotstøvsuger, så gulvene støvsuger og vasker seg selv. Andre flater har både mye småflekker og støv. Han ser ikke ting før det er digre flekker og svære hybelkaniner. Da kan han fjerne akkurat det, men vasker ikke rundt. Rotet hans er "organisert" i esker rundt omkring i boligen. De ser helt malplassert ut og det meste burde vært kastet. Han har lite samvær da, langt under 50%, men dersom foreldremøte, bursdag etc skulle falle på hans dag, så er det allikevel jeg som må ta det. Han kjøper selvfølgelig aldri inn klær og utstyr. Anonymkode: fac1e...e40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:19 #63 Del Skrevet søndag kl 12:19 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kan svare siden jeg har førstehåndserfaring som skilt mann. Det tredje skiftet har jeg aldri ofret en tanke, hverken før eller etter bruddet. Ungene kommer seg i barnebursdager med gave under armen nå som før, og de er med på de samme aktivitetene. Huset er dobbelt så ryddig og rent som før. Ungene blir stilt krav til i mitt hus, mens mor fortsatt er curlingforelder. Mye mindre stress med alt fordi jeg slipper en overtenkende og kontrollfreakete mor i hverdagen. Det tredje skiftet er i beste fall 90% bortkastet tid på ting som kan løses på en mye mer effektiv måte av en mann. Anonymkode: a3e74...fbe Hvorfor svarer du hvis du tok det tredjeskiftet i utgangspunktet? Tråden er er helt åpenbart rettet mot de som hadde menn som IKKE tok det tredje skiftet. Anonymkode: 319d6...e7b 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camlon Skrevet søndag kl 13:10 #64 Del Skrevet søndag kl 13:10 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvorfor svarer du hvis du tok det tredjeskiftet i utgangspunktet? Tråden er er helt åpenbart rettet mot de som hadde menn som IKKE tok det tredje skiftet. Anonymkode: 319d6...e7b Hvorfor diskutere utelukkende menn som ikke tar det tredje skiftet. Det er også mange kvinner som er helt avhengig av at mannen organiserer og skulle de bli skilt, så går det også dårlig med dem. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:12 #65 Del Skrevet søndag kl 14:12 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er ikke akkurat det det tredje skiftet handler om. Anonymkode: 0cf24...dd2 Jo , det tredje skiftet kan også handle om kvinner som setter seg i offerrollen, og setter opp en standard i hjemmet som nesten oppgraderer det til det fjerde skiftet også. En kan sette seg ned og vurdere hvorfor ting gikk som det gikk. Hvem er det som bestemmer hvor listen skal ligge i forhold til hva slags standard en skal leve etter ? Det er oftest damene , og svært ofte legge de listen høyere enn hva som er nødvendig . Og da er de i ferd med å ta knekken på seg sjøl. En har valgt en partner og da må en stikke fingeren i jorda før alt går til dundas. Anonymkode: 9e67b...42b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:31 #66 Del Skrevet søndag kl 14:31 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor svarer du hvis du tok det tredjeskiftet i utgangspunktet? Tråden er er helt åpenbart rettet mot de som hadde menn som IKKE tok det tredje skiftet. Anonymkode: 319d6...e7b Jesus Kristus....du leste ikke innlegget mitt, gjorde du? Eller trådoverskriften forsåvidt... Anonymkode: a3e74...fbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:48 #67 Del Skrevet søndag kl 14:48 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Plutselig går all in på? Det tredje skiftet er ikke noe nytt, det har bare blitt utvidet med flere ting, så mange ting som at det egentlig er umulig å ramse opp. Det er en stor mental oversikt som mange kvinner tar ansvaret for. Flott at du passer på å fjerne løvet i takrenna, men det er ikke der skoen trykker. Igjen, så gjelder jo ikke denne tråden deg, når du følger opp det som forventes når du har ungene. Dersom du derimot (et lite utvalg) - ikke har ytterklær etter sesong til ungene, eller for smått og slitt tøy - ungene alltid mangler skiftetøy i barnehage/skole, fordi det ikke blir tatt med nytt. I tillegg må barnehage/skole etterlyse votter, støvler, regntøy fordi det mangler - bursdager og andre sammenkomster blir glemt, gaver blir ikke kjøpt inn. Når var det sommerleir igjen? Å ja, påmeldingsfristen var for 2 uker siden. - ikke møter på skoleavslutning, sommerfest, dugnad, kioskvakt for fotballen, tar med kake fordi det er din tur, fordi du ikke har fått med det disse tingene i dine uker og ingen minner deg på det - timer til tannlege, lege eller annen oppfølging, foreldremøter glemmes - ikke får med deg når planleggingsdager er og ordner barnepass eller fri, blir overrasket over at barnehagen kanskje er stengt i påskeuka/romjula og må lempe ungene på mora di igjen for pass - bruker flerfoldige tusenlapper unødvendig fordi du ikke følger med på salg og planlegger nødvendige innkjøp. Årets sommerferie blir telttur fordi alt er så forbanna dyrt (når man bestiller i siste liten..) - betaler unødvendig mye på lån og forsikringer fordi du ikke tar en gjennomgang, klager over dårlig økonomi. - turdag? Ungen kommer uten grillmat, i uegnet yttertøy og uten kakao som resten har. - hva heter lærerne til ungene igjen? Etc, etc, etc, etc, etc. Anonymkode: 0cf24...dd2 Hjelpe og trøste og bære meg. Hva ER det du ikke skjønner? Jeg driter jo i hvor lang den lista er, og jeg klarer dette helt fint som MANN. Det hjelper ikke hvor mange slike ting du lister opp, det ER ikke noe som heter det tredje skiftet. Dette er helt ordinære oppgaver for en familie, og slike ting har eksistert i mange tusen år. At enkelte kvinner har oppdaget at det er litt å drive med både her og der i 2024, må de faktisk ta på sin egen kappe. Et eksempel: Eksen bruker en hel masse energi på å avtale med andre i en facebook-mødregruppe om samkjøring til trening. Det er masse frem og tilbake om moren til Petter kan kjøre på onsdag og Lukas kan sitte på og om man ikke kan ta med Ludvig på veien så fremt i fall han da får spist middag i tide, og IKKE MINST skal jo dette være superrettferdig så det er jo oversikter over hvem som kjører når, og hvor mange ganger og jeg vet ikke hva. Da dette begynte å egle seg inn på mine uker så måtte jeg sette foten ned, jeg blir ikke med i noen mødregruppe om samkjøring altså. For min del trenger hjernen min å vite nå treninga starter og slutter, og da kjører jeg. Mens ungene trener stikker jeg innom Clas Ohlson og kjøper nye lyspærer, eller Lego til bursdagen til Noah, eller tar meg en joggetur. Det er superenkelt, det krever INGEN tankekraft utover å huske noen oppmøtetider, og å gjennomføre disse tingene. Det tar meg 1/10 av det det koster å orge samkjøring og millimeterkontroll over rettferdig deltakelse. Det er mulig at enkelte kvinner tror at slike ting MÅ ta masse tid og koste en hel uke planlegging, men sorry dere må forstå at menn takler dette på helt andre måter - helt fint. Anonymkode: a3e74...fbe 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:38 #68 Del Skrevet søndag kl 16:38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo , det tredje skiftet kan også handle om kvinner som setter seg i offerrollen, og setter opp en standard i hjemmet som nesten oppgraderer det til det fjerde skiftet også. En kan sette seg ned og vurdere hvorfor ting gikk som det gikk. Hvem er det som bestemmer hvor listen skal ligge i forhold til hva slags standard en skal leve etter ? Det er oftest damene , og svært ofte legge de listen høyere enn hva som er nødvendig . Og da er de i ferd med å ta knekken på seg sjøl. En har valgt en partner og da må en stikke fingeren i jorda før alt går til dundas. Anonymkode: 9e67b...42b Det tredje skiftet handler ikke om unødvendig høy standard i hjemmet, men nødvendige oppgaver og planlegging rundt en familie med barn som skal følges opp, slik at det faktisk står noen fra deres familie på kioskvakten, at ungene kommer i bursdag og har vinterdress som passer når snøen kommer. Og tusen andre ting. Anonymkode: 0cf24...dd2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:51 #69 Del Skrevet søndag kl 16:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hjelpe og trøste og bære meg. Hva ER det du ikke skjønner? Jeg driter jo i hvor lang den lista er, og jeg klarer dette helt fint som MANN. Det hjelper ikke hvor mange slike ting du lister opp, det ER ikke noe som heter det tredje skiftet. Dette er helt ordinære oppgaver for en familie, og slike ting har eksistert i mange tusen år. At enkelte kvinner har oppdaget at det er litt å drive med både her og der i 2024, må de faktisk ta på sin egen kappe. Et eksempel: Eksen bruker en hel masse energi på å avtale med andre i en facebook-mødregruppe om samkjøring til trening. Det er masse frem og tilbake om moren til Petter kan kjøre på onsdag og Lukas kan sitte på og om man ikke kan ta med Ludvig på veien så fremt i fall han da får spist middag i tide, og IKKE MINST skal jo dette være superrettferdig så det er jo oversikter over hvem som kjører når, og hvor mange ganger og jeg vet ikke hva. Da dette begynte å egle seg inn på mine uker så måtte jeg sette foten ned, jeg blir ikke med i noen mødregruppe om samkjøring altså. For min del trenger hjernen min å vite nå treninga starter og slutter, og da kjører jeg. Mens ungene trener stikker jeg innom Clas Ohlson og kjøper nye lyspærer, eller Lego til bursdagen til Noah, eller tar meg en joggetur. Det er superenkelt, det krever INGEN tankekraft utover å huske noen oppmøtetider, og å gjennomføre disse tingene. Det tar meg 1/10 av det det koster å orge samkjøring og millimeterkontroll over rettferdig deltakelse. Det er mulig at enkelte kvinner tror at slike ting MÅ ta masse tid og koste en hel uke planlegging, men sorry dere må forstå at menn takler dette på helt andre måter - helt fint. Anonymkode: a3e74...fbe Og du skjønner jo fortsatt ikke et pøkk. Det ER det tredje skiftet for den ene når en av foreldrene ikke følger opp NOE AV DETTE! Du husker jo og gjennomfører, det er noe helt annet enn en som ikke husker, gjør eller planlegger en shit i en familie. For da faller alt det på den andre! Ja du nevner igjen at du fint klarer dette som mann, men da gjelder jo dette fortsatt ikke deg! Jeg har forøvrig aldri brukt så mye tid på å planlegge samkjøring som din eks tydeligvis gjør og bruker da ikke timesvis i mødregrupper for å planlegge hverdagen. Men ja, det krever noe å passe på alt i stedet for å ha en partner som bidrar og er i forkant. Du fremstiller dette igjen som kvinnevås hvor vi sitter å suller og bruker en uke på å skrive lister med små blomster i margen og kaller oss utbrente etterpå. Anonymkode: 0cf24...dd2 6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:56 #70 Del Skrevet søndag kl 16:56 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hjelpe og trøste og bære meg. Hva ER det du ikke skjønner? Jeg driter jo i hvor lang den lista er, og jeg klarer dette helt fint som MANN. Det hjelper ikke hvor mange slike ting du lister opp, det ER ikke noe som heter det tredje skiftet. Dette er helt ordinære oppgaver for en familie, og slike ting har eksistert i mange tusen år. At enkelte kvinner har oppdaget at det er litt å drive med både her og der i 2024, må de faktisk ta på sin egen kappe. Et eksempel: Eksen bruker en hel masse energi på å avtale med andre i en facebook-mødregruppe om samkjøring til trening. Det er masse frem og tilbake om moren til Petter kan kjøre på onsdag og Lukas kan sitte på og om man ikke kan ta med Ludvig på veien så fremt i fall han da får spist middag i tide, og IKKE MINST skal jo dette være superrettferdig så det er jo oversikter over hvem som kjører når, og hvor mange ganger og jeg vet ikke hva. Da dette begynte å egle seg inn på mine uker så måtte jeg sette foten ned, jeg blir ikke med i noen mødregruppe om samkjøring altså. For min del trenger hjernen min å vite nå treninga starter og slutter, og da kjører jeg. Mens ungene trener stikker jeg innom Clas Ohlson og kjøper nye lyspærer, eller Lego til bursdagen til Noah, eller tar meg en joggetur. Det er superenkelt, det krever INGEN tankekraft utover å huske noen oppmøtetider, og å gjennomføre disse tingene. Det tar meg 1/10 av det det koster å orge samkjøring og millimeterkontroll over rettferdig deltakelse. Det er mulig at enkelte kvinner tror at slike ting MÅ ta masse tid og koste en hel uke planlegging, men sorry dere må forstå at menn takler dette på helt andre måter - helt fint. Anonymkode: a3e74...fbe Du kan ikke bare bestemme at det ikke er noe som heter det, har du litt tungt for å skjønne dette temaet? Anonymkode: f55cc...762 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:00 #71 Del Skrevet søndag kl 17:00 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jada. "Det tredje skiftet". Nok en gang klapper damer seg på ryggen og påstår noe så absurd som "det tredje skiftet". Ser for meg samtalene på diverse kafeer rundt omkring i byen. Noe så dumt. Sikkert sant i noen få tilfeller altså men gud bedre for et mas om dette. Anonymkode: 12c63...3be Helt enig. De har skapt seg et nytt uttrykk og slåss om å bruke det mest mulig. Jeg ignorerer alt vås om dette Anonymkode: b8623...1c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:01 #72 Del Skrevet søndag kl 17:01 Det gikk ikke bra med min eksmann. Huset hans så ut som en svinesti, strømmen ble slått av fordi han ikke betalte regninger osv. Ble til slutt kasta ut av boligen, kunne ikke ha barna mer. Nå hadde/har han større problemer enn den gjennomsnitts late mannen, for all del. Anonymkode: e918f...cb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:35 #73 Del Skrevet søndag kl 17:35 Jeg gjorde absolutt alt hjemme med barn, husarbeid, vedlikehold, stell av bil, hagearbeid, handling osv. Det min eks gjorde var å måke snø og hente/levere bhg & skole 1 gang i uken. Sier seg selv at det ikke fungerte for meg i lengden. Men vi har er godt samarbeid i dag & han ble en mye bedre pappa etter vi skilte lag. Hjemmet hans ser helt ok ut. Det står ikke på evnene hans, men han gadd ikke mens vi bodde sammen. Anonymkode: ea00d...ffb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:46 #74 Del Skrevet søndag kl 17:46 Huset ser ikke ut. Det ser jævlig ut på utsiden.. Rot og ødelagte ting. Inne er det en svinesti. Han ville ha 100%, fikk 50/50, nå er ungene der knapt annenhver helg. Han følger de knapt på kamp eller trening for det kan jeg gjøre.. (Han tror han straffer meg ved å la meg ta alt). Samme med tredje skiftet. Han gadd ikke følge opp med noe. Ikke lekser, ikke skole, venner, bursdager etc. Jeg har gått igjennom en stor sorg over at Huset mitt, mitt tidligere hjem har forfalt sånn. Det var helt forferdelig å måtte flytte ut og la han beholde Huset og rasere det. Nå er det noen år siden, men tror jeg aldri kommer over det. Det er feks ødelagte takstein på 6.året. og barna sier selv at det drypper inn på rommene deres. Knust søppel ute, ødelagte/knuste dører inne.. (Han knuste de når jeg gikk ifra han). Så nei.. her er det ikke blitt bedre. Det verste er at jeg tror han gjør det for å straffe meg. Han vet hvor mye det Huset betydde for meg, og hvor mye jeg prøvde å få kjøpt det. Anonymkode: 79a14...f30 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:49 #75 Del Skrevet søndag kl 17:49 Fremdeles like udugelig. Betaler nå for vaskehjelp! Anonymkode: 9ddc4...172 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:25 #76 Del Skrevet søndag kl 18:25 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jada. "Det tredje skiftet". Nok en gang klapper damer seg på ryggen og påstår noe så absurd som "det tredje skiftet". Ser for meg samtalene på diverse kafeer rundt omkring i byen. Noe så dumt. Sikkert sant i noen få tilfeller altså men gud bedre for et mas om dette. Anonymkode: 12c63...3be Så du tror ikke på at de aller fleste tar «det tredje skiftet»? Du vet at det bare er et navn for å samle opp alt som ingen tenker over før det blir gjort? Hvem sørger for at ungene har klær i riktig størrelse FØR klærne har blitt for små. Hvem er det som egentlig vet størrelsen på klærne, hvem har ordnet så de har alt de trenger til vinteren og i riktig størrelse. Hvem vet hva som ligger i skiftekurven i bhg/skole/sfo, hvem passer på at regntøyet som ble med hjem også blir med tilbake til skolen dagen etter, hvem husker kakao på turdager, hvem sjekker at boka fra biblioteket ligger i sekken så den blir levert den dagen de skal reise dit med skolen den uka. Hvem sjekker at skoene fortsatt passer, for det er langt fra alle unger som forteller at de er for små. Hvem er det folk henvender seg til for å spørre hva ungene ønsker/trenger til jul? Hvem følger til tannlegetime og hvem husker å gi beskjed om fravær til tannlegen på skole/bhg. Hvem er det som får meldinger fra andre foreldre om diverse? Hvem er det som følger i bursdager, har kontroll over treningdager på alle barn, at de har riktig utstyr og hvem sørger for at treningsklærne er rene til neste trening? Er fotballskoene for små? Hvem planlegger hvordan de løser at en av ungene skal på fotballtrening samtidig som den andre ungen skal på bursdag? Hvem er det egentlig som går i sekken til barna og finner innbydelser til bursdager, julefrokost, 17 mai dugnad osv, som ungene selv ofte glemmer før siste dagen før det er noe. Hvem handler bursdagsgaver/julegaver til hele familien, husker bursdagene og ringer for å gratulere, hvem lager bursdagsselskaper til barna, hvem handler inn, hvem tar initiativet til å lage barnebursdag, baker kaker til dugnader og sørger for å finne erstatter til dugnader dere ikke får dratt på, Julegaver til barnas venner? Barnets venn som kommer på besøk tåler ikke melk, hva skal vi ha til middag som ikke inneholder melk. Hvem sjekker barnas timeplan, sørger for at de har med seg forkle til matlagingstimene, at badehetta ikke blir glemt i svømmetimene for da får de ikke badet og at gymskoene ligger i gymsekken? Hvem planla Halloween, hva skal ungene ha i kostymet, når skal de være på skolen, hvor mye penger må de ha med seg for å kunne kjøpe seg en brus i kiosken. Hvem setter seg med lekser sammen med barnet eller minner barnet på lekser, hvem passer på at matboksene kommer ut av sekken på kvelden. (jeg vet at store barn ofte klarer mye selv, men her er eksempler..) Det er stort sett alltid en person som har dette ansvaret også fordeler det utover. Du får ikke klapp på skuldra av meg for at du kjører barnet ditt på trening som pappa, for jeg vet at sjansen er stor for at kona har fortalt det og også minnet deg på at det var i dag. Så er det selvfølgelig tilfeller der det er motsatt og også at foreldrene deler det 50/50. Men stort sett så ligger alt dette på kvinnen… Anonymkode: e6243...e8c 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:32 #77 Del Skrevet søndag kl 19:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt enig. De har skapt seg et nytt uttrykk og slåss om å bruke det mest mulig. Jeg ignorerer alt vås om dette Anonymkode: b8623...1c8 «Det finnes ikke fordi jeg gjør det ikke og da skjer det ikke». Ignorante menn ass 🤦♀️ Anonymkode: e6243...e8c 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:49 #78 Del Skrevet søndag kl 20:49 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hjelpe og trøste og bære meg. Hva ER det du ikke skjønner? Jeg driter jo i hvor lang den lista er, og jeg klarer dette helt fint som MANN. Det hjelper ikke hvor mange slike ting du lister opp, det ER ikke noe som heter det tredje skiftet. Dette er helt ordinære oppgaver for en familie, og slike ting har eksistert i mange tusen år. At enkelte kvinner har oppdaget at det er litt å drive med både her og der i 2024, må de faktisk ta på sin egen kappe. Et eksempel: Eksen bruker en hel masse energi på å avtale med andre i en facebook-mødregruppe om samkjøring til trening. Det er masse frem og tilbake om moren til Petter kan kjøre på onsdag og Lukas kan sitte på og om man ikke kan ta med Ludvig på veien så fremt i fall han da får spist middag i tide, og IKKE MINST skal jo dette være superrettferdig så det er jo oversikter over hvem som kjører når, og hvor mange ganger og jeg vet ikke hva. Da dette begynte å egle seg inn på mine uker så måtte jeg sette foten ned, jeg blir ikke med i noen mødregruppe om samkjøring altså. For min del trenger hjernen min å vite nå treninga starter og slutter, og da kjører jeg. Mens ungene trener stikker jeg innom Clas Ohlson og kjøper nye lyspærer, eller Lego til bursdagen til Noah, eller tar meg en joggetur. Det er superenkelt, det krever INGEN tankekraft utover å huske noen oppmøtetider, og å gjennomføre disse tingene. Det tar meg 1/10 av det det koster å orge samkjøring og millimeterkontroll over rettferdig deltakelse. Det er mulig at enkelte kvinner tror at slike ting MÅ ta masse tid og koste en hel uke planlegging, men sorry dere må forstå at menn takler dette på helt andre måter - helt fint. Anonymkode: a3e74...fbe Din eksempel er jo ikke så bra da. Samkjøring må man jo bare ha, f.eks. hvis man har flere unger som skal plasser samtidig og man har bare en bil, f.eks. Og den ene ungen skal til fotballkamp i Lommedalen og den andre skal på svømming i Holmen og det er samtidig. Anonymkode: 9f36c...e81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:00 #79 Del Skrevet søndag kl 21:00 Morsomt at menn skal kverulere på begrepet, åh nei det er så vanskelig og fælt med disse nye ordene. Men husoppgavene, det klarer de utmerket! Bortsett fra at de gjør jo ikke det. Helt åpenbart. jeg har jobbet som hjemmehjelp for kommunen den ene sommeren da jeg var student. Og det er ubegripelig forskjell på hvordan ensomme kvinner og ensomme menn lever. Kvinner har det fint hjemme, sosialt liv, venner, familien rundt. Menn.. der er det så mye trist. Han ene brukeren min, han satt bare i stolen, så på tv og røykte. Absolutt alt var dekket av røyk, det gikk nesten ikke an å vaske der. Han andre mannen sine bestevenner var duer som besøkte ham. Dessverre så bidro disse venner også til uhygieniske tilstander i huset. Han tredje mannen sa at han var enkemann men hadde fortsatt absolutt alt etter kona. Senga var redd opp for to (og skulle reddes opp for to), det han dameklær og tøfler og parfyme og alt. Men han hadde ingen dame, det var ting etter kona som han fortsatt levde med, det var 10 år etter at kona døde. 😭 Det har skjedd flere enn en gang at jeg grått etter å ha vært og vasket hos ensomme menn, jeg følte så sinnsykt synd i de. De er jo helt stakkarslige. Jeg stoler 100% på undersøkelsen om at single kvinner er lykkelige enn gifte kvinner, men gifte menn er mer lykkelige enn single menn. Anonymkode: 9f36c...e81 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:01 #80 Del Skrevet søndag kl 21:01 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det tredje skiftet handler ikke om unødvendig høy standard i hjemmet, men nødvendige oppgaver og planlegging rundt en familie med barn som skal følges opp, slik at det faktisk står noen fra deres familie på kioskvakten, at ungene kommer i bursdag og har vinterdress som passer når snøen kommer. Og tusen andre ting. Anonymkode: 0cf24...dd2 Vet du hva? Det finnes aleneforeldre som tar HELE skiftet alene , og da vet jeg at det også det er mulig at dette tredje skiftet inneholder en del plikter som en med fordel kunne nedjustert til noe mere levelige mål. Noen overdriver veldig Anonymkode: 9e67b...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå