Gå til innhold

Hvordan kontakte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen år siden opplevde jeg å møte et "spøkelse", i mangel av et bedre ord, jeg bor på en veldig gammel gård og vi har et hus som står tomt og jeg gikk gjennom huset for å hente noe, og åpner en dør og ser en dame sittende på en stol med ryggen halvveis til meg, altså sånn grå/halvveis gjennomsiktig som spøkelser er på film, men jeg vil sverge på mitt liv at det skjedde og at det var det jeg så. Jeg tror i utgangspunktet ikke på sånt, bare så der er sagt, men jeg vet hva jeg så. Og jeg ble veldig redd. Vi har hatt leietakere her tidligere som har hevdet at de har sett og hørt ting,. Men jeg har ikke trodd på det. 

Jeg skrek, smalt igjen døra, men så måtte jeg se om jeg hadde sett riktig, åpnet døra og da var det ingenting der. Men jeg kjente igjen den jeg så, selv om jeg aldri har møtt henne, det var helt tydelig mannens oldemor, barnas tippoldemor. Og bare godt å si om henne. I det som ble skrevet om henne i avisen etter hennes død var hun en husets kvinne og veldig hjemmekjær og tok hånd om hus og hjem. Og jeg har bare hørt godt om henne. 

Jeg tror i utgangspunktet ikke på dette, men jeg vet hva jeg så. I tillegg har min mor, som overhodet ikke tror på dette sett noe da hun passet huset da vi var på ferie. Og det var egentlig tegn nok for meg at det er noe. For jeg tror ikke på det, men moren min tror i alle fall ikke på sånt. 

Så mitt spørsmål er, er det noen måte å kontakte 'ånder' på for oss som har sett dem en gang, men ikke akkurat driver med dette? Jeg har kontor i det bygget og er der nesten hver dag, men bare en gang har jeg sett dette. Andre sier de føler at noen er der selv om det ikke er noen der, men de har ikke sett noe. Og jeg har aldri fortalt noen at jeg har sett noe. 

Det nærmeste jeg kommer er sønnen min da han var 1,5 år og sa mamma, hvem er mannen i hjørnet (på rommet hans) og det selvsagt ikke var noen synlig der. 

Noen som kan gi noen råd? Jeg er ikne ute etter å drive noe bort, men er det mulig å komme i kontakt med spesielt henne jeg så og vet hvem var? 

Anonymkode: 03ed8...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle, absolutt alle, har muligheten for å åpne seg og komme i kontakt med å åndeverden.

Det krever trening og at du virkelig tror at det er mulig å komme i kontakt. Det finnes ingen shortcuts, men flere og flere åpner seg, og de fleste gjør det i godt voksen alder. Lille Bendriss var f.eks 42, flere jeg kjenner var rundt 50. Selv har jeg nylig «våknet» og er 36. Får inntrykk av at livserfaring og ballast i din sjelelige opplevelse av jordplanet i dette livet gjør der enklere å komme i kontakt med åndeverden.

Vil anbefale at du mediterer, helst hver dag. Meditasjon er en utrolig fin måte å åpne seg for kommunikasjon på. Utover det finnes det mange kurs og god litteratur innen feltet mediumskap. Selv har jeg gått flere kurs og lest en del av litteraturen. Kommer greit i kontakt med ånder for andre, men synes fortsatt det er fryktelig vanskelig å klare å retningsstyre nøyaktig hvilken person i åndeverden jeg skal kommunisere med. Det er nemlig slik at det å be om å få snakke med EN ånd er en ting, å få snakke med en spesifikk er noe annet.

Den enkleste måten er naturligvis å ta kontakt med et erfarent medium som kan hjelpe dere.

Med det sagt, det høres ut som damen kun er innom på besøk og ser til dere. Så lenge hun ikke begynner å gjøre noe ut av seg er det ikke sikkert hun har spesifikke beskjeder heller. Begynner derimot lysene å blinke og skapene å åpne seg, har hun antakeligvis noe hun vil si og gjøre dere oppmerksom på - da er det viktigere å opprette kommunikasjon. Slik dere har det nå tenker jeg dere bare kan se på det som hyggelige besøk. Hun sitter nok ikke fast der som et klassisk «spøkelse».

Anonymkode: 4b442...0f9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Bør jeg prøve å kontakte henne på samme sted jeg så.henne sist eller betyr det ikke noe spesielt hvor jeg så henne sist? 

Ingen blinking av lys eller noe sånn, bare at jeg så henne en gang selv om jeg ikke tror på sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar. Bør jeg prøve å kontakte henne på samme sted jeg så.henne sist eller betyr det ikke noe spesielt hvor jeg så henne sist? 

Ingen blinking av lys eller noe sånn, bare at jeg så henne en gang selv om jeg ikke tror på sånt. 

Du kan sitte på Sørpolen og kontakte henne om du vil. Tid og rom finnes ikke i åndeverden.

Om du ikke tror noe på det spirituelle, aldri har meditert, ikke har gått noe kurs og ikke er naturlig veldig åpen vil jeg derimot tro du ikke vil oppnå noe voldsom kontakt uansett hvor du befinner deg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du kan sitte på Sørpolen og kontakte henne om du vil. Tid og rom finnes ikke i åndeverden.

Om du ikke tror noe på det spirituelle, aldri har meditert, ikke har gått noe kurs og ikke er naturlig veldig åpen vil jeg derimot tro du ikke vil oppnå noe voldsom kontakt uansett hvor du befinner deg.

Det skjønner jeg. Nei, jeg tror ikke, men jeg vet hva jeg så. Så var det bare tilfeldig da at jeg gikk på henne den gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det skjønner jeg. Nei, jeg tror ikke, men jeg vet hva jeg så. Så var det bare tilfeldig da at jeg gikk på henne den gangen. 

Så du tror ikke på det du ser? 

Anonymkode: 8afa6...fc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 21.09):

Så du tror ikke på det du ser? 

Anonymkode: 8afa6...fc5

Jeg skrev, jeg vet hva jeg så. 

Og så spør du om jeg ikke tror på det jeg ser? 

Jeg vet hva jeg så. Men dette er ikke akkurat noe jeg har lest så mye om eller egentlig tror på. Så derfor spør jeg her. Men skulle ønske jeg ikke hadde det med de svarene jeg har fått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...