Gå til innhold

Vennegjengen min tvinger meg til å drikke i kveld for å fortsatt være med i gjengen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere kan ikke være gamle nok til å kjøpe sprit. Herregud for et opplegg. 

Anonymkode: 8d538...c75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk for alle svar 

har sakt fra om at jeg ikke kan komme i dag

Anonymkode: 345db...f3e

Så bra!!! Disse meneskene høres ikke ut som om de er til og stole på.... Om de virkelig blir sinte for dette så har du det bedre uten dem!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ikke dra. Kan hende du blir utsatt for en dårlig spøk/utsatt for noe. 

Anonymkode: 14110...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk for alle svar 

har sakt fra om at jeg ikke kan komme i dag

Ikke drikk så mye med den gjengen at du mister kontroll og ha ALLTID noen til å hente deg på kort varsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En regel du må huske på : At om folk som ikke respekterer dine grenser, din tro og moral så er de IKKE DINE VENNER ! De er ute etter å kontrollere, true og styre deg, særlig om du viser deg svak og vinglete. Sett deg heller i respekt med å ha grenser og ryggrad til ¨å si nei til rus fordi du ikke vil utsette deg for fare for overgrep og misbruk. For husk det er bare du som kan ta vare på deg selv, ingen andre vil gjøre det for deg. kanskje en ide å kutte ut disse personene som ikke respektere deg og dine valg ?

Anonymkode: 0bf7e...c79

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 18.46):

Jeg vil helst ikke drikke men blir tvinget til å drikke i kveld hvis jeg vil fortsatt være en del av gjengen. Jeg har aldri drukket noe annet enn øl tidligere og nå presser de meg til å skulle drikke sprit. Jeg er redd for hvordan det blir og om det er trygt. Hvor mye sterkere er sprit enn øl og hvor mye må jeg drikke før jeg mister kontrollen? Det er de de krever at jeg skal, de kaller meg pingle for at jeg ikke har drukket før

Oioioi!! Hvis dette stemmer, da er dette helt feil vennegjeng. Da bør du finne deg en nye venner som respekterer deg og dine valg.

Uansett må du ikke lag deg presse til noe du ikke vil. Det er bedre å miste noen "venner" enn å gjøre noe du kan komme til å angre på resten av livet.

Anonymkode: 72b75...439

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var tøft gjort av deg å bli hjemme. Du lot deg ikke presse, og det er bra! Det er lett å gi etter for gruppepress, spesielt når det kommer fra ens egne venner. 
Ville valgt å ikke drikke sammen med disse. Det er rett og slett skikkelig råttent gjort å holde på slik de gjør, og hvis du tør, ville jeg gitt tydelig beskjed om det også. Det er ikke ordentlige venner hvis de skal presse deg til å drikke, kalle deg pingle hvis du ikke har lyst og oppføre seg slik. 

Anonymkode: 85189...62f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha sex selv om du ikke vil også? Skal du banke noen fordi de sier du må? Skal du ta mdma for å få være med videre?  Hvor langt vil du strekke egne grenser egentlig for å tilsynelatende få "innpass" ? Hvor mye av din selvrespekt er du villig til å ofre ? Hvor mye respekt for andre mennesker er du villig til å ofre? .. jeg er genuint nysgjerrig 😊 forøvrig må man øve på å være tydelig på grensene sine. Mange øver i speilet. Si nei høyt, med hevet hode og selvtillit 🫶

Anonymkode: 23a69...2e0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal du ha sex selv om du ikke vil også? Skal du banke noen fordi de sier du må? Skal du ta mdma for å få være med videre?  Hvor langt vil du strekke egne grenser egentlig for å tilsynelatende få "innpass" ? Hvor mye av din selvrespekt er du villig til å ofre ? Hvor mye respekt for andre mennesker er du villig til å ofre? .. jeg er genuint nysgjerrig 😊 forøvrig må man øve på å være tydelig på grensene sine. Mange øver i speilet. Si nei høyt, med hevet hode og selvtillit 🫶

Ts har allerede sagt at hun ikke blir med "venninnene" ut for å drikke

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du skjønner vel at dette er en veldig ung person. Gruppepress er vanskelig og man skal være tøff for å klare å stå imot alt. Du har også vært ung en gang og jeg tror nok garantert at du ikke var like tøff den gangen. Kua må ikke glemme at hun har vært kalv.

Anonymkode: 7c62d...a41

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 18.46):

Jeg vil helst ikke drikke men blir tvinget til å drikke i kveld hvis jeg vil fortsatt være en del av gjengen. Jeg har aldri drukket noe annet enn øl tidligere og nå presser de meg til å skulle drikke sprit. Jeg er redd for hvordan det blir og om det er trygt. Hvor mye sterkere er sprit enn øl og hvor mye må jeg drikke før jeg mister kontrollen? Det er de de krever at jeg skal, de kaller meg pingle for at jeg ikke har drukket før

Vet du, ta med en spritflaske , som du på forhånd har åpnet , og tømt alt innholdet over på en annen sprit flaske .Deretter så fyller du den med vanlig sprite brus og later som  du drikker sprit.

Anonymkode: 044cf...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 8.11):

Dere kan ikke være gamle nok til å kjøpe sprit. Herregud for et opplegg. 

Anonymkode: 8d538...c75

Hvorfor svare på denne måten til en opplagt ung person? Som er tøff nok til å spørre andre om støtte, tips og råd? Ved å svare på denne måten risikerer du å skremme vedkommende, og andre, fra å spørre om hjelp.

Anonymkode: c592a...768

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vet du, ta med en spritflaske , som du på forhånd har åpnet , og tømt alt innholdet over på en annen sprit flaske .Deretter så fyller du den med vanlig sprite brus og later som  du drikker sprit.

Hvorfor skal hun gidde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei. Ikke dra i det hele tatt høres ut som de skal utsette ts for noe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke gode venner. Gode venner respekterer grensene til hverandre. Du må stå opp for deg selv og gjøre det du selv ønsker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

hvorfor??
For å vise at hn ikke står imot press? Hva blir da det neste hn presses for? Bedre å kutte ut slike folk som later som de er venner. Og gi di gjerne beskjed.

Anonymkode: 6cc3e...76b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...