AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #121 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det gir ingen mening at noen i et par som har avtalt at sex med andre er lov, skal få ei krise av at andre omtaler at dette faktisk skjer. Hvis situasjonen derimot er at man har ei avtale om "dont ask, dont tell", krever det enorm diskresjon fra involverte parter slik at ingen finner ut hverken om avtalen eller detaljene om det som skjer. F.eks at man aldri møter noen i felles by, aldri er med noen i kretsen osv. Men folk er ofte late og glade i komfort. De vil ikke gjøre det som skal til for å faktisk utvise diskresjon, og skyver heller ansvaret over på omgivelsene. Anonymkode: c3f0a...514 👏👏👏 Ferdig snakka. Anonymkode: aa29c...c7a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #122 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva slags bevis? Anonymkode: 959e1...8ed Håndfast bevis - som ikke kan bortforklares av løgnerne det omhandler. Anonymkode: aa29c...c7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #123 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håndfast bevis - som ikke kan bortforklares av løgnerne det omhandler. Anonymkode: aa29c...c7a Som hva? Anonymkode: 959e1...8ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 14 timer siden #124 Del Skrevet 14 timer siden Ingen grunn til at du skal blande deg inn, hva andre gjør får være opp til dem... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #125 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som hva? Anonymkode: 959e1...8ed Unnskyld meg, men snakker vi ikke generelt her nå? Eller er det om anekdoter fra mitt liv du vil vite? Når jeg har oppdaget andre og varslet eller når jeg har blitt fortalt av andre? Isåfall er det snakk om bilder fra utested i det ene tilfellet, og video av snapchatmeldinger i det andre. Anonymkode: aa29c...c7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #126 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Unnskyld meg, men snakker vi ikke generelt her nå? Eller er det om anekdoter fra mitt liv du vil vite? Når jeg har oppdaget andre og varslet eller når jeg har blitt fortalt av andre? Isåfall er det snakk om bilder fra utested i det ene tilfellet, og video av snapchatmeldinger i det andre. Anonymkode: aa29c...c7a Bilder fra utested? Hva beviser det? (Jeg synes det er sykt å være så gira på å blande seg inn i andres liv at man kanskje bidrar til å splitte en familie med barn. Sykt. Get a life). Anonymkode: 959e1...8ed 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #127 Del Skrevet 14 timer siden tvertimot skrev (4 minutter siden): Ingen grunn til at du skal blande deg inn, hva andre gjør får være opp til dem... Gjelder tankegangen din også partnervold? Barnemishandling? Seksuell trakassering og misbruk? Korrupsjon? Skatteunnlatelse? Hvor drar du linjen liksom? For det vi diskuterer i denne tråden er i aller høyeste grad skadelig for menneskene som er offer for det - å oppleve utroskap har en av de høyeste forekomstene av PTSD, kun toppet av krig og voldtekt. Anonymkode: aa29c...c7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #128 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bilder fra utested? Hva beviser det? (Jeg synes det er sykt å være så gira på å blande seg inn i andres liv at man kanskje bidrar til å splitte en familie med barn. Sykt. Get a life). Anonymkode: 959e1...8ed Hvorfor driver du å argementerer så kraftig mot antakelser? Jeg kan garantere deg at bevisene var HÅNDFASTE - ingen tvil hos noen hva som foregikk. At du er så bastant imot en situasjon jeg beskriver, får meg mer sikker på at du er blant de utro som forsøker å skremme andre fra å snakke opp når man ser utroskap skje. Man skal ikke tåle så indelig vel, den urett som ikke rammer en selv. Anonymkode: aa29c...c7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #129 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjelder tankegangen din også partnervold? Barnemishandling? Seksuell trakassering og misbruk? Korrupsjon? Skatteunnlatelse? Hvor drar du linjen liksom? For det vi diskuterer i denne tråden er i aller høyeste grad skadelig for menneskene som er offer for det - å oppleve utroskap har en av de høyeste forekomstene av PTSD, kun toppet av krig og voldtekt. Anonymkode: aa29c...c7a Klarer du å se forskjellen på det du nevner her og utroskap? Tenk nøye….stikkord er lovlighet. Skilsmisse er en stor påkjenning på barn, og mange får store problemer av det. Anonymkode: 959e1...8ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #130 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor driver du å argementerer så kraftig mot antakelser? Jeg kan garantere deg at bevisene var HÅNDFASTE - ingen tvil hos noen hva som foregikk. At du er så bastant imot en situasjon jeg beskriver, får meg mer sikker på at du er blant de utro som forsøker å skremme andre fra å snakke opp når man ser utroskap skje. Man skal ikke tåle så indelig vel, den urett som ikke rammer en selv. Anonymkode: aa29c...c7a Akkurat. Du er sikker på at jeg er utro. Det har vi det. En ordentlig sladrekjerring som antar i vei, basert på…. Ingenting! Som snikfotograferer folk og sender anonyme meldinger. Du er ikke god. Anonymkode: 959e1...8ed 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 14 timer siden #131 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gjelder tankegangen din også partnervold? Barnemishandling? Seksuell trakassering og misbruk? Korrupsjon? Skatteunnlatelse? Hvor drar du linjen liksom? For det vi diskuterer i denne tråden er i aller høyeste grad skadelig for menneskene som er offer for det - å oppleve utroskap har en av de høyeste forekomstene av PTSD, kun toppet av krig og voldtekt. Anonymkode: aa29c...c7a Klart at man kan gjøre andre vurderinger hva gjelder kriminelle handlinger, det er noe man bør varsle om. Utroskap er ikke ulovlig, det er mest av alt en sak mellom partene involvert og noe andre mennesker ikke trenger å blande seg bort i. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #132 Del Skrevet 14 timer siden Fremmed fugl skrev (4 timer siden): Nei, partnerdrap er heldigvis en meget sjelden risiko ved oppdagelse av utroskap. Er ikke vanlig. Og hvordan vet du det? Om du ikke så sexen , hvordan er du da så sikker at du gambler med noens liv? Hva om de er venner og ikke elskere? Jeg hadde i beste fall blitt slått helseløs og i verste fall drept om eksen fikk noe slik servert fra noen. Er det noe du vil ha på samvittigheten? Fremmed fugl skrev (4 timer siden): Hvis det er et åpent forhold, så er det vel ikke noe problem at man forteller. Syns vel det er bedre å ta opp opplagte problemer, som fremfor alt er: Hva vet jeg egentligen? Ja, kanskje jeg har hørt ryktene om Stine og Stian på julebordet... At Stian kom ut fra Stines hotellrom midt på natten, og alle vet at dem har en god å flørtete tone. Men betyr det at jeg vet at Stine har vært utro med Stian? Fortsetter med Stine og Stian når vi kommer til det neste opplagte problemet. Arbeidsmiljø, kan nok lage en skikkelig guffen konflikt som involverer flere personer å fortelle partner til en kollega om antatt utroskap. Så til noe som ikke er et problem, men er grenser for hvor mye vi kan engasjere oss i livet til andre mennesker. Tid, energi og resurser. Men tror du vil slite med å gjøre det til uetisk å fortelle om utroskap. Anonymkode: d9a92...5b4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #133 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 15.16): Du forstår bare ikke hvordan de tenker. Fordi du tenker annerledes og tenker at alle burde tenke som deg (sikkert fordi du tenker det er det eneste rette), og klarer derfor ikke å sette deg inn i en annen tankegang. Det sier ikke noe mer enn det... altså, det sier mest om deg selv. Anonymkode: 3c493...dec At jeg har moral, å wow, jeg er Så krenket 😉 Anonymkode: 6113f...74f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 13 timer siden #134 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Helt uenig. For meg var det betraktelig mer ydmykende å vite at noen andre visste, uten at jeg visste eller ble fortalt noe. Den biten har ødelagt noe i meg for alltid, og jobber fremdeles iherdig med å klare å stole på venner og bekjente og kollegaer siden den gang. I terapi har jeg fått vite at det jeg ooplever er veldig vanlig. Anonymkode: aa29c...c7a Skjønner det også. Helt klart ett dilemma, men å si fra om utroskap hadde jeg ikke gjort med mindre jeg hadde bevis. En følelse holder ikke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #135 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Akkurat. Du er sikker på at jeg er utro. Det har vi det. En ordentlig sladrekjerring som antar i vei, basert på…. Ingenting! Som snikfotograferer folk og sender anonyme meldinger. Du er ikke god. Anonymkode: 959e1...8ed Fullstendig usaklig diskusjonstaktikk. Det var ikke snikfotografering og det var heller ikke anonyme meldinger. Jeg har ikke på noe sted i denne tråden argumentert for anonym varsling. Jeg har ingen problem med å stå for slik varsling, men selv ønsker jeg å varslet enten det er anonymt eller ikke, så lenge det medfølger noe bevis - eller i det minste peker meg i riktig retning for å enkelt innhente bevis selv. Anonymkode: aa29c...c7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #136 Del Skrevet 13 timer siden En liten avsporing til alle som er redd for å bli offer for utroskap; Jeg anbefaler dere å skrive opp en stødig utroskapsklausul i ektepakt etc., da dette er juridisk bindende. Den utro part kan da måtte gi bort hus, biler, hytte etc. Bare et lite tips Anonymkode: aa29c...c7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #137 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fullstendig usaklig diskusjonstaktikk. Det var ikke snikfotografering og det var heller ikke anonyme meldinger. Jeg har ikke på noe sted i denne tråden argumentert for anonym varsling. Jeg har ingen problem med å stå for slik varsling, men selv ønsker jeg å varslet enten det er anonymt eller ikke, så lenge det medfølger noe bevis - eller i det minste peker meg i riktig retning for å enkelt innhente bevis selv. Anonymkode: aa29c...c7a Nå måtte jeg le. Så JEG er usaklig? Men det er liksom ikke usaklig å være «sikker på at jeg er utro» selv, kun fordi jeg er uenig med deg? Hvis det er sånne ting du baserer deg på, så skjønner jeg at du har det travelt med å varsle i hytt og vær. Anonymkode: 959e1...8ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #138 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): At jeg har moral, å wow, jeg er Så krenket 😉 Anonymkode: 6113f...74f Og du tenker at du har fasiten på hva som er moralsk riktig? Ja, wow, gratulerer! Burde fått diplom, du. 🏅 For øvrig kan det være verdt å tenke over at det som er moralsk riktig i én situasjon kan være umoralsk i en annen situasjon. Det er også verdt å merke seg at ifølge konsekvensetikken, f.eks, er en handling moralsk riktig dersom den fører til størst mulig lykke for flest mulig mennesker. Du kan nok også ha nytte av å lese deg litt opp på moralpsykologi... Anonymkode: 3c493...dec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 51 minutter siden #139 Del Skrevet 51 minutter siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Klarer du å se forskjellen på det du nevner her og utroskap? Tenk nøye….stikkord er lovlighet. Skilsmisse er en stor påkjenning på barn, og mange får store problemer av det. Anonymkode: 959e1...8ed Det som er galt mex mishandling av barn er ikke at det er "i strid med norsk lov", nei. Hva i helvete er dette for et tankegods? Anonymkode: ed3b2...8f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå