AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:57 #41 Del Skrevet søndag kl 11:57 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil bare poengtere at man har taushetsplikt ovenfor kollegaer på jobben også. Dersom du får info om private anliggender fra din kollega i arbeidstiden eller på julebord, så har du ingenting med å gå videre med den informasjonen. Så nei, man sier ingenting til kona/mannen. Man kan ta det med kollegaen og si hva man mener - og at hen bør ta et valg om sitt eget forhold. Anonymkode: 78492...5c4 Dette stemmer ikke, hvis du ønsker å diskutere det juridiske. Anonymkode: aa29c...c7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:01 #42 Del Skrevet søndag kl 12:01 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg står jo opp for det jeg mener er rett og mine vedier, jeg mener det er rett å være forsiktig med å blande seg inn i andres saker. Ikke prøv og gjør dette til at jeg er et svakere menneske og du er sterkere. De som er moralpoliti liker å tro at de er bedre enn andre og at deres innblanding alltid er riktig, uansett konsekvenser. Jeg mener verden har litt mer farger og at man må ta andre hensyn enn hvem man selv er og vil være av og til. Du er veldig meg, meg, meg i det du skriver. Det er liksom deg og dine prinsipper og verdier dette handler om. Ikke de involverte. Og du tror derfor også at det at jeg ikke vil si noe, bare handler om at jeg er redd for meg og mitt rykte. Det er en veldig selvsentrert måte å se på problemstillingen på. Selvet er i fokus, ikke de det gjelder. Jeg skal ikke si hva som er riktig i enhver situasjon, men jeg tror uansett hva man velger å gjøre, så er det viktig å også faktorere inn de det gjelder og ikke kun tenke på seg selv og sine prinsipper og stappe dem ned i andres hals. Et godt argument for å si fra, er at man vet den man sier fra til vil vite, eller vil (på sikt i all fall) få det bedre av å vite. Men argumenter som går på deg selv og hvordan du vil føle deg, synes jeg ikke er gode. Anonymkode: ba9af...7bd Alle jeg kjenner og har møtt som har opplevd å bli ført bak lyset hvor andre rundt visste, er alle sammen enige: Et av de største traumene er rundt sviket om at INGEN sa noe. Det er den biten som er vanskeligst for mange å komme over. Det ødelegger tilliten man har i alle relasjoner resten av livet. Jeg er ikkke i tvil om hva jeg ville gjort, eller hva jeg ønsker: fortell. På så barmhjertig måte som mulig, selvsagt - men fortell. Anonymkode: aa29c...c7a 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:02 #43 Del Skrevet søndag kl 12:02 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): du skal absolutt si ifra ja?? hvem faen holder sånt tilbake Anonymkode: 96fe4...fd6 Jeg, for hvem faen forventer at utroskap skal være greit? Anonymkode: 4cb94...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:03 #44 Del Skrevet søndag kl 12:03 At noen sa fra om utroskap til meg ville ført til brudd og unger frem og tilbake annenhver uke. Salg av hus og dårligere økonomi. Det hadde vært grusomt. Det er på en måte bedre å leve sammen og tro at alt er bra. Men på den annen side ikke. Nå forelsket eksen min seg i elskerinnen sin, og det ble brudd. Og da bruddet var et faktum, og jeg fikk høre på bygda om flere "eventyr", så skulle jeg faktisk ønske at jeg hadde fått vite fra starten av. Å vite at man har kastet bort 2 ti-år på en som ikke var interessert i å være sammen livet ut, men som stadig vekk var på utkikk for å "oppgradere". Helt forferdelig. Jeg ville sagt fra! Det blir nok upopulært og mye sinne på den som gir beskjed i starten. Men jo tidligere man får vite, jo mer sjans har mann til å bli sammen med den rette. Anonymkode: bd201...fd7 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:04 #45 Del Skrevet søndag kl 12:04 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alle jeg kjenner og har møtt som har opplevd å bli ført bak lyset hvor andre rundt visste, er alle sammen enige: Et av de største traumene er rundt sviket om at INGEN sa noe. Det er den biten som er vanskeligst for mange å komme over. Det ødelegger tilliten man har i alle relasjoner resten av livet. Jeg er ikkke i tvil om hva jeg ville gjort, eller hva jeg ønsker: fortell. På så barmhjertig måte som mulig, selvsagt - men fortell. Anonymkode: aa29c...c7a Helt enig! Man mister ikke bare mannen, men føler også at de felles vennene tok den utro sin side! Anonymkode: bd201...fd7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:09 #46 Del Skrevet søndag kl 12:09 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alle jeg kjenner og har møtt som har opplevd å bli ført bak lyset hvor andre rundt visste, er alle sammen enige: Et av de største traumene er rundt sviket om at INGEN sa noe. Det er den biten som er vanskeligst for mange å komme over. Det ødelegger tilliten man har i alle relasjoner resten av livet. Jeg er ikkke i tvil om hva jeg ville gjort, eller hva jeg ønsker: fortell. På så barmhjertig måte som mulig, selvsagt - men fortell. Anonymkode: aa29c...c7a Hadde folk bare våget å blande seg mer, vist at man bryr seg om hverandre, så tror jeg vi alle ville hatt det litt bedre. Nå er visst det å bry seg det samme med å ta avstand og lukke øynene for urett, og bare tenke på seg selv og sitt Anonymkode: 4cb94...b54 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:18 #47 Del Skrevet søndag kl 12:18 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Oppegående folk sier naturligvis ifra. Blir oppriktig satt ut av dere som sier noe annet. Er det sånn jalla bygde-kultur å bare se en annen vei? Anonymkode: ca70b...84d Hvorfor skal man blande seg inn i slik da? Ellers kaller jo folk det bygdedyr og sladder om man blander seg opp i andres liv, hvorfor er dette anderledes. Jeg hadde ikke ville vite noe slik fra andre for min mann får fortelle det selv og jeg hadde aldri i livet fortalt hvis jeg fikk vite at andre var utro heller. Det der er en privatsak og jeg har nok drama i eget liv så jeg orker ikke andres drama. Dessuten ; forteller DU meg at mannen er utro så er det DU som blir min fiende. Da er du død for meg for slike ting har du ingenting med! Anonymkode: d9a92...5b4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:47 #48 Del Skrevet søndag kl 12:47 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og de som ikke vil vite, de finnes også... for dem er det bare vondt, flaut og skambelagt. Hva skal de svare denne fullstendig fremmede personen som legger seg oppi ekteskapet deres. Nå får de kjenne på at folk rundt dem dømmer dem også. De er kontorets sladder.. Anonymkode: ba9af...7bd De er jo kontorets sladder uansett....Fordi ektefellen er så indiskret at hele jobben får utroskapen oppi maten. Anonymkode: c3f0a...514 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:55 #49 Del Skrevet søndag kl 12:55 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): ...forteller DU meg at mannen er utro så er det DU som blir min fiende. Da er du død for meg for slike ting har du ingenting med! Anonymkode: d9a92...5b4 Ja, budbringeren blir ofte drept. Derfor er det best å melde fra om utroskap og tilsvarende ting anonymt, så kan vedkommende gjøre hva de vil med den informasjonen. Anonymkode: c3f0a...514 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet søndag kl 12:55 #50 Del Skrevet søndag kl 12:55 De få gangene det har skjedd har jeg latt være å si noe. Jeg orker ikke bli dratt inn i noen andres drama og uansett hva som er greia er sjansen stor for at jeg ikke kommer godt ut av det. Jeg er veldig lite sjalu av meg, men vet egentlig ikke om jeg selv ville visst om min partner var utro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:01 #51 Del Skrevet søndag kl 13:01 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvorfor skal man blande seg inn i slik da? Ellers kaller jo folk det bygdedyr og sladder om man blander seg opp i andres liv, hvorfor er dette anderledes. Jeg hadde ikke ville vite noe slik fra andre for min mann får fortelle det selv og jeg hadde aldri i livet fortalt hvis jeg fikk vite at andre var utro heller. Det der er en privatsak og jeg har nok drama i eget liv så jeg orker ikke andres drama. Dessuten ; forteller DU meg at mannen er utro så er det DU som blir min fiende. Da er du død for meg for slike ting har du ingenting med! Anonymkode: d9a92...5b4 Det er en ærlig sak det. Din reaksjon eier du selv. Men du skjønner, det er to grupper her. De som ville fortalt og de som ikke villet fortalt. Jeg hadde fortalt deg, og du ville hatet meg for det. Du ville ikke fortalt meg, og jeg ville hatet deg for det. I et slikt scenario ville vi ville vi aldri kunne vært venner tydeligvis. Anonymkode: 4cb94...b54 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:11 #52 Del Skrevet søndag kl 13:11 Ikke lett dette. Det er jo ingen som er tilskuer til utroskap. Eller så er det bare ikke vanlig i mine miljø. Har jo hørt rykter osv, men aldri sett noen ha sex foran meg( bortsett fra trekant) Anonymkode: 541c9...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:16 #53 Del Skrevet søndag kl 13:16 Jeg har ikke et yrke der jeg reiser mye eller har mange tilstelninger jeg må på men jeg ser jo at fellestrekket på de som er mye utro er at de har slike yrker. Forstår ikke at man stoler på folk som er mye rundt, det sier seg selv at de tar det som byr seg, det er ikke mitt ansvar å passe på hvem som er utro og ikke. Er man i forhold så er det en sjanse for at den man er med er utro, det være seg på en reise eller på jobb, vil man så går det seg til. Anonymkode: 24c2a...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:22 #54 Del Skrevet søndag kl 13:22 Grunnen til at det ikke fører med seg noe godt, er jo fordi det nå er alt annet enn godt. Men om man sier ifra får offre for en slik partner i den minste valget til å skaffe seg et bedre liv alene eller muligheten til å finne en bedre partner. Eller til å finne seg noen å ligge med de også, for utro folk kan i det minste unne partneren å ligge rundt eller forelske seg. De er så egoistiske, mange prøver også å finne en ny partner fordi de takler det dårlig å være alene, og ikke kan risikere at den andre drar først. Men å tenke på at partneren må sitte alene og attpåtil streve med traumen av sviket? Nei, den tankekapasiteten har de som oftest ikke. Anonymkode: 26e7f...290 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:23 #55 Del Skrevet søndag kl 13:23 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uansett hvordan du velger å snu og vende på dette så gjør man det man gjør på bakgrunn av hva man føler. Du ønsker ikke å si ifra på bakgrunn av frykt, redsel for hvordan den andre vil reagere. Altså lar du være å si noe grunnet noe du selv føler. Så kan du si at du gjør dette med hensyn til den som er bedratt. Hvor ligger da forskjellen i at jeg handler på bakgrunn av hva jeg føler er rett, og frykt for represalier ikke hindrer meg i å gjøre det jeg opplever er rett, nettopp av hensyn til den som er bedratt. Du kaller meg moralpoliti, ene og alene fordi jeg ville handlet annerledes enn deg. Du sier jeg ville handlet på bakgrunn av å kun føle meg bedre, men du vil handle kun på bakgrunn av at du ikke vil føle deg dårlig. Hva mer er det du vil ta meg på? Anonymkode: 4cb94...b54 Moral politi? Jeg har aldri skrevet til deg, før den kommentaren. Jeg skrev heller ikke at jeg ikke ville sagt ifra. Jeg skrev at jeg synes ditt grunnlag blir helt feil.. Du er så hissig på grøten at du ikke evner å se forskjell på folk, og ilegger meg verdier og handlinger som ikke stemmer, mens jeg tolker dine ord. Kommunikasjon på slike premisser blir skakkjørt og feil, så jeg avslutter her.. Anonymkode: fc586...03d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:23 #56 Del Skrevet søndag kl 13:23 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke lett dette. Det er jo ingen som er tilskuer til utroskap. Eller så er det bare ikke vanlig i mine miljø. Har jo hørt rykter osv, men aldri sett noen ha sex foran meg( bortsett fra trekant) Anonymkode: 541c9...9d4 Må du serriøst se dem ha sex for å forstå at de har sex? Anonymkode: 26e7f...290 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:26 #57 Del Skrevet søndag kl 13:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kunne ødelagt flere ekteskap hvis jeg fortalte alt jeg vet. Selvsagt holdes alt disse mennene gjør hemmelig. Det er litt som å forstyrre naturens gang. Menneskelige inngrep ender aldri godt. Anonymkode: 96982...c2f Alt vi gjør er menneskelige inngrep. Hva om et barn blir banket hjemme, vil det da ikke føre med seg noe godt? Hva med at den stakkars partneren skal få lempet av seg en utro partner, er ikke det noe godt? Jeg tror du er feig. Anonymkode: 26e7f...290 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:35 #58 Del Skrevet søndag kl 13:35 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Moral politi? Jeg har aldri skrevet til deg, før den kommentaren. Jeg skrev heller ikke at jeg ikke ville sagt ifra. Jeg skrev at jeg synes ditt grunnlag blir helt feil.. Du er så hissig på grøten at du ikke evner å se forskjell på folk, og ilegger meg verdier og handlinger som ikke stemmer, mens jeg tolker dine ord. Kommunikasjon på slike premisser blir skakkjørt og feil, så jeg avslutter her.. Anonymkode: fc586...03d Ikke så lett når vi alle er anonyme. Men ja, vi kan avslutter her. Men husk, det er hvordan du leser ting som blir skrevet som får deg til å oppfatte en som hissig eller rolig. Om du leser det jeg skriver som en som er rolig og trygg på hvor jeg står i denne saken, så blir det nærmere virkeligheten. Anonymkode: 4cb94...b54 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:59 #59 Del Skrevet søndag kl 13:59 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke så lett når vi alle er anonyme. Men ja, vi kan avslutter her. Men husk, det er hvordan du leser ting som blir skrevet som får deg til å oppfatte en som hissig eller rolig. Om du leser det jeg skriver som en som er rolig og trygg på hvor jeg står i denne saken, så blir det nærmere virkeligheten. Anonymkode: 4cb94...b54 Jeg er ikke den du siterer, men det du sier er jo bare fraskrivelse av ansvar. Både her og i temaet som diskuteres. Du er et godt eksempel på noen jeg hadde kuttet kontakt med i det virkelige liv. Før øvrig er jeg enig i sammenligningen over; et barn som blir banket opp. Det vil skape trøbbel og drama til den familien, ja, men det vil på sikt gagne den fornærmede part, da smerten av å bli såret av dem man elsker mest vil stoppe. Helt likt med utroskap. Anonymkode: aa29c...c7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:02 #60 Del Skrevet søndag kl 14:02 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Forstår ikke at man stoler på folk som er mye rundt, det sier seg selv at de tar det som byr seg... Anonymkode: 24c2a...4b3 Nei Anonymkode: c3f0a...514 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå