AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #1 Del Skrevet 2. november 2024 Hen er fra Italia, og vi vet ikke hva som er vanlig der. Vi er nære naboer som alltid gir en liten gave når vi har vært på reise. Takknemlig for svar. Anonymkode: 17b9c...8de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #2 Del Skrevet 2. november 2024 Jeg vet ikke hva som er vanlig blant italienere, men tenker at det er fint med blomster i norsk kultur. Usikker på om jeg ville skrevet kort med «God bedring», da. Det blir kanskje litt feil. Kanskje heller skrive at du er der for henne? Det kan jo være godt for henne å vite. Anonymkode: 17291...120 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #3 Del Skrevet 2. november 2024 Å vite at folk tenker på deg betyr mye, og er viktig. Men, min mann fikk nylig kreft, og vi har små barn. Jeg har satt mer pris på en middag levert på døren som bare kan varmes eller noe sånt, hjelp hjemme(familie da) eller barnepass noen timer. Det som har gjort hverdagen litt lettere å gå rundt. Anonymkode: 69955...515 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #4 Del Skrevet 2. november 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Å vite at folk tenker på deg betyr mye, og er viktig. Men, min mann fikk nylig kreft, og vi har små barn. Jeg har satt mer pris på en middag levert på døren som bare kan varmes eller noe sånt, hjelp hjemme(familie da) eller barnepass noen timer. Det som har gjort hverdagen litt lettere å gå rundt. Anonymkode: 69955...515 Ja, det høres fornuftig ut! Har vokst opp med alvorlig syk far, og vet at mamma hadde hatt god bruk for hjelp. Kanskje lurt å spørre hvordan du kan hjelpe, for det er jo litt forskjellig hva slags hjelp folk ønsker og kan ha bruk for? Anonymkode: 17291...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 2. november 2024 #5 Del Skrevet 2. november 2024 Er ikke viktig hvor hen er fra. Dette er et "sånn gjør vi det her" tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #6 Del Skrevet 2. november 2024 Hvis du ikke kjenner hen så godt tenker jeg at en blomst er en hyggelig gest. Klart, det "hjelper" ikke for noe, men det viser omtanke og at du bryr deg. Du kan jo evt skrive "Bare si fra hvis jeg kan hjelpe til med noe" hvis du synes det blir riktig. Jeg ble i alle fall glad for blomster fra jobb og fotballaget Anonymkode: c68af...a10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #7 Del Skrevet 2. november 2024 Da mannen min fikk uhelbredelig kreftdiagnose ble stuen forvandlet til noe som nærmest så ut som en begravelse med blomster overalt! Jeg hadde satt mye større pris på et enkelt personlig kort, et gavekort eller noe annet praktisk. Avskårne blomster er for meg bare noe upraktisk som står i veien. Til slutt måte jeg begynne med vannmugger og bøtter for å få plass til alt. Men slik er jeg. Personlig gikk vi sammen en vennegjeng og vasket bilen og fylte opp tanken til noen som hadde det tøft, det ble høyt verdsatt! Kom med kontrete tilbud i stedet for «bare spør om du trenger hjelp». Om det er gode naboer er det enda enklere å vite hva som settes pris på. Glem kultur og hva som forventes og tenk heller på hva du tror verdsettes høyest. Er så lei av alle disse standard upersonlige blomstervariantene bestilt på nettet. Det vitner ofte mer om plikt enn ekte opperksomhet. Anonymkode: 3f140...602 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #8 Del Skrevet 2. november 2024 Når jeg fikk kreft mottok jeg både blomster, sjokolade, frokost fra morgenlevering og andre små gaver. Jeg satt stor pris på alle gavene, og fine kort. Noen sender meg fortsatt blomster og andre gaver iblant, og det føles utrolig godt å bli tenkt på. Anonymkode: f767c...1b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #9 Del Skrevet 2. november 2024 Hadde overhodet ikke blitt glad for blomst. Nok av andre ting man kan gi eller gjøre for å gjøre hverdagen enklere for den som er blitt syk alt etter situasjonen den som er syk er i. Anonymkode: cf417...541 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2024 #10 Del Skrevet 2. november 2024 Ja, folk er forskjellige. Noen foretrekker praktisk hjelp (det gjorde ikke jeg- tanken er god, men som regle kokte det bort i kålen og det var jeg egentlig fornøyd med. Huset mitt var rimelig møkkete da det sto på som verst, men jeg får fnatt av tanken på at venner skal vaske og rydde etter meg), andre bare et kort eller en blomst. Eller en hilsen på sms. Eller i det minste at folk ikke krysser veien når du kommer for å slippe å snakke med deg Du kjenner naboen din best og har antagelig en anelse om hva som vil bli satt pris på. Stol på magefølelsen Anonymkode: c68af...a10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #11 Del Skrevet 3. november 2024 Blomster er noe ubrukelig dritt. Gi heller en gave som varer, eller f.eks. en sjokolade. Anonymkode: f5ac4...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #12 Del Skrevet 3. november 2024 Folk er forskjellig. Blomster viser at du tenker på henne. Synes det er veldig merkelig å skulle bli fornærmet av å få blomster. Selv om noen sikkert hadde blitt gladere for noe spiselig eller en ting. Sjokolade, som noen foreslår, kan f.eks også bli feil, hvis hun skal få behandling som gjør henne kvalm. Bok kan være fint, men ikke sikkert hun orker å lese. Jeg tenker at en blomst og et hyggelig kort er safest. Og så kan du spørre når du leverer det om du kan gjøre noe praktisk for henne. F.els lage ekstra middag og komme bort med, handle e.l. Anonymkode: 17291...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #13 Del Skrevet 3. november 2024 Tilby heller hjelp til praktiske ting. Anonymkode: f2762...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå