AnonymBruker Skrevet 2. november #21 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke hyggelig sagt, men går nok bra så lenge du ber om unnskyldning. Alle kan si ting de ikke mener om de blir irriterte. Samtidig tilhører dagens unge generasjon Krenk, så de tåler mye mindre enn hva vi som vokste opp på 80 og 90-tallet gjorde. Jeg har verdens beste foreldre og mamma sa en gang at «du er så dum at det lukter dumskap av deg». Jeg har ikke fått varige mén og ler fortsatt av det idag. Husker ikke hva jeg hadde gjort/sagt, men jeg fortjente det garantert. Og før noen drar inn at før i tiden ga man barna ris og blablabla, jeg har aldri fått ris og kjenner ingen som har fått det. Ris var ikke greit på den tiden det var «lov» heller, men det er heldigvis veldig lenge siden nå. Anonymkode: 84c3d...942 Kall gjerne denne generasjonen for svak, men den generasjonen du kom fra stilte sjeldent folk til ansvar for de dårlige handlingene sine. Det er ikke noe man skal strekke seg etter. Det moren din sa til deg var ikke greit, enten du ble såret eller ikke. Man skal ikke si sånt til folk, spesielt ikke sine egne barn. Anonymkode: 7e1dc...58f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #22 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vel det er jo noe galt i samfunnet når det er helt greit å skrive masse feil. Du skriver for øvrig feil du og. «Vanskelig for deg å forstå, eller bare artig å plukke på grammatikken til folk som spør om råd?» Anonymkode: 0c630...e50 Er det derfor du ikke svarte på spørsmålet? Fordi jeg hadde skrivefeil? Forstod du det ikke? Er det kanskje litt vanskelig for deg her inne på KG, med så mange som ikke holder din standard? Anonymkode: 372e8...73f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #23 Del Skrevet 2. november Du kalte datteren din en idiotunge også er du usikker på om hun ble lei seg, fordi hun ikke sa noe?? Høres absolutt ut som du er idioten her. Anonymkode: 5fd5e...3e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #24 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ikke hyggelig sagt, men går nok bra så lenge du ber om unnskyldning. Alle kan si ting de ikke mener om de blir irriterte. Samtidig tilhører dagens unge generasjon Krenk, så de tåler mye mindre enn hva vi som vokste opp på 80 og 90-tallet gjorde. Jeg har verdens beste foreldre og mamma sa en gang at «du er så dum at det lukter dumskap av deg». Jeg har ikke fått varige mén og ler fortsatt av det idag. Husker ikke hva jeg hadde gjort/sagt, men jeg fortjente det garantert. Og før noen drar inn at før i tiden ga man barna ris og blablabla, jeg har aldri fått ris og kjenner ingen som har fått det. Ris var ikke greit på den tiden det var «lov» heller, men det er heldigvis veldig lenge siden nå. Anonymkode: 84c3d...942 Og dette har du snakket med ALLE du kjenner om? For dette vet du faktisk ingenting om. Dette er ikke ting så mange er åpne om. Jeg ble slått som barn, ingen vet det. Anonymkode: 5fd5e...3e0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #25 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det går helt fint. Så lenge du ikke kaller henne slike ting til daglig, så er det bare til å si unnskyld og gå videre Anonymkode: f9996...52c Absolutt ikke. Dette kommer hun til å huske lenge, om ikke for alltid. Ts bør si unnskylde seg Anonymkode: 5a56a...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #26 Del Skrevet 2. november Det er å gå for langt. Anonymkode: eb8bd...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #27 Del Skrevet 2. november Det kommer jo litt ann på sammenhengen. Dersom 14 åringen liret ut av seg frekke, stygge kommentarer, så tenker jeg at mammaer også har en tålegrense. At det da kommer en ufin kommentar fra mamman tenker jeg da er både naturlig og kan være på sin plass. Anonymkode: dd62a...ce3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. november #28 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ble veldig sint på den 14 år gamle datteren min og kjeftet på henne også glapp det ut "din idiotunge!". Jeg lurer på om det egentlig var litt for langt? Om hun kanskje ble såret av det? Jeg vet ikke for hun sa ingenting. Hva tenker dere? Anonymkode: 66a02...551 Ja men du mente det jo ikke. Du får legge deg langflat og beklage 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 2. november #29 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det er en av de tingene hun kommer til å tenke på selv når hun er blitt voksen. Anonymkode: 9368f...7e7 Hun kan redde det om hun beklager skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. november #30 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ble veldig sint på den 14 år gamle datteren min og kjeftet på henne også glapp det ut "din idiotunge!". Jeg lurer på om det egentlig var litt for langt? Om hun kanskje ble såret av det? Jeg vet ikke for hun sa ingenting. Hva tenker dere? Anonymkode: 66a02...551 Tuller du? En ting er at det glipper ut av deg i "kampens hete", men hvis ikke du skjønner at du må be om unnskyldning etterpå så er det noe alvorlig galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #31 Del Skrevet 2. november Jeg tenker at det som ikke er greit å si til en kollega om vi krangler/diskuterer er heller ikke greit å si til ungene. Det betyr ikke at det aldri glipper, men prøver å holde det saklig. Anonymkode: 66842...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet 2. november #32 Del Skrevet 2. november Alle kan miste besinnelsen og si ting de ikke mener. Det betyr at man er menneskelig. Be om unnskyldning. Datteren din er 14 år. Hun har nok forståelse for hvorfor du ble sint. Hadde hun vært 7, ville dette ha vært en helt annen problemstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #33 Del Skrevet 2. november Jeg fikk en gang høre "Du er så dum!" fra faren min. Og selv om akkurat det bare skjedde en gang, så har jeg ikke glemt det. Det viktigste er å si unnskyld. Når foreldre kan si unnskyld så viser det at de respekterer barnet og dette gir barnet selvtilliten tilbake. Mine foreldre sa aldri unnskyld. Det var det kun jeg som måtte gjøre. Anonymkode: e609c...541 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #34 Del Skrevet 2. november Ho husker det nok men en 14 åring kan være vanskelig så kan nok komme noen gloser fra enhver forelder 😅 du burde bare gi henne en god unnskyldning så går det nok over 😊 er egentlig den delen som er viktigst , når man gjør noe galt så er det viktig å si unnskyld Anonymkode: d89ce...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå