Gå til innhold

Bare en person kom på bursdagsfesten min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så kjedelig for deg at kun en kom når du hadde invitert så mange og stelt i stand! ❤️

Tanker jeg har om årsak:
-Folk er travle. Hvis du har barn så er gjerne de andre i samme situasjon og har barn. De velger gjerne å heller å tilbringe kvelden hjemme eller med noe mer rolig enn «fest». 
-Folk har glemt å svare.
-Du har ikke sendt påminnelse om å svare. Dette pleier ofte å hjelpe. Fordi mange leser invitasjonen på farten og tenker å svare senere eller lese mer tydelig hva de er invitert til. Men så glemmes det av ulike grunner.
-Mye opplegg på festen. Altså det virker veldig gøy! Men det er en slik type fest man ofte må ha modusen til. Det blir mer «tiltak» enn pizza, vin/øl og prat. 
-Du inviterte mange. Noe som er hyggelig. Men kanskje ikke alle er så glad i store fester lenger og synes det så avskrekkende ut.
-du hadde ikke frist for tilbakemelding. Dette er en fordel også når opplegg og mat skal planlegges. Kjedelig å kjøpe til 40 men så kommer 10.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er på et forum. Tåler man ikke å høre andres meninger, så lar man være å publisere. Så lenge man ikke går direkte på personangrep (noe som AB ikke gjør), må det lov å mene at dette er et i-landsproblem. 

Regner med at TS klarer og heve seg over den ene kommentaren, når de fleste andre er støttende. 😊

Anonymkode: 4b2b5...057

Så du syns det er helt ok å svare på den måten til en som har opplevd noe vondt? Hun skal bare tåle det? 

Anonymkode: 15bb3...ae9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke orket slike utkledningsfester, som kanakje er mer for barn og hadde verken svart ja eller nei.

Anonymkode: 8cab8...495

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 15.03):

Takk ❤️ var fem som hadde trykt kommer og 13 kanskje. Noen av de som sa de skulle komme ga beskjed på forhånd at noe dukket opp. Var også noen som bare ikke dukket opp. 

Anonymkode: 10285...a8c

Dette var vondt å lese, TS.

Samtidig er det ikke lenge siden jeg arrangerte noe selv. 7 trykket kommer og 5 kanskje, så jeg fikset mat til 12 for sikkerhets skyld.

Det var bare 2 som dukket opp. Arrangementet mitt krevde at gjestene forberedte seg litt (akkurat som din kostymefest). Fikk tilbakemelding fra flere om at de ikke hadde hatt tid til å gjøre forberede seg, fordi det var så travelt om dagen. Noen hadde også fått influensa (var helt slått ut med influensa for en tid tilbake selv, og vet at mange er smittet). Alle som meldte avbud hadde plausible unnskyldninger som jeg ikke tviler på :) 

I mitt tilfelle tok jeg det ikke personlig.  Jeg ble litt irritert på de 3 som sa at de skulle komme, men likevel ikke dukket opp. Ting skjer og folk er travle. 

Skjønner at du er skuffa, men det er garantert mange som ville ha vært der dersom de kunne! ❤️

Anonymkode: 96347...d15

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig leit 💔 Da jeg ble 20 kom ingen på bursdagen min. Det tok mange mange år før jeg orket å invitere noen igjen 🥺Grusom grusom følelse, faktisk traumatisk. Ikke fordi en bursdag isolert sett er så viktig, men ydmykelsen av å ha ordnet og styret og pyntet seg og laget mat, og ingen gidder å komme, sammen med sorgen over å være så lite viktig - bare helt grusomt.

Nå etterspør jeg svar når jeg inviterer, så jeg vet akkurat hvem som kommer og ikke, og heller kan avlyse eller utsette om det ikke passer for folk.

Anonymkode: 86a29...3a5

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 15.58):

Det er derfor ingen kom. 

Folk drar dit de pleier dra. Evt blir de med noen.

Ikke alle har vennegjenger heller. Det er like normalt å ikke ha, som å ha.

Etter en viss alder, med ørti brudd her og der, flytting, skiftjobb, barn ect, så er det helt vanlig at voksne ikke feirer bursdager ect utenom med familie.

Du skal hvertfall ikke ta det personlig, at ingen kom.

Det er egentlig litt "typisk norsk".

Anonymkode: ba6b0...487

Det er virkelig ikke typisk norsk å ikke gidde å SVARE engang på en bursdagsinvitasjon. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På min facebook har jeg ikke lenger mulighet til å avslå invitasjoner. Svaralternativene mine er "skal" eller "interessert". Så hvis jeg ikke skal, lar jeg være å svare. 

Anonymkode: 7fc40...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 16.10):

Skjønner det er trist om ingen kommer, Men de fleste voksne inviterer vel ikke til type Halloween fest, det er det noe influencere typisk gjør. Jeg personlig hadde aldri giddet gå på fest i voksen alder hvor jeg måtte kle meg ut. Det har jeg vokst fra for mange år siden. Og i alle mine år har jeg aldri fått invitasjon via facebook, noe så upersonlig. Så her skjønner jeg faktisk at folk ikke ønsket bruke fredagen sin på,

Vet om veldig mange som ikke liker teema fester generelt- Så her tenker jeg du har lagt lista veldig høyt. Og hva er greia med å invitere 40 stykker om du ikke har noe særlig kontakt med  mange av disse, og du skriver jo du ikke har så mange nære venner. Så tenker hvorfor tror du at folk vil delta på en sånn type fest med en person de ikke har så mye å gjøre med generelt? 

Jeg hadde tenkt det var merkelig om en fjern person jeg kjenner hadde invitert meg på sånt type arrangement

Anonymkode: 701bb...a9a

Dette. Når man er voksen så er det en anledning til å nyte litt alkholo, tema fester er bare et ork. 
Synes synd på deg, men slike fester er det vel mest for personer som er mer kreative. 

Anonymkode: 0aa70...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg❤️ Jeg opplevde dette da jeg ble 18 år. Hadde ordnet med selskap osv til venninnene mine tidligere, men da det var min tur så passet det ikke for noen og ingen kom….. det var så ydmykende og pinlig at jeg har faktisk aldri feiret bursdagen min siden den gang🙈 

Anonymkode: fe8fc...6d3

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist! Facebook er ikke så ok plass å invitere til events lenger. 

Jeg syns det er litt vanskelig å se slike arrangementer på Facebook. Jeg kan gjerne åpne en invitasjon, og så forsvinner den etterpå. Må bruke tid på å finne den igjen. Det er jo ikke alltid at man responderer med en gang, og da er det lett å glemme. Håper det var det som skjedde med noen av gjestene. Håper ingen har droppet bursdagen din med vilje. 

Anonymkode: 6078b...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

På min facebook har jeg ikke lenger mulighet til å avslå invitasjoner. Svaralternativene mine er "skal" eller "interessert". Så hvis jeg ikke skal, lar jeg være å svare. 

Anonymkode: 7fc40...37b

Ah, jeg fikk ikke med meg at ts kun hadde felles invitasjon på facebook, og ikke via melding/chat/mail- da hadde jeg nok ikke følt meg personlig invitert og forpliktet til å svare jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hadde ikke orket slike utkledningsfester, som kanakje er mer for barn og hadde verken svart ja eller nei.

Hvorfor ikke svare nei, tar 1 sekund? 

Anonymkode: 2d595...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Gratulerer med vel overstått❤️ Skjønner godt at du ble lei deg,spesielt siden du hadde et så kult tema og alt var så gjennomtenkt. Jeg har veldig få nære venner så de få gangene jeg har invitert til fest har det vært få folk men alle kom,typ 5-7 stk. Kanskje du inviterte for bredt? At det ble litt for perifert med folk man kanskje ikke har så god kontakt med lengre.

Jeg vet ikke hvor gammel du er,men folk i 30årene er ofte veldig opptatt med familie/barn. Og en del jeg kjenner kan ikke fordra utkledningsfester så kanskje noe av det ligger der? Er også veldig få folk under 35 som bruker fb aktivt om du er i den aldersgruppen.

Ta godt vare på vennskapet med hun så kom🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med overstått!

Bursdagen din høres kjenpekul ut, jeg hadde kommet hadde du bedt meg! Jeg synes det er altfor dårlig, HELT JÆVLIG dårlig faktisk, å ikke gi konkret svar til noen som inviterer deg til noe. Hvis jeg ber til noe eller blir invitert til noe så takker jeg enten ja eller nei, og takker jeg ja så prioriterer jeg det og dukker opp. 

Det minste folk kan gjøre er å takke for invitasjonen og si om de kommer eller ikke, å skylde på at halloween utkledning fester er kjedelig, eller folk tar ikke facebook arrangement seriøst er bare noe jævla tull. Har all medmenneskelighet og folkeskikk bare falt av? 

Nei for noe jævla pisspreik, ta har rett til å være lei seg over de som sviktet. 

Anonymkode: 0fc62...03f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 14.29):

I går hadde jeg bursdag. I år hadde jeg lyst å kose meg skikkelig, så jeg inviterte til kombinert Halloween og bursdagsfest. Jeg inviterte omtrent 40 stykker. Dette var en kombinasjon av nære venner, folk jeg har gått på skole med, kolleger, søsken, annen familie og bekjentskap fra ulike områder i livet. Jeg forventet på INGEN måte at alle 40 skulle komme, men håpte og trodde at jeg kunne forvente kanskje 10-15 stykker. 

Jeg skaffet barnevakt. Ryddet og vasket. Pyntet huset i Halloween-stil. Bakte kake. Lagde mini paier. Hadde laget en stor bolle med punch. Kledd meg ut og var spent på å vise frem kostymet mitt. Laget til diverse Halloween-relaterte festleker. 

Så var klokka der. Jeg satt og ventet på at det skulle ringe på døra. En halvtime gikk. En time. Endelig dukket en person opp, hun var sen fordi hun brukte lang tid på kostymet sitt. Jeg ble så glad når hun kom.

Selv om jeg er så takknemlig for hun som dukket opp, kjenner jeg at dette gjør veldig vondt og er sårt. Det var en del som skrev til meg at de ikke kunne komme. Og alle hadde gode grunner. De fleste sa ikke om de kom eller ikke. Jeg forstår at folk har sine liv. Jeg tenker ikke negativt om noen i det hele tatt for dette. Men det gjør veldig vondt likevel.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med å skrive dette. Føler meg litt som en crybaby. Tror nok flere hadde kommet om de hadde visst at det var nesten ingen som kom, tror ikke noen mente noe galt. Tror de tenkte for seg selv at sikkert mange kom, så det var ikke så nøye med akkurat dem. Det som skjedde var kanskje at alle tenkte akkurat det?

Jeg er så glad for hun som kom. Tror jeg hadde blitt helt knust om jeg ble sittende helt alene. 

Anonymkode: 10285...a8c

Så utrolig dårlig gjort! Jeg hadde gjerne kommet! Har selv ingen å invitere og ingen inviterer meg. Gratulerer med dagen som var! ❤️

Anonymkode: 6c7ff...835

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke orket en sånn bursdag pga utkledningen, og vet at mange i min omgangskrets heller ikke hadde orket det. Jeg hadde takket nei, og hvis det var en i nær omgangskrets som arrangerte så hadde jeg gitt beskjed om hvorfor.

Anonymkode: 43065...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var kjipt. Samtidig må jeg ærlig si at jeg syns det er rart å styre påz gjøre innkjøp og lage mat uten å vite hvor mange som kommer. Jeg hadde nok etterspurt hvem som kommer og satt en frist mtp at du må vite hvor mye mat du skal kjøpe og forberede. Hadde aldri regnet med at folk kom uten å svare ja. Det blir på en måte en større skuffelse for deg når du har brukt så mye tid på noe du ikke hadde trengt. Hadde du vist at kun en kom, kunne du feks foreslått at dere to gjorde noe annet kjekt sammen. En helaften ute med feks restaurant og show. 

Ellers kan det hende type fest ikke fristet. Ikke alle er fan av å treffe mange ukjente som din familie, dine kolleger osv. Likevel er det jo selvsagt uhøflig å ikke svare på at man ikke kommer. Er du sikker på du har så nært forhold til de at det er naturlig å invitere de du inviterte?

Anonymkode: da695...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 15.24):

Er du ikke litt for voksen til å feire fødselsdagene dine? Hvorfor inviterte du 40 stykker? For å få gaver? En kan ikke tvinge folk til å feire en fødselsdag. Det skal være frivillig.

Folk er jo forskjellige, jeg feirer ikke mine bursdager for jeg er ikke vant til å bli feiret så det blir bare ubehagelig for meg. Men jeg håper mine barn vil feire sine bursdager når de blir voksne og at de som blir invitert og har sagt de kommer faktisk kommer eller gir beskjed hvorfor de ikke kom allikevel. 

Hadde jeg invitert til noe slikt og ikke fått skikkelig tilbakemelding så hadde jeg kuttet ned vennelisten. Jeg hater slikt men jeg går til de som betyr noe når jeg er invitert.

Anonymkode: 08624...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker halloween og kostymer, har mange liggende. Men med den invitasjonen hadde jeg tenkt: stress, orker ikke. Altfor mye opplegg. 

Anonymkode: 75e8a...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er heller ikke glad i utkledningsfester, men jeg klarer fint å trykke "nei" for det. 

Anonymkode: 02690...a6f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...