AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden I går hadde jeg bursdag. I år hadde jeg lyst å kose meg skikkelig, så jeg inviterte til kombinert Halloween og bursdagsfest. Jeg inviterte omtrent 40 stykker. Dette var en kombinasjon av nære venner, folk jeg har gått på skole med, kolleger, søsken, annen familie og bekjentskap fra ulike områder i livet. Jeg forventet på INGEN måte at alle 40 skulle komme, men håpte og trodde at jeg kunne forvente kanskje 10-15 stykker. Jeg skaffet barnevakt. Ryddet og vasket. Pyntet huset i Halloween-stil. Bakte kake. Lagde mini paier. Hadde laget en stor bolle med punch. Kledd meg ut og var spent på å vise frem kostymet mitt. Laget til diverse Halloween-relaterte festleker. Så var klokka der. Jeg satt og ventet på at det skulle ringe på døra. En halvtime gikk. En time. Endelig dukket en person opp, hun var sen fordi hun brukte lang tid på kostymet sitt. Jeg ble så glad når hun kom. Selv om jeg er så takknemlig for hun som dukket opp, kjenner jeg at dette gjør veldig vondt og er sårt. Det var en del som skrev til meg at de ikke kunne komme. Og alle hadde gode grunner. De fleste sa ikke om de kom eller ikke. Jeg forstår at folk har sine liv. Jeg tenker ikke negativt om noen i det hele tatt for dette. Men det gjør veldig vondt likevel. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med å skrive dette. Føler meg litt som en crybaby. Tror nok flere hadde kommet om de hadde visst at det var nesten ingen som kom, tror ikke noen mente noe galt. Tror de tenkte for seg selv at sikkert mange kom, så det var ikke så nøye med akkurat dem. Det som skjedde var kanskje at alle tenkte akkurat det? Jeg er så glad for hun som kom. Tror jeg hadde blitt helt knust om jeg ble sittende helt alene. Anonymkode: 10285...a8c 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Sender deg en stor forsinket bursdagsklem 🤗 Godt én kom, men skjønner det var vondt når du inviterte så mange. Du er god som inviterte og tenkte på så mange, og laget til det som helt sikkert var et fint pyntet hjem, og god mat og drikke. Folk er travle, men likevel vondt, særlig med de som ikke gir noe beskjed. Var det folk som sa de skulle komme som ikke kom også? Det er i så fall ikke fint gjort. Håper dere to hadde en fin kveld i hvert fall 💚 Endret 4 timer siden av Daisy-love 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cirkelin Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Først og fremst gratulerer med gårsdagen! Veldig trist å stelle i stand til fest og bare én av 40 dukker opp! Vanskelig å svare på hvorfor så mange ikke dukket opp uten å vite mer om hvordan du inviterte, hvor lenge i forveien osv. Når man inviterer kan det nok være lurt å invitere skriftlig (evt som arrangement eller melding) sette en svarfrist og purre på de som ikke har svart. Dette gjør jo at folk tar ansvar (som de helt klart burde gjort uten purring også) og ikke tenker at en fra eller til ikke betyr noe. Jeg tenker jo at det i utgangspunktet er frekt å ikke svare på en invitasjon, men når det er så mange som verken sier fra eller dukker opp, så lurer jeg på om de kan ha misforstått noe? Håper uansett at dere hadde det hyggelig. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Dette var sårt å lese. Er du sikker på at de ikke hadde misforstått invitasjonen på loe vis? Ganske merkelig at så mange ikke møter opp, og jeg synes det er ganske dårlig gjort å ikke svare på en sånn invitasjon og bare ignorere hele festen sånn. Anonymkode: 0bd32...0ef 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Du er ikke en crybaby, selvfølgelig gjør dette vondt. Kan du dele hvordan du skrev invitasjonen? Slikt har mye å si for i hvor stor grad folk tenker det er greit å droppe eller ikke. Du virker også litt unnskyldende i HI, som at noen skal kalle deg crybaby for at ingen kom f.eks. Hjelper deg gjerne med dette, hvis det viser seg at invitasjonen din gir ut vibber som er det motsatte av det du ønsker. Gratulerer med overstått! Anonymkode: ea13f...c4c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Daisy-love skrev (11 minutter siden): Sender deg en stor forsinket bursdagsklem 🤗 Godt én kom, men skjønner det var vondt når du inviterte så mange. Du er god som inviterte og tenkte på så mange, og laget til det som helt sikkert var et fint pyntet hjem, og god mat og drikke. Folk er travle, men likevel vondt, særlig med de som ikke gir noe beskjed. Var det folk som sa de skulle komme som ikke kom også? Det er i så fall ikke fint gjort. Håper dere to hadde en fin kveld i hvert fall 💚 Takk ❤️ var fem som hadde trykt kommer og 13 kanskje. Noen av de som sa de skulle komme ga beskjed på forhånd at noe dukket opp. Var også noen som bare ikke dukket opp. Anonymkode: 10285...a8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Cirkelin skrev (10 minutter siden): Først og fremst gratulerer med gårsdagen! Veldig trist å stelle i stand til fest og bare én av 40 dukker opp! Vanskelig å svare på hvorfor så mange ikke dukket opp uten å vite mer om hvordan du inviterte, hvor lenge i forveien osv. Når man inviterer kan det nok være lurt å invitere skriftlig (evt som arrangement eller melding) sette en svarfrist og purre på de som ikke har svart. Dette gjør jo at folk tar ansvar (som de helt klart burde gjort uten purring også) og ikke tenker at en fra eller til ikke betyr noe. Jeg tenker jo at det i utgangspunktet er frekt å ikke svare på en invitasjon, men når det er så mange som verken sier fra eller dukker opp, så lurer jeg på om de kan ha misforstått noe? Håper uansett at dere hadde det hyggelig. Takk ❤️ Inviterte ca tre uker i forveien gjennom et arrangement på Facebook. Hadde ingen svarfrist og er nok dårlig på å purre på folk. Kan hende noe har blitt misforstått, men jeg tror jeg var tydelig. Vurderer å legge ut invitasjonsteksten her så kanskje jeg kan få innspill til neste gang. Anonymkode: 10285...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden God klem til deg ❤️ Anonymkode: 038fe...9ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette var sårt å lese. Er du sikker på at de ikke hadde misforstått invitasjonen på loe vis? Ganske merkelig at så mange ikke møter opp, og jeg synes det er ganske dårlig gjort å ikke svare på en sånn invitasjon og bare ignorere hele festen sånn. Anonymkode: 0bd32...0ef Takk ❤️ Jeg tror jeg var tydelig i invitasjonen 😞 Anonymkode: 10285...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du er ikke en crybaby, selvfølgelig gjør dette vondt. Kan du dele hvordan du skrev invitasjonen? Slikt har mye å si for i hvor stor grad folk tenker det er greit å droppe eller ikke. Du virker også litt unnskyldende i HI, som at noen skal kalle deg crybaby for at ingen kom f.eks. Hjelper deg gjerne med dette, hvis det viser seg at invitasjonen din gir ut vibber som er det motsatte av det du ønsker. Gratulerer med overstått! Anonymkode: ea13f...c4c Takk ❤️ Her er det jeg skrev i invitasjonen: Velkommen til Halloweenbursdag med True Crime-tema! Blodige mysterier, notoriske seriemordere og mørke forbrytelser – dette er ikke en vanlig bursdagsfeiring! 🎃 Den 1. november inviterer jeg til en skrekkelig aften med true crime-tema som bringer frem gåsehud. Hva du kan forvente: - Kostymekonkurranse: Kle deg ut som en beryktet seriemorder, en hardkokt etterforsker, eller en annen karakter fra den mørkere siden av true crime-verdenen. Beste kostyme blir premiert, men vær obs – juryen er like dømmende som en rettssak! - Mordernes buffet: Vi serverer delikat mat og drikke inspirert av noen av de mest beryktede sakene – bare pass på hva du putter i munnen, for hvem vet om maten er forgiftet. - Et kriminelt mysterium: Gjennom kvelden kan du forvente små ledetråder tilknyttet kjente seriemorder-gåter og true crime-saker. Klarer du å løse mysteriet før det er for sent? Eller ender du som kveldens neste offer... i leken, selvfølgelig. Ta med deg motet ditt, ditt mest mistenkelige blikk, og la oss løse noen (fiktive) mord, mens vi feirer både Halloween og bursdagen min på mørkest mulig måte. Dato: 1. november Tid: 19:00 og utover Sted: —— I stedet for gave kan du donere et valgfritt beløp til Stine Sofies Stiftelse, som jobber for å forebygge vold mot barn og gi ofre den støtten de trenger. Ved å bidra hjelper du barn som har opplevd vold eller overgrep med å få en tryggere fremtid. Du kan donere via Vipps til 02349, eller kontant på festen. Hvert bidrag teller! Anonymkode: 10285...a8c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk ❤️ var fem som hadde trykt kommer og 13 kanskje. Noen av de som sa de skulle komme ga beskjed på forhånd at noe dukket opp. Var også noen som bare ikke dukket opp. Anonymkode: 10285...a8c Er så typisk med Facebook-arrangementer at folk ikke tar de seriøst, og ikke gir beskjed om de ikke kommer 💔 Uansett vondt å lese, men glad for den ene kom 💚 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk ❤️ Inviterte ca tre uker i forveien gjennom et arrangement på Facebook. Hadde ingen svarfrist og er nok dårlig på å purre på folk. Kan hende noe har blitt misforstått, men jeg tror jeg var tydelig. Vurderer å legge ut invitasjonsteksten her så kanskje jeg kan få innspill til neste gang. Anonymkode: 10285...a8c Er dette folk som bruker facebook? Har du nevnt festen for dem i løpet av de tre ukene siden du sendte invitasjonen? Jeg måtte inn å sjekke nå, heldigvis ingen forbigåtte bursdager der. Men jeg sjekker facebook kanskje en gang i måneden, og da er det så mye notifications at jeg ikke nødvendigvis får med om det er invitasjoner til en privat fest eller om det er til en eller annen konsert på andre siden av landet.. Anonymkode: 7b08b...3e6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Det skjønner jeg godt er skikkelig kjipt, men jeg må innrømme at hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg senket forventningene litt hvis jeg ikke hadde fått (positive) svar fra folk. De fleste svarer hvis de har tenkt å komme når de er invitert et sted. Men igjen, jeg skjønner godt at du er lei deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Invitasjon via Facebook arrangement er ikke lurt. Folk føler det er lite forpliktende. Jeg gir også alltid beskjed om at jeg må vite om de kommer eller ikke innen X dato. For å kunne bregne mat og drikke. Anonymkode: 480e0...cc1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er dette folk som bruker facebook? Har du nevnt festen for dem i løpet av de tre ukene siden du sendte invitasjonen? Jeg måtte inn å sjekke nå, heldigvis ingen forbigåtte bursdager der. Men jeg sjekker facebook kanskje en gang i måneden, og da er det så mye notifications at jeg ikke nødvendigvis får med om det er invitasjoner til en privat fest eller om det er til en eller annen konsert på andre siden av landet.. Anonymkode: 7b08b...3e6 Er folk som bruker Facebook ja. Har nevnt det for de jeg snakker jevnlig med, om kostyme, mat, hva jeg har tenkt, osv. Tror som sagt ingen mente noe vondt med det. Bare sårt likevel ❤️ Anonymkode: 10285...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Seff skrev (3 minutter siden): Det skjønner jeg godt er skikkelig kjipt, men jeg må innrømme at hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg senket forventningene litt hvis jeg ikke hadde fått (positive) svar fra folk. De fleste svarer hvis de har tenkt å komme når de er invitert et sted. Men igjen, jeg skjønner godt at du er lei deg. Du har nok rett i dette ❤️ Anonymkode: 10285...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Ugg, så leit. Jeg inviterer aldri så mange, så jeg pleier å invitere via gruppechat og få svar. Når det er så mange inviterte har nok mange Tenkt at deres fravær ikke merkes.. Det kan i hvert fall være en forklaring. Kostymepress en annen Anonymkode: 8f3a9...59c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiv Heks Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk ❤️ Her er det jeg skrev i invitasjonen: Velkommen til Halloweenbursdag med True Crime-tema! Blodige mysterier, notoriske seriemordere og mørke forbrytelser – dette er ikke en vanlig bursdagsfeiring! 🎃 Den 1. november inviterer jeg til en skrekkelig aften med true crime-tema som bringer frem gåsehud. Hva du kan forvente: - Kostymekonkurranse: Kle deg ut som en beryktet seriemorder, en hardkokt etterforsker, eller en annen karakter fra den mørkere siden av true crime-verdenen. Beste kostyme blir premiert, men vær obs – juryen er like dømmende som en rettssak! - Mordernes buffet: Vi serverer delikat mat og drikke inspirert av noen av de mest beryktede sakene – bare pass på hva du putter i munnen, for hvem vet om maten er forgiftet. - Et kriminelt mysterium: Gjennom kvelden kan du forvente små ledetråder tilknyttet kjente seriemorder-gåter og true crime-saker. Klarer du å løse mysteriet før det er for sent? Eller ender du som kveldens neste offer... i leken, selvfølgelig. Ta med deg motet ditt, ditt mest mistenkelige blikk, og la oss løse noen (fiktive) mord, mens vi feirer både Halloween og bursdagen min på mørkest mulig måte. Dato: 1. november Tid: 19:00 og utover Sted: —— I stedet for gave kan du donere et valgfritt beløp til Stine Sofies Stiftelse, som jobber for å forebygge vold mot barn og gi ofre den støtten de trenger. Ved å bidra hjelper du barn som har opplevd vold eller overgrep med å få en tryggere fremtid. Du kan donere via Vipps til 02349, eller kontant på festen. Hvert bidrag teller! Anonymkode: 10285...a8c Skulle ønske jeg var invitert! Det høres ut som en dritgøy fest ❤️ Klem til deg TS 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Uff da, denne var lei. Kanskje vurdere en annen måte å invitere på neste gang slik at folk føler mer forpliktelse? Aktiv påmelding? Jeg er av en eldre generasjon. Har jeg sagt jeg kommer, så kommer jeg. Da er det uten betydning om noe mer attraktivt skulle dukke opp, jeg føler forpliktelse og respekt overfor arrangør/den som inviterer. Anonymkode: 4941f...8ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk ❤️ Her er det jeg skrev i invitasjonen: Velkommen til Halloweenbursdag med True Crime-tema! Blodige mysterier, notoriske seriemordere og mørke forbrytelser – dette er ikke en vanlig bursdagsfeiring! 🎃 Den 1. november inviterer jeg til en skrekkelig aften med true crime-tema som bringer frem gåsehud. Hva du kan forvente: - Kostymekonkurranse: Kle deg ut som en beryktet seriemorder, en hardkokt etterforsker, eller en annen karakter fra den mørkere siden av true crime-verdenen. Beste kostyme blir premiert, men vær obs – juryen er like dømmende som en rettssak! - Mordernes buffet: Vi serverer delikat mat og drikke inspirert av noen av de mest beryktede sakene – bare pass på hva du putter i munnen, for hvem vet om maten er forgiftet. - Et kriminelt mysterium: Gjennom kvelden kan du forvente små ledetråder tilknyttet kjente seriemorder-gåter og true crime-saker. Klarer du å løse mysteriet før det er for sent? Eller ender du som kveldens neste offer... i leken, selvfølgelig. Ta med deg motet ditt, ditt mest mistenkelige blikk, og la oss løse noen (fiktive) mord, mens vi feirer både Halloween og bursdagen min på mørkest mulig måte. Dato: 1. november Tid: 19:00 og utover Sted: —— I stedet for gave kan du donere et valgfritt beløp til Stine Sofies Stiftelse, som jobber for å forebygge vold mot barn og gi ofre den støtten de trenger. Ved å bidra hjelper du barn som har opplevd vold eller overgrep med å få en tryggere fremtid. Du kan donere via Vipps til 02349, eller kontant på festen. Hvert bidrag teller! Anonymkode: 10285...a8c Kjempefin kveld du hadde lagt opp til 🥰 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå