AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Har vært uten nesespray nå i 2 uker, bare rensa med saltvann. Det hjelper jo ikke. Er konstant tett i nesa og holder på å bli gal. Hva gjorde dere med tett nese i svangerskapet? Anonymkode: 89715...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Da jeg var gravid, spurte jeg legen min om jeg kunne bruke nesespray. Hun sa at grunnen til at man ble frarådet å bruke vanlig nesespray under graviditet, var at det hadde vært ETT tilfelle av en gravid kvinne i Canada eller noe, som brukte det under graviditeten og hun fikk et barn med noen misdannelse eller noe. Men ingen vet om det var pga nesesprayen. Det kan de ikke bevise. Men for å være på den sikre siden har de etter dette gått ut med rådet om at ingen gravide kvinner bør bruke det.... Ikke mye til bevis eller grunnlag for å si at det ikke er sunt for gravide, altså. Kanskje du kan spørre legen din. Anonymkode: 3f239...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Gravide kan trygt bruke nesespray mot tett nese: https://tryggmammamedisin.no/faq/gravid/tett-nese-2/ Anonymkode: 7e061...43b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da jeg var gravid, spurte jeg legen min om jeg kunne bruke nesespray. Hun sa at grunnen til at man ble frarådet å bruke vanlig nesespray under graviditet, var at det hadde vært ETT tilfelle av en gravid kvinne i Canada eller noe, som brukte det under graviditeten og hun fikk et barn med noen misdannelse eller noe. Men ingen vet om det var pga nesesprayen. Det kan de ikke bevise. Men for å være på den sikre siden har de etter dette gått ut med rådet om at ingen gravide kvinner bør bruke det.... Ikke mye til bevis eller grunnlag for å si at det ikke er sunt for gravide, altså. Kanskje du kan spørre legen din. Anonymkode: 3f239...b66 Nå har jeg snakket med fødeavdeling, jordmor og fastlege pga tettnese og dem sier forsking har vist at det er ikke farlig for barnet å bruke nesespray men for deg selv pga det kan gi permanente skader i nesen. Så dette er en skremsel historie fra gamle dager da det var fy fy å bruke nesespray når man egentlig ikke visste hvorfor. Om noen forteller deg det nå er dette bare tullball, få en second opinion. Men ikke frekt ment på noen måte, men er fint du kan holde deg til spørsmålet mitt eller la være å svare om du ikke har noen svar. For jeg spør ikke om det er farlig å bruke nesespray for jeg vet svaret, jeg spør om noen har andre tips for å vende seg av nesespray og eventuelt unngå tett nese under svangerskapet. Anonymkode: 89715...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Da jeg var gravid, spurte jeg legen min om jeg kunne bruke nesespray. Hun sa at grunnen til at man ble frarådet å bruke vanlig nesespray under graviditet, var at det hadde vært ETT tilfelle av en gravid kvinne i Canada eller noe, som brukte det under graviditeten og hun fikk et barn med noen misdannelse eller noe. Men ingen vet om det var pga nesesprayen. Det kan de ikke bevise. Men for å være på den sikre siden har de etter dette gått ut med rådet om at ingen gravide kvinner bør bruke det.... Ikke mye til bevis eller grunnlag for å si at det ikke er sunt for gravide, altså. Kanskje du kan spørre legen din. Anonymkode: 3f239...b66 Nesespray type Otrivin har gitt hjerneblødning hos ikke gravide. Der er langt strengere advarsler på disse produktene i dag enn for bare noen år siden. Ved svangerskap så er der og økt press på blodåresystemet. Ville latt nesesprayen stå. Der er og sammenheng mellom medisiner brukt i luftveiene og leppe gane spalter. En tett nese ville jeg holdt ut og tenkt på alternativene som kan skje, men som ikke trenger å skje. Anonymkode: 5e106...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men ikke frekt ment på noen måte, men er fint du kan holde deg til spørsmålet mitt eller la være å svare om du ikke har noen svar. For jeg spør ikke om det er farlig å bruke nesespray for jeg vet svaret, jeg spør om noen har andre tips for å vende seg av nesespray og eventuelt unngå tett nese under svangerskapet. Du har faktisk ikke sagt noen ting om hvorfor du ikke bruker nesespray i svangerskapet, så det er faktisk helt naturlig å tenke at det er fordi du tror det er utrygt. Du har spurt hva folk gjør. De fleste bruker nesespray. Anonymkode: 7e061...43b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24 minutter siden #7 Del Skrevet 24 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har faktisk ikke sagt noen ting om hvorfor du ikke bruker nesespray i svangerskapet, så det er faktisk helt naturlig å tenke at det er fordi du tror det er utrygt. Du har spurt hva folk gjør. De fleste bruker nesespray. Anonymkode: 7e061...43b Nå antar du. Jeg skriver direkte hva jeg lurer på, og sier jeg har vært uten nese spray i 2 uker. Altså logisk så skal man ikke bruke nesespray mer enn anbefalt som jeg regner med du vet hvorfor. Hadde jeg vært engstelig eller lurt på om det hadde vært farlig så hadde jeg spurt direkte. Ikke gjort det om til en gjettelek eller at folk skal anta. Lurer man på hvorfor jeg spør, skader det ikke å spørre meg som ts heller hvis du trenger oppklaring. Takk for svar. Anonymkode: 89715...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden #8 Del Skrevet 22 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nesespray type Otrivin har gitt hjerneblødning hos ikke gravide. Der er langt strengere advarsler på disse produktene i dag enn for bare noen år siden. Ved svangerskap så er der og økt press på blodåresystemet. Ville latt nesesprayen stå. Der er og sammenheng mellom medisiner brukt i luftveiene og leppe gane spalter. En tett nese ville jeg holdt ut og tenkt på alternativene som kan skje, men som ikke trenger å skje. Anonymkode: 5e106...13c Kilde? Anonymkode: 89715...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå