Gå til innhold

Hva mer enn pynting gjør du til jul?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baker du småkaker/ julekaker? Lager hjemmelaget pålegg som sylte, kjøttrull, sildesalater? Lager du hjemmelagde julegaver og julepynt? 

Anonymkode: 3039e...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en mann som liker å lage mat imotsettning til undertegnede. Så han lager mye pålegg fra sursild, tomatsild, dansk sildesalat, sylte, rundstykker til alt av middager (hjemmelaget medisterkaker, sauser mm)

Jeg baker to sorter julebakst: biscotti og brune pinner

Ellers pleier jeg å ha juleverksted med noen venner hvor vi lager kranser og kanskje noe trolldeig pynt som f.eks 

Screenshot_20241102_142238_SamsungInternet.thumb.jpg.c3e3428ab65f2cdf20715261ef3810f5.jpg

Men jeg pleier ikke å lage hjemmelagde presanger, men jeg får innimellom hjemmestikkede gensere eller sokker av reservemor og blir alltid hoppende glad for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forberedelse til jul er noe av det fineste med jula. Syr litt julegaver/ julehilsener , lager julepålegg som rull og krydder sild , baker litt med ungene og lager konfekt . Gir bort meste parten, fordi vi ikke spiser silden selv feks , men har mye eldre mennesker i familien som verdsetter både kaker og sild . Har felles julemiddag med familie , og baker lefser og potetkaker med mine foreldre hvert år . Lager litt svibler med dekorasjon feks . Jeg elsker å lage julegaver, men har ikke laget så mye de siste årene pga det foregår så mye med ungene før jul, så blir fort travelt . Jeg ønsker å gi bort fine ting jeg selv ville hatt, så hastverk funker ikke for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker litt. Lillejulaften steker jeg en roastbiff og koker/steker en stor skinkesteik. Til pålegg og koldtbord. Har vokst opp med det 🙂

Anonymkode: 24f85...b09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker 7 slag, inkl. lefser, strikker en del julegaver, lager sylteflesk, legger ned sild, lager leverpostei og lammerull. Steker medisterkaker, lager surkål og lager selvfølgelig julemiddag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker julekaker, de siste årene 3-4 typer. Pleier også å bake en kake på lillejulaften. 
Lager også div småretter, som lefseruller ol, som vi spiser av til frokost/lunsj/kveldsmat i juledagene. 

Anonymkode: c74b9...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager fårerull, syltaflesk, fenalår og ribbe selv med kjøtt fra en bonde like i nærheten. Så baker jeg aniskringer, kanelsnurrer, horn, ostehornmed skinke inni av hvetebakst, Lefster som smøres og lager søst til (med rosiner) og lager noen julekaker jeg vet blir spist opp typ julemenner, krumkaker, makroner, hardbakels, serinakaker, sirupsnipper og lager pepperkakehjerter til pynt når vi lager pepperkakehus og pynter med barn / barnebarn.. 

Anonymkode: 4e8a7...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker ned kjøkkenet typ inni skap, tak, vegger, listverk etc. I tillegg baker vi 3-4 sorter + noen typer konfekt og lager dørkrans

Anonymkode: 52f41...a15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager hjemmelaget sylte og baker flere typer småkaker samt julebrød og lussekatter. Vi har koldtbord til frokost hele julen og mye av det som er der er hjemmelaget. Jeg har laget en del julepynt tidligere, bl.a. sydd og brodert figurer til julesangen 12 days of Christmas (og jeg elsker å ta dem fram hver jul :hjerter_rundt:) samt flettet ulike typer julehjerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker syv slag og julebrød hvert år. 

Kjøper inn julegaver og pakker inn alt selv så det får en personlig touch, lager julemiddager, ordner med kalender til hele husholdningen. 

Ordner også hjemmelaget pynt mange år.

Ekstra vask og rydding og på med julesengetøy må også til. 

Så kan det jo ikke unngås å nevne ekstra kos og julefilmer med hjemmelaget kakao og snacks😁

Jeg starter også i disse dager med pynting, og allerede i september/oktober med innkjøp av gaver. Så da er det baking og det som ellers er mest kos som gjenstår i desember 😊

Anonymkode: a061e...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker bad og kjøkken ekstra godt, baker noen sorter som jeg deler med mamma og hun deler med meg, og så pakker jeg inn julegaver. Begynner med litt adventspynt og så baller det på seg etter hvert. 

Anonymkode: f2460...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...