Gå til innhold

Fontenehuset-ansatt skryter på seg psykologiutdanning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En ansatt på mitt lokale fontenehuset er veldig opptatt av å skryte på seg psykologiutdanning. Sannheten er at hun aldri kom inn på profesjon, på grunn av for lavt snitt fra videregående. Hun kom inn på master, men aldri profesjon. Hun forteller sjeldent at hun kun gikk master. Det gjør at medlemmene og besøkende blir forvirra. Når hun forteller til alle at hun har studert psykologi, tenker folk at hun er psykolog. 

Hva ville dere gjort i en sånn situasjon?

Jeg mener det er dårlig gjort av vedkommende, særlig når hun skal fungere som en rollemodell. 

Anonymkode: 62873...f97

En med master i psykologi er definitivt psykologiutdannet.  Hun er ikke psykolog, men uansett om du har studert psykologi om så bare 30 studiepoen har du utdannelse i psykologi. Hvorfor betviler du det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er vel ingen som burde være på disse Fontenehusene uansett.

Det er jo bare moderne institusjoner, med unntak av at de i "behandling" får bo hjemme. 

Anonymkode: c9140...8f6

Du aner ingenting om Fontenehuset. Det er overhode ikke behandling, men jobb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som bruker Fontenehus og hvem er disse husene for? 

Anonymkode: 0a25b...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvem er det som bruker Fontenehus og hvem er disse husene for? 

Anonymkode: 0a25b...623

"Fontenehus Norge er et nettverk av arbeidsfellesskap hvor mennesker med psykiske helseutfordringer støttes inn i arbeid, utdanning og en bedre hverdag.  

Målet er å skape varige muligheter for mennesker som står utenfor skole og arbeidsliv.

Vi samarbeider med fagfolk, arbeidsgivere og politikere for å utvikle god arbeidsinkludering i både helse- og arbeids-sektoren – samtidig.'

fontenehus.no

Anonymkode: 084eb...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fontenehusene sentralt har en ansatt som har bachelor og master innen psykologifaget, et styremedlem som har phd i sosiologi og er mangeårig forsker på selvmord, en sosionom med videreutdanning i psykisk helse mm. Det er ikke bare kliniske psykologer som kan noe om psykologiske problemstillinger. Folk får vel heller behandling der men aktiviteter.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (32 minutter siden):

Du aner ingenting om Fontenehuset. Det er overhode ikke behandling, men jobb

Jeg har vært der og vet mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk om folk tror hun har BACHELOR i psykologi og ikke master da, siden hun ikke spesifiserer...! Grusomt! Nei, hun sier alt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan oppklare for deltagerne om at hun har kunnskap om psykologi som fag, men ikke er terapeut. 

Man trenger ikke å være utdannet psykolog for å være terapeut. Jeg ser virkelig ikke problemet. 

Anonymkode: 49d29...891

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg måtte le litt. Har aldri hørt om Fontenehuset, så bare antok at det var et stort firma som selger fontener og at det gikk rundt en ansatt der og skrøt av at hun har psykologi utdanning til kunder og kolleger helt uten grunn 😂

Anonymkode: c0b3b...03c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, avsporing, brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer i en tråd og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har vært der og vet mye.

Hvorfor kaller du det ett behandlingssted da? Hvis du er medlem av ett Fontenehus har du sikkert vært på felles arrangementer og vet hvor ideen stammer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (51 minutter siden):

Tenk om folk tror hun har BACHELOR i psykologi og ikke master da, siden hun ikke spesifiserer...! Grusomt! Nei, hun sier alt riktig.

Ja, eller årsstudium. Det er jo rart at hun er kvalifisert med master egentlig. Stakkars alle hennes kollegaer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En ansatt på mitt lokale fontenehuset er veldig opptatt av å skryte på seg psykologiutdanning. Sannheten er at hun aldri kom inn på profesjon, på grunn av for lavt snitt fra videregående. Hun kom inn på master, men aldri profesjon. Hun forteller sjeldent at hun kun gikk master. Det gjør at medlemmene og besøkende blir forvirra. Når hun forteller til alle at hun har studert psykologi, tenker folk at hun er psykolog. 

Hva ville dere gjort i en sånn situasjon?

Jeg mener det er dårlig gjort av vedkommende, særlig når hun skal fungere som en rollemodell. 

Anonymkode: 62873...f97

Dette skjønte jeg ikke helt…Hvis hun har studert fag innen psykologi blir det jo ikke galt å si at hun har psykologiutdanning. 

Hvis hun derimot påstår at hun er psykolog blir det feil, da dette er en profesjonsutdanning med beskyttet tittel. 

Anonymkode: 062bd...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...