Gå til innhold

Dere som har tatt ut silikon og ikke lagt inn nytt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vil også nevne, at da du la inn i 2002, så la de vel over muskel, altså subglandilært. Det er lett å få ut, og det blir som regel veldig pent. Det er de som legges under muskel, submuskulært, som kan bli stygt, hvis man skal få med kapselen. Fordi de har delt muskelen og lagt det under. en annen ting det informeres ALT for lite om for de som velger dette, etter anbefaling fra kirurgen...
Jeg tror de vil få tilbake brystene du hadde, rett og slett :) 

Anonymkode: e6daf...ccf

Jeg aner ikke, men var veldig tynn på den tiden. Men helt ærlig bryr jeg meg lite om arr, vil bare ha dævelskapen ut. Tusen takk for all hjelp, håper jeg får tilbake mine gamle, små pupper, ja 😊

Anonymkode: 712d6...a1d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det koster ca 30 000-40 000 Hvis du ber fastlegen om henvisning til mammografi, og får påvist kapseldannelse grad 2, så kan plastisk kirurgen søke om mva fradrag. Dette gjør de ganske villig i dag. Spesielt hvis du har plager med dem. Da blir det på helsemessig grunnlag. Det er dessverre vanskelig å få det dekket helt av det offentlige. De krever kapsling grad 3 eller akutte plager, slik den ene kvinnen i podcasten kunne fortelle om. Det er skummelt hvor mange kvinner som sliter med plager, men som synes det er skamfullt å adressere. Det er også veldig mange som ikke aner hva de har i kroppen. Allergan er tilbakekalt her i landet. Men også Eurosilikon er tilbakekalt i mange land, og jeg tror de vil bli det her også. Det er også samme type,  ruglete implantat. 
De fleste får et bra resultat. Vanskelig å fjerne kapsel hvis den ligger subglandulært, for da gror de  fast i brystbenet bak og muskel foran. Men de prøver som regel å få ut alt de kan av kapsel, uten å ta med for mye av vevet. 

Må rette meg selv her, det er ved  submuskulær plassering  det er  vanskeligere å fjerne kapselen i sin helhet. Altså plassering under muskel. Over muskel, subglandulært er som regel helt problemfritt. Jeg skrev feil, beklager dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 1.04):

Har du ikke synlige arr?

Anonymkode: 60073...d55

Det et det absolutt siste jeg ville tenkt på når man vet bivirkningene så mange med innlegg har. Bare innkapsling er et stort problem. 

Anonymkode: 7786c...f91

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Allergan er tilbakekalt her i landet. Men også Eurosilikon er tilbakekalt i mange land, og

Vi mennesker gjør mye rart, men å legge inn fremmede objekter i kroppen som er så lite forsket på, det sier seg selv at det er risikosport. Det er veldig gode grunner til allergan og Eurosilikon er tilbakekalt i så mange land nå😮 En kunde på jobb tok ut sine og der var det alvorlig kapseldanning de ikke visste om på forhånd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi mennesker gjør mye rart, men å legge inn fremmede objekter i kroppen som er så lite forsket på, det sier seg selv at det er risikosport. Det er veldig gode grunner til allergan og Eurosilikon er tilbakekalt i så mange land nå😮 En kunde på jobb tok ut sine og der var det alvorlig kapseldanning de ikke visste om på forhånd.

Dette skjer med nesten alle jeg har snakket med... De trodde alt var fint, men det viste seg at det var kapseldannelse grad 2-3  og lekkasje. Det synes som regel ikke, og man blir vant til ubehaget og de diffuse smertene. Etter at de er fjernet meldes det om en enorm lettelse, først da forstår de hvor mye implantatene faktisk har plaget dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...