AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #141 Del Skrevet 3. november 2024 tvertimot skrev (12 timer siden): Men varer en kort periode, så avtar følelsene og går over i rutine... Mtp at du har "sex" med dine partnere når de ikke vil, er det nok ikke så rart at følelsene forsvinner rimelig fort i dine relasjoner.. Vil anbefale deg å ta til deg at det går ann å tilfredsstille en dame, kjærlighet og et fantastisk sexliv kan vedvare. Og at kvinners tid på kjøkkenet er forbi. Da vil et nok gå deg bedre i livet.. Anonymkode: 82f82...725 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 3. november 2024 #142 Del Skrevet 3. november 2024 NiceOrNothing skrev (30 minutter siden): Ikveld skal jeg tenne et lys for alle de , både kvinner og menn, som i 2024 føler seg presset til å ha sex med noen de ikke ønsker å ha sex med. Å likens for de som finner nytelse i å ha sex med noen som IKKE vil ha sex med de, de er nesten enda verre . Nå er det ganske stor forskjell på å ha sex med en man normalt vil ha sex men og en som frastøter en. Tror ganske mange i gode parforhold har sex med partneren selv om man ikke er like gira selv hver gang. Rett og slett fordi det er tilfredsstillende i seg selv at partneren har det bra. I den andre enden har man de som har sex med partner for at vedkommende skal gidde å være i forholdet utelukkende for at det gagner en selv økonomisk. Det grenser mot prostitusjon. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #143 Del Skrevet 3. november 2024 Brunello skrev (8 minutter siden): Nå er det ganske stor forskjell på å ha sex med en man normalt vil ha sex men og en som frastøter en. Tror ganske mange i gode parforhold har sex med partneren selv om man ikke er like gira selv hver gang. Rett og slett fordi det er tilfredsstillende i seg selv at partneren har det bra. I den andre enden har man de som har sex med partner for at vedkommende skal gidde å være i forholdet utelukkende for at det gagner en selv økonomisk. Det grenser mot prostitusjon. Der traff du spikeren på hodet! 🙌 Anonymkode: 26367...823 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 3. november 2024 #144 Del Skrevet 3. november 2024 Brunello skrev (22 minutter siden): Nå er det ganske stor forskjell på å ha sex med en man normalt vil ha sex men og en som frastøter en. Tror ganske mange i gode parforhold har sex med partneren selv om man ikke er like gira selv hver gang. Rett og slett fordi det er tilfredsstillende i seg selv at partneren har det bra. I den andre enden har man de som har sex med partner for at vedkommende skal gidde å være i forholdet utelukkende for at det gagner en selv økonomisk. Det grenser mot prostitusjon. Ja , jeg skjønner , å vet om folk som har pliktsex . Har vært forsøkt å blitt presset til det selv og . Men de jeg virkelig er interessert i å forstå personlighetspatalogien til , er de som finner nytelse i å tvinge/presse / mase om sex . Det må være noe fundamentalt galt med de. Kan ikke tenke meg noe mer nedverdigende enn å måtte presse andre til sex/ presse seg selv til uønsket sex. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 3. november 2024 #145 Del Skrevet 3. november 2024 NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Ja , jeg skjønner , å vet om folk som har pliktsex . Har vært forsøkt å blitt presset til det selv og . Men de jeg virkelig er interessert i å forstå personlighetspatalogien til , er de som finner nytelse i å tvinge/presse / mase om sex . Det må være noe fundamentalt galt med de. Kan ikke tenke meg noe mer nedverdigende enn å måtte presse andre til sex/ presse seg selv til uønsket sex. Det dreier seg ikke om tvang. En foreslår sex og den andre aksepterer uten å si noe som helst om at hun/han ikke er superhits. Det er veldig vanlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 3. november 2024 #146 Del Skrevet 3. november 2024 Brunello skrev (Akkurat nå): Det dreier seg ikke om tvang. En foreslår sex og den andre aksepterer uten å si noe som helst om at hun/han ikke er superhits. Det er veldig vanlig. Det er vertfall ikke en romantisk eller kjærlighetsfull akt . Om et par ti-år vil det nok kategoriseres som overgrep . Men enn så lenge henger det igjen noen gammeldagse holdinger om å måtte dekke en partners sexbehov , ufrivillig . 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 3. november 2024 #147 Del Skrevet 3. november 2024 NiceOrNothing skrev (2 minutter siden): Det er vertfall ikke en romantisk eller kjærlighetsfull akt . Om et par ti-år vil det nok kategoriseres som overgrep . Men enn så lenge henger det igjen noen gammeldagse holdinger om å måtte dekke en partners sexbehov , ufrivillig . Tull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #148 Del Skrevet 3. november 2024 Stor forskjell på pliktsex og " pliktsex" ; å være i et forhold der å gi mannen sex er eneste måten han ikke mishandler deg psykisk og fysisk, er ille. Jeg har vært der og jeg valgte pliktsex og ha det vondt der og da foran å bli skjelt ut og slått. Og dagens " pliktsex" ; gi mannen sex selv om man ikke har så lyst der og da fordi jeg elsker han og vil gi han det beste. For meg har det aldri føltes som no offer som skada meg. Jeg får kjærlighet og omtanke til tusen som takk, og det gjør forholdet godt. Jeg tenker at ts er mellom 25 og 35 og ikke har kjent på hvordan et forhold kan forandre seg når man kommer i 50-60 åra, for jeg tenkte slik jeg og da jeg var yngre. Så fikk jeg livserfaring og ser at det er mye som funker anderledes men man kan likevel ha et godt liv sammen. Anonymkode: 6ffbf...f51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 3. november 2024 #149 Del Skrevet 3. november 2024 (endret) NiceOrNothing skrev (19 minutter siden): Det er vertfall ikke en romantisk eller kjærlighetsfull akt . Om et par ti-år vil det nok kategoriseres som overgrep . Men enn så lenge henger det igjen noen gammeldagse holdinger om å måtte dekke en partners sexbehov , ufrivillig . Det blir neste skudd på stammen? Hvis jeg er dum nok til å vikle meg inn i en forpliktende monogam relasjon med en moderne norsk kvinne, så kan jeg ikke bare regne med at hun vil se på sex som en "plikt" hun ikke ønsker å utføre? Og det er ikke engang tilstrekkelig at hun i tillegg synes det krever "innsats" å i det minste behandle meg som en hun overhodet ønsker å være sammen med ? Neida, hvis hun så har sex med meg, uten å egentlig ha lyst men uten å si noe om det, da skal jeg i fremtiden gud hjelpe meg ha begått en straffbar handling….??? Finnes det noen fordeler med å ikke bare forbli singel? 😂 Endret 3. november 2024 av KallePils 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 3. november 2024 #150 Del Skrevet 3. november 2024 KallePils skrev (10 minutter siden): Det blir neste skudd på stammen? Hvis jeg er dum nok til å vikle meg inn i en forpliktende monogam relasjon med en moderne norsk kvinne, så kan jeg ikke bare regne med at hun vil se på sex som en "plikt" hun ikke ønsker å utføre? Og det er ikke engang tilstrekkelig at hun i tillegg synes det krever "innsats" å i det minste behandle meg som en hun overhodet ønsker å være sammen med ? Neida, hvis hun så har sex med meg, uten å egentlig ha lyst men uten å si noe om det, da skal jeg i fremtiden gud hjelpe meg ha begått en straffbar handling….??? Finnes det noen fordeler med å ikke bare forbli singel? 😂 En normal oppegående person med et friskt følelsesregister , vil være i stand til å vurdere om partner ønsker sex eller ikke . Ikke kom å fortell at vi har kortere antenner enn i dyreriket , der de lett finner ut om noen er parringsklar. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #151 Del Skrevet 3. november 2024 KallePils skrev (12 minutter siden): Det blir neste skudd på stammen? Hvis jeg er dum nok til å vikle meg inn i en forpliktende monogam relasjon med en moderne norsk kvinne, så kan jeg ikke bare regne med at hun vil se på sex som en "plikt" hun ikke ønsker å utføre? Og det er ikke engang tilstrekkelig at hun i tillegg synes det krever "innsats" å engang behandle meg som en hun overhodet ønsker å være sammen med ? Neida, hvis hun har sex med meg, uten å egentlig ha lyst men uten å si noe om det, da skal jeg i fremtiden gud hjelpe meg ha begått en straffbar handling….??? Finnes det noen fordeler med å ikke bare forbli singel? 😂 Ansvarsfraskrivelsen for eget liv er fullstendig 😳 Anonymkode: 26367...823 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #152 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Stor forskjell på pliktsex og " pliktsex" ; å være i et forhold der å gi mannen sex er eneste måten han ikke mishandler deg psykisk og fysisk, er ille. Jeg har vært der og jeg valgte pliktsex og ha det vondt der og da foran å bli skjelt ut og slått. Og dagens " pliktsex" ; gi mannen sex selv om man ikke har så lyst der og da fordi jeg elsker han og vil gi han det beste. For meg har det aldri føltes som no offer som skada meg. Jeg får kjærlighet og omtanke til tusen som takk, og det gjør forholdet godt. Jeg tenker at ts er mellom 25 og 35 og ikke har kjent på hvordan et forhold kan forandre seg når man kommer i 50-60 åra, for jeg tenkte slik jeg og da jeg var yngre. Så fikk jeg livserfaring og ser at det er mye som funker anderledes men man kan likevel ha et godt liv sammen. Anonymkode: 6ffbf...f51 Så når jeg er 50+ kan jeg forventet at mannen stiller opp når det skal være, så lenge jeg er takknemlig? Det er ikke så lenge til jeg er 50, så best jeg informerer ham at NÅ er det bare å stille i givakt! 🍆 😇 Neida. Han har advart meg om at han får mindre sexlyst når han blir stressa, og at det ligger til familien å få problemer i urinveier/ prostata. Men det taklet vi, om så det skjer. Enhver flørt eller sex med ham er jo deilig. Uansett. Og ikke sex er også deilig. For han er jo deilig. Anonymkode: 5d207...960 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #153 Del Skrevet 3. november 2024 Brunello skrev (1 time siden): Nå er det ganske stor forskjell på å ha sex med en man normalt vil ha sex men og en som frastøter en. Tror ganske mange i gode parforhold har sex med partneren selv om man ikke er like gira selv hver gang. Rett og slett fordi det er tilfredsstillende i seg selv at partneren har det bra. I den andre enden har man de som har sex med partner for at vedkommende skal gidde å være i forholdet utelukkende for at det gagner en selv økonomisk. Det grenser mot prostitusjon. Nemlig. Selv om jeg ikke er kåt ever, kanskje vært kåt tre ganger de siste fire åra, så har jeg fortsatt regelmessig sex med mannen min. Han tvinger meg ikke til noen ting. Jeg ønsker å tilfredsstille ham fordi jeg elsker ham og vil at han skal ha det godt. Jeg liker det jo. Jeg trenger ikke noe tilbake, og jeg lever godt med den ordningen. Anonymkode: 72107...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #154 Del Skrevet 3. november 2024 NiceOrNothing skrev (50 minutter siden): Det er vertfall ikke en romantisk eller kjærlighetsfull akt . Om et par ti-år vil det nok kategoriseres som overgrep . Men enn så lenge henger det igjen noen gammeldagse holdinger om å måtte dekke en partners sexbehov , ufrivillig . Det vet du jo ikke noe om. Anonymkode: 72107...4c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 3. november 2024 #155 Del Skrevet 3. november 2024 KallePils skrev (8 timer siden): Hmmm… begynner å lure på om sånne "forhold" i Norge er enda mer fucka enn jeg trodde. For en ting er å snakke som om at sex med mannen deres er en plikt dere ikke har lyst til å utføre er "normalt", og ikke en situasjon som er fullstendig skrullete. Men nå sier du at selv det behandle hverandre som om man overhodet har lyst til å være i en monogam seksuell reaksjon med hverandre er noe som krever innsats? Hvorfor er dere sammen i det hele tatt? 😂 Enhver relasjon krever innsats for at den blir ivaretatt og holdes god. Eller for normalt oppegående, kloke og gode mennesker; Å naturlig oppføre seg slik man ønsker å bli behandlet selv. Det er det sørgelig mange som ikke skjønner at må til for å opprettholde et forhold godt. De tror den andre skal elske deg så høyt at du kan oppføre deg dårlig og likevel bli elsket og behandlet godt tilbake. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #156 Del Skrevet 3. november 2024 Trolltunge skrev (27 minutter siden): Enhver relasjon krever innsats for at den blir ivaretatt og holdes god. Eller for normalt oppegående, kloke og gode mennesker; Å naturlig oppføre seg slik man ønsker å bli behandlet selv. Det er det sørgelig mange som ikke skjønner at må til for å opprettholde et forhold godt. De tror den andre skal elske deg så høyt at du kan oppføre deg dårlig og likevel bli elsket og behandlet godt tilbake. Spørsmålet er vel hva som er å behandle hverandre «godt» når en part har et behov for sex for å ha det bra, og den andre ikke har tilsvarende behov for sex (eller endog et behov for ikke å ha sex). Det er lett å si «aldri gjør noe annet enn det du har mest lyst til». Eller «dere er for forskjellige. Bryt opp». Men sunn kjærlighet og forhold innebærer ofte kompromisser og en ønske om å gjøre den andre godt. Anonymkode: 51749...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 3. november 2024 #157 Del Skrevet 3. november 2024 Trolltunge skrev (52 minutter siden): Enhver relasjon krever innsats for at den blir ivaretatt og holdes god. Eller for normalt oppegående, kloke og gode mennesker; Å naturlig oppføre seg slik man ønsker å bli behandlet selv. Og dette krever "innsats" fra normale voksne mennesker? Trolltunge skrev (53 minutter siden): Det er det sørgelig mange som ikke skjønner at må til for å opprettholde et forhold godt. De tror den andre skal elske deg så høyt at du kan oppføre deg dårlig og likevel bli elsket og behandlet godt tilbake. Det høres da vitterlig ut til å være gjensidig? 😂 Tenker jeg forblir singel, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 3. november 2024 #158 Del Skrevet 3. november 2024 NiceOrNothing skrev (3 timer siden): En normal oppegående person med et friskt følelsesregister , vil være i stand til å vurdere om partner ønsker sex eller ikke . Ikke kom å fortell at vi har kortere antenner enn i dyreriket , der de lett finner ut om noen er parringsklar. Når du trodde vestlige kvinner ikke kunne bli mer toxic… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2024 #159 Del Skrevet 3. november 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Spørsmålet er vel hva som er å behandle hverandre «godt» når en part har et behov for sex for å ha det bra, og den andre ikke har tilsvarende behov for sex (eller endog et behov for ikke å ha sex)... Anonymkode: 51749...3ea Forhåpentligvis blir dette klart på et ganske tidlig tidspunkt. Jeg hadde aldri data en person som ikke satte sex (med meg) høyt. Anonymkode: 5d207...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 3. november 2024 #160 Del Skrevet 3. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spørsmålet er vel hva som er å behandle hverandre «godt» når en part har et behov for sex for å ha det bra, og den andre ikke har tilsvarende behov for sex (eller endog et behov for ikke å ha sex). Det er lett å si «aldri gjør noe annet enn det du har mest lyst til». Eller «dere er for forskjellige. Bryt opp». Men sunn kjærlighet og forhold innebærer ofte kompromisser og en ønske om å gjøre den andre godt. Anonymkode: 51749...3ea Når det gjelder sex skal det være til gjensidig nytelse og glede, og sex er ikke bare totalt meningsløst uten nytelse og glede ved det, men nedbrytende og ødeleggende for individ og forhold. Sex er hva man ikke kan inngå kompromisser rundt, men må søke å finne det begge lever godt med. Ikke alle kan fungere sammen seksuelt, som med absolutt alt annet, og å ikke kunne fungere sammen er noe man bør ta konsekvensene av, uansett hva det gjelder. Heldigvis er også mennesker fleksible til en viss grad angående det meste også, så for veldig mange er det absolutt mulig å finne skjæringspunktet hvor begge to har det bra. Aseksuelle bør ikke inngå forhold til seksuelle. Det blir fort tragedie. Her bør faktisk folk ta et ansvar for sin seksualitet og være så ærlig at de ikke legger opp til tragedie. Ingen forhold bør være grunnlagt på løgn. Å møte hverandre i det seksuelle bør innebære å gå inn for å forstå hverandres seksualitet, fra fysisk til hva man tenner på og hvordan man tenner, og så bruke denne kunnskapen til å trigge seg selv/partner til maksimalt av sitt seksuelle potensiale, dersom det er hva som gavner forholdet, eller for å forstå hvorfor gode ting er verdt å vente litt på. Lurt å kjenne og forstå seg selv seksuelt for å være klok i dette også. Da jeg og min mann møttes for eksempel: Jeg visste at jeg hadde et grunnleggende behov for sex 3 ganger i uka. At jeg kunne klare meg med sex 1-2 ganger i uka, men vil bli frustrert med mindre enn det. At jeg ved forelskelse gjerne hadde sex 1-2 ganger daglig, men i lengden ville falle ned på mitt grunnleggende behov på 3 ganger i uka, med mindre jeg blir trigget til å oppnå maksimalt av mitt seksuelle potensiale, som på det jevne kan være opp til 5 ganger i uka, og i korte perioder hver dag. Ved spesielle anledninger kanskje til og med to ganger på en dag. ALLE faller ned på sitt grunnleggende behov for sex om man ikke trigges ekstra opp av partner seksuelt sett, og man kan falle UNDER og seksualitet kan også helt falle bort (iallefall rettet mot partner) dersom det blir negative opplevelser. Alt overnevnte var MITT "arbeidsbord". Det jeg hadde som utgangspunkt, og hva jeg kunne forvalte en seksuell relasjon ut fra. Noe personlig for akkurat meg, og det siste gjelder generelt for alle. Så møtte jeg min mann, han hadde et grunnbeløp for sex 5 ganger i uka. To ganger mer enn meg altså. Ingen fare, ved klok mann, dette var fremdeles innen mitt maksimale potensiale. MEN for å oppnå mitt maksimale potensiale krever dette at en partner trigger min seksualitet opp mot mitt maksinale potensiale. Her kunne vi fort gått galt, ved at han ville ha sex 5 ganger i uka, men ikke gi noen innsats for dette. Da ville mitt behov lagt på 3 ganger i uka, og han kunne blitt frustrert av nei og jeg kunne blitt frustrert av mas. Heldigvis var denne mannen jeg traff klokere enn som så, og smart nok til å gå inn for å forstå min seksualitet så godt at han kunne "lure og lokke meg" kåt opp mot mitt maksimale potensiale. Dermed ble dette aldri et problem. Den som har mest lyst har størst ansvar for å trigge den andre. Dette er ikke urettferdig, det er slik det naturlig må være, og å gi innsats for hva man selv ønsker (ikke bare umodent kreve det man vil ha) er den voksne måten å gjøre ting på uansett. (Jeg bar dette ansvaret i forholdet til min eks, som hadde lavere grunnleggende behov enn meg.) Opp gjennom årene har diverse endret seg, men det trenger ikke å bli en veldig stor utfordring for et par hvor man har forståelse for hverandre og hvordan en relasjon må ivaretas. Nå er hans grunnleggende behov noe mindre enn mitt, og bordet har snudd litt, men dette utgjør ikke noe problem. Jeg tar de samme hensyn som min kjære gjorde, og sexlivet vedvarer til gjensidig glede og nytelse. Dette handler i bunn og grunn om god relasjonskompetanse, men også om å ha god seksuell forståelse. Sex er blant ganske få faktorer hvor kompromisser ikke kan inngås, fordi alt som oppleves negativt vil bryte ned det man trenger å bevare godt (begge to trenger det), men det betyr altså ikke at det ikke er en fleksibilitet innen hva som kan fungere godt. OM MAN ER MODEN, ANSVARLIG OG KLOK, IKKE DUM. Endret 3. november 2024 av Trolltunge 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå