Gå til innhold

Null respekt for kvinner som driver med pliktsex.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Om lysta kommer underveis er det ikke pliktsex. Da vet man bare at man er litt treg på avtrekkeren, og man er villig til å bli kåt selv om man ikke var det i utgangspunktet. 

Det er nettopp dét. Vi har et sexliv som er nesten 100% basert på dette. Hun må ha sex for å bli tent og kåt og nyte. Hun må bare være villig til å la seg bli tent. Skulle vi forlangt at hun var kåt på forhånd, ville vi hatt sex høyst noen få ganger i året. I stedet har vi alltid hatt sex flere ganger i uken, og vi er enige om at vi har bedre sex enn noensinne, nå etter 17 år.

Annerledes for dem som ikke fungerer på den måten, men det skaper rom for grove misoppfatninger om det ikke erkjennes hvor ulikt tenning fungerer for hver enkelt. 

Anonymkode: d6b3c...242

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nettopp. Vi har masse bra sex også, men skulle vi hatt sex kun i de periodene hvor jeg er kåt og gira så hadde det blitt et par ganger i måneder. For mannen min som er kåt oftere ville det blitt for sjeldent, og for meg så er det virkelig ikke noe offer å ha sex med han selv om jeg ikke er like gira :) 

Anonymkode: 6bb8a...60e

Det et fint å lese om noen som vil partneren sin godt heller enn å yppe til strid.

Har du snakket med mannen din om dette? Kanskje det kan finnes måter du genuint får lyst på ham på?

Anonymkode: 51749...3ea

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg og mine venninner snakket om dette i går, flere av de hadde pliktsex for husfredens skyld! Ble helt sjokkert, mistet alle respekt for de. Hva de godtar, lar seg utnytte på denne måten. Hun ene sier at hun aldri ville fått råd til å flytte for seg selv, så måtte holde ut i forholdet 🙄

Æsj, jeg ble skikkelig oppgitt. Er lov å stå opp for seg selv, bli selvstendig. Ikke la seg kue på denne måten.

Kunne aldri hatt sex med en mann uten å ha lyst.

Anonymkode: e86c7...779

Utrolig umodent å miste all respekt for noen fordi de gjør et annet valg enn en selv.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (18 minutter siden):

Hører menn påstå at de hadde stilt opp dersom de fikk ereksjonsproblemer, men det er ikke realiteten.

Nå eier selvsagt ikke du «realiteten».

Jeg er nokså sikker på at jeg ville ha prøvd å gi min kjære gode seksuelle opplevelser også hvis jeg ikke fikk den opp. Sex handler om mer enn bare min utløsning.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (16 minutter siden):

Om lysta kommer underveis er det ikke pliktsex. Da vet man bare at man er litt treg på avtrekkeren, og man er villig til å bli kåt selv om man ikke var det i utgangspunktet. 

Nei, det er kanskje sant ja, men regner jo med at sexlivet legges dødt om lysten aldri dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er nokså sikker på at jeg ville ha prøvd å gi min kjære gode seksuelle opplevelser også hvis jeg ikke fikk den opp. Sex handler om mer enn bare min utløsning.

Tror du hadde gått i kjelleren jeg da. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går da ikke på det, men identitet og at endel menn blir deprimerte av ereksjonssvikt Kanskje man kan sammenligne det med kvinner som må fjerne brystene. 

Anonymkode: 5d207...960

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriel skrev (7 minutter siden):

Utrolig umodent å miste all respekt for noen fordi de gjør et annet valg enn en selv.

Er det et valg da om de gjør det for husfreden?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (12 minutter siden):

Ironisk at du ville følt det som en plikt når du skrev at forholdet ville være over dersom hun hadde hatt sex med deg av plikt...  

Da har jeg enten formulert meg dårlig, eller du missforsto. Jeg føler det ikke som en plikt som i hva dere beskriver som pliktsex. Jeg får glede av å gi nytelse selv om jeg ikke er kåt, og det er der forskjellen ligger, jeg liker å gi, ikke at det er noe jeg kun gjør fordi det forventes, jeg gjør det fordi jeg liker at hun nyter.

Pliktsex som det er snakk om her er sex uten noe glede av å gi, kun plikt, og da er det noe veldig galt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke dette. Å ha sex uten lyst er absurd. 

Men man har jo lyst å glede den andre part. 

Anonymkode: 35a7b...de0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (18 minutter siden):

Ok, jeg tar dette som tankespinn til du er i situasjonen. Dette kan du helt faktisk ikke vite. Det blir litt som å si "om noen brøt seg inn hos oss og hadde en stor kniv ville jeg tatt fra ham kniven og kastet ham ut". 

Lett å være helt når man ikke står i situasjonen. 

Jeg har vært i situasjon flere ganger hvor jeg ikke var hard eller kåt, men hvor jeg alikevel synes det var veldig fint å kunne gi, så det vet jeg.

Men folk er forskjellig, og er åpenbart stor forskjell på menn og kvinner her 

Endret av Arild37
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man har jo lyst å glede den andre part. 

Anonymkode: 35a7b...de0

Det er ikke sexlyst- og glede. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt en del færre babyer i landet om ikke den potensielle far hadde vært villig til pliktsex mens det har stått på. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske stor forskjell på pliktsex fordi i form av at man "ikke er så gira" men gjør det likevel, og "virkelig ikke har lyst" og gjør det likevel. Jeg har gjort begge deler. Førstnevnte er helt ok og jeg kan få noe ut av det likevel. Sistnevnte er grusomt og der er jeg helt enig med TS. For meg blir det som å la seg voldta/selge kroppen sin. Relasjonen ødelegges, for hvordan kan man elske en mann som vil ha sex med deg når du ikke har lyst? Selvbildet blir også knust. Man kan ende med å se på seg selv som noe andre kan bruke, at ens egne behov ikke er like viktige som andres, at man er mindre verdt.

Problemet er selvfølgelig at den ene typen pliktsex kan utvikle seg til den andre, for da har man jo allerede normalisert det. 

Anonymkode: 9c417...4c6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild37 skrev (10 minutter siden):

Jeg har vært i situasjon flere ganger hvor jeg ikke var hard eller kåt, men hvor jeg alikevel synes det var veldig fint å kunne gi, så det vet jeg.

Men folk er forskjellig, og er åpenbart stor forskjell på menn og kvinner her 

Jeg tror det kommer inn et annet element om partneren forsurer stemningen hjemme dersom det flere ganger ikke "blir sex" når de forventer det. Noen ganger er man kanskje ikke i form, enten man er syk, veldig sliten eller har andre utfordringer i livet. Se for deg f.eks. at du er i sorg og du vet at partneren blir sur, mutt, frekk, .. om du ikke "stiller opp". Det gjør lett noe med ønsket om å tilfredstille partneren å ikke føle seg sett og verdifull som eget individ. For meg er det når det nærmer seg slike situasjoner at det kalles pliktsex. 

Anonymkode: c02f0...a49

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnfjording skrev (11 minutter siden):

Hadde blitt en del færre babyer i landet om ikke den potensielle far hadde vært villig til pliktsex mens det har stått på. :P

Tror ikke de har det av plikt noe mer enn damene da isåfall

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil helst ha sex minsr daglig, men til og med jeg tørker inn av måten du omtaler sex på. Som om sex ble vedtatt på et kontraktsmøte i på jobben. 

Sex er lek, moro, nytelse, hemmeligheter, erting, og gjensidig oppdagelsesferd. Ja, sex er magi, overraskelser, rutiner som sitter, å være et dyktig håndverksteam, ekstase og å glemme totalt hva man heter og hvor man bor. 

Til alle tider samt også i dag, det er helt andre årsaker til at kvinner verden over har spredt beina og latt mannen få seg. Først nå i nyere tidsalder at noen kvinner har fått for seg at sex utelukkende skal være nytelse og lek for dem, historien og hva som skjer i verden kan de derimot ikke lukke øynene for (selv om de som snakker om kvinnelig seksuell frigjøring forsøker på det).

For ei ung og uerfaren, ei som er forelsket og betatt, ja så kan nok sexen være spennende og lystbetont. Det går derimot over, de fleste kvinner i verden sprer bena av plikt heller enn av lyst, det er forventningene til dem som er drivkraften og deres situasjon tilsier at de må spre bena og la mannen slippe til, i stor grad handler det også om økonomisk avhengighet og verden over ser man hvordan kvinner søker mot bemidlede menn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (48 minutter siden):

Plikter??? Det er ikke en plikt 

Registrerer at du mener det, men se mitt forrige svar. Jo, det er det i stor grad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med menn som driver med pliktsex?

Anonymkode: 7811e...776

Hvorfor gidder de?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...