Gå til innhold

Null respekt for kvinner som driver med pliktsex.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hmmmmmm skrev (19 timer siden):

Min form for pliktsex tok form av at han blir irritert og sur hvis han ikke fikk ha sex annenhver dag ca. Jeg hadde klart meg med 2 ganger i året. Kunne få orgasme, men det var fordi jeg lett får det. Jeg gruet meg hver dag til å gå å legge meg, for da visste jeg om hans forventninger. Man kunne ta og føle på den fæle atmosfæren. 

Er singel og lykkelig nå. Kan slappe av i senga uten at noen vil meg noe❤️ Singel4life🤭

Jeg tenker at om du har lyst to ganger i året og mannen har lyst annenhver dag er dette dømt til å bli problematisk, og det er ikke noe mer mannens skyld enn din. Dere er to stykker om å ha gjort et dårlig valg når dere ble sammen. 

Jeg er en ganske munter fyr selv men tror jeg også hadde fått meg en real knekk her i livet om jeg hadde blitt avvist konstant, med unntak av to ganger i året. Hadde nok ikke vært noen god atmosfære her heller da. Og det hadde det neppe vært om det var motsatt for deg heller; At du hadde lyst på sex mange ganger i uka og mannen avviste deg og kunne klart seg med 2 ganger i året. 

Merk at denne posten ikke er for å forsvare pliktsex. Det fører sjelden noe godt med seg så det skal man unngå. Men sånn som du legger frem mismatch i sexuell lyst så er det for enkelt å skylde på mannen alene for at det ikke var god stemning hos dere. 

Anonymkode: 85beb...ccf

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 10.37):

Kunne aldri hatt sex med en mann uten å ha lyst.

Hehe, tror vel nær de fleste gjør det av og til.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 19.03):

Godt ikke alle er like egoistiske som deg. Noen ganger gjør man ting for å glede andre rundt seg, uten å alltid sette seg selv først. 

Jeg tar ofte husarbeid, ikke fordi jeg har jævlig lyst til å gjøre det. Men fordi jeg vet hvor mye det gleder min samboer når hun kommer hjem og huset er ferdig ryddet, støvsuget, og middagen står klar på bordet.  

Anonymkode: d4743...160

Overhode ikke samme sak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at om du har lyst to ganger i året og mannen har lyst annenhver dag er dette dømt til å bli problematisk, og det er ikke noe mer mannens skyld enn din. Dere er to stykker om å ha gjort et dårlig valg når dere ble sammen. 

Jeg er en ganske munter fyr selv men tror jeg også hadde fått meg en real knekk her i livet om jeg hadde blitt avvist konstant, med unntak av to ganger i året. Hadde nok ikke vært noen god atmosfære her heller da. Og det hadde det neppe vært om det var motsatt for deg heller; At du hadde lyst på sex mange ganger i uka og mannen avviste deg og kunne klart seg med 2 ganger i året. 

Merk at denne posten ikke er for å forsvare pliktsex. Det fører sjelden noe godt med seg så det skal man unngå. Men sånn som du legger frem mismatch i sexuell lyst så er det for enkelt å skylde på mannen alene for at det ikke var god stemning hos dere. 

Der bommer du stygt, vi var sammen i 20 år. I starten holdt vi på som kaniner, det med lyst vil endre seg med tiden, akkurat som alt annet i livet. Lyst på partner er også noe som henger sammen med hvordan man blir behandlet over tid, pluss mye annet. Kanskje mer for kvinner en for menn, ikke vet jeg. For meg så kunne jeg ikke avvise, for da ble det dårlig stemning. Men hadde jeg oppført med sånn når han var en mannebaby 24/7 hadde det ikke vært noe hyggelig noen gang. Er visst forskjell på folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (2 timer siden):

har aldri, noen gang hatt sex med min samboer igjennom 21 år, uten å ha lyst.

Helt uaktuelt 😊

Sist jeg hadde sex uten lyst var jeg typ 17 år og visste knapt hva sex innebar.

Anonymkode: 86078...769

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (På 11.11.2024 den 18.54):

Nei noen av oss har som grunnfast standpunkt at sex er noe man har basert på gjensidig lyst og nytelse. 

Helt ærlig hadde jeg heller vasket toalettet med tunga enn å ha sex når jeg ikke har lyst og heller ikke er innstilt på å få lyst.

Det rare er at når man selv utvikler en så sterk respekt for sin egen kropp og seksualitet så er det heller ingen mann som prøver seg på å utfordre dette ved mas og press.

Eller ikke rart kanskje, siden det ligger i oss mennesker å shit teste hverandre ubevisst, og ha respekt for folk i henhold til hvor sterke de er på ulikt. Uansett, ikke en eneste mann hadde skikkelig respekt for mine grenser til jeg utviklet jernhard respekt for dem selv. Etter det har ikke en eneste mann så mye som forsøkt seg på å være ugrei og egoistisk seksuelt sett, og mine nei har videre aldri blitt utfordret. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmmmmm skrev (På 11.11.2024 den 21.18):

Der bommer du stygt, vi var sammen i 20 år. I starten holdt vi på som kaniner, det med lyst vil endre seg med tiden, akkurat som alt annet i livet. Lyst på partner er også noe som henger sammen med hvordan man blir behandlet over tid, pluss mye annet. Kanskje mer for kvinner en for menn, ikke vet jeg. For meg så kunne jeg ikke avvise, for da ble det dårlig stemning. Men hadde jeg oppført med sånn når han var en mannebaby 24/7 hadde det ikke vært noe hyggelig noen gang. Er visst forskjell på folk

Ok.. det var ikke så lett fra posten din å tolke at du før hadde lyst hele tiden men nå bare vil ha sex 2 ganger i året. Men uansett så er det jo sånn at om din manns fremdeles har lyst å ha et sexliv som dere hadde før, men du har endret deg og bare vil ha sex 2 ganger i året så er det ikke rart han ikke er så fornøyd.

Ikke det at jeg forsvarer hans oppførsel hvis han er kjip mot deg. Og jeg forsvarer heller ikke pliktsex. Jeg bare poengtere at om du har forandret ditt sexbehov så mye siden dere ble sammen så er dere to om dette. Det er ikke hans "feil" at han fremdeles er kåt selv om du ikke er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette oppfattes som "plikt-sex" eller ikke.

Jeg opplever for tiden at jeg er helt seksuelt "død". Tidligere kunne jeg få litt tenning ute blandt andre , og hvis han gjorde noe overaskende, men de siste 2 årene har vi begge kommet så langt at vi til og med har sluttet å ta initiativ til sex, fordi jeg knapt føler noe.  Jeg blir stort sett våt når han tar på meg, jeg kan føle litt i begynnelsen, men etter noen sekunder forsvinner det, og jeg føler ikke noe tenning eller lyst. 

Krisen kom i sommer, fordi jeg begynte å føle at fraværet av sex i seg selv opplevdes som "mas" : vi  kunne være i situasjoner der vi vanligvis hadde sex, og jeg følte på et "mas" som kun fantes i mitt eget hode. Selv fraværet av iniativ fra han, ble en form for mas.  Jeg begynte å føle synd i han, og det er heller ikke en sexy følelse. 

Jeg har begynt med et prosjekt jeg ikke anbefaler for noen andre, men som virker for meg. Jeg stiller opp for all sex han vil ha. Han får bruke meg når og hvordan han vil.  Jeg  presenterte det som en kink med rollespill, men jeg tror han har glemt dette, for han er fortsatt i utgangspunktet fokusert på å tilfredstille meg, og han prøver mer og mer. Men jeg har så god kjennskap til hva han liker, så jeg kan stort sett styre det tilbake over på han.

Det løser ikke noe hos meg: jeg er stort sett like død, selv om jeg har funnet noe eget i hvor fort jeg kan få han til å komme, og hvor totalt hinsides borte jeg kan få han. Det er noe eget å ta kontroll over noen på den måten. Men hverdagen vår er bedre. Jeg føler meg tryggere med han, han virker som han har det bedre med meg; ansiktet er åpnere, og han er mere den mannen jeg giftet med med. 

Den største overaskelsen er hvor mye sex det blir, og samtidig så blir vi mere aktive ellers. Jeg har ikke egentlig tenkt så mye på hvor mye sex vi hadde før, men nå opplever jeg at stort sett hver gang vi ser på TV, ender jeg  minimum opp med han i munnen. Og som regel må jeg se resten av programmet i andre situasjoner.  Likevel føler jeg at vi får gjort mer rundt huset og med familie. Det som er rart, er at det ikke bare handler om han, men også mitt overskudd. 

Jeg har bare drevet med det i litt over en måned, men det oppleves veldig positivt ennå, så får vi se hvor lang tid det tar før han lukter lunta 🙂 

Anonymkode: 83d84...e6b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ok.. det var ikke så lett fra posten din å tolke at du før hadde lyst hele tiden men nå bare vil ha sex 2 ganger i året. Men uansett så er det jo sånn at om din manns fremdeles har lyst å ha et sexliv som dere hadde før, men du har endret deg og bare vil ha sex 2 ganger i året så er det ikke rart han ikke er så fornøyd.

Ikke det at jeg forsvarer hans oppførsel hvis han er kjip mot deg. Og jeg forsvarer heller ikke pliktsex. Jeg bare poengtere at om du har forandret ditt sexbehov så mye siden dere ble sammen så er dere to om dette. Det er ikke hans "feil" at han fremdeles er kåt selv om du ikke er det. 

Det er noe som heter å tilpasse seg livet. Han kan ikke bli sur/irritert for slike ting. Det gjør ting bare verre.

Hvis man bare kan oppføre seg når man får det som man vil, så er man et barn. Bare det er nasty nok til å tørke inn helt. Jeg er ikke lengre sammen med han. Men hvis man planlegger å leve med et annet menneske over lang tid, så må man tilpasse seg livet. Ikke forvente at livet tilpasser seg deg. Jeg hadde masse pliktsex fordi jeg orket ikke en sur stemning. Han kunne ha skjerpet seg og blitt voksen. 
Med det jeg har lært, så hadde jeg gått så fort han skulle kontrollere samlivet med oppførselen sin. Så til skrekk å advarsel, lær av meg kvinner🤭

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som du har særlig gode evner å sette deg inn i andre menneskers situasjon, @Hmmmmmm. Slik jeg leser postene dine, har du selv en ganske merkelig kommunikasjonsform som legger til rette for konflikt, i tillegg fremstår du ganske selvsentrert.

Jeg er glad du fant ut hva du ville, og jeg håper din eksmann har fått det bedre enn han hadde.

Anonymkode: 6025f...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Virker ikke som du har særlig gode evner å sette deg inn i andre menneskers situasjon, @Hmmmmmm. Slik jeg leser postene dine, har du selv en ganske merkelig kommunikasjonsform som legger til rette for konflikt, i tillegg fremstår du ganske selvsentrert.

Jeg er glad du fant ut hva du ville, og jeg håper din eksmann har fått det bedre enn han hadde.

Anonymkode: 6025f...c09

Hvordan kan jeg virke selvsentrert? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (På 11.11.2024 den 19.18):

Overhode ikke samme sak 

Men det er litt påfallende at når menn gjør ting som er forventet i et forhold selv om vi kanskje kunne ha tenkt oss å gjøre noe annet så er det ikke mer enn mann kunne vente.

Når kvinner gjør ting som er forventet i et forhold selv om de kanskje kunne ha tenkt seg å gjøre noe annet så står 10 kvinner opp og forteller dem at det vil ødelegge dem for alltid.

Dette er ikke et argument for pliktsex, men kanskje heller et skråblikk på hvordan kvinner hefter psykiske lidelser og skader til alt de ikke vil, mens menn biter tennene sammen. Kanskje skulle vi menn ha vært «flinkere» til å utveksle historier om hun fæle dama som krevde kyss når vi ville se på fotball, eller utleverende beskrivelser av følelsesliv når vi hadde mer lyst på en burger?

Anonymkode: 51749...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (9 timer siden):

Det er noe som heter å tilpasse seg livet. Han kan ikke bli sur/irritert for slike ting. Det gjør ting bare verre.

Hvis man bare kan oppføre seg når manfår det som man vil, så er man et barn.🤭

Da er alle kvinner jeg har vært sammen med barn. Alle har til tider blitt sur eller irritert når de ikke fikk det som de vil. Så også barna mine, foreldrene mine og søsken.

Det synes som en ganske menneskelig egenskap å la seg skuffe når ting ikke blir som du ønsker og at dette gjør oss mindre sprudlende. Det er neppe _lurt_ å furte over at partneren vil ha sex bare 2 ggr i året, men det er forståelig.

Bra at dere brøt opp da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er alle kvinner jeg har vært sammen med barn. Alle har til tider blitt sur eller irritert når de ikke fikk det som de vil. Så også barna mine, foreldrene mine og søsken.

Det synes som en ganske menneskelig egenskap å la seg skuffe når ting ikke blir som du ønsker og at dette gjør oss mindre sprudlende. Det er neppe _lurt_ å furte over at partneren vil ha sex bare 2 ggr i året, men det er forståelig.

Bra at dere brøt opp da.

Ja da er dere en gjeng med drittunger. En ting er å bli skuffet, en annen ting er å oppføre seg dårlig. Terrorisere andre med humøret sitt er ikke akseptabelt i mine øyne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når kvinner gjør ting som er forventet i et forhold selv om de kanskje kunne ha tenkt seg å gjøre noe annet så står 10 kvinner opp og forteller dem at det vil ødelegge dem for alltid.

Dette er ikke et argument for pliktsex, men kanskje heller et skråblikk på hvordan kvinner hefter psykiske lidelser og skader til alt de ikke vil, mens menn biter tennene sammen. Kanskje skulle vi menn ha vært «flinkere» til å utveksle historier om hun fæle dama som krevde kyss når vi ville se på fotball, eller utleverende beskrivelser av følelsesliv når vi hadde mer lyst på en burger?

En bedre sammenligning hadde vært om mannen lot seg penetrere analt med en dildo hver gang kona ville ha sex. Fordi mannen var redd kona sin reaksjon om mannen sa nei ved hennes initiativ noen ganger i uken. 

En mann som hadde «latt seg» penetrere analt for å unngå silent treatment, sutring og masing hadde neppe hatt et strålende forhold hverken til seksualitet eller til sin kone.

Samtidig er det Nettop utsagn som «kvinner hefter psykiske lidelser og skader til alt de ikke vil» som gjør at ingen vil ta deg seriøst. Du bruker en argumentasjon og hersketeknikk som gjør deg selv irrelevant og strengt tatt får deg til å fremstå som en blanding av et barn og en voksen med nedsatt kognitiv funksjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bedre sammenligning hadde vært om mannen lot seg penetrere analt med en dildo hver gang kona ville ha sex. Fordi mannen var redd kona sin reaksjon om mannen sa nei ved hennes initiativ noen ganger i uken. 

En mann som hadde «latt seg» penetrere analt for å unngå silent treatment, sutring og masing hadde neppe hatt et strålende forhold hverken til seksualitet eller til sin kone.

Samtidig er det Nettop utsagn som «kvinner hefter psykiske lidelser og skader til alt de ikke vil» som gjør at ingen vil ta deg seriøst. Du bruker en argumentasjon og hersketeknikk som gjør deg selv irrelevant og strengt tatt får deg til å fremstå som en blanding av et barn og en voksen med nedsatt kognitiv funksjon.

Og dette ladies and gentlemen er pliktsex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muligens, men sutring og masing er noe de fleste menn lærer tidlig å forholde seg til når det gjelder kvinner.

Hadde alt som skulle til vært litt anal penetrering, tror jeg svært mange menn hadde ansett det som en helt normal del av en relasjon med kvinner, og ikke lagt noe sexuelt i det heller.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (3 minutter siden):

Muligens, men sutring og masing er noe de fleste menn lærer tidlig å forholde seg til når det gjelder kvinner.

Hadde alt som skulle til vært litt anal penetrering, tror jeg svært mange menn hadde ansett det som en helt normal del av en relasjon med kvinner, og ikke lagt noe sexuelt i det heller.

Hæ på hvilken måte hadde ikke det vært seksuelt? Hallo menn er jo de som sutrer mest. Om de opplever at kvinner maser er jo fordi de lukker ørene og ikke gidder å høre 

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (9 minutter siden):

Hæ på hvilken måte hadde ikke det vært seksuelt? Hallo menn er jo de som sutrer mest. Om de opplever at kvinner maser er jo fordi de lukker ørene og ikke gidder å høre 

For at jeg skulle oppfatte noe som seksuelt, må det gi meg nytelse. Det er antagelig en «mann» ting.

Jeg er skeptisk til påstanden om at menn sutrer mest, og poenget mitt er at det enklere å bli penetrert i rompa enn å lukke ørene for å filtrere mas…

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 minutt siden):

For at jeg skulle oppfatte noe som seksuelt, må det gi meg nytelse. Det er antagelig en «mann» ting.

Jeg er skeptisk til påstanden om at menn sutrer mest, og poenget mitt er at det enklere å bli penetrert i rompa enn å lukke ørene for å filtrere mas…

Slikt gir jo menn nytelse slik jeg har forstått... Er ikke prostata g punktet til menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...