Fremmed fugl Skrevet 7. november 2024 #381 Del Skrevet 7. november 2024 Er mange som ikke virker å forstå at vår hjerne er komplisert organ. Nei, du andre brukeren som har lyst å ha sex med mannen din uten sex lyst og ikke har noe annet problem med det enn at du hadde ønsket at du faktisk var kåt... Du er irrevant for alle de parene som sliter med en skadelig pliktsex dynamikk. Der sexlivet har blitt et onde for begge, og holder på å kjøre forholdet i grøfta. Kan prøve et teoretisk eksempel. To kjærester, en av dem er glad i MC turer og vil gjerne at kjæresten sitter på. - Den andre skjønner ikke helt hva som er så stas med MC, er bedre og mer praktisk med bil. Men blir med på turer bak kjæresten fordi den har lyst at den skal få den positive opplevelsen. - Den andre har dødsangst når den sitter på med kjæresten bak på MC. Turene husker den nesten ikke på grunn av all angst. Hvis den andre blir stadig mast på om å bli med på disse turene, og blir med av og til av plikt, tror noen virkeligen at det er bra for noen av parterne, bra for deres relasjon langsiktig? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #382 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 21.45): Tråden burde snart hete "Vi med høy lyst som ikke ser problemet med pliktsex" Anonymkode: 5d207...960 Problemet er vel at noen har funnet på ordet pliktsex. Sex i parforhold om koordinering av når en har lyst, og denne koordineringen blir ekstremt vanskelig om de to som ønsker å være i parforhold med hverandre ikke tilpasser seg litt og ta hensyn til den andre i parforholdet skal ha det bra. La oss ta matematikken og la oss ta to forenklinger, begge har lyst og sex like ofte og begge har kun lyst på sex når de legger seg samtidig på kvelden. Om vi ser bort fra koordinering eller at den ene blir med slev om hen ikke er så gira fra starten så ser det slik ut Lyst hver kveld, sex hver dag Lyst annenhver kveld, sex hver 4. dag Lyst hver tredje kveld, sex hver 9. dag Lyst hver fjerde kveld, sex hver 16. dag Lyst en gang i uka, sex hver 49. dag Lyst en gang i måneden (hver 30. dag), sex hver 900. dag Noen har selvfølgelig høy lyst, andre koordinere lyst og tilpasser seg hverandre. En skal selvfølgelig ikke presse seg, men de fleste må forvente å tilpasse seg og ta hensyn også til at den andre i parforholdet skal ha det bra. PS. Antall avvisninger på initiativ til sex, uten koordinering, utvikler seg slik: 0, 1, 2, 3, 6, 29 Anonymkode: 9aeda...866 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. november 2024 #383 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Problemet er vel at noen har funnet på ordet pliktsex. Sex i parforhold om koordinering av når en har lyst, og denne koordineringen blir ekstremt vanskelig om de to som ønsker å være i parforhold med hverandre ikke tilpasser seg litt og ta hensyn til den andre i parforholdet skal ha det bra. La oss ta matematikken og la oss ta to forenklinger, begge har lyst og sex like ofte og begge har kun lyst på sex når de legger seg samtidig på kvelden. Om vi ser bort fra koordinering eller at den ene blir med slev om hen ikke er så gira fra starten så ser det slik ut Lyst hver kveld, sex hver dag Lyst annenhver kveld, sex hver 4. dag Lyst hver tredje kveld, sex hver 9. dag Lyst hver fjerde kveld, sex hver 16. dag Lyst en gang i uka, sex hver 49. dag Lyst en gang i måneden (hver 30. dag), sex hver 900. dag Noen har selvfølgelig høy lyst, andre koordinere lyst og tilpasser seg hverandre. En skal selvfølgelig ikke presse seg, men de fleste må forvente å tilpasse seg og ta hensyn også til at den andre i parforholdet skal ha det bra. PS. Antall avvisninger på initiativ til sex, uten koordinering, utvikler seg slik: 0, 1, 2, 3, 6, 29 Anonymkode: 9aeda...866 Men den som ønsker minst sex har jo og rett på å ha det bra 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #384 Del Skrevet 7. november 2024 Maleficenta skrev (2 timer siden): Men den som ønsker minst sex har jo og rett på å ha det bra Det var vel ingen som sa at den som har lyst på sex ikke skal tilpasse seg, begge må tilpasse seg og prøve å koordinere. Om hele ansvaret legges på den som har mest lyst da er man neppe en god partner, samtidig er man ikke noen god partner om en furter om det ikke blir noe. Det typiske par gjør er at de benytter ukedatoer eller bestemte datoer for å koordinere. F.eks. kan det være at de bruker å ha sex på lørdager eller på bryllupsdagen. Slike mønste gjør gjerne noe med forventning og lyst, man får koordinert lysten, men det vil samtidig skape en forvening og en følelse av at en bør ha sex. Det beste er selvfølgelig at koordineringen fungerer så bara at forventnigen gir begge lyst, men selvfølgelig kan det være slik at bør følelsen dominerer. Anonymkode: 9aeda...866 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #385 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 10.37): Jeg og mine venninner snakket om dette i går, flere av de hadde pliktsex for husfredens skyld! Ble helt sjokkert, mistet alle respekt for de. Hva de godtar, lar seg utnytte på denne måten. Hun ene sier at hun aldri ville fått råd til å flytte for seg selv, så måtte holde ut i forholdet 🙄 Æsj, jeg ble skikkelig oppgitt. Er lov å stå opp for seg selv, bli selvstendig. Ikke la seg kue på denne måten. Kunne aldri hatt sex med en mann uten å ha lyst. Anonymkode: e86c7...779 Godt ikke alle er like egoistiske som deg. Noen ganger gjør man ting for å glede andre rundt seg, uten å alltid sette seg selv først. Jeg tar ofte husarbeid, ikke fordi jeg har jævlig lyst til å gjøre det. Men fordi jeg vet hvor mye det gleder min samboer når hun kommer hjem og huset er ferdig ryddet, støvsuget, og middagen står klar på bordet. Anonymkode: d4743...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #386 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tar ofte husarbeid, ikke fordi jeg har jævlig lyst til å gjøre det. Men fordi jeg vet hvor mye det gleder min samboer når hun kommer hjem og huset er ferdig ryddet, støvsuget, og middagen står klar på bordet. Anonymkode: d4743...160 Hva har det med pliktsex å gjøre? Får du vaginisme eller andre kroniske smertetilstander av husarbeid? Slik kvinner kan få av «pliktsex». Rydding, støvsuging og matlaging er hverdagslige aktiviteter aller normale voksne skal gjøre på lik linje. Sex når man ikke har lyst er noe helt annet. Anonymkode: 86078...769 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 9. november 2024 #387 Del Skrevet 9. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 15.55): Det var vel ingen som sa at den som har lyst på sex ikke skal tilpasse seg, begge må tilpasse seg og prøve å koordinere. Om hele ansvaret legges på den som har mest lyst da er man neppe en god partner, samtidig er man ikke noen god partner om en furter om det ikke blir noe. Det typiske par gjør er at de benytter ukedatoer eller bestemte datoer for å koordinere. F.eks. kan det være at de bruker å ha sex på lørdager eller på bryllupsdagen. Slike mønste gjør gjerne noe med forventning og lyst, man får koordinert lysten, men det vil samtidig skape en forvening og en følelse av at en bør ha sex. Det beste er selvfølgelig at koordineringen fungerer så bara at forventnigen gir begge lyst, men selvfølgelig kan det være slik at bør følelsen dominerer. Anonymkode: 9aeda...866 Er det egentlig mulig å koordinere lyst? Dette høres jo ut som en beskrivelse av pliktsex. En oppskrift. Å måtte ha sex fordi det er forventet fremfor å ha det fordi man har lyst der og da. Hadde jeg og mannen skulle begynt med noe sånt ville jeg endt opp tørrere enn Sahara. Men vi alle er forskjellige. Jeg er helt avhengig av spontan lyst for å skulle kunne kjenne glede ved sex. Endret 9. november 2024 av Nonstop1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #388 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 19.03): Godt ikke alle er like egoistiske som deg. Noen ganger gjør man ting for å glede andre rundt seg, uten å alltid sette seg selv først. Jeg tar ofte husarbeid, ikke fordi jeg har jævlig lyst til å gjøre det. Men fordi jeg vet hvor mye det gleder min samboer når hun kommer hjem og huset er ferdig ryddet, støvsuget, og middagen står klar på bordet. Anonymkode: d4743...160 Høres jo ut som du setter deg selv først her. Husarbeid gjør du like mye for deg selv som for fruen. Men du forventer at hun skal ha sex med deg bare for din del, og at hennes lyst ikke skal hensyntas på tross av at det kan ødelegge hennes sexualitet over tid. Selvinnsikten kunne kanskje vært bedre når du kaller andre egoistisk. Anonymkode: 75ee8...5ea 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John McClane Skrevet 9. november 2024 #389 Del Skrevet 9. november 2024 Pliktsex er å ofre seg for den andre selv om man ikke er helt på samme nivå. Det kan faktisk gå begge veier, fruen vil ha uten at jeg er i form så får hun for det om, det er mitt ansvar og motsatt. Funker som bare det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #390 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 10.41): Njæ, det går helt fint. Jeg har mye lavere sexlyst enn mannen (hormonspiral som fucker det til) så jeg har ofte sex når han har lyst men jeg ikke er spesielt gira. Det går helt fint. Har forøvrig fint råd til å bo for meg selv og er selvstendig , men for meg så gjør det ingenting i å gi ham sex selv om jeg ikke er hypp. Anonymkode: 6bb8a...60e Dette høres ut som min samboer. Jeg har prøvd å foreslå å ta ut den pokker spiralen. Jeg har sagt at jeg med glede kan kappe strengen. Men hun vil nå gjerne ha den der likevel. Men resultatet er lavere sexlyst, og jeg har jo egentlig ganske høy lyst. Vi har en del sex likevel, og ofte er det hun som tar intitiativ selv om hun ikke egentlig er veldig gira. Hun sier jo også at det går helt fint forsåvidt og at hun syns det er fint å ha sex med meg for å glede meg. Personlig så skjønner jeg ikke helt at hun ikke heller vil ta ut den spiralen og heller kjenne på litt ordentlig sexlyst, men det er selvsagt hennes valg og ikke noe jeg skal mene så mye om. Anonymkode: 85beb...ccf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #391 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 12.01): Ikke dette. Å ha sex uten lyst er absurd. Anonymkode: 5d207...960 Snakkes når du har vært gift i 20 år. Anonymkode: 04282...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #392 Del Skrevet 10. november 2024 Nonstop1 skrev (12 timer siden): Er det egentlig mulig å koordinere lyst? Dette høres jo ut som en beskrivelse av pliktsex. En oppskrift. Å måtte ha sex fordi det er forventet fremfor å ha det fordi man har lyst der og da. Hadde jeg og mannen skulle begynt med noe sånt ville jeg endt opp tørrere enn Sahara. Men vi alle er forskjellige. Jeg er helt avhengig av spontan lyst for å skulle kunne kjenne glede ved sex. Og noen vil gjerne ha et sexliv selv om de aldri kjenner på spontan lyst. Folk er forskjellige. Det å ikke ha lyst på sex er ikke det samme som å ha lyst til å ikke ha sex, om du skjønner. Min samboer har egentlig et ønske om å ha et godt og aktiv sexliv med meg. Men hun kjenner aldri på spontan sexlyst... blir aldri kåt egentlig... sånn av seg selv. Men hun er stort sett åpen for å bli med på litt lek likevel... og da pleier lysten å komme. Merk at jeg her snakker om noe annet enn pliktsex og forventet sex. Men noen er skrudd sammen slik at de aldri egentlig brått får lysten over seg spontant der og da... men de vil gjerne ha et sexliv likevel.... Anonymkode: 85beb...ccf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #393 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 20.11): Hva har det med pliktsex å gjøre? Får du vaginisme eller andre kroniske smertetilstander av husarbeid? Slik kvinner kan få av «pliktsex». Anonymkode: 86078...769 Kvinnene er i alle flinke til å finne opp termer og lidelser for alt hva de ikke ønsker. Det finnes vel knapt en kvinne på KG som ikke har fått PTSD av en narsissistisk mann (uten bo-evne)… Sitat Rydding, støvsuging og matlaging er hverdagslige aktiviteter aller normale voksne skal gjøre på lik linje. Sex er noe de fleste forventer skal være en aktivitet i et forhold mellom to voksne mennesker med mindre man har gjort en avtale om noe annet. Hvis du ikke klarer å tenne på partneren din så forventer jeg at du klarer å ta tak i det selv heller enn å skylde på alle andre. «Du tenner meg ikke lengre. Du står fri til å gå eller søke sex andre steder mens vi oppdrar barna våre». Sitat Sex når man ikke har lyst er noe helt annet. Målet for voksne, friske par bør være at begge har lyst. Det seksual-undervisningen burde ha lagt mer vekt på er at veldig mange kvinner mister lysten på mannen etter 10 år eller to barn, uansett hva mannen gjør eller ikke gjør. Med den kunnskapen så kunne vi ha gjort helt andre vurderinger før vi går «all-in» i et forhold. Anonymkode: 51749...3ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #394 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Snakkes når du har vært gift i 20 år. Anonymkode: 04282...d4b Vi har vært samboende i 21 år. Jeg har aldri, noen sinne hatt sex uten selv å ha lyst. Vi har noen få gyldne regler for forholdet. En av dem er at det er forbudt å ha sex uten selv å ha lyst på sex. Da kan jeg legge til at vi begge har et tenningsmønster som kolliderer fullstendig med å skulle bli utført seksuelle handlinger på av en som ikke selv har lyst på sex, men gjør det for å være snill. Det ville vært drepen på vårt sexliv. Anonymkode: 86078...769 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #395 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Merk at jeg her snakker om noe annet enn pliktsex og forventet sex. Men noen er skrudd sammen slik at de aldri egentlig brått får lysten over seg spontant der og da... men de vil gjerne ha et sexliv likevel.... Anonymkode: 85beb...ccf Det du beskriver er langt i fra uvanlig og har som du sier ingen ting med «pliktsex» å gjøre 😊 Anonymkode: 86078...769 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 10. november 2024 #396 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvinnene er i alle flinke til å finne opp termer og lidelser for alt hva de ikke ønsker. Det finnes vel knapt en kvinne på KG som ikke har fått PTSD av en narsissistisk mann (uten bo-evne)… Sex er noe de fleste forventer skal være en aktivitet i et forhold mellom to voksne mennesker med mindre man har gjort en avtale om noe annet. Hvis du ikke klarer å tenne på partneren din så forventer jeg at du klarer å ta tak i det selv heller enn å skylde på alle andre. «Du tenner meg ikke lengre. Du står fri til å gå eller søke sex andre steder mens vi oppdrar barna våre». Målet for voksne, friske par bør være at begge har lyst. Det seksual-undervisningen burde ha lagt mer vekt på er at veldig mange kvinner mister lysten på mannen etter 10 år eller to barn, uansett hva mannen gjør eller ikke gjør. Med den kunnskapen så kunne vi ha gjort helt andre vurderinger før vi går «all-in» i et forhold. Anonymkode: 51749...3ea Vaginisme er en ordentlig diagnose 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #397 Del Skrevet 10. november 2024 tvertimot skrev (På 6.11.2024 den 21.30): I en overbefolket verden så er det like greit at mennesker ikke sauser seg sammen og lager barn, befolkningsveksten har vært ukontrollert eksplosiv, så ja til færre parforhold som resulterer i at barn blir skapt. Noen damer er verpe-syk, og da trenger de en mann dersom det skal gjøres på en normal måte, altså vil det alltid være et marked for oss menn selv om Womanizeren eksisterer. 😁 Anonymkode: 26367...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 10. november 2024 #398 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og noen vil gjerne ha et sexliv selv om de aldri kjenner på spontan lyst. Folk er forskjellige. Det å ikke ha lyst på sex er ikke det samme som å ha lyst til å ikke ha sex, om du skjønner. Min samboer har egentlig et ønske om å ha et godt og aktiv sexliv med meg. Men hun kjenner aldri på spontan sexlyst... blir aldri kåt egentlig... sånn av seg selv. Men hun er stort sett åpen for å bli med på litt lek likevel... og da pleier lysten å komme. Merk at jeg her snakker om noe annet enn pliktsex og forventet sex. Men noen er skrudd sammen slik at de aldri egentlig brått får lysten over seg spontant der og da... men de vil gjerne ha et sexliv likevel.... Anonymkode: 85beb...ccf Jeg tolket innlegget jeg svarte på som noe helt annet enn det du beskriver. Å få lyst av at mannen tar initiativ regner jeg fremdeles som "spontan lyst". Det er ikke planlagt en uke på forhånd at i dag skal det bli sex. Jeg har også ganske responsivt tenningsmønster. Ofte er det mannen som får lyst først, også får han meg i humør. Jeg kan også være den som starter det pga. egen lyst. Men her snakker vi om 1 av 5 ganger kanskje. Men jeg anser sexen som spontan også når han tar initiativ. Det er planlegging og forventning ang. hvilke dager man skal ha sex på som ikke ville fungert for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 10. november 2024 #399 Del Skrevet 10. november 2024 Min form for pliktsex tok form av at han blir irritert og sur hvis han ikke fikk ha sex annenhver dag ca. Jeg hadde klart meg med 2 ganger i året. Kunne få orgasme, men det var fordi jeg lett får det. Jeg gruet meg hver dag til å gå å legge meg, for da visste jeg om hans forventninger. Man kunne ta og føle på den fæle atmosfæren. Er singel og lykkelig nå. Kan slappe av i senga uten at noen vil meg noe❤️ Singel4life🤭 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #400 Del Skrevet 11. november 2024 Hmmmmmm skrev (13 timer siden): Min form for pliktsex tok form av at han blir irritert og sur hvis han ikke fikk ha sex annenhver dag ca. Jeg hadde klart meg med 2 ganger i året. Det er jo veldig stor forskjell i sexlyst, det er dømt til å bli problemer. Anonymkode: 6025f...c09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå