Gå til innhold

Null respekt for kvinner som driver med pliktsex.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 11.50):

Jo, hvis man har inngått et monogamt forhold, så har man krav på at partneren er trofast så lenge man er i forholdet. Det er en avtale man inngår når man blir sammen. Hvis man synes partneren har for høy eller for lav sexlyst og ikke ønsker å ha det sånn, må man ta ansvar og enten prøve å finne en løsning eller gå. Hvis man er så frustrert at man seriøst vurderer å ligge med noen andre mens man er i forholdet, istedet for å forlate partneren, så bør man i det minste være ærlig med partneren så partneren kan velge å enten endre adferd eller avslutte forholdet, FØR man er utro.
Man snakker om det, og finner ut om man kan finne en løsning sammen. Hvis man ikke blir enige om en løsning som fungerer for begge parter, så må man gjøre det slutt. Hvis den ene trives i forholdet til tross for manglende sex mens den andre mistrives i forholdet på grunn av manglende sex, så er det faktisk den som mistrives som må ta ansvar og gå. Å velge å ha sex med noen andre er ikke å løse problemet, det er bare å gjøre problemet enda større og bruddet verre.

Er man i et monogamt forhold med en person, så er man trofast så lenge forholdet varer. Mistrives man og ikke lenger føler man får nok ut av forholdet, så tar man det opp med partneren. Hvis det ikke hjelper, slår man opp før man går videre til neste person.
Selv i åpne forhold er man ærlige med hverandre og går aldri bak ryggen på hverandre.

Anonymkode: 7d625...606

Har man inngått et monogamt forhold så biter man tennene sammen og har sex åkke som. Man kan ikke få alt her i verden; god og fin partner, som ikke har sex med andre, og som man heller ikke behøver å ha sex med selv. Man må gi opp én av disse.

Anonymkode: 538fe...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har aldri sagt noe annet. Har kun applaudert de som så sammenhengen mellom læring, forståelse og følelser.

Dette skjønner nok du også, at hvis mor og far lærer lille Lise at ‘hunder pleier å spise barn’, så er det et tillært traume. Følelsene er reelle. Årsaken til følelsen er det ikke.

Det samme er det med vårt samfunn hvor vi lærer kvinner at sex i 99% av tilfellene er galt på noe vis. Da lærer man kvinner at sex er noe kjipt og forferdelig, som de Virkelig Må Tenke Seg Godt Om Før De Går Med På. Vips, har man skapt et samfunn av sexvegrere. 

Jeg tror at det i alle fall er noe sant i dette. Inspirert av kristne tradisjoner så har vl forsvart kvinners dyd med å legge skam på kvinnelig seksualitet. Eller, vi framstiller kvinnelig seksualitet som noe skjørt og vakkert (rosa dildo). Mens mannlig seksualitet er noe farlig og latterlig (overvektig eldre mann blotter seg i parken).

Anonymkode: 51749...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 minutter siden):

Det kan jo tenkes at en mann som utfører pliktsex over tid mister ereksjonen. Det er jo en form for reaksjon. 

Det vil jeg tro. 

Jeg tror nok menn også får reaksjoner dersom de over tid har sex de egentlig ikke ønsker. Mye mulig de ikke kobler det til pliktsex. Det gjør nok heller ikke alle kvinner. Har hørt kvinner si at det er naturlig å miste lysta med årene, og at det er hva de tenkte oppriktig om dette, men så fremkommer det etterhvert at de har praktisert pliktsex før de "mistet lysta helt". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 minutter siden):

Det kan jo tenkes at en mann som utfører pliktsex over tid mister ereksjonen. Det er jo en form for reaksjon. 

Meget mulig. Jeg kan ha sex uten å være spesielt motivert (kunne det i alle fall når jeg var yngre og i en annen relasjonell status). Det krever bare litt berøring for å skape en ereksjon (spør 5. klassinger som er inne til legen).

Jeg tenker at det å gi en viss mengde gode ord, kjærtegn og seksuell nytelse er selvsagte deler i det jeg ønsker å gi en kvinne jeg er i en relasjon med. Kanskje ikke alltid i den mengden og formen hun til enhver tid måtte ønske, men hvis jeg overhodet ikke ønsker slikt så tenker jeg st forholdet de facto er over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lav sexlyst, men elsker mannen min, alt han gjør for meg, for ungene, for den han er. Synes også han er superkjekk å se på, men har likevel lav sexlyst. Jeg kan ofte kjenne at jeg heller vil sove eller se på tv enn å ha sex. Han ville nok alltid prioritert sex foran søvn og tv. Sier seg selv at jeg må drive litt såkalt pliktsex for å gi han noe han synes er viktig i et forhold. Jeg kunne heller tenke meg å ligge i skje og bare vært nær, men det holder liksom ikke for de fleste menn vil jeg tro. Og jeg vil gjerne beholde drømmemannen min. Og jeg vil ikke han skal tro jeg ikke blir tent av han. For det handler ikke om han, men om min manglende lyst. Som jeg ikke klarer å få gjort noe med desverre. Skulle så gjerne ønske mer sexlyst! Virkelig! Jeg har mer respekt for mennesker som gir noe ekstra til partneren sin, og ikke alltid setter egne behov først.

Anonymkode: c7e92...38a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg kjenner en person som insisterer på at h*n «liker paprika, men misliker bare smaken i munnen».

Hvis du aldri har lyst til å ha sex med partneren din så er det for meg rimelig å tro at du ikke tenner på ham/henne lengre.

Hva om personen er deprimert, utbrent, kanskje selv føler seg uattraktiv?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror at det i alle fall er noe sant i dette. Inspirert av kristne tradisjoner så har vl forsvart kvinners dyd med å legge skam på kvinnelig seksualitet. Eller, vi framstiller kvinnelig seksualitet som noe skjørt og vakkert (rosa dildo). Mens mannlig seksualitet er noe farlig og latterlig (overvektig eldre mann blotter seg i parken).

Hadde man lært kvinner at tja, kvinner har ikke den samme driven som menn, men det er likevel sunt, og det bygger nærhet, så man bør prøve å ha det regelmessig likevel, så hadde flere vært motivert til det.

Jeg mener, mennesker bruker tanntråd og setter grenser for ungene sine og drar seg opp av sengen tidlig på morgenen for å dra på jobb selv om vinden uler og det regner sideveis, og andre ting som ikke alltid er lystbetonte eller som de er motivert til. Blir man traumatisert av dette?

Sex og intimitet er sunt. Og det er helt feil at man skal ha et så nevrotisk forhold til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det tenkes at menn ikke får traumereaksjoner fordi ingen har fortalt dem at de burde det?

Kan det tenkes at kvinner får traumereaksjoner fordi samfunnet har fortalt dem at det bør de få 

Det er en interesant tanke, men den faller sammen på et par punkter.

Under den seksuelle revolusjonen og den begynnende feminismen ble mannlig seksualitet normen. Det var den alle, også kvinner, forholdt seg til. Først 60 år etter begynte kvinner fra den tiden å problematisere  sin egen seksuelle historie for å få kontroll over egne traumer.  Det var ikke at de ikke HADDE traumer, de hadde bare ikke forstått hvorfor, og kunnet behandle dem. 

Ser man i en annen tråd, er det en som påpeker at hun ikke har fungerende sexlyst, og det er svært mange som forteller at de har samme erfaring. Det er ikke uvanlig å se påstander som at orgasme er oppskrytt.  Og vi har hele diskusjonen om responsiv seksualitet og at kvinner må "varmes opp" og "Tennes ".  Det er stor sannsylighet for at det er en stor statistisk andel kvinner som ikke har selvstendig seksuell lystfunksjon. 

De får ikke traumereaksjon fordi de er fortalt de bør det, de får traumereaksjon fordi de ikke klarer opprettholde kondisjoneringen av at de har seksualitet. Det ville besvare noen spørsmål forskere har slitt med å forstå når det kommer til kvinners seksualitet. 

Det vil også forklare hvorfor noen kvinner velger å utføre pliktsex. (Det er tross alt ett pussig konsept. )

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Meget mulig. Jeg kan ha sex uten å være spesielt motivert (kunne det i alle fall når jeg var yngre og i en annen relasjonell status). Det krever bare litt berøring for å skape en ereksjon (spør 5. klassinger som er inne til legen).

Jeg tenker at det å gi en viss mengde gode ord, kjærtegn og seksuell nytelse er selvsagte deler i det jeg ønsker å gi en kvinne jeg er i en relasjon med. Kanskje ikke alltid i den mengden og formen hun til enhver tid måtte ønske, men hvis jeg overhodet ikke ønsker slikt så tenker jeg st forholdet de facto er over?

Det kommer vel litt an på kvinnen man er i et forhold med tror jeg. Man kan ha ulikt kjærlighetsspråk, og likevel være gode for hverandre. Å være kjærlig, øm og varm tror jeg er viktig. At man er bevisst og i kontakt med følelsene sine, og at man kan prate sammen. Man trenger ikke å føle seg avvist, selv om man blir avvist...

Er det andre gode kvaliteter tilstede ellers, slik at man føler seg satt pris på og verdsatt, så tror jeg det veier opp for mye i et forhold. 

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2024 den 21.42):

Som mann: Tar samboeren min initiativ stiller jeg alltid opp selv når jeg egentlig ikke orker/har lyst. Helt uproblematisk for meg med pliktsex da jeg bryr meg om at samboer skal ha det bra. Andre veien rundt stiller hun dessverre derimot aldri opp, sikkert til dels av følelse om at man ikke skal ha pliktsex (litt uheldig situasjon på sikt da hun også er dårlig på å vise affeksjon).

Seksualitet er viktig i de fleste forhold, og slik jeg ser det blir det fort neglekt av sin partners behov om man aldri prøver eller gir fordi man ikke har lyst. Er det alvorlig sykdom, særskilt tøffe tak i livet eller at ene parten maser om det hele tiden etc er det selvsagt annerledes.

Anonymkode: 9ca6b...979

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det tenkes at menn ikke får traumereaksjoner fordi ingen har fortalt dem at de burde det?

Kan det tenkes at kvinner får traumereaksjoner fordi samfunnet har fortalt dem at det bør de få 

Glemmer dere her helt at sex vanligvis innebærer inntrenging i en kvinnes kropp? Traumene sitter ikke bare i hodet, kroppen får en fysisk reaksjon på å bli trengt inn i når den ikke er tent. Det skaper fysisk ubehag og smerter, og musklene begynner med tiden å spenne seg på en måte som skaper enda større ubehag og smerte.

Dette fører i de verste tilfellene til smertelidelser hvor man må gå til lege for å forsøke å få rettet det.

Men enda vanligere er det at kropp og hode bare assosierer sex med partner med ubehag og smerter. Og da forsvinner naturligvis lysten. Lyst henger sammen med at sex assosieres med nytelse.

Jeg har ett veldig fint og aktivt sexliv i dag. Men jeg var tidligere borti en periode hvor jeg utførte en del "pliktsex", det var overraskende ødeleggende for min tenning og mine tanker om mannen. Skjønte etterhvert at den typen sex ødela veldig mye, og når jeg sluttet å ha det tok det en liten periode uten sex før lysten kom ordentlig tilbake igjen.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har veldig lav sexlyst, men elsker mannen min, alt han gjør for meg, for ungene, for den han er. Synes også han er superkjekk å se på, men har likevel lav sexlyst. Jeg kan ofte kjenne at jeg heller vil sove eller se på tv enn å ha sex. Han ville nok alltid prioritert sex foran søvn og tv. Sier seg selv at jeg må drive litt såkalt pliktsex for å gi han noe han synes er viktig i et forhold. Jeg kunne heller tenke meg å ligge i skje og bare vært nær, men det holder liksom ikke for de fleste menn vil jeg tro. Og jeg vil gjerne beholde drømmemannen min. Og jeg vil ikke han skal tro jeg ikke blir tent av han. For det handler ikke om han, men om min manglende lyst. Som jeg ikke klarer å få gjort noe med desverre. Skulle så gjerne ønske mer sexlyst! Virkelig! Jeg har mer respekt for mennesker som gir noe ekstra til partneren sin, og ikke alltid setter egne behov først.

Anonymkode: c7e92...38a

Interessant, vakkert og trist på en gang.

Har det alltid vært sånn tror du, eller «mistet» du seksualiteten din på et punkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonstop1 skrev (7 minutter siden):

Glemmer dere her helt at sex vanligvis innebærer inntrenging i en kvinnes kropp?

Det er et veldig snevert syn på seksualitet. Man kan ha sex uten penetrering, og kvinner kan penetrere menn.

Jeg har inntrykk av kvinner tenderer til å være mer nevrotisk enn menn også i de tilfellene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pliktsex er for meg når all form for attraksjon har dødd og man rett og slett gruer seg til å ha sex. Ikke "jeg er egentlig trøtt, men vi kjører på" også er det fortsatt en fin opplevelse. Det har en ganske sterk betydning? At sex med den personen vekker avsky. I mitt hode grenser det til frivillig voldtekt, hvis man kan si det sånn. 

Og det burde man ikke kjenne på med den man er glad i. Da må man enten gå, eller gjøre noe for å finne ut hvorfor man ikke vil lenger. Den dagen det blir en plikt er jeg halvveis ut døra. Kan ikke forstå hvordan man kan være sammen med noen man ikke vil ha sex med. Man burde ikke tenke æsj så fort beltet blir dratt av. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak skrev (44 minutter siden):

Hadde aldri fått ereksjon i utgangspunktet, om pliktsex sto på agendaen.

Anonymkode: 86078...769

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 11.07):

For menn ofrer jo aldri noe for kvinner..

Skulle tro du er seriøst autistisk TS.

Anonymkode: ff400...d28

Hva er det menn egentlig ofrer for kvinner? 
Kvinner jobber like mye som menn, og tar seg av ansvaret for at barn og hverdagen går rundt i tillegg. 
Menn går på jobben, that’s it. 

Anonymkode: d39df...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare low-life uten noe form for integritet og selvrespekt som selger kroppen sin for penger, status og makt.

Anonymkode: 4825e...656

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det menn egentlig ofrer for kvinner? 
Kvinner jobber like mye som menn, og tar seg av ansvaret for at barn og hverdagen går rundt i tillegg. 
Menn går på jobben, that’s it. 

Anonymkode: d39df...354

skal du sitte å kverne på dette nå igjen?

Anonymkode: 4825e...656

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 18.14):

De fleste menn henger igjen i dyrenes verden og har en veldig enkelt oppfatning av et kjærlighetsforhold. Menn blir stort sett drevet av lyster og egoisme. De tenker "Hva kan denne svake skapningen gjøre for MEG."  Kvinner har en mer intellektuell oppfatning av hvordan et forhold skal være.. at man skal både gi og ta. Vi blir drevet av å styrke tosomheten og gir alt vi kan for partneren vår. Menn er nok mer som igler som suger ut energien og livsgleden til kvinnen. Opp igjennom tidene har menn blir drevet av sex og vold og de fokuserer kun på å kontrollere og seksualisere kvinnen de er sammen med. Kvinner ønsker en partner en å dele livet med som også kan møte hennes emosjonelle behov. Menn, tenker kun på sex og får de ikke sex blir de som dyr og kan ofte drepe partner pga sexuell frustrasjon. Menn er litt som en parasitt og egentlig ikke noe kvinner trenger lenger. Patriarket har kontrollert kvinner til all tid og selvfølgelig gjort slik at kvinner har blitt avhengig av mannen og hans penger. Heldigvis er vi på vei ut av hundrevis av år med dette og er ikke like avhengig av mannen lenger. Da slutter også pliktsexen fordi vi ikke trenger mannen lenger. Flere og flere kvinner tar nå til fornuft ved å 4B movement som innebærer å ikke ha sex med menn lenger. Vi klarer oss selv. Og kan bruke womanizeren vår for å tilfredstille våre seksuelle lyster.

NB: Dette var selvfølgelig kun generalisering og oppgulp som svar til ditt oppgulp og generalisering!  

Anonymkode: 7bc04...e2a

I en overbefolket verden så er det like greit at mennesker ikke sauser seg sammen og lager barn, befolkningsveksten har vært ukontrollert eksplosiv, så ja til færre parforhold som resulterer i at barn blir skapt.

Noen damer er verpe-syk, og da trenger de en mann dersom det skal gjøres på en normal måte, altså vil det alltid være et marked for oss menn selv om Womanizeren eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er et veldig snevert syn på seksualitet. Man kan ha sex uten penetrering, og kvinner kan penetrere menn.

Jeg har inntrykk av kvinner tenderer til å være mer nevrotisk enn menn også i de tilfellene 

Er det snakk om en runk ser jeg ikke problemet. Det blir litt på linje med ett kyss, og krever ikke noe spesielt av kroppen. For meg ligger onanering nærmere ett kyss enn en penetrasjon. Det ligger også nærmere å "vaske gulvet"/"gå ut med søpla" som noen påpekte at man må gjøre uansett. Og det er helt ok å utføre også om man ikke egentlig har særlig lyst selv. Så hvis det er sånn sex enkelte i tråden tenker på så skjønner jeg at de tar lett på det.

Ser for meg de fleste kvinner tenker penetrasjon på seg selv når de snakker om at pliktsex kan påføre kropp og hode traumer.

Men dette er jo greit å få oppklart når man diskuterer. Sånn at det ikke er to helt forskjellige ting man snakker om.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er stor forskjell på å ha sex med kjæresten sin selv om man selv ikke er så gira på det, og det at man ikke har noe valg.

man er jo tross alt glad i den man er med, og da synes jeg det er innafor å iblant ha sex fordi det er noe den andre parten ønsker. så må det være gjensidig og respektfullt og kan gå begge veier. også det man kan si at idag orker man ikke. og er jo så mye mer enn selve sexen man kan gjøre, og som et par så bør man absolutt kunne ha kvelder med bare nærhet og kos uten at det skal bli noe mer. men man bør jo absolutt kunne kommunisere hva man føler og tenker.

jeg selv var i et forhold der jeg ikke hadde noe valg, ville han ha sex så hadde vi det. man vil jo selvfølgelig tilfredsstille partneren sin, men det går en grense mellom å si ja selv om man ikke har mest lyst i verden, og det å måtte ha det uansett hva.

så ja, men må kunne stå opp nok for seg selv, men i en trygt og gjensidig forhold, så skal jo disse tingene være helt lov å kunne si og føle på, og at det skal bli akseptert. Er forhold er jo så mye mer enn bare sex

Anonymkode: c8582...ab9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...