Trolltunge Skrevet 6. november 2024 #341 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg trenger selvsagt ikke å henvise til forskning for å flagge en mening. Såvidt jeg vet har heller ikke du gjort det? At det ikke er det samme betyr ikke at det er en irrelevant sammenligning. Jeg kan f.eks i prinsippet ha sex med en fremmed dame (one night stand), men jeg ønsker ikke å kysse dypt med noen jeg ikke har følelser for. Jeg tar det til inntekt for at kyss har større emosjonell betydning for meg enn sex. Anonymkode: 51749...3ea Helt greit, frem til du tar det til inntekt for at slik er det dermed for andre også. Jeg har opplevd overgrep og voldtekt tidligere i livet og må vedkjenne at for meg hadde det vært ufattelig skremmende å bli presset til kyssing også. Selvfølgelig bedre enn å bli presset til sex, men jeg hadde fått en kraftig reaksjon på å bli presset til kyssing også. Antagelig knukket sammen i hysterisk gråt så fort jeg var trygg igjen, og jeg er ikke en kvinne som lett gråter. Endret 6. november 2024 av Trolltunge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 6. november 2024 #342 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er _en_ tolkning av det du ser. En annen tolkning er at noen er mer nevrotisk mhp sex, mens andre er mer avslappet. De som ikke har lært seg å nyte sex er kanskje også de som får en reaksjon hvis de føler press til å ha sex? Anonymkode: 51749...3ea Nei, men de som ikke har lært seg å nyte sex har selvsagt mindre drivere for å opprettholde sexlyst. Kun deilig og tilfredsstillende sex opprettholder seksualiteten som aktiv. Men som jeg nettopp skrev får mye mulig kvinner som tidligere har opplevd store traumer fortere en sterk reaksjon på egentlig alt mulig fysisk som kan trigge tidligere traumer, og det er det jo virkelig ikke få kvinner som bærer på . 1 av 5 voldtatt, men det er mye mellom å ikke ha opplevd noe traumatisk til å ha opplevd voldtekt også, så ikke usannsynlig at slikt også slår inn som ekstra sårbarhet for mange kvinner. Uansett, jeg klarer ikke helt å ha respekt for menn som presser sin kvinne mot noe som KAN oppleves som et traume for kroppen hennes. Da har man liksom i utgangspunktet helt misforstått kjærlighet og sex. Veldig veldig glad for at jeg har en mann som elsker å gjøre meg godt, og som ikke er interessert i seksuelle handlinger ikke jeg også nyter. Ikke er han sær i dette heller, dette er jo det som burde være absolutt normalt. At sex skal være fint tilfredsstillende for begge parter, uten unntak, og at man heller tar seg en orgasme på egenhånd om lysta ikke er gjensidig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #343 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg trenger selvsagt ikke å henvise til forskning for å flagge en mening. Såvidt jeg vet har heller ikke du gjort det? At det ikke er det samme betyr ikke at det er en irrelevant sammenligning. Jeg kan f.eks i prinsippet ha sex med en fremmed dame (one night stand), men jeg ønsker ikke å kysse dypt med noen jeg ikke har følelser for. Jeg tar det til inntekt for at kyss har større emosjonell betydning for meg enn sex. Anonymkode: 51749...3ea Jeg trenger ikke kildehenvisninger som viser til at kvinner som har «pliktsex» kan få alvorlige følgeskader. Du finner mer en nok ved et raskt googlesøk. Jeg finner ikke det samme om et kyss, klø noen på ryggen, massere skuldre eller andre like irrelevante ting som ikke kan sammenlignes med sex. At du legger mer emosjonell betydning i et kyss en i sex er da helt ok. Men fortsatt ikke relevant. Her hjemme har vi noen få absolutte regler vi er skjønt enige om. «Null pliktsex» er en av dem. Langt heller sølibat og å avstå, en å motta seksuelle handlinger utført av «plikt». Anonymkode: 86078...769 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #344 Del Skrevet 6. november 2024 Trolltunge skrev (10 minutter siden): Helt greit, frem til du tar det til inntekt for at slik er det dermed for andre også. Slike diskusjoner blir vel fort utveksling av personlige anekdoter som i varierende grad generaliserer. Sitat Jeg har opplevd overgrep og voldtekt tidligere i livet og må vedkjenne at for meg hadde det vært ufattelig skremmende å bli presset til kyssing også. Det er leit å høre. Veldig lite en kvinne kan gjøre mot meg er skremmende. (Ved ettertanke, jo: hun kan stikke av med barna våre eller anklage meg for vold eller voldtekt eller incest. Det skremmer meg) Formen dette tar er gjerne «du, kan ikke vi kysse litt oftere». «Kyss meg nå». «Jeg vet at sexlivet ikke er all verden men jeg trenger mer kyss». Anonymkode: 51749...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #345 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kan det tenkes at menn ikke får traumereaksjoner fordi ingen har fortalt dem at de burde det? Kan det tenkes at kvinner får traumereaksjoner fordi samfunnet har fortalt dem at det bør de få Anonymkode: 51749...3ea 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 538fe...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #346 Del Skrevet 6. november 2024 Trolltunge skrev (5 minutter siden): Uansett, jeg klarer ikke helt å ha respekt for menn som presser sin kvinne mot noe som KAN oppleves som et traume for kroppen hennes. Det er knapt nok grenser for hva som KAN oppleves som et traume. Jeg tror kanskje heller at man bør snakke om hva som er vanskelig og ikke vanskelig. Jeg har blitt oppfordret til å kysse mer av de kvinnene jeg har kjent intimt. Som du er inne på så KAN det oppleves som traumatisk av noen. Det oppleves ikke som traumatisk av meg, og derfor kan jeg fremdeles respektere disse kvinnene. Anonymkode: 51749...3ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #347 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): At du legger mer emosjonell betydning i et kyss en i sex er da helt ok. Men fortsatt ikke relevant. Anonymkode: 86078...769 At du ikke forstår problemstillingen er irrelevant. Jeg foreslår en litt mer ydmyk tilnærming til problemet. Anonymkode: 51749...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 6. november 2024 #348 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg tipper det knapt finnes en eneste, frisk mann, som ville hatt sex med en person som gjør det av plikt. Om mannen visste at partner «stiller opp» av plikt. For meg er det i så tilfelle umulig å forestille meg hvordan det kan gi glede? Hvordan går det an å nyte sex noen «gir deg» ut av plikt? Jeg skjønner det ikke. Hadde jeg funnet ut at kona «stilte opp» av plikt eller kun for å glede meg selvom hun selv ikke hadde lyst, så hadde jeg blitt rasende og skuffet. Mest av alt på meg selv og min feilslåtte kommunikasjon med partner. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #349 Del Skrevet 6. november 2024 Maleficenta skrev (8 timer siden): Jeg syns ordet plikt i seg selv er så tydelig at man skal ikke være nødt til å forklare hva det ikke er, selv om jeg syns jeg har forklart det opptil flere ganger. Plikt er lik noe man føler man må/er tvunget til å gjøre. Ikke plikt er det man velger selv å gjøre Det er jo helt feil. Det du snakker om, er tvang. Plikt er noe du som voksent menneske påtar deg å gjøre, fordi du er en del av en større helhet, som et forhold eller et samfunn. Som barn får du flere og flere plikter, som et ledd i at du er påvei til å bli det voksne mennesket. Forpliktelser heter det, det er en kontrakt, men en du frivillig inngår. Anonymkode: 538fe...a23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #350 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo helt feil. Det du snakker om, er tvang. Plikt er noe du som voksent menneske påtar deg å gjøre, fordi du er en del av en større helhet, som et forhold eller et samfunn. Som barn får du flere og flere plikter, som et ledd i at du er påvei til å bli det voksne mennesket. Forpliktelser heter det, det er en kontrakt, men en du frivillig inngår. Anonymkode: 538fe...a23 …og la meg legge til, man utfører plikter for å kunne ta del i goder. Anonymkode: 538fe...a23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #351 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 538fe...a23 Orker ikke lete, men nei. Traume har ikke vært en greie om noen måtte fortelle noen at de må få det, da har det aldri oppstått sen første gangen. Ingen bruker kreativiteten på å finne på en følelsesreaksjon for at kroppen bestemmer seg for å ha det forjævlig når det kunne ha hatt det bra?? Anonymkode: e4771...d6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #352 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Orker ikke lete, men nei. Traume har ikke vært en greie om noen måtte fortelle noen at de må få det, da har det aldri oppstått sen første gangen. Ingen bruker kreativiteten på å finne på en følelsesreaksjon for at kroppen bestemmer seg for å ha det forjævlig når det kunne ha hatt det bra?? Anonymkode: e4771...d6c Traumer er like reelt som glede, sinne og andre følelser. Anonymkode: e4771...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 6. november 2024 #353 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slike diskusjoner blir vel fort utveksling av personlige anekdoter som i varierende grad generaliserer. Det er leit å høre. Veldig lite en kvinne kan gjøre mot meg er skremmende. (Ved ettertanke, jo: hun kan stikke av med barna våre eller anklage meg for vold eller voldtekt eller incest. Det skremmer meg) Formen dette tar er gjerne «du, kan ikke vi kysse litt oftere». «Kyss meg nå». «Jeg vet at sexlivet ikke er all verden men jeg trenger mer kyss». Anonymkode: 51749...3ea Vel, det er veldig mye menn kan gjøre mot kvinner som er skremmende. Urettferdig mye egentlig, for det ligger en bevissthet i oss kvinner angående hvor lite vi kan fysisk kjempe mot dersom mannen går for langt. Urettferdig ovenfor menn som aldri ville gjort oss vondt, men slikt er nok bare slik, og hvorfor tillit og trygghet til mannen er så vesentlig for oss kvinner for å virkelig nyte sex. At selv sur mann vi har bodd med i 10 år kan bli for utrygg til å ønske sex, selv om all logistikk og erfaring tilsier at mannen vår så absolutt ikke vil gjøre oss vondt. Med mindre han ikke bryr seg da. Er jo relativt mange menn som sier at å motta uvillig pliktsex er greit for dem. Samt at det er relativt mange menn som maser på type sex kvinnen får vondt av, og de vet at hun får vondt. Så helt trygge... Kommunikasjon, i det som i annet. Jeg er ikke så glad i å kysse selv. Iallefall ikke i å kline. Et lett tørrkyss koster det meg ingenting å gi, og å bruke lepper og tunge på kroppen liker jeg godt. Hva er det dama egentlig savnet og trenger av deg? Hun sier kyss, men er det helt faktisk kyss hun da savner, eller representerer kyss for henne noe fysisk og emosjonelt som hun savner? Kanskje kan det å holde rundt henne og stikke nesa i halsgropen tilfredsstille samme behovet? Kanskje er det generelt fysisk kos utenom sex hun trenger. Ikke akkurat kyss, men noe du kan gi og ønsker helst. Ved skikkelig kommunikasjon om dette, der du vedkjenner at du ikke er så glad i å kysse "Iallefall ikke på munnen " eller hva nå du har noe mot, så kan dere antagelig finne måter å dekke hennes behov på uten akkurat så mye kyssing. Dette finner man imidlertid ikke ut av uten å diskutere ting skikkelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #354 Del Skrevet 6. november 2024 Maleficenta skrev (13 timer siden): Du tror ingen lever i psykisk/fysisk voldelige forhold hvor nei til sex kan få stygge konsekvenser? De som blir utsatt for psykisk vold kan f eks bli utsatt for f eks silent treatment eller annen ubehagelig oppførsel som en straff fordi man sa nei. Silent treatment? Så det er ille å ikke snakke fordi man ikke vil, men det er helt greit å ikke ha sex fordi man ikke vil? De to er helt like… Anonymkode: 538fe...a23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #355 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg foreslår en litt mer ydmyk tilnærming til problemet. Anonymkode: 51749...3ea Å blande kyss i en diskusjon om potensielle skader kvinner kan få av pliktsex er det som er lite ydmykt. Det er en «what about» som er helt irrelevant og ikke rent lite arrogant. Det er å gjøre kvinnelig seksuell helse om til å handle om å gi partner et kyss fordi det gir deg større emosjonell tilfredstillelse. irrelevant og lite ydmykt. Anonymkode: 86078...769 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #356 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Traumer er like reelt som glede, sinne og andre følelser. Anonymkode: e4771...d6c Har aldri sagt noe annet. Har kun applaudert de som så sammenhengen mellom læring, forståelse og følelser. Dette skjønner nok du også, at hvis mor og far lærer lille Lise at ‘hunder pleier å spise barn’, så er det et tillært traume. Følelsene er reelle. Årsaken til følelsen er det ikke. Det samme er det med vårt samfunn hvor vi lærer kvinner at sex i 99% av tilfellene er galt på noe vis. Da lærer man kvinner at sex er noe kjipt og forferdelig, som de Virkelig Må Tenke Seg Godt Om Før De Går Med På. Vips, har man skapt et samfunn av sexvegrere. Anonymkode: 538fe...a23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 6. november 2024 #357 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er knapt nok grenser for hva som KAN oppleves som et traume. Jeg tror kanskje heller at man bør snakke om hva som er vanskelig og ikke vanskelig. Jeg har blitt oppfordret til å kysse mer av de kvinnene jeg har kjent intimt. Som du er inne på så KAN det oppleves som traumatisk av noen. Det oppleves ikke som traumatisk av meg, og derfor kan jeg fremdeles respektere disse kvinnene. Anonymkode: 51749...3ea Ok, men jeg tenker nok mer på slikt som man burde forstå som voksen person at ikke er bra. Som å ha sex med person som ikke har lyst på sex. Altså det vet man at er feil, egentlig. Man har visst at det er feil siden man begynte å tenke på sex antagelig. Hvorfor skulle kvinnen du liksom elsker være unntak fra dette? "Vær forsiktig med å presse en kvinne du ikke kjenner til sex gutten min, for det er ødeleggende for kvinne og kan også ødelegge ditt liv om du blir anmeldt for det. Nei vent til du kommer i et seriøst forhold med å presse kvinner til sex. Når de elsker deg bør de tåle det ukjente kvinner blir ødelagt av." Høres det riktig ut? For min del skurrer dette helt forferdelig. Den du elsker skal du behandle dårligere enn noen andre kvinner? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #358 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det du skriver her er at menn ikke kan bli voldtatt..for om pikken deres står - har de litt lyst.. Utrolig uvitende. Anonymkode: 1ae42...25b Ja, det er skummelt… Anonymkode: 538fe...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #359 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Å blande kyss i en diskusjon om potensielle skader kvinner kan få av pliktsex er det som er lite ydmykt. Det er en «what about» som er helt irrelevant og ikke rent lite arrogant. Det er å gjøre kvinnelig seksuell helse om til å handle om å gi partner et kyss fordi det gir deg større emosjonell tilfredstillelse. irrelevant og lite ydmykt. Anonymkode: 86078...769 Ok, jeg synes at du fremstår som arrogant og lite ydmyk så skal vi spare på karakteristikkene? Anonymkode: 51749...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 6. november 2024 #360 Del Skrevet 6. november 2024 Det kan jo tenkes at en mann som utfører pliktsex over tid mister ereksjonen. Det er jo en form for reaksjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå