Rosa Gnom Skrevet 6. november 2024 #321 Del Skrevet 6. november 2024 Det jeg syntes er mest fasinerende her er at ingen nevner menn også? Vi driver da også med pliktsex avogtil. Syntes overskriften burde vært skiftet til mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. november 2024 #322 Del Skrevet 6. november 2024 Rosa Gnom skrev (Akkurat nå): Det jeg syntes er mest fasinerende her er at ingen nevner menn også? Vi driver da også med pliktsex avogtil. Syntes overskriften burde vært skiftet til mennesker. Folk tror menn alltid har lyst 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #323 Del Skrevet 6. november 2024 Maleficenta skrev (53 minutter siden): Tror ikke det handler om at de ikke tenner på de lengre Jeg kjenner en person som insisterer på at h*n «liker paprika, men misliker bare smaken i munnen». Hvis du aldri har lyst til å ha sex med partneren din så er det for meg rimelig å tro at du ikke tenner på ham/henne lengre. Anonymkode: 51749...3ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #324 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kjenner en person som insisterer på at h*n «liker paprika, men misliker bare smaken i munnen». Hvis du aldri har lyst til å ha sex med partneren din så er det for meg rimelig å tro at du ikke tenner på ham/henne lengre. Anonymkode: 51749...3ea Tja. Jeg har en far som hater den tydelige smaken av egg, og aldri ville spist et speilegg, men gjerne spiser det i kake og andre retter. For å ta analogien over på sex så trodde jeg min mann hadde ganske lavt libido inntil vi begynte å ha mye mer av x type sex. For y type sex syntes ikke han var så spennende. Man kan miste/få endret sexlyst av grunner som ikke går på partner; sykdom, skade, medisiner, prevensjon, stress, sorg mm. Men kan jo også være seksuelle problemer, problemer i forholdet eller mangel på tenning. Anonymkode: 5d207...960 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #325 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 10.41): men for meg så gjør det ingenting i å gi ham sex selv om jeg ikke er hypp. Anonymkode: 6bb8a...60e Fatter ikke at folk er interessert i å «bli gitt sex» av en som selv ikke er hypp. Kanskje det stussligste og tristeste jeg kan forestille meg😅 Anonymkode: 86078...769 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #326 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fatter ikke at folk er interessert i å «bli gitt sex» av en som selv ikke er hypp. Kanskje det stussligste og tristeste jeg kan forestille meg😅 Anonymkode: 86078...769 Jeg har vært borti kvinner som «krever» å bli kysset. Er det ikke like stusselig å bli kysset av noen som i utgangspunktet ikke vil? Spørsmålet er vel om det er noen som «glemmer» at det går an, er litt passiv/responsiv av natur eller trenger et dytt bak. Eller om du må gjete dem som sau på beite til noe de virkelig ikke vil. Anonymkode: 51749...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #327 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært borti kvinner som «krever» å bli kysset. Er det ikke like stusselig å bli kysset av noen som i utgangspunktet ikke vil? Spørsmålet er vel om det er noen som «glemmer» at det går an, er litt passiv/responsiv av natur eller trenger et dytt bak. Eller om du må gjete dem som sau på beite til noe de virkelig ikke vil. Anonymkode: 51749...3ea Jeg sammenligner ikke et kyss med å ha sex. Jeg snakker ikke om mennesker med responsivt tenningsmønster som blir kåte og har sex selvom de i utgangspunktet ikke hadde lyst. Jeg snakker om å motta seksuelle handlinger av en som gjør det for å være snill. Latterlig usexy i mine øyne. Fatter ikke hvilken glede man får av det. Anonymkode: 86078...769 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #328 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg sammenligner ikke et kyss med å ha sex. Anonymkode: 86078...769 Men jeg gjør det. Synes du at det er latterlig usexy å motta et kyss fra noen som gjør det for å være snill? Fatter du ikke hvilken glede noen kan få fra å bli kysset av en som helst ikke vil? Eller tenker du at det er greit å «kreve» at partneren din kysser deg, men ikke å «kreve» at partneren har sex med deg? Anonymkode: 51749...3ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #329 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg sammenligner ikke et kyss med å ha sex. Jeg snakker ikke om mennesker med responsivt tenningsmønster som blir kåte og har sex selvom de i utgangspunktet ikke hadde lyst. Jeg snakker om å motta seksuelle handlinger av en som gjør det for å være snill. Latterlig usexy i mine øyne. Fatter ikke hvilken glede man får av det. Anonymkode: 86078...769 Hva tenker du er forskjellen mellom "for å være snill" og "gledes over (evt. har lyst til) å glede partneren"? Er begge deler like krise for deg? Anonymkode: d6b3c...242 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #330 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men jeg gjør det. Synes du at det er latterlig usexy å motta et kyss fra noen som gjør det for å være snill? Fatter du ikke hvilken glede noen kan få fra å bli kysset av en som helst ikke vil? Eller tenker du at det er greit å «kreve» at partneren din kysser deg, men ikke å «kreve» at partneren har sex med deg? Anonymkode: 51749...3ea Eksen var sånn, sexlivet stoppet, alikevel krevet hun masse kos og intimitet ellers. Hun forsto ikke selv hvor galt og ødeleggende det var. Anonymkode: 0ecf5...ad3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #331 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Eksen var sånn, sexlivet stoppet, alikevel krevet hun masse kos og intimitet ellers. Hun forsto ikke selv hvor galt og ødeleggende det var. Anonymkode: 0ecf5...ad3 Stereotypen er at menn setter sex høyest og kvinner setter kos og annen intimitet høyest. Så lenge man er glad i hverandre og generøs så funker det. Når man et lei av hverandre så struper man inn på det som partneren setter høyere enn du gjør. Og så tar det slutt. Eller man kaster bort livet på et dårlig forhold Anonymkode: 51749...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 6. november 2024 #332 Del Skrevet 6. november 2024 Maleficenta skrev (På 4.11.2024 den 6.54): Om man ikke liker det så er det jo leit. Og du skriver jo her at du liker å gi han nytelse. Da er det jo noe med sex du liker, så da får du jo noe utav det. Det å gå ut med søpla får man fint lite ut av Man får et ryddig hjem...Er trivsel i det. Trivsel skaper glede. Glede kan skape lyst. Årsaksvirkninger tror jeg det heter 😉. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 6. november 2024 #333 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vært borti kvinner som «krever» å bli kysset. Er det ikke like stusselig å bli kysset av noen som i utgangspunktet ikke vil? Spørsmålet er vel om det er noen som «glemmer» at det går an, er litt passiv/responsiv av natur eller trenger et dytt bak. Eller om du må gjete dem som sau på beite til noe de virkelig ikke vil. Anonymkode: 51749...3ea Det er latterlig å kreve noe som helst av emosjonell karakter. Man kan selvfølgelig ønske seg det. Det blir noe annet. Kvinner som krever å bli kysset? Aldri hørt om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 6. november 2024 #334 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) Rosa Gnom skrev (4 timer siden): Det jeg syntes er mest fasinerende her er at ingen nevner menn også? Vi driver da også med pliktsex avogtil. Syntes overskriften burde vært skiftet til mennesker. Det kan du si, men jeg har aldri hørt om mann som får fysisk og/eller psykisk reaksjon på å ha hatt pliktsex egentlig. Ingen penisisme (vaginisme) eller andre traumereaksjoner som pliktsex kan medføre. Kan selvsagt komme både av at slikt ikke forekommer eller at menn bare ikke forteller om sine traumereaksjoner på grunn av utført pliktsex over tid. Jeg synes menn byrde begynne å fortelle om det dersom de også har traumereaksjoner etter pliktsex, som i verste fall permanent og uhelbredelig ødelegger mulighet for felles og eget sexliv. For det et ganske fælt dersom menn bærer på slikt, men føler at de må bære det alene og tie om det. Det er flere som har nevnt menn. Som i vendingen at menn med glede har pliktsex gjerne. Da kan man jo lure på hva de tenker pliktsex er. Det er ikke sex man har med glede for å si det slik. Endret 6. november 2024 av Trolltunge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 6. november 2024 #335 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) Trolltunge skrev (19 minutter siden): Det kan du si, men jeg har aldri hørt om mann som får fysisk og/eller psykisk reaksjon på å ha hatt pliktsex egentlig. Ingen penisisme (vaginisme) eller andre traumereaksjoner som pliktsex kan medføre. Kan selvsagt komme både av at slikt ikke forekommer eller at menn bare ikke forteller om sine traumereaksjoner på grunn av utført pliktsex over tid. Jeg synes menn byrde begynne å fortelle om det dersom de også har traumereaksjoner etter pliktsex, som i verste fall permanent og uhelbredelig ødelegger mulighet for felles og eget sexliv. For det et ganske fælt dersom menn bærer på slikt, men føler at de må bære det alene og tie om det. Det er flere som har nevnt menn. Som i vendingen at menn med glede har pliktsex gjerne. Da kan man jo lure på hva de tenker pliktsex er. Det er ikke sex man har med glede for å si det slik. Jo. Det er sant. Har vel forsåvidt ikke hørt om det jeg heller. Bare syntes at det er ett så ensidig fokus i slike diskusjoner noen ganger. Ofte må man jo være to... Endret 6. november 2024 av Rosa Gnom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #336 Del Skrevet 6. november 2024 Trolltunge skrev (20 minutter siden): Det kan du si, men jeg har aldri hørt om mann som får fysisk og/eller psykisk reaksjon på å ha hatt pliktsex egentlig. Ingen penisisme (vaginisme) eller andre traumereaksjoner som pliktsex kan medføre. Kan det tenkes at menn ikke får traumereaksjoner fordi ingen har fortalt dem at de burde det? Kan det tenkes at kvinner får traumereaksjoner fordi samfunnet har fortalt dem at det bør de få Anonymkode: 51749...3ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #337 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men jeg gjør det. Synes du at det er latterlig usexy å motta et kyss fra noen som gjør det for å være snill? Fatter du ikke hvilken glede noen kan få fra å bli kysset av en som helst ikke vil? Eller tenker du at det er greit å «kreve» at partneren din kysser deg, men ikke å «kreve» at partneren har sex med deg? Anonymkode: 51749...3ea Du bommer på blinken ved å dra inn kyss i diskusjonen. Et kyss er ikke samme som å ha samleie eller oralsex, uansett. At du sammenligner det spiller liten rolle frem til du kan vise meg forskning som viser at et kyss kan gi samme langvarige skader som pliktsex potensielt kan gi. Jeg fatter ikke hvilken glede noen har av å bli utført seksuelle handlinger på av en som ikke selv vil. Empatiknull er ikke min greie. At du liker å motta seksuelle tjenester fra en som ikke selv vil ha sex er helt ok. Jeg sier ikke at det er noe galt i det. Jeg bare forstår ikke hvor gleden ligger og syntes det er toppen av stusslighet. Anonymkode: 86078...769 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 6. november 2024 #338 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) Rosa Gnom skrev (16 minutter siden): Jo. Det er sant. Har vel forsåvidt ikke hørt om det jeg heller. Bare syntes at det er ett så ensidig fokus i slike diskusjoner noen ganger. Ofte må man jo være to... Ja man er jo som regel to om at noe i et forhold går galt. Ikke minst angående sex. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan det tenkes at menn ikke får traumereaksjoner fordi ingen har fortalt dem at de burde det? Kan det tenkes at kvinner får traumereaksjoner fordi samfunnet har fortalt dem at det bør de få Anonymkode: 51749...3ea Nei dette er heller noe kvinner dessverre tror går så bra så til de står i saksa, og kroppen har fått for mye av det til å takle det. Faktisk veldig interessant i tråder om pliktsex at kvinner tenderer til å forsvare det også, bortsett fra de som fikk seg en skikkelig smell til slutt. Man kan nok anta at de kvinnene også forsvarte valget helt frem til det gikk galt. Mennesker har det med å forsvare sine valg, helt frem til det ikke er mulig å ikke erkjenne at det var fryktelig dumt av dem. De kvinner som forsvare pliktsex i dag er mye mulig/antagelig dem som vil advare om det om et par år. En traumereaksjon kan man verken velge seg eller velge bort. Da tar kroppen styringen over hodet. Endret 6. november 2024 av Trolltunge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #339 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du bommer på blinken ved å dra inn kyss i diskusjonen. Et kyss er ikke samme som å ha samleie eller oralsex, uansett. At du sammenligner det spiller liten rolle frem til du kan vise meg forskning som viser at et kyss kan gi samme langvarige skader som pliktsex potensielt kan gi. Anonymkode: 86078...769 Jeg trenger selvsagt ikke å henvise til forskning for å flagge en mening. Såvidt jeg vet har heller ikke du gjort det? At det ikke er det samme betyr ikke at det er en irrelevant sammenligning. Jeg kan f.eks i prinsippet ha sex med en fremmed dame (one night stand), men jeg ønsker ikke å kysse dypt med noen jeg ikke har følelser for. Jeg tar det til inntekt for at kyss har større emosjonell betydning for meg enn sex. Anonymkode: 51749...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #340 Del Skrevet 6. november 2024 Trolltunge skrev (8 minutter siden): Nei dette er heller noe kvinner dessverre tror går så bra så til de står i saksa, og kroppen har fått for mye av det til å takle det. Faktisk veldig interessant i tråder om pliktsex at kvinner tenderer til å forsvare det også, bortsett fra de som fikk seg en skikkelig smell til slutt. Man kan nok anta at de kvinnene også forsvarte valget helt frem til det gikk galt. Mennesker har det med å forsvare sine valg, helt frem til det ikke er mulig å ikke erkjenne at det var fryktelig dumt av dem. De kvinner som forsvare pliktsex i dag er mye mulig/antagelig dem som vil advare om det om et par år. En traumereaksjon kan man verken velge seg eller velge bort. Da tar kroppen styringen over hodet. Det er _en_ tolkning av det du ser. En annen tolkning er at noen er mer nevrotisk mhp sex, mens andre er mer avslappet. De som ikke har lært seg å nyte sex er kanskje også de som får en reaksjon hvis de føler press til å ha sex? Anonymkode: 51749...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå