AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #201 Del Skrevet 4. november 2024 Synes det er forskjell på «pliktsex» og sex for å tilfredsstille partner. Jeg er veldig seksuell. Det er kjæresten også. Vi er like opptatt av å tilfredsstille hverandre. Som oftest er vi superkåte på hverandre. Men det har vært ganger vi ikke har vært det, men den andre er det. For min del synes jeg det er utrolig tilfredsstillende og se hvor kåt han er på meg. Og spesielt på morgenen er det ikke alltid jeg klarer å komme. Men jeg har sugd han og så latt han ta meg og komme inni meg fordi jeg elsker han og synes det er deilig selv om jeg ikke føler for orgasme. Han har også hatt dager der han er sliten og ikke trenger orgasme, men han går ned på meg og tilfredsstiller meg fordi han elsker å smake og høre meg nyte hva han gjør. Det er noe helt annet når en kjenner på avsky når partner tar på deg og har sex med deg. Da jeg begynte å kjenne på det med ex så gikk jeg i sølibat. Orket ikke tanken på å ha noe som helst fysisk kontakt med han. Da vi ble separert var det bare lettelse! Anonymkode: 74679...a0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4. november 2024 #202 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fra wikipedia: «Et kompromiss er resultat av forhandlinger der ingen parter får det 100 % som de vil, men alle får noe.» Et forhold er et kompromiss hvis man gir og tar. Hvis du ikke er forberedt på å gi en millimeter så egner du deg bedre til å gå i tog med feminister/incels enn å være i et forhold. Anonymkode: 51749...3ea Hvilke forhandlinger har du vært i med partner om "dere" bestemmer dere for at du ikke får oppleve diverse seksuelle ting, men likevel velger å bli med kvinnen fordi hun et en god partner ellers? Har egentlig dere blitt enige om dette? Eller har du blitt enig med deg? Mange kompromisser i et forhold, nye gi og ta, men angående sexlivet må den med minst lyst være styrende for hyppighet og den som setter grenser må få sine grenser respektert, og det er ikke til forhandling, og dermed bortfaller mulighet til kompromisser angående det seksuelle. Det betyr sjelden at noen ikke er villig til å gi en millimeter. De fleste er i utgangspunktet iallefall rause mot sin partner. For ja, er man ikke villig til å inngå kompromisser passer man ikke i et forhold. Angående det seksuelle er det imidlertid respekt og forståelse som gjelder, ikke kompromisser, siden man forholdet seg til grenser som ikke kan overtråkkes uten negative konsekvenser for sexliv og forhold. Så angående sex kreves en annen type modenhet og klokhet enn det p inngå kompromisser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #203 Del Skrevet 4. november 2024 Trolltunge skrev (21 minutter siden): Hvilke forhandlinger har du vært i med partner om "dere" bestemmer dere for at du ikke får oppleve diverse seksuelle ting, men likevel velger å bli med kvinnen fordi hun et en god partner ellers? Har egentlig dere blitt enige om dette? Eller har du blitt enig med deg? Jeg hadde kanskje håpt at du så mer på den resterende delen av setningen. Den som ikke handlet om forhandlinger. Sitat …angående sexlivet må den med minst lyst være styrende for hyppighet og den som setter grenser må få sine grenser respektert, og det er ikke til forhandling, og dermed bortfaller mulighet til kompromisser angående det seksuelle. Jeg er villig til å fingre min kjære selv om jeg ikke har spesielt lyst på sex. Dermed bortfaller det absolutte kravet om at man aldri noensinne kan kompromisse på sex. Det handler om å ønske sin kjære noe godt, og jeg er i stand til det selv om jeg ikke greier eller ønsker å ha tradisjonell penetrerende sex. Anonymkode: 51749...3ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #204 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde kanskje håpt at du så mer på den resterende delen av setningen. Den som ikke handlet om forhandlinger. Jeg er villig til å fingre min kjære selv om jeg ikke har spesielt lyst på sex. Dermed bortfaller det absolutte kravet om at man aldri noensinne kan kompromisse på sex. Det handler om å ønske sin kjære noe godt, og jeg er i stand til det selv om jeg ikke greier eller ønsker å ha tradisjonell penetrerende sex. Anonymkode: 51749...3ea …… og det er den eneste formen for sex dere har? Javel. For de aller fleste er sex en gjensidig greie. Jeg tror ikke mannen min ville hatt noen som helst glede av at jeg ofret meg og stilte skjeden til hans disposisjon. Han tenner på å tenne meg og at jeg kommer. Hvis han skulle være for trøtt til å ha sex så hadde jeg ikke ønsket å bli fingret heller. Jeg tror kanskje noen av disse som tenker at de må ha pliktsex fordi de ikke har lyst, kanskje tenker feil. Kan det være at det er selve plikt-sexen som gjør at de ikke har lyst? For jeg tror det dreper den gode seksualiteten. Anonymkode: e14bd...b1b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4. november 2024 #205 Del Skrevet 4. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg hadde kanskje håpt at du så mer på den resterende delen av setningen. Den som ikke handlet om forhandlinger. Jeg er villig til å fingre min kjære selv om jeg ikke har spesielt lyst på sex. Dermed bortfaller det absolutte kravet om at man aldri noensinne kan kompromisse på sex. Det handler om å ønske sin kjære noe godt, og jeg er i stand til det selv om jeg ikke greier eller ønsker å ha tradisjonell penetrerende sex. Anonymkode: 51749...3ea Ok, du kan fint kverulere med meg angående dette, men hvordan du forvalter sexlivet er avgjørende for om du vil få et vedvarende sexliv til glede for begge. Ikke mitt problem om du ikke får det på grunn av at du er mer opptatt av flisespikkeri enn å ivareta den seksuelle relasjonen til din partner godt. Hvilket på ingen måte beror på hva du synes et greit å gjøre for henne uten lyst, men hva hennes seksuelle relasjon til deg overlever andre veien. Em seksualitet overlever ikke på for mange negative opplevelser. Noen ganger er det ikke viktigste å ha rett eller rett til, men om å være klok nok. Mange sitt sexliv går til h... på slikt, og hva vinner man på det? Man kan ønske sin partner alt godt uten å like å ha sex når man absolutt ikke ønsker sex. Å ha sex når man absolutt ikke ønsker sex er ikke bra, så hvor godt ønsker du din partner? Hvorfor er det å gi sex man ikke ønsker mer edelt enn å la partner slippe å ha sex hun ikke ønsker? Det er ikke det! Vis heller din kjærlighet og omtanke andre veien da. Ikke forlang at hun skal vise kjærlighet ved å ha sex hun ikke ønsker. Vis din kjærlighet ved å ikke kreve sex når hun ikke ønsker det. Hvorfor skulle det andre være bedre kjærlighet? Dette er ingenting jeg bestemmer at er slik. Jeg skulle virkelig ønske at dette med den seksuelle relasjonen ikke var så enkelt å ødelegge som det er. Så hva hjelper det å krangle med meg om at jeg advarer om hvordan dette er, og hva konsekvenser kan bli om man ignorerer dette. Tusenvis av par ødelegger sitt sexliv på at de ignorere slikt. Tror du jeg blir glad for det og feirer at jeg har rett da? Nei jeg synes det er inderlig trist. Jeg gidder ikke å "krangle" om dette fordi jeg ønsker å ha rett eller fordi det vil ha noe å si for meg om du og andre tar til deg hvor viktig det er å være klok i det seksuelle. Jeg deler min kunnskap på feltet for å bidra det jeg kan angående at dette ikke skal gå galt for så mange. For det er ganske tragisk. Mer kan jeg ikke gjøre, og du kan være uenig, eller kverulere. Det går ikke utover meg. Da har jeg gjort det jeg kan bidra med, og jeg forvalter mitt sexliv etter dette. 22 år og fremdeles et sexliv til felles glede. Jeg velger det over flisespikkeri og hva partnere burde gjøre for å glede hverandre, som fort snus på hodet i forhold til hva som er det mest fornuftige. Det er mer klokskap og kjærlighet i å ikke ha sex med en ulystig partner enn det er klokskap i å ha sex man egentlig ikke ønsker. Endret 4. november 2024 av Trolltunge 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4. november 2024 #206 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): …… og det er den eneste formen for sex dere har? Javel. For de aller fleste er sex en gjensidig greie. Jeg tror ikke mannen min ville hatt noen som helst glede av at jeg ofret meg og stilte skjeden til hans disposisjon. Han tenner på å tenne meg og at jeg kommer. Hvis han skulle være for trøtt til å ha sex så hadde jeg ikke ønsket å bli fingret heller. Jeg tror kanskje noen av disse som tenker at de må ha pliktsex fordi de ikke har lyst, kanskje tenker feil. Kan det være at det er selve plikt-sexen som gjør at de ikke har lyst? For jeg tror det dreper den gode seksualiteten. Anonymkode: e14bd...b1b YES!!!! 👍🥰 Selvfølgelig kan man ha ikke lyst av alle mulige årsaker, men har man da pliktsex vil den gode seksualitet og seksuelle relasjon bli ødelagt. Sex skal alltid, uten unntak, være fint, deilig og tilfredsstillende for begge. Hver gang sex ikke er det brytes den seksuelle relasjonen ned. Pliktsex er like "lurt" som å pisse i buksa for å holde varmen. Funker en stund, og så blir det verre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. november 2024 #207 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg hadde kanskje håpt at du så mer på den resterende delen av setningen. Den som ikke handlet om forhandlinger. Jeg er villig til å fingre min kjære selv om jeg ikke har spesielt lyst på sex. Dermed bortfaller det absolutte kravet om at man aldri noensinne kan kompromisse på sex. Det handler om å ønske sin kjære noe godt, og jeg er i stand til det selv om jeg ikke greier eller ønsker å ha tradisjonell penetrerende sex. Anonymkode: 51749...3ea Ok så om en person ikke ønsker å ha sex når vedkommende egentlig ikke vil, så vil vedkommende sin partner vondt? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4. november 2024 #208 Del Skrevet 4. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, men et kompromiss som noen mener ikke kan fungere. Når de tenker at lyst alltid må være der på forhånd, like mye for begge hver gang. Det fungerer ikke sånn for alle. Anonymkode: d6b3c...242 Å ha responsiv tenning er noe helt annet enn pliktsex. Å ikke være kåt i utgangspunktet når partner tar initiativ, men være villig til å bli kåt, er ikke på noen måter pliktsex, men antagelig hvordan sex foregår i 70-80% av tilfellene i langvarige forhold. Det er absolutt ingenting galt ved dette, det er helt normalt at kun ene er kåt i utgangspunktet, og andre må komme dit, men er villig til det. Dette er ikke pliktsex. Dette er sex. Helt normal parsex, under absolutt normale omstendigheter. Ikke er dette kompromiss heller. Det er å ha sex, og hvorfor forspill og å ivareta hverandres tenning og nytelse er finfine greier. Tåpelig når slikt dras frem i debatt om pliktsex. Selvfølgelig går ikke to mennesker i takt konstant, og selvfølgelig er ikke forutsetning for å ha sex at begge to er knallkåte allerede før et initiativ er tatt. Endret 4. november 2024 av Trolltunge 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #209 Del Skrevet 4. november 2024 Maleficenta skrev (44 minutter siden): Ok så om en person ikke ønsker å ha sex når vedkommende egentlig ikke vil, så vil vedkommende sin partner vondt? Å ikke ønske sin partner noe godt er ikke det samme som å ønske sin partner noe vondt. Jeg sa det første, du har omtolket det til det siste. Jeg ønsker min partner noe godt, og for det kan jeg fingre henne og prøve å gi henne en orgasme selv om jeg evt ikke har lyst eller ikke skulle ha evnen. Jeg forstår ikke at dette skulle være vanskelig å forstå eller kontroversielt? Anonymkode: 51749...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #210 Del Skrevet 4. november 2024 Trolltunge skrev (56 minutter siden): Ok, du kan fint kverulere med meg angående dette, Men kjære deg, det er jo du som kverulerer? Spaltemetre med ordsalat hvor du er for sta til å gå tilbake på utsagnet ditt om at man aldri kan kompromisse innen sex? Anonymkode: 51749...3ea 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. november 2024 #211 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å ikke ønske sin partner noe godt er ikke det samme som å ønske sin partner noe vondt. Jeg sa det første, du har omtolket det til det siste. Jeg ønsker min partner noe godt, og for det kan jeg fingre henne og prøve å gi henne en orgasme selv om jeg evt ikke har lyst eller ikke skulle ha evnen. Jeg forstår ikke at dette skulle være vanskelig å forstå eller kontroversielt? Anonymkode: 51749...3ea Men syns partneren din det er digg når du viser at du ikke har lyst? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4. november 2024 #212 Del Skrevet 4. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men kjære deg, det er jo du som kverulerer? Spaltemetre med ordsalat hvor du er for sta til å gå tilbake på utsagnet ditt om at man aldri kan kompromisse innen sex? Anonymkode: 51749...3ea Ok, anse det som du vil. Jeg har sagt mitt. Det du har nevnt er ikke kompromisser med partner. (Måte på hvilken tålmodighet man liksom skal ha.) Endret 4. november 2024 av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #213 Del Skrevet 4. november 2024 Maleficenta skrev (2 minutter siden): Men syns partneren din det er digg når du viser at du ikke har lyst? Nå er dette noe hypotetisk for jeg har oftere lyst enn partneren. Men hvis en kvinne ønsker at jeg fingrer henne så er det naturlig at hun er den som gir mest uttrykk for glede over foreteelsen? Jeg får en glede over å være den som forårsaker hennes orgasme. Når jeg blir eldre og evt syk så er det ikke utenkelig at min evne til tradisjonell, penetrerende sex blir nedsatt. Jeg håper og tror at jeg fremdeles vil gi min kjære orgasmer etter beste evne fordi det er veldig nært og fint og et av de øyeblikkene jeg virkelig føler meg som mannen i hennes liv. Er dere kvinner annerledes rigget når det gjelder sex? Er det primært egen orgasme som motiverer dere? Anonymkode: 51749...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #214 Del Skrevet 4. november 2024 Jeg har sex noen ganger selv om kanskje lysten ikke er helt til stede. Jeg gjør det ikke av plikt, men for at mannen min blir så glad for det. Men jeg har ikke en mann som blir sur fordi han ikke får noe, han maser heller ikke hvis jeg virkelig sier nei. Hadde jeg hatt en mann som forlangte at jeg stiller opp hele tiden, eller ikke hjelper til når jeg ønsker noe, hadde vi heller ikke hatt sex. Eller vært sammen. Happy man, happy life, happy wife Og etterpå er vi begge fornøyde ❤️ Anonymkode: 4f27d...caa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 4. november 2024 #215 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nå er dette noe hypotetisk for jeg har oftere lyst enn partneren. Men hvis en kvinne ønsker at jeg fingrer henne så er det naturlig at hun er den som gir mest uttrykk for glede over foreteelsen? Jeg får en glede over å være den som forårsaker hennes orgasme. Når jeg blir eldre og evt syk så er det ikke utenkelig at min evne til tradisjonell, penetrerende sex blir nedsatt. Jeg håper og tror at jeg fremdeles vil gi min kjære orgasmer etter beste evne fordi det er veldig nært og fint og et av de øyeblikkene jeg virkelig føler meg som mannen i hennes liv. Er dere kvinner annerledes rigget når det gjelder sex? Er det primært egen orgasme som motiverer dere? Anonymkode: 51749...3ea Tror at vi som ikke har vært der, faktisk skal akseptere at andre kan være der at sex med partner er noe som skaper ubehag og angst. Skjønner at det kan være vanskelig å forstå andres virkelighet, men for dem som er i forhold som er rammet av pliktsex dynamikk er det helt nødvendig å forstå at problemet er reelt, og ikke at den som har angst for å ha sex egentligen bare ikke gidder. Men er som oftest to som har angst i forhold til sex og nærhet i et forhold som har kommet ditt. En som har angst for å ha sex En som har angst for å ikke ha sex Som gir en skadelig spiral, som vil skape mer og mer problemer over tid. Det å sammenligne det med "jeg har hatt sex med min partner når jeg egentligen var kjempetrøtt og ønsket å sove, og det gjorde meg ikke noe". Eller som jeg skrev ovenfor blande sammen det å ikke gidde. Det blir bare dumt. Det første er ikke noe problem, og det andre er vel mest enn strategi for å være ugrei og kanskje feighet vedrørende å avslutte et forhold. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #216 Del Skrevet 4. november 2024 Fremmed fugl skrev (6 minutter siden): En som har angst for å ha sex En som har angst for å ikke ha sex Jeg ble kritisert lengre opp for å bruke psykologiserte uttrykk. Vi snakker vel ikke om klinisk angst her? Sitat Det å sammenligne det med "jeg har hatt sex med min partner når jeg egentligen var kjempetrøtt og ønsket å sove, og det gjorde meg ikke noe". Eller som jeg skrev ovenfor blande sammen det å ikke gidde. Det blir bare dumt. Nå har det blitt sagt og gjentatt flere ganger i tråden at man kan aldri kompromisse med sex. Hvis man uttaler seg bastant så må man tåle å få påpekt svakheter i argumentasjonen, eller hva? Anonymkode: 51749...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4. november 2024 #217 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ble kritisert lengre opp for å bruke psykologiserte uttrykk. Vi snakker vel ikke om klinisk angst her? Nå har det blitt sagt og gjentatt flere ganger i tråden at man kan aldri kompromisse med sex. Hvis man uttaler seg bastant så må man tåle å få påpekt svakheter i argumentasjonen, eller hva? Anonymkode: 51749...3ea For å korrigere meg selv, man kan selvfølgelig inngå kompromisser angående sex. Hvor lurt det er er en annen ting, og hva jeg påpeker. Man kan også hoppe utfor et fjell og satse på at man kan fly. Det er absolutt mulig å gjøre dumme ting. Det argumenterer jeg på ingen måte mot. Jeg elsker gode argumenter, og direkte digger så gode argumenter at jeg må revurdere min oppfatning av ulikt. Vi er ikke der i dag. Du har skrevet om at gresset er grønt som argument for at himmelen ikke er blå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #218 Del Skrevet 4. november 2024 Trolltunge skrev (35 minutter siden): For å korrigere meg selv, man kan selvfølgelig inngå kompromisser angående sex. Hvor lurt det er er en annen ting, og hva jeg påpeker. Man kan også hoppe utfor et fjell og satse på at man kan fly. Det er absolutt mulig å gjøre dumme ting. Det argumenterer jeg på ingen måte mot. Jeg elsker gode argumenter, og direkte digger så gode argumenter at jeg må revurdere min oppfatning av ulikt. Vi er ikke der i dag. Du har skrevet om at gresset er grønt som argument for at himmelen ikke er blå. Siden din deltakelse synes å primært handle om å kverulere så mente jeg selvsagt «bør» når jeg skrev «kan». Anonymkode: 51749...3ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. november 2024 #219 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er dette noe hypotetisk for jeg har oftere lyst enn partneren. Men hvis en kvinne ønsker at jeg fingrer henne så er det naturlig at hun er den som gir mest uttrykk for glede over foreteelsen? Jeg får en glede over å være den som forårsaker hennes orgasme. Når jeg blir eldre og evt syk så er det ikke utenkelig at min evne til tradisjonell, penetrerende sex blir nedsatt. Jeg håper og tror at jeg fremdeles vil gi min kjære orgasmer etter beste evne fordi det er veldig nært og fint og et av de øyeblikkene jeg virkelig føler meg som mannen i hennes liv. Er dere kvinner annerledes rigget når det gjelder sex? Er det primært egen orgasme som motiverer dere? Anonymkode: 51749...3ea Jeg hadde ikke villet ha det av noen som var så syk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4. november 2024 #220 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Siden din deltakelse synes å primært handle om å kverulere så mente jeg selvsagt «bør» når jeg skrev «kan». Anonymkode: 51749...3ea Og siden din deltagelse primært handler om å bruke hersketeknikker og å "vinne" diskusjoner har jeg ingen interesse av å "diskutere" med deg mer. Jeg deltar i slike tråder for å spre generell seksuell forståelse. Jeg har ingen interesse av deg eller å vinne noen diskusjon med deg. UDoU. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå