Gå til innhold

Null respekt for kvinner som driver med pliktsex.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Thanos skrev (8 minutter siden):

Det blir AKKURAT det samme. Å være i et forhold har plikter. Nærhet og til og med sex hører med i forhold. Ikke som tvang, men fordi jeg som en part i et gjensidig kjærlighetsforhold trenger å få OG gi nærhet/sex. Alle kan oppleve daler i form og sexlyst. Ingenting galt i det, men da må man kommunisere dette og berolige partner. Jobb sammen, kommuniser. Da går det fint med perioder uten sex og nærhet. Murer man seg inne og nekter kommunisere, samtidig som man nekter sex, da er det ikke rart partner blir frustrert.

Nei. Du skrev vitterlig at sex for menn er like viktig som nærhet for kvinner. Hold deg til ordene dine, du, uten å ro hele tiden. For øvrig er det fullt mulig å bli frustrert uten å lage helvete hjemme.

Anonymkode: 3fca5...267

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei. Du skrev vitterlig at sex for menn er like viktig som nærhet for kvinner. Hold deg til ordene dine, du, uten å ro hele tiden. For øvrig er det fullt mulig å bli frustrert uten å lage helvete hjemme.

Hva faen er det du babler om??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

PLIKT sex er det. Derfor jeg syns pliktsex er ikke og noe man på ingen måte skal ha. Sex skal ikke være en plikt.

Jeg forstår at du mener det, men forsøkene dine på å basere deg på en definisjon av plikt synes jeg ikke førte frem.

Som flere har vært inne på så snakker vi om hverandre med brede forståelser av «plikt» og «tvang» og ulyst.

Forstår du mitt ståsted at i en relasjon så gjør man forskjellige ting fordi man ønsker å glede partneren, å styrke forholdet og få egne fordeler, selv om man kanskje isolert sett heller ville ha gjort noe annet?

Anonymkode: 51749...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (1 time siden):

Et godt poeng. Fikk ikke med meg det. Det er selvsagt ikke greit å bli sur og la det gå ut over partner med mangel på sex. Samtidig har begge et ansvar for å kommunisere og finne utav hvorfor sexen uteblir. Dersom hun ikke har lyst bør hun snakke med ham om det og bidra til å finne løsninger. Den nærheten sex gir, er like viktig for menn som emosjonell nærhet er for kvinner. Så når hun gir blanke i å dekke hans behov over tid, vil det gå ut over forholdet. Dersom man ikke vil ha sex lenger så bryt forholdet. Sex ER så viktig for samholdet og selvfølsen.

Men likevel er det opp til begge to å kommunisere skikkelig. Han må jo og bidra til hennes lyst. Ikke bare bry seg om sin egen

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg forstår at du mener det, men forsøkene dine på å basere deg på en definisjon av plikt synes jeg ikke førte frem.

Som flere har vært inne på så snakker vi om hverandre med brede forståelser av «plikt» og «tvang» og ulyst.

Forstår du mitt ståsted at i en relasjon så gjør man forskjellige ting fordi man ønsker å glede partneren, å styrke forholdet og få egne fordeler, selv om man kanskje isolert sett heller ville ha gjort noe annet?

Jeg syns ikke det er noen bred oppfatning av plikt i dette tilfellet da sex aldri skal være en plikt. Ingen har krav på sex fra en annen person. Hver gang man gjør noe fordi man ønsker det selv, selv om det er uselviske grunner, så blir det ikke en plikt fordi det er noe en velger. 

Endret av Maleficenta
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (1 time siden):

Hva faen er det du babler om??!

Viser bare til det du selv har skrevet. At menn trenger sex, kvinner trenger nærhet. Ergo kan ikke kvinner klage over manglende sex, siden dette er noe de ikke trenger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (59 minutter siden):

Jeg syns ikke det er noen bred oppfatning av plikt i dette tilfellet da sex aldri skal være en plikt. Ingen har krav på sex fra en annen person. Hver gang man gjør noe fordi man ønsker det selv, selv om det er uselviske grunner, så blir det ikke en plikt fordi det er noe en velger. 

«Den brede oppfatningen» går ut på at noen synes å legge til grunn at enhver sex som ikke er initiert av en selv, helhjertet og fantastisk er pliktsex og pliktsex er tvang og ødeleggende (jeg smører litt tykt på her).

Hvis man skal hevde at pliktsex er ødeleggende, undertrykkende eller ondskap så er det rimelig å være tydelig på hva man mener _ikke_ er pliktsex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Viser bare til det du selv har skrevet. At menn trenger sex, kvinner trenger nærhet. Ergo kan ikke kvinner klage over manglende sex, siden dette er noe de ikke trenger.

Jeg tror at de fleste menn og kvinner ønsker sex og nærhet.

Jeg tror at sex er viktigere for menn flest mens nærhet er viktigere for kvinner flest. Kvinner flest trenger nærhet (fysisk og psykisk) for å få lyst på sex, mens menn flest trenger sex for å beholde fysisk og psykisk nærhet.

Når relasjonen bryter ned eller dør ut så prioriterer man typisk det man selv trenger mest på bekostning av partneren og begge bidrar til å sende forholdet ned en dødsspiral.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex hører med i et forhold, men det skal være GOD sex. Ikke kjip sex. Så enkelt.

Anonymkode: e14bd...b1b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Sex hører med i et forhold, men det skal være GOD sex. Ikke kjip sex. Så enkelt.

Anonymkode: e14bd...b1b

Det er ikke obligatorisk. Klart et forhold blir jo kjipt uten noe sex men det skal ikke være grunnmuren i forholdet. Da blir det veldig ustabilt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (22 minutter siden):

Det er ikke obligatorisk. Klart et forhold blir jo kjipt uten noe sex men det skal ikke være grunnmuren i forholdet. Da blir det veldig ustabilt

Om det er «grunnmuren» eller «bidrar til å ikke gjøre forholdet kjipt» så er det vanskelig for meg å opprettholde de følelsene som kreves for å ha et godt forhold med en dame som overhodet ikke tenner på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om det er «grunnmuren» eller «bidrar til å ikke gjøre forholdet kjipt» så er det vanskelig for meg å opprettholde de følelsene som kreves for å ha et godt forhold med en dame som overhodet ikke tenner på meg.

Mangel på sexlyst handler da ikke nødvendigvis om partneren. Er ikke bra for forholdet å være selvopptatt å tro alt handler om en selv

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (21 minutter siden):

Vel, hvis det ikke er del av grunnmuren av et forhold , er det liten grunn til at det skal være del av "troskap"-begrepet.

Troskap begrepet henger på en gjensidig og balansert forpliktelse. 

Men det på sin side løser jo pliktsex problemet for mange.

Anonymkode: 83d84...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (4 minutter siden):

Mangel på sexlyst handler da ikke nødvendigvis om partneren. Er ikke bra for forholdet å være selvopptatt å tro alt handler om en selv

Forholdet handler om oss. Hvis en av oss eller begge ikke har det bra i forholdet så fungerer forholdet ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

«Den brede oppfatningen» går ut på at noen synes å legge til grunn at enhver sex som ikke er initiert av en selv, helhjertet og fantastisk er pliktsex og pliktsex er tvang og ødeleggende (jeg smører litt tykt på her).

Hvis man skal hevde at pliktsex er ødeleggende, undertrykkende eller ondskap så er det rimelig å være tydelig på hva man mener _ikke_ er pliktsex.

Jeg syns ordet plikt i seg selv er så tydelig at man skal ikke være nødt til å forklare hva det ikke er, selv om jeg syns jeg har forklart det opptil flere ganger. Plikt er lik noe man føler man må/er tvunget til å gjøre. Ikke plikt er det man velger selv å gjøre

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forholdet handler om oss. Hvis en av oss eller begge ikke har det bra i forholdet så fungerer forholdet ikke bra.

Men det at partneren din ikke har lyst på sex betyr da ikke nødvendigvis at hun ikke tenner på deg. Er da en million andre grunner for ikke å ville ha sex uten at det trenger å ha noe med partneren å gjøre. Er bare dumt å tenke partneren har ikke lyst på sex, derfor er jeg stygg liksom.

Er derfor kommunikasjon er viktig.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Maleficenta skrev (56 minutter siden):

Men det at partneren din ikke har lyst på sex betyr da ikke nødvendigvis at hun ikke tenner på deg. Er da en million andre grunner for ikke å ville ha sex uten at det trenger å ha noe med partneren å gjøre. Er bare dumt å tenke partneren har ikke lyst på sex, derfor er jeg stygg liksom.

Er derfor kommunikasjon er viktig.

Hvis du leser KG så vil du finne veldig mange tråder med mennesker (mest menn, noen kvinner) hvor partneren permanent ikke vil ha dem på noen seksuell måte.

For mange er dette en krise i relasjonen.

For de som synes at det er uproblematisk er jo det flott, men jeg mistenker at disse ville føle det på samme måte om partneren snakket minst mulig med dem, aldri kysset dem, eller aldri så dem inn i øynene.

Altså finnes det for mange av oss et sett av  oppførsel mellom oss og partner som er viktig for oss for at vi skal ha et godt forhold.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvis du leser KG så vil du finne veldig mange tråder med mennesker (mest menn, noen kvinner) hvor partneren permanent ikke vil ha dem på noen seksuell måte.

For mange er dette en krise i relasjonen.

For de som synes at det er uproblematisk er jo det flott, men jeg mistenker at disse ville føle det på samme måte om partneren snakket minst mulig med dem, aldri kysset dem, eller aldri så dem inn i øynene.

Altså finnes det for mange av oss et sett av  oppførsel mellom oss og partner som er viktig for oss for at vi skal ha et godt forhold.

Men da må man jo finne ut av årsaken og forsøke å finne en løsning. Om det ikke går ja da er det jo ikke mye som kan redde det da.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (7 minutter siden):

Men da må man jo finne ut av årsaken og forsøke å finne en løsning. Om det ikke går ja da er det jo ikke mye som kan redde det da.  

Veldig mange (mest menn) lever i et forhold med en partner som ikke tenner på dem men som er glad i dem som en kjæreste, venn eller kollega.

Grunnen til at disse mennene (og kvinnene) blir kan man spekulere i, men det handler nok ofte om barn, ansvarsfølelse og troen på ekteskap som institusjon.

En ganske stor andel kvinner tenner ikke på menn etter at det har gått 10 år. Hvem sin feil det er kan man sikkert diskutere, men det er et problem for dem selv og partneren deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Veldig mange (mest menn) lever i et forhold med en partner som ikke tenner på dem men som er glad i dem som en kjæreste, venn eller kollega.

Grunnen til at disse mennene (og kvinnene) blir kan man spekulere i, men det handler nok ofte om barn, ansvarsfølelse og troen på ekteskap som institusjon.

En ganske stor andel kvinner tenner ikke på menn etter at det har gått 10 år. Hvem sin feil det er kan man sikkert diskutere, men det er et problem for dem selv og partneren deres.

Tror ikke det handler om at de ikke tenner på de lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...