Gå til innhold

Null respekt for kvinner som driver med pliktsex.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som mann: Tar samboeren min initiativ stiller jeg alltid opp selv når jeg egentlig ikke orker/har lyst. Helt uproblematisk for meg med pliktsex da jeg bryr meg om at samboer skal ha det bra. Andre veien rundt stiller hun dessverre derimot aldri opp, sikkert til dels av følelse om at man ikke skal ha pliktsex (litt uheldig situasjon på sikt da hun også er dårlig på å vise affeksjon).

Seksualitet er viktig i de fleste forhold, og slik jeg ser det blir det fort neglekt av sin partners behov om man aldri prøver eller gir fordi man ikke har lyst. Er det alvorlig sykdom, særskilt tøffe tak i livet eller at ene parten maser om det hele tiden etc er det selvsagt annerledes.

Anonymkode: 9ca6b...979

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden burde snart hete "Vi med høy lyst som ikke ser problemet med pliktsex"

Anonymkode: 5d207...960

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nå var det du som først anklaget meg for å kverulere. Kanskje du skulle se deg litt i speilet? Er du vant til å kunne bruke hersketeknikker uten å bli konfrontert med det?

Når du sier at jeg ikke har erfaring med det så er ikke det korrekt. Det stemmer dog at det ikke har vært normal-situasjonen.

Du må gjerne lure. Hvorfor ikke spørre heller enn disse retoriske hersketeknikkene dine?

Du kunne ha lurt meg. Det virker som om det er en jevn flom fra deg som bare gir og gir?

Dette er ikke sant. Du gikk på person og det tålte ikke selvbildet ditt motstand på.

De som kjenner meg godt nok til å fastslå det er ikke med i denne diskusjonen.

Jeg synes ikke at noen som helst er en «drittkjerring». Tvert imot så synes jeg at du skriver endel fornuftig her på KG.

Men akkurat i denne diskusjonen synes jeg at du fremstår som mer sta enn klok.

Anonymkode: 51749...3ea

Shame, insult and guilt. That’s their sign language!!!

Anonymkode: 26367...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke er villig til å ofre litt lefse til mannen sin fordi man ikke har lyst bør man heller gå ut av forholdet.

Anonymkode: 9ca6b...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste impotente menn vil statistisk sett ikke utføre oralsex på dama. 

Anonymkode: 3fca5...267

Den statestikken vil jeg se: den hørtes veldig rar ut. Liker du å slikke, er det vanskelig å slutte 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 time siden):

Liker du å slikke, er det vanskelig å slutte 🙂

Er man deprimert og føler seg kastrert, slutter man med mye rart gitt. 

Anonymkode: 5d207...960

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

… og folk fortsetter å diskutere dette tullet. 😂

Hør: Problemet med "pliktsex" er at sex er blitt en "plikt", noe det absolutt ikke skal være i et forhold.

Hvor gøy er det å ha sex med noen som ikke vil?

Spørsmålet er da for faen ikke hvorvidt man skal eller ikke skal ha sex hvis man ikke vil. Spørsmålet er hva man gjør med det problemet at man ikke vil.

Hvis du ikke vil, da har du et problem å løse. Og dersom du ikke tar tak i dette, da får du bare forvente at partneren din til slutt enten dumper deg eller finner seg noe på si’.

Og så får du velge.

Velkommen til de voksnes verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (4 minutter siden):

… og folk fortsetter å diskutere dette tullet. 😂

Hør: Problemet med "pliktsex" er at sex er blitt en "plikt", noe det absolutt ikke skal være i et forhold.

Hvor gøy er det å ha sex med noen som ikke vil?

Spørsmålet er da for faen ikke hvorvidt man skal eller ikke skal ha sex hvis man ikke vil. Spørsmålet er hva man gjør med det problemet at man ikke vil.

Hvis du ikke vil, da har du et problem å løse. Og dersom du ikke tar tak i dette, da får du bare forvente at partneren din til slutt enten dumper deg eller finner seg noe på si’.

Og så får du velge.

Velkommen til de voksnes verden.

Ds er dump det rette, for på samme måte som noen ikke kan ha krav på at noen skal leve sexløst, kan ikke noen ha krav på at noen skal leve med en utro partner heller. 

Er glad du er imot pliktsex, godt å høre 😊

Anonymkode: e4771...d6c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ds er dump det rette, for på samme måte som noen ikke kan ha krav på at noen skal leve sexløst, kan ikke noen ha krav på at noen skal leve med en utro partner heller. 

Er glad du er imot pliktsex, godt å høre 😊

Kommer helt an på situasjonen.

Å dumpe vil jo stort sett være å foretrekke. Men en partner som ikke vil ha deg har på den annen side heller ikke krav på at du ligger unna andre.

Så kan man jo selvsagt lure på hvorfor noen vil bli i et forhold med noen som ikke vil ha en, og som heller ikke gjør noe for å fikse problemet.

Men kanskje man har barn, eller noe?

Hva vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (1 time siden):

Å dumpe vil jo stort sett være å foretrekke. Men en partner som ikke vil ha deg har på den annen side heller ikke krav på at du ligger unna andre.

Så kan man jo selvsagt lure på hvorfor noen vil bli i et forhold med noen som ikke vil ha en, og som heller ikke gjør noe for å fikse problemet.

Hva vet jeg.

Ja, for samarbeid om barn etter brudd blir sååå mye bedre hvis du har pult rundt før brudd, gitt. Er det mulig å være så blåst? Ellers er jeg enig med deg i at det er den som ikke har lyst over lengre tid (nå snakker jeg om mer enn 1-2 måneder), som bør gjøre noe med det. Med visse unntak. Har man for eksempel svære, vonde skader etter fødsel som gjør det sinnssykt vondt å ha sex, så får man ikke akkurat gjort noe med det. Det samme gjelder situasjoner som voldtekt mv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, for samarbeid om barn etter brudd blir sååå mye bedre hvis du har pult rundt før brudd, gitt. Er det mulig å være så blåst?

Får ta tak i problemet, da? Ikke bare tro at du kan drite i det og la det være mannen din sitt problem?

… du som tenker sånn på ungene? 😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (8 minutter siden):

Får ta tak i problemet, da? Ikke bare tro at du kan drite i det og la det være mannen din sitt problem?

… du som tenker sånn på ungene? 😂

Hvorfor er det alltid mannen? Jeg har vært i to forhold der MANNEN kuttet ut sexen. Jeg følte da ingen lyst til å pule rundt på andre menn for det. Jeg snakket med mennene, ventet til det skulle bli bedre, og da det ikke ble det, så brøt jeg ut. Jeg forstår ikke poenget med å ha sex med andre menn bare for å ha sex. Men vi er forskjellige. Ikke alle er interessert i å pule bare for å pule. Jeg er ikke interessert i det. Jeg ønsker å ha en kjæreste, og ha sex med ham. Når han så ikke ønsker sex, ikke forklarer hvorfor, og ikke ønsker å jobbe med det, så er det bare å bryte.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KallePils skrev (11 minutter siden):

Det er som regel mannen.

Spør en parterapeut.

Nei, det er ikke som regel mannen. Som sagt, jeg personlig opplevde TO menn som kuttet ut sexen. Jeg prater også med venninner om alt mulig. Flere av dem opplevde sexnekt i lang tid. Hovedgrunnen er at man blir eldre/endrer seg etter svangerskap og fødsel/ikke lenger er like ny og spennende. I samtlige tilfeller ble det brudd etter at alt var forsøkt, men ingenting nyttet.

Jeg vil for øvrig aldri mer snakke med en parterapeut. Etter at JEG ble shamet for min eks sin utroskap, har jeg helt mistet troen på parterapeuter. Som for øvrig er en stilling som ikke krever utdanning eller noe som helst kompetanse.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Nei, det er ikke som regel mannen. Som sagt, jeg personlig opplevde TO menn som kuttet ut sexen. Jeg prater også med venninner om alt mulig. Flere av dem opplevde sexnekt i lang tid. Hovedgrunnen er at man blir eldre/endrer seg etter svangerskap og fødsel/ikke lenger er like ny og spennende. I samtlige tilfeller ble det brudd etter at alt var forsøkt, men ingenting nyttet.

Jeg vil for øvrig aldri mer snakke med en parterapeut. Etter at JEG ble shamet for min eks sin utroskap, har jeg helt mistet troen på parterapeuter. Som for øvrig er en stilling som ikke krever utdanning eller noe som helst kompetanse.

Oj hva var det terapeuten sa?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du høres veldig løsningsorientert ut 🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (3 timer siden):

Hva vet jeg.

Det er i lengden bortkastet tid. Er det ingen løsning og de ikke trives, riv av plasteret. Barn har det verre i dårlige forhold, har vært der selv, og kjenner flere med samme opplevelse.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 10.37):

Jeg og mine venninner snakket om dette i går, flere av de hadde pliktsex for husfredens skyld! Ble helt sjokkert, mistet alle respekt for de. Hva de godtar, lar seg utnytte på denne måten. Hun ene sier at hun aldri ville fått råd til å flytte for seg selv, så måtte holde ut i forholdet 🙄

Æsj, jeg ble skikkelig oppgitt. Er lov å stå opp for seg selv, bli selvstendig. Ikke la seg kue på denne måten.

Kunne aldri hatt sex med en mann uten å ha lyst.

Anonymkode: e86c7...779

Hvis noen "holder ut" med en partner de ikke lenger har følelser for, fordi de ikke har råd til å flytte eller ikke har lyst til å være alene, så er det trist uavhengig om de har pliktsex eller ikke. Man bør jo ikke være i et forhold med noen man ikke har følelser for, og som man bare tenker på å forlate. Men når det er sagt, så er det også et valg noen tar helt frivillig og har ingenting med å la seg kue å gjøre. Det er jo sjeldent at partneren tvinger dem til å bli, ofte er partneren lykkelig uvitende om at de vurderer å gå.

Pliktsex er forøvrig et tøyelig begrep og dekker alt fra at man har sex til tross for lav eller helt manglende sexlyst med en partner man er glad i, til at man tvinger seg selv til å ha sex med en partner man verken har følelser for eller tenner på.
Det er faktisk mulig å ønske å ha sex med partneren, selv om man ikke kjenner lyst og kåtskap, og det er også fullt mulig å ha glede av sexen når man først kommer i gang. Dersom problemet er generell sexlyst, og ikke at man har mistet lysten på akkurat den partneren man har, så kan pliktsex faktisk fungere. Det kan være en fin kompromissløsning dersom forholdet ellers fungerer bra.

Nå høres vennene dine ut som at de ikke har spesielt velfungerende forhold, og egentlig er drittlei av mennene og forholdene sine, og det er noe annet. Da er det best å ta tak i eget liv og bryte opp.

Anonymkode: 7d625...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du høres veldig løsningsorientert ut 🫠

Jeg var veldig løsningsorientert, ja. Jeg foreslo følgende for begge eksene: åpent forhold, parterapi, dele fantasier, fastlege, sexolog og så videre. Fikk bare nei, nei, nei, nei og nei.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...