Fremmed fugl Skrevet 4. november 2024 #221 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg ble kritisert lengre opp for å bruke psykologiserte uttrykk. Vi snakker vel ikke om klinisk angst her? Nå har det blitt sagt og gjentatt flere ganger i tråden at man kan aldri kompromisse med sex. Hvis man uttaler seg bastant så må man tåle å få påpekt svakheter i argumentasjonen, eller hva? Anonymkode: 51749...3ea Pliktsex diskusjoner på KG, her syns jeg at noen havner i en av to grøfter som ikke er særlig hensiktsmessige: Grøften der man underkjenner problemet, ved å ikke anerkjenne hvor ødeleggende en pliktsex dynamikk kan være for et samliv, da gjerne for begge partner som kan utvikle angst kring det med nærhet og sex i forholdet. Grøften der uproblematiske ting plutselig skal bli problematisk. Som at sex uten entusiasme blir "forbudt" også hvis ingen syns det er negativ av dem som er involvert. PS. Om enkelte vil kunne oppfylle diagnosekriteriene vedrørende situasjonsbestemt angst, er vel irrelevant for diskusjonen. Men er ikke utenkelig. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #222 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er dette noe hypotetisk for jeg har oftere lyst enn partneren. Men hvis en kvinne ønsker at jeg fingrer henne så er det naturlig at hun er den som gir mest uttrykk for glede over foreteelsen? Jeg får en glede over å være den som forårsaker hennes orgasme. Når jeg blir eldre og evt syk så er det ikke utenkelig at min evne til tradisjonell, penetrerende sex blir nedsatt. Jeg håper og tror at jeg fremdeles vil gi min kjære orgasmer etter beste evne fordi det er veldig nært og fint og et av de øyeblikkene jeg virkelig føler meg som mannen i hennes liv. Er dere kvinner annerledes rigget når det gjelder sex? Er det primært egen orgasme som motiverer dere? Anonymkode: 51749...3ea Du aner med andre ord ikke hva du snakker om. Du TROR at du ville synes det var like stas å kun fingre henne - år ut og år inn- som å ha sex du har utbytte av selv også? Og du TROR at hun ville synes det er topp? Vel, jeg tillater meg å tvile. For kvinner er det dessuten som regel snakk om å bli penetrert, noe som kan være traumatisk når man ikke vil. Kroppen kan protestere og «lukke» seg. Nei, damer: forvent god sex! Lær mannen din å tilfredsstille deg hvis han ikke vet hvordan det gjøres. Da får han en kone som har lyst på sex, ikke en som biter tenna sammen og lar det stå til. Anonymkode: e14bd...b1b 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermosa Skrevet 4. november 2024 #223 Del Skrevet 4. november 2024 tvertimot skrev (På 2.11.2024 den 12.04): Hvis lysten til noe skulle vært drivende så hadde mange gulv ikke vært vasket eller oppvasken tatt, damer har seksuelle vell som huslige plikter og vurderes selvfølgelig som kone-emne ut fra dette. Du snakker akkurat som min mann (han er død for mange år siden). Han sa blant annet at det var min plikt å oppfylle hans ekteskapelige rettig-heter når som helst han hadde behov. Jeg var i realiteten en ubetalt hore. Jeg trodde selvfølgelig at mannen fleipet, men det fikk jeg smertelig erfare at det gjorde han ikke. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 4. november 2024 #224 Del Skrevet 4. november 2024 Hermosa skrev (24 minutter siden): Du snakker akkurat som min mann (han er død for mange år siden). Han sa blant annet at det var min plikt å oppfylle hans ekteskapelige rettig-heter når som helst han hadde behov. Jeg var i realiteten en ubetalt hore. Jeg trodde selvfølgelig at mannen fleipet, men det fikk jeg smertelig erfare at det gjorde han ikke. Han kunne naturlig nok skiftet deg ut dersom du ikke levde opp til hans forventninger til deg, du stod selvfølgelig like fritt til å skulle forlate han dersom du ønsket det. Klart at enhver tar seg de friheter de kan innenfor rammene de får aksept for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermosa Skrevet 4. november 2024 #225 Del Skrevet 4. november 2024 tvertimot skrev (17 minutter siden): Han kunne naturlig nok skiftet deg ut dersom du ikke levde opp til hans forventninger til deg, du stod selvfølgelig like fritt til å skulle forlate han dersom du ønsket det. Klart at enhver tar seg de friheter de kan innenfor rammene de får aksept for. Jeg forstår at det er fånyttes å diskutere med deg, du er tydeligvis ikke i stand til å sette deg inn i andres skjebne. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #226 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du aner med andre ord ikke hva du snakker om. Du TROR at du ville synes det var like stas å kun fingre henne - år ut og år inn- som å ha sex du har utbytte av selv også? Og du TROR at hun ville synes det er topp? Vel, jeg tillater meg å tvile. Anonymkode: e14bd...b1b Du TROR mao at jeg tar skade av å fingre dama om jeg heller vil lese avisen? Hvor sykt er ditt forhold til kropp og seksualitet? Anonymkode: 51749...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 4. november 2024 #227 Del Skrevet 4. november 2024 Hermosa skrev (4 minutter siden): Jeg forstår at det er fånyttes å diskutere med deg, du er tydeligvis ikke i stand til å sette deg inn i andres skjebne. Skjebne? Når en dame velger å underkaste seg en mann, hun har frihet til å endre egen situasjon dersom hun ønsker det. Men det vil ikke de fleste kvinner, de vil underkaste seg og bli dominert, de søker mot det mannen kan tilby henne som gjerne har økonomiske motiver for henne. Ikke tilfeldig at kvinner er mer opptatt av en manns status enn av hvordan han ser ut, kvinner søker seg altså mot økonomisk trygghet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #228 Del Skrevet 4. november 2024 Trolltunge skrev (1 time siden): Jeg deltar i slike tråder for å spre generell seksuell forståelse. Jeg har ingen interesse av deg eller å vinne noen diskusjon med deg. UDoU. Du kunne ha lurt meg. Det fremstår mer som en slags pissekonkurranse fra din side? Joda, gjør deg selv du også. Så ofte du måtte ønske. Anonymkode: 51749...3ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #229 Del Skrevet 4. november 2024 tvertimot skrev (12 minutter siden): Skjebne? Når en dame velger å underkaste seg en mann, hun har frihet til å endre egen situasjon dersom hun ønsker det. Men det vil ikke de fleste kvinner, de vil underkaste seg og bli dominert, de søker mot det mannen kan tilby henne som gjerne har økonomiske motiver for henne. Ikke tilfeldig at kvinner er mer opptatt av en manns status enn av hvordan han ser ut, kvinner søker seg altså mot økonomisk trygghet. Du snakker åpenbart med en som har vært i et voldelig forhold, men svarer med vag henvisning til statistikk bla. framfor å vise empati. Skam deg! Anonymkode: 5d207...960 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 4. november 2024 #230 Del Skrevet 4. november 2024 Maleficenta skrev (3 timer siden): Men syns partneren din det er digg når du viser at du ikke har lyst? Hvis du er så dårlig til å spille skuespill at du ikke klarer overbevise en kåt partner at du også har lyst, sliter du i mange fasetter av livet. Normalt møter du mennesker som er motivert til å avsløre deg. Målet med sex er å fjerne enhver bevisst tanke som ikke handler om nytelse. (Jeg sier ikke at det er en god strategi, men akkurat evnen til å overbevise partner bør ikke være problemet her) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #231 Del Skrevet 4. november 2024 Druid skrev (1 time siden): Hvis du er så dårlig til å spille skuespill at du ikke klarer overbevise en kåt partner at du også har lyst, sliter du i mange fasetter av livet. Normalt møter du mennesker som er motivert til å avsløre deg. Målet med sex er å fjerne enhver bevisst tanke som ikke handler om nytelse. (Jeg sier ikke at det er en god strategi, men akkurat evnen til å overbevise partner bør ikke være problemet her) Jeg tenker at en partner av meg kan være kåt eller sulten på nærhet. Det har skjedd at jeg ikke er det samme (trøtt, sliten, full), men det må sies at jeg vanligvis har vært den mest ivrigr. I en slik situasjon så behøver jeg ikke å spille kåt for å kunne gjøre dama godt. Jeg kan fingre henne til en orgasme og hun kan komme for min hånd og alle kan være fornøyd. Hun får en orgasme og nærhet. Jeg får en vakker kvinne som klamrer seg til meg og oser av lykke. Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å tenke seg. Det mest nærliggende er at noen leser innlegget mitt med en feminists briller og opplever det som et angrep på tesen om at «enhver form for seksuell aktivitet som ikke er det man har aller øverst på listen der og da fører til sjelens forråtnelse». Til det er å si at selvsagt er det trist og nedstemmende hvis et menneske er i en romantisk relasjon med en annen og har mistet all tenning men likevel lar seg overtale til sex de ikke har den minste lyst til. Det jeg prøver å tilføre diskusjonen (og noen kvinner også, ser jeg) er noen gråtoner. Hvor sex kanskje ikke er det jeg har _mest_ lyst til. Men hvor jeg kan glede meg over å ha gitt noen annen nytelse. Så ser jeg flere brukere si «jammen det er ikke pliktsex». Mulig det, men da burde kanskje en rekke debattanter avgrense litt bedre hva de beskriver som skadelig. Anonymkode: 51749...3ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. november 2024 #232 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker at en partner av meg kan være kåt eller sulten på nærhet. Det har skjedd at jeg ikke er det samme (trøtt, sliten, full), men det må sies at jeg vanligvis har vært den mest ivrigr. I en slik situasjon så behøver jeg ikke å spille kåt for å kunne gjøre dama godt. Jeg kan fingre henne til en orgasme og hun kan komme for min hånd og alle kan være fornøyd. Hun får en orgasme og nærhet. Jeg får en vakker kvinne som klamrer seg til meg og oser av lykke. Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å tenke seg. Det mest nærliggende er at noen leser innlegget mitt med en feminists briller og opplever det som et angrep på tesen om at «enhver form for seksuell aktivitet som ikke er det man har aller øverst på listen der og da fører til sjelens forråtnelse». Til det er å si at selvsagt er det trist og nedstemmende hvis et menneske er i en romantisk relasjon med en annen og har mistet all tenning men likevel lar seg overtale til sex de ikke har den minste lyst til. Det jeg prøver å tilføre diskusjonen (og noen kvinner også, ser jeg) er noen gråtoner. Hvor sex kanskje ikke er det jeg har _mest_ lyst til. Men hvor jeg kan glede meg over å ha gitt noen annen nytelse. Så ser jeg flere brukere si «jammen det er ikke pliktsex». Mulig det, men da burde kanskje en rekke debattanter avgrense litt bedre hva de beskriver som skadelig. Anonymkode: 51749...3ea Litt rart at du ikke blir kåt av det 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. november 2024 #233 Del Skrevet 4. november 2024 Druid skrev (2 timer siden): Hvis du er så dårlig til å spille skuespill at du ikke klarer overbevise en kåt partner at du også har lyst, sliter du i mange fasetter av livet. Normalt møter du mennesker som er motivert til å avsløre deg. Målet med sex er å fjerne enhver bevisst tanke som ikke handler om nytelse. (Jeg sier ikke at det er en god strategi, men akkurat evnen til å overbevise partner bør ikke være problemet her) Skal man late som at man er kåt når man ikke er det? Hvorfor i faen? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 4. november 2024 #234 Del Skrevet 4. november 2024 Maleficenta skrev (5 minutter siden): Skal man late som at man er kåt når man ikke er det? Hvorfor i faen? Nei. Ser du den siste linjen der? La meg forstørre den : "Jeg sier ikke at det er en god strategi, men akkurat evnen til å overbevise partner bør ikke være problemet her" Er det virkelig SÅÅÅ vanskelig å følge en separat argumentasjonsrekke? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #235 Del Skrevet 4. november 2024 Maleficenta skrev (24 minutter siden): Skal man late som at man er kåt når man ikke er det? Hvorfor i faen? Drit i ham, han prøver bare å flisespikke. Anonymkode: 5d207...960 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #236 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 19.54): Nå eier selvsagt ikke du «realiteten». Jeg er nokså sikker på at jeg ville ha prøvd å gi min kjære gode seksuelle opplevelser også hvis jeg ikke fikk den opp. Sex handler om mer enn bare min utløsning. Anonymkode: 51749...3ea De fleste impotente menn vil statistisk sett ikke utføre oralsex på dama. Anonymkode: 3fca5...267 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4. november 2024 #237 Del Skrevet 4. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kunne ha lurt meg. Det fremstår mer som en slags pissekonkurranse fra din side? Joda, gjør deg selv du også. Så ofte du måtte ønske. Anonymkode: 51749...3ea Tror ikke det er jeg som lurer deg for å være ærlig. Så aggressiv som du er og med såpass hersketeknikker som du bruker, og i tillegg fagre løfter om hvordan du ville vært i en situasjon du overhodet ikke har erfaring med, kan man jo egentlig begynne å tenke seg hvordan du mener kjærlighet skal forvaltes så fint og med glede over å glede hverandre. Mulig dette er en pissekonkurranse for deg, men jeg deltar ikke, og du får det ikke med deg at jeg ikke deltar engang. Du bare pisser i vei, og når dine argumenter ikke holdt gikk du på person istedenfor. Jeg vil anta at du anser deg som en rasjonell og klok mann, men du er ikke mer rasjonell enn at det noen skriver på internett blir fryktelig personlig for deg. For meg er dette et viktig tema. Om du synes jeg er en drittkjerring for å tale sak er helt ok for min del. Endret 4. november 2024 av Trolltunge 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #238 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): De fleste impotente menn vil statistisk sett ikke utføre oralsex på dama. Anonymkode: 3fca5...267 I følge hvilken statistikk? Anonymkode: 51749...3ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #239 Del Skrevet 4. november 2024 Trolltunge skrev (9 minutter siden): Tror ikke det er jeg som lurer meg for å være ærlig. Så aggressiv som du er og med såpass hersketeknikker som du bruker, Nå var det du som først anklaget meg for å kverulere. Kanskje du skulle se deg litt i speilet? Er du vant til å kunne bruke hersketeknikker uten å bli konfrontert med det? Sitat og i tillegg fagre løfter om hvordan du ville vært i en situasjon du overhodet ikke har erfaring med, Når du sier at jeg ikke har erfaring med det så er ikke det korrekt. Det stemmer dog at det ikke har vært normal-situasjonen. Sitat kan man jo egentlig begynne å tenke seg hvordan du mener kjærlighet skal forvaltes så fint og med glede over å glede hverandre. Du må gjerne lure. Hvorfor ikke spørre heller enn disse retoriske hersketeknikkene dine? Sitat Mulig dette er en pissekonkurranse for deg, men jeg deltar ikke, og du får det ikke med deg at jeg ikke deltar engang. Du kunne ha lurt meg. Det virker som om det er en jevn flom fra deg som bare gir og gir? Sitat Du bare pisser i vei, og når dine argumenter ikke holdt gikk du på person istedenfor. Dette er ikke sant. Du gikk på person og det tålte ikke selvbildet ditt motstand på. Sitat Jeg vil anta at du anser deg som en rasjonell og klok mann, men du er ikke mer rasjonell enn at det noen skriver på internett blir fryktelig personlig for deg. De som kjenner meg godt nok til å fastslå det er ikke med i denne diskusjonen. Sitat For meg er dette et viktig tema. Om du synes jeg er en drittkjerring for å tale sak er helt ok for min del. Jeg synes ikke at noen som helst er en «drittkjerring». Tvert imot så synes jeg at du skriver endel fornuftig her på KG. Men akkurat i denne diskusjonen synes jeg at du fremstår som mer sta enn klok. Anonymkode: 51749...3ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4. november 2024 #240 Del Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå var det du som først anklaget meg for å kverulere. Kanskje du skulle se deg litt i speilet? Er du vant til å kunne bruke hersketeknikker uten å bli konfrontert med det? Når du sier at jeg ikke har erfaring med det så er ikke det korrekt. Det stemmer dog at det ikke har vært normal-situasjonen. Du må gjerne lure. Hvorfor ikke spørre heller enn disse retoriske hersketeknikkene dine? Du kunne ha lurt meg. Det virker som om det er en jevn flom fra deg som bare gir og gir? Dette er ikke sant. Du gikk på person og det tålte ikke selvbildet ditt motstand på. De som kjenner meg godt nok til å fastslå det er ikke med i denne diskusjonen. Jeg synes ikke at noen som helst er en «drittkjerring». Tvert imot så synes jeg at du skriver endel fornuftig her på KG. Men akkurat i denne diskusjonen synes jeg at du fremstår som mer sta enn klok. Anonymkode: 51749...3ea Dette blir for dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå